فرصت ویژه تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

کشور نروژ با ارائه امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی، که برخی از این دانشگاه ها در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند، خود را در بین مقاصد برتر تحصیلی در اروپا جای داده است. همچنین، تسلط نروژی ها به زبان انگلیسی و امکان تحصیل در برترین دانشگاه های نروژ به زبان انگلیسی، محبوبیت این کشور را بین دانشجویان بین المللی دوچندان کرده است. اما آیا امکان تحصیل در نروژ بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟ آیا نروژ برای کسانی که موفق به اخذ مدرک زبان نشده اند گزینه مناسبی میباشد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان بپردازیم و به سوالات فوق پاسخ دهیم. پس اگر شما نیز به تحصیل در نروژ علاقه مند بوده اما با مانع زبان مواجه هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است.

تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • الزامات زبان جهت تحصیل در نروژ
  • شرایط تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

الزامات زبان جهت تحصیل در نروژ

پیش از آنکه به بررسی امکان تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان بپردازیم، لازم است برخی شرایط و الزامات زبان جهت تحصیل در این کشور را بیان کنیم. دانشجویان قادر خواهند بود به زبانهای نروژی و انگلیسی در دانشگاه های نروژ تحصیل نمایند. اگرچه شرایط دانشگاه های مختلف در نروژ، متفاوت بوده و ممکن است الزامات زبان آنان نیز متفاوت باشد ولی به طور کلی، دانشجویان علاقه مند به تحصیل به زبان انگلیسی، میبایست یکی از مدارک آیلتس آکادمیک، تافل iBT ، PTE Academic و یا C1 Advanced  را ارائه نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ، به زبان نروژی ممکن بوده و معمولا برای دانشجویانی که مهارت کافی در این زبان ندارند، پیش از شروع ترم تحصیلی، دوره های یکساله زبان برگزار میشود. 

تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

البته لازم به ذکر است که حتی در این صورت، باز هم بسیاری از دوره های آموزشی و برخی از دروس به زبان انگلیسی تدریش شده و ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 5 ضروری میباشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ نیز به زبان انگلیسی ممکن بوده و دانشجویان میبایست مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5، و یا مدرک یکی از آزمونهای معادل مانند تافل یا PTE را ارائه نمایند. نمره مورد قبول در آزمون تافل pbt حداقل 500، در تافل iBT حداقل 85 میباشد. و در نهایت، به جهت تحصیل در مقطع دکتری در نروژ، اثبات مهارت بالا در زبان و ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5- 7، از ملزومات خواهد بود. اگرچه تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ رایگان بوده و دانشجویان شهریه ای پرداخت نمینمایند، اما از آنجاییکه نروژ هزینه های زندگی بالایی دارد و کشوری گران محسوب میشود، ممکن است دانشجویان به دریافت بورسیه های تحصیلی جهت تامین مخارج خود در این کشور نیاز داشته باشند. در چنین شرایطی، همچنان ارائه مدرک زبان و مهارت بالا در زبان انگلیسی، از ضروریات اخذ بورسیه تحصیلی بوده و دانشجویان امکان تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان را نخواهند داشت.

 برترین دانشگاه های نروژ جهت تحصیل به زبان انگلیسی عبارتنداز: دانشگاه Oslo، دانشگاه Bergen، دانشگاه علوم زندگی نروژ، دانشگاه Tromso، و دانشگاه علم و صنعت نروژ. ذکر این نکته در این بخش ضروری میباشد که کشور نروژ به داشتن مهارت در زبان انگلیسی معروف بوده و نروژی ها به زبان انگلیسی سلیس صحبت مینمایند. پس دانشجویانی که مهارت زبان انگلیسی داشته باشند، جهت تحصیل و زندگی در این کشور با مانع زبان مواجه نخواهند شد. در واقع، این امر یکی از دلایل محبوبیت نروژ در بین دانشجویان بین المللی است. البته توصیه میشود برای ادغام بیشتر با مردم محلی و فرهنگ این کشور، در حین تحصیل به زبان انگلیسی، مهارت زبان نروژی خود را نیز افزایش دهند.

شرایط تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان تنها در شرایط زیر ممکن خواهد بود:

  1. مدرک تحصیلی اخذ شده در مقاطع قبلی، از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی باشد که دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه میدهد.
  2. دانشجویان در مقاطع تحصیلی قبلی، به زبان انگلیسی تحصیل نموده باشند.
  3. دانشجویان مدرک معتبر با سربرگ مهر و امضا شده توسط موسسه یا دانشگاه قبلی خود ارائه دهند که ثابت کند تحصیل آنان در مقاطع قبلی، به زبان انگلیسی بوده است.

توجه داشته باشید که متقاضیان تحصیل در نروژ میبایست جهت بالا بردن شانس دریافت ویزا، مدرک زبان ارائه نمایند. حتی در شرایطی که دانشجویان موفق شوند بدون مدرک زبان از دانشگاهی در نروژ پذیرش تحصیلی دریافت نمایند، باز هم شانس دریافت ویزا برای آنان پایین خواهد بود. در بسیاری از کشورهای جهان مانند فرانسه و یا ایتالیا، برای دانشجویانی که مهارت کافی در زبان نداشته و موفق به اخذ نمره قبولی در آزمونی مانند آیلتس نشده باشند، پیش از ورود به دانشگاه، دوره های زبان (حداکثر تا 1 سال طول میکشد) برگزار میشود. 

در واقع، روش کار به صورت میباشد که دانشجویان با نمره پایین در آزمون زبان (مثلا آیلتس 4.5 یا 5)، پذیرش مشروط از دانشگاه اخذ نموده و ویزای دوره زبان دریافت میکنند. پس از گذراندن دوره زبان، چنانچه در آزمون نمره قبولی را کسب کنند، پذیرش خود را کامل کرده و وارد دانشگاه میشوند.

حتی در برخی موارد، تعدادی از دانشگاه های جهان مانند دانشگاه های ایتالیا، از آزمون آنلاین یا مصاحبه تصویری جهت بررسی مهارت زبانی دانشجویان استفاده میکنند. در این صورت، دانشجویان میتوانند پس از ارسال درخواست برای اخذ پذیرش از دانشگاه، در مصاحبه شرکت کرده و در صورت دریافت نامه قبولی، برای اخذ ویزا اقدام نمایند. به طور کلی، توصیه ما به متقاضیان تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان آن است که در درجه اول، قبل از اقدام برای اخذ پذیرش و به جهت بالا بردن شانس ویزا، حتما مدرک زبان و نمره قبولی که مورد تایید دانشگاه انتخابی خود در نروژ است را دریافت نمایند. بدون مدرک زبان، شانس متقاضیان برای تحصیل در نروژ بسیار پایین خواهد بود.

در مرحله دوم، میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود در نروژ، از وجود دوره زبان و یا امکان شرکت در دوره های زبان در آن دانشگاه اطلاع کسب نمایند. و در نهایت، کسانی که با وجود تلاش، موفق به اخذ مدرک زبان نشده اند، میتوانند شرایط اخذ پذیرش در سایر کشورهای اروپایی را بررسی نمایند که بدون مدرک زبان، امکان دریافت ویزا و پذیرش دانشگاهی برای آنان وجود داشته باشد. علاوه مندان به تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان میتوانند جهت بررسی شرایط خود و دریافت بهترین راهکار، با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نموده و شانس خود را برای تحصیل در اروپا، بالا ببرند.

سؤالات متداول
  • آیا تحصیل در نروژ رایگان است؟

در دانشگاه های دولتی، بله. دانشگاه های دولتی نروژ، شهریه ای دریافت نمیکنند و تنها لازم است دانشجویان هزینه اندکی بابت عضویت در صندوقهای رفاه دانشجویی پرداخت نمایند. اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ رایگان نبوده و پرداخت شهریه لازم است. توجه داشته باشید که با وجود رایگان بودن دانشگاه های دولتی، هزینه های زندگی در نروژ بالا میباشد و دانشجویان میبایست تمکن مالی لازم جهت تامین مخارج خود در این کشور را داشته باشند.

  • آیا تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان ممکن است؟

معمولا خیر. ارائه مدرک زبان، از ملزومات اخذ پذیرش تحصیلی و یا اخذ بورسیه های تحصیلی در نروژ میباشد. بدون مدرک زبان، شانس دریافت ویزا بسیار پایین خواهد بود.

  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در نروژ وجود دارد؟

بله. اگرچه به دلیل رایگان بودن دانشگاه های دولتی، بورسیه های محدودی به دانشجویان بین المللی اعطا میشود اما دانشجویان همچنان میتوانند با داشتن شرایط، بورسیه دریافت نموده و هزینه های زندگی خود را در نروژ کاهش دهند. از مهمترین شروط دریافت بورسیه های تحصیلی، داشتن رزومه قوی، نمرات و معدل بالا در مقاطع قبلی، مدرک زبان و داشتن مقالات علمی چاپ شده در ژورنالهای معتبر میباشد. توجه داشته باشید که امکان دریافت بورسیه و تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان وجود نخواهد داشت.

  • آیا دانشجویان میتوانند پس از فارغ التحصیلی در نروژ بمانند؟

بله. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های نروژ، به مدت 6 ماه فرصت خواهند داشت به دنبال کار باشند. در صورتیکه از یک کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، امکان اخذ اقامت نروژ برای آنان وجود دارد.

سخن پایانی

رایگان بودن دانشگاه های دولتی نروژ و همچنین امکان تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی در این کشور، عوامل مهم جذب دانشجویان بین المللی به نروژ میباشند. اگرچه گران بودن هزینه های زندگی در نروژ، از معایب این کشور به شمار می آید، اما همچنان امکان کار دانشجویی با دستمزد بالا و امکان دریافت بورسیه های تحصیلی، موانع را برای علاقه مندان به تحصیل در نروژ برطرف میکند. یکی از مهمترین الزامات اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای نروژ، ارائه مدرک زبان میباشد و شانس دریافت ویزا بدون مدرک زبان قطعا پایین خواهد بود. پس توصیه میشود دانشجویان قبل از هر گونه اقدام، مدرک زبان خود را دریافت نمایند. ما در این مقاله به بررسی امکان تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور نروژ کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *