فرصت استثنایی تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

دندانپزشکی یک شغل بسیار باارزش در ایالات متحده است که درآمد خوبی دارد و فرصت های زیادی را برای خدمت به مردم و ایجاد جوامع سالم تر ارائه می دهد. ایالات متحده آمریکا بدون شک دارای بهترین کالج های دندانپزشکی در جهان است که با استفاده از آخرین تکنولوژی ها، آموزشی با کیفیت عالی ارائه می کنند و مدارک اعطا شده توسط دانشگاه های آمریکا در سرتاسر جهان معتبر خواهد بود. بر اساس گزارش جهانی آمریکا، دندانپزشکی در بین 100 شغل برتر در ایالات متحده قرار گرفته است. همچنین، به گزارش اداره آمار کار در ایالات متحده، استخدام دندانپزشکان با رشد 7.8% همراه بوده است که تا سال 2028، حدود 10.400 جایگاه شغلی دیگر را برای دندانپزشکان ایجاد خواهد کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در آمریکا بپردازیم. اگر شما نیز مایل به تحصیل در آمریکا هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور آمریکا گردآوری شده است.

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا
  • برترین دانشگاه های آمریکا جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا
  • دریافت بورسیه برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در آمریکا میبایست از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا (ویزای نوع F) اقدام کنند. دانشجویان باید به عنوان قسمتی از فرآیند پذیرش، در آزمون MCAT و DAT، شرکت نمایند. این آزمون ها در طول سال و در دانشگاه های مختلف آمریکا برگزار شده و هر دانشگاه معیار خود را برای سنجش و اعطای پذیرش خواهد داشت. دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل دندانپزشکی در آمریکا به سه دسته تقسیم می شوند:

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا
  • دانش آموزانی که تحصیلات دبیرستان خود را به پایان رسانده اند و مایلند برای دوره DDS یا DMD در یک دانشکده دندانپزشکی در ایالات متحده درخواست دهند
  • دانشجویانی که هم اکنون در حال تحصیل در رشته دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های خارجی هستند و قصد انتقال واحد و تکمیل مدرک خود را در آمریکا دارند
  • دانشجویانی که قبلاً مدرک لیسانس دندانپزشکی خود را از یک دانشگاه خارجی دریافت نموده اند

همه دانشجویان بین المللی باید جهت تحصیل دندانپزشکی در آمریکا، دوره های پیش نیاز زیست شناسی، شیمی و فیزیک را با دوره های آزمایشگاهی گذرانده باشند و مدرک مهارت زبان خود را با نمره 6 به بالا در آزمون آیلتس و یا نمره 90 به بالا در آزمون تافل ارائه دهند. داشتن سوابق تحصیلی عالی مانند نمرات و معدل بالا در مقاطع قبلی نیز از شروط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آمریکا می باشد. در ضمن، اثبات تمکن مالی به ارزش حداقل 250000 دلار آمریکا در سال نیز از شروط مهم و اصلی در اخذ ویزای تحصیلی آمریکا است. متقاضیان باید اثبات کنند که حداقل هزینه یکسال زندگی در این کشور را دارند و می توانند از پس تامین هزینه های خود برآیند.

دندانپزشکی یکی از گران ترین حرفه ها در ایالات متحده است. مدارک اعطا شده توسط دانشگاه های ایالات متحده در رشته دندانپزشکی عبارتنداز: مدرک DDS یا دکتری جراحی دندان، مدرک DMD یا دکتری دندانپزشکی و یا مدرک دکتری پزشکی در رشته دندانپزشکی که ترکیبی از DMD و DDS میباشد. طول دوره تحصیل دندانپزشکی در آمریکا 4 سال است و در برخی دانشگاه ها با شرایط استثنایی (مانند دانشگاه اقیانوس آرام)، طول دوره تحصیل 3 سال خواهد بود. پس از اتمام تحصیلات و اخذ مدرک DMD یا DDS، دندانپزشکان می توانند دندانپزشکی عمومی یا تخصص دندانپزشکی را انتخاب نموده و برای دریافت مجوز خود، یک دوره رزیدنتی را بگذرانند. 

طول دوره رزیدنتی برای دندانپزشکی عمومی معمولا یک سال است، در حالی که طول دوره رزیدنتی برای تخصص دندانپزشکی، بسته به تخصص و دانشگاه، می تواند دو تا شش سال باشد. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در آمریکا می توانند پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک، با دریافت مجوز، نسبت به کار در آمریکا یا هر کشور دیگری اقدام نمایند. روند صدور مجوز دندانپزشکی در امریکا از یک ایالت به ایالت دیگر متفاوت است، اما سه الزام کلی خواهد داشت:

  • اخذ مدرک معتبر توسط کمیسیون اعتباربخشی دندانپزشکی در آمریکا (CODA)
  • شرکت در آزمون یکپارچه ملی دندانپزشکی (INBDE)
  • شرکت در آزمون عملی

برترین دانشگاه های آمریکا جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی

کمیسیون اعتباربخشی دندانپزشکی در آمریکا (CDA)، بیش از 69 دانشکده دندانپزشکی را در ایالات متحده تأیید کرده است. در زیر لیستی از بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در آمریکا برای شما آورده شده است که اکثر آنها توسط رنکینگ جهانی QS در بین دانشگاه های برتر جهان رتبه بندی شده اند.

  • دانشگاه استنفورد (رنکینگ 3 در جهان)
  • دانشگاه هاروارد (رنکینگ 5 در جهان)
  • دانشگاه کالیفرنیا، سن فرانسیسکو (رنکینگ 9 در جهان)
  • دانشگاه پنسیلوانیا (رنکینگ 13 در جهان)
  • دانشگاه کلمبیا (رنکینگ 22 در جهان)
  • دانشگاه جان هاپکینز (رنکینگ 24 در جهان)
  • دانشگاه میشیگان- ان آربور (رنکینگ 25 در جهان)
  • دانشگاه کالیفرنیا، لس انجلس (رنکینگ 44 در جهان)
  • دانشگاه واشنگتن (رنکینگ 80 در جهان)
  • دانشگاه بوستون (رنکینگ 108 در جهان)
  • دانشگاه کارولینای شمالی
  • دانشگاه نیویورک

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

هزینه دوره های دندانپزشکی می تواند از 67610 تا 94783 دلار در سال، برای مدرک DDS یا DMD متغیر باشد. در ضمن، هزینه زندگی در آمریکا نسبتا بالا است. بنابراین، دانشجویانی که در ایالات متحده آمریکا در رشته دندانپزشکی تحصیل می کنند باید اطمینان حاصل کنند که علاوه بر شهریه دانشگاه، بودجه کافی برای پوشش هزینه های مسکن و زندگی را نیز دارند. هزینه های زندگی در ایالات متحده برای دانشجویان دندانپزشکی، به طور تقریبی عبارتند از:

  • اجاره خانه (900 تا 2000 دلار در ماه بسته به نوع خانه و محل آن)
  • هزینه های شخصی از جمله غذا، حمل و نقل و سایر خدمات (5.052 دلار در سال)
  • بیمه درمانی (4.404 دلار در سال)
  • اجاره و خرید ابزارهای دندانپزشکی (6.430 دلار در سال)

دریافت بورسیه برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

از آنجاییکه هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا بالا می باشد، دانشجویان می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی، هزینه های خود را در آمریکا پوشش دهند. برخی از بورسیه های تحصیلی آمریکا برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • بورسیه بنیاد ADA برای دانشجویان دندانپزشکی
  • بورسیه ADEA/Crest Oral-B  برای دانشجویان دندانپزشکی
  • بورسیه های بنیاد Dental Trade Alliance
  • بورسیه Kool Smiles
  • بورسیه ADEA/GlaxoSmithKline
تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بورسیه های تحصیلی آمریکا و شرایط دریافت آن، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نموده و شرایط خود را بررسی کنید.

سؤالات متداول
  • آیا امکان کار در حین تحصیل برای دانشجویان در آمریکا وجود دارد؟

بله. دانشجویان دانشگاه های آمریکا مجاز می باشند تا سقف 20 ساعت در هفته و به صورت پاره وقت، در حین تحصیل کار کنند. از آنجایی که هزینه های زندگی در آمریکا بالا است، دانشجویان می توانند با کار حین تحصیل، برخی از هزینه های خود را در این کشور پوشش دهند.

  • چگونه باید برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا اقدام کرد؟

دانشجویانی که متقاضی درخواست برای دوره های دندانپزشکی در ایالات متحده هستند می توانند این کار را از طریق سرویس ADEA AADSAS که یک سرویس متمرکز برای دانشکده های دندانپزشکی در ایالات متحده است انجام دهند. مراحل لازم جهت درخواست و اخذ پذیرش عبارتنداز:

-تکمیل فرم درخواست آنلاین از طریق سرویس ADEA AADSAS و ارسال آن به همراه مدارک لازم به کالج و دانشگاه انتخابی خود

-شرکت در آزمون پذیرش دندانپزشکی ایالات متحده (DAT) که توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) برگزار می شود

-شرکت در یک مصاحبه شخصی که توسط دانشگاه انتخابی متقاضی برگزار می شود

-اخذ نامه تاییدیه و پذیرش دانشگاه

-پرداخت هزینه ها

-دریافت ویزای دانشجویی ایالات متحده آمریکا و سفر به این کشور

-برنامه ریزی برای محل اسکان خود در آمریکا

  • آیا با تحصیل دندانپزشکی در آمریکا می توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

تحت شرایط بله. چنانچه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آمریکا، پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، قادر خواهند بود ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل نموده و اقامت آمریکا را دریافت کنند. توصیه می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان و متخصصان ما در گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

ایالات متحده آمریکا، به عنوان قوی ترین کشور جهان، دارای برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان است. سیستم آموزشی بینظیر در آمریکا، در کنار رفاه اجتماعی و ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور، متقاضیان تحصیل، کار و زندگی در آمریکا را به طور چشمگیری افزایش داده است، تا جاییکه بسیاری از مردم  جهان رویای زندگی در آمریکا را در سر دارند. تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی که جزو تاپ ترین رشته های دانشگاهی است، در سراسر جهان و به خصوص در آمریکا، طرفداران زیادی دارد. متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا می توانند در صورت داشتن شرایط و سوابق تحصیلی عالی، از یکی از دانشگاه های آمریکا پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور (ویزای نوع F) اقدام نمایند. 

ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در آمریکا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به  آمریکا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *