مدارک مورد نیاز تحصیل پرستاری در لهستان

لهستان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در رشته پرستاری است. علاوه بر این، دانشگاه های پرستاری در لهستان دوره های آموزشی این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و از همین رو بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به تحصیل پرستاری در لهستان هستند، کشورهای پرهزینه را ترک می کنند و تحصیلات خود را در لهستان ادامه می دهند. مدارکی که از دانشگاه های لهستان اخذ می کنید در سراسر دنیا معتبر و شناخته شده هستند. در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته پرستاری در لهستان هستید می توانید برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری این رشته به دانشگاه های معتبر این کشور درخواست دهید. در ادامه این مقاله قصد داریم به طور کامل شرایط تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه های لهستان را مورد بررسی قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور لهستان گردآوری شده است.

تحصیل پرستاری در لهستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل پرستاری در لهستان
  • بهترین دانشکده های پرستاری در لهستان
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته پرستاری در لهستان
  • نکات مهم تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه های لهستان

شرایط تحصیل پرستاری در لهستان

اگر به دنبال تحصیل پرستاری در لهستان هستید، این کشور یک گزینه خوب برای شما خواهد بود. دلایل زیادی برای تحصیل در رشته پرستاری در لهستان وجود دارد. یکی از مهم‌ترین این دلایل، سیستم آموزشی نسبتا حرفه ای لهستان است که به شما این فرصت را می دهد در طول دوره تحصیل خود تمامی جنبه های رشته پرستاری را به خوبی بیاموزید. علاوه بر این، هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه های این کشور هر دو بسیار مقرون به صرفه هستند. مدرک تحصیلی از لهستان در سراسر اتحادیه اروپا معتبر است و اگر می خواهید پرستار شوید و در لهستان تحصیل کنید، می توانید مطمئن باشید مدرک شما در کشورهای دیگر به رسمیت شناخته می شود. مدارک پرستاری در لهستان مدارک لیسانس علوم هستند که 3 سال به طول می انجامند. برای تحصیل پرستاری در لهستان  باید تحصیلات متوسطه خود را با نمرات خوب گذرانده باشید.

پس از پایان دوره کارشناسی، با ثبت نام در یک دوره کارشناسی ارشد دو ساله که بر تخصص هایی مانند پرستاری انکولوژی، پرستاری بیهوشی و پرستاری مراقبت های ویژه تمرکز دارد، می توانید دومین دوره تخصصی حرفه خود را آغاز کنید.

تحصیل پرستاری در لهستان

بهترین دانشکده های پرستاری در لهستان

انتخاب دانشکده پرستاری مناسب می تواند یک تصمیم مهم در فرآیند مهاجرت تحصیلی باشد. فاکتورهای زیادی بر انتخاب بهترین دانشگاه تحصیل پرستاری در لهستان تأثیرگذار هستند که از جمله آن‌ها می توان به شهری که دانشگاه در آن واقع شده، هزینه دوره ها، دروس ارائه شده، امکانات مربوط به اقامت و خوابگاه و … اشاره کرد.

در صورتی که به عنوان یک دانشجوی بین المللی، قصد تحصیل در رشته پرستاری دارید، باید دو دانشکده برتر پرستاری این کشور یعنی دانشگاه پزشکی ورشو و دانشگاه پزشکی لودز را در نظر داشته باشید.

دانشگاه پزشکی ورشو یک موسسه بزرگ و شناخته شده در اروپا است که دانشکده علوم آن سطح علمی بالایی در جهان دارد. دوره های پرستاری در این دانشگاه به صورت حرفه ای دنبال می شوند و امکانات تحصیلی و رفاهی بی نظیری در اختیار تمامی دانشجویان قرار داده می شود.

دانشگاه پزشکی لودز، یک دانشگاه کوچک و دانشجو محور است. این دانشگاه کمتر از دانشگاه ورشو دانشجویان بین المللی را به خود جذب کرده است، اما با وجود سطح علمی بالا و استادان برجسته ای که دارد، هنوز هم یک انتخاب ایده آل برای علاقه‌مندان به رشته پرستاری به شمار می آید.

انتخاب بهترین دانشگاه پرستاری در لهستان، در گام اول به ترجیحات شخصی شما و آنچه در آموزش پرستاری به دنبال آن هستید بستگی دارد. اما هردو دانشگاه پزشکی ورشو و دانشگاه پزشکی لودز برای افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته پرستاری در لهستان هستند، گزینه های بسیار خوبی به شمار می آیند.

نکته مهمی که پیش از انتخاب دانشگاه پرستاری در لهستان باید در نظر بگیرید، این است که به عنوان یک دانشجوی بین المللی نیازی به نگرانی در مورد آموزش زبان لهستانی نخواهید داشت. زیرا بسیاری از دانشکده های برتر پرستاری این کشور، جلسات دوره را به زبان انگلیسی برگزار می کنند.

از جمله دانشگاه هایی که دوره کارشناسی پرستاری را به زبان انگلیسی برگزار می کنند، عبارت اند از :

  • دانشگاه WSG ( رتبه 46 جهانی با شهریه سالیانه 4,252 دلار)
  • کالج دانشگاه نیکلاس کوپرنیک ( رتبه 83 جهانی با شهریه سالیانه 3,653 دلار)
  • دانشگاه پزشکی گدانسک( رتبه 11 جهانی با شهریه سالیانه 5,175 دلار)
  • WSEI Lublin  ( رتبه66  جهانی با شهریه سالیانه 3,384 دلار)
  • دانشگاه وینسنت پل در لوبلین ( رتبه67 جهانی با شهریه سالیانه 3702  دلار)
  • دانشگاه پزشکی سیلسیا ( رتبه 34 جهانی با شهریه سالیانه 4,194  دلار)
  • دانشگاه پولونیا در Czestochowa BSN ( رتبه 75 جهانی با شهریه سالیانه 6556 دلار)
تحصیل پرستاری در لهستان

پس از اتمام دوره لیسانس پرستاری، دانشجویان می توانند برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند. پس از آن دانشجویانی که کارشناسی ارشد خود را در رشته پرستاری به پایان می‌ رسانند، واجد شرایط تحصیل در مقطع Ph.D خواهند بود.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته پرستاری در لهستان

شرایط پذیرش تحصیل پرستاری در لهستان در تمامی دانشگاه های پرستاری لهستان مشابه است و قوانین یکسانی برای دانشجویان بین المللی اعمال می شود. داوطلبین دوره های پرستاری دانشگاه های لهستان باید زیر 25 سال سن داشته باشند. همچنین، برای ارسال درخواست هیچ‌گونه سرویس و یا پلتفرم متمرکزی وجود ندارد و از همین رو دانشجویان باید مستقیماً از طریق وب سایت دانشگاه های پرستاری برای شرکت در دوره ها اقدام کنند.

هر دانشگاه به یک درخواست جداگانه نیاز دارد و هیچ آزمون ورودی برای دانشکده های پرستاری وجود ندارد. بنابراین، مهم‌ترین عامل برای قبولی در این رشته، داشتن نمرات بالا در طول دوران دبیرستان خواهد بود. همچنین، دانشجویان بین المللی باید اهداف و انگیزه های خود از تحصیل در کشور لهستان را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند، در صورتی که انگیزه نامه خود را به خوبی بنویسید، شانس پذیرش شما به شدت بالا می رود.

پذیرش دانشگاه های لهستان در پاییز (سپتامبر یا اکتبر) شروع می شود و دانشجو باید درخواست خود را از یک سال قبل ارسال کند. برای ارسال درخواست، ابتدا باید فرم مورد نظر را در وب سایت دانشگاه خود پر کنید و به همراه مدارک مورد نیاز ارسال نمایید. برخی از مهم‌ترین مدارک و اسناد برای ارسال به دانشگاه عبارت اند از :

  • مدرک متوسطه یا دیپلم دبیرستان معادل به همراه نمرات زیست شناسی، شیمی و فیزیک
  • رونوشت های رسمی
  • مدرک زبان انگلیسی ( نمره قبولی تافل 550 و آیلتس 6.0 است )
  • پاسپورت معتبر
  • ویزای دانشجویی
  • عکس های پاسپورت
  • مصاحبه شخصی
  • گواهی پزشکی
  • سابقه کیفری
  • یک کپی از صورتحساب بانکی که ثابت کند دارای بودجه کافی برای پرداخت شهریه حداقل یک سال تحصیلی هستید

نکات مهم تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه های لهستان

پرستاری یک حرفه بسیار مورد احترام در لهستان است و فرصت های زیادی برای پرستاران در داخل و خارج از کشور وجود دارد. اگر علاقه‌مند به تحصیل در رشته پرستاری در لهستان هستید، حتماً در مورد برنامه های مختلف موجود تحقیق کنید و برنامه ای را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازها و علایق شما مطابقت دارد.

اگر به دنبال تحصیل پرستاری در لهستان هستید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول از همه، شما باید بتوانید مهارت زبان انگلیسی خود را از طریق یکی از آزمون های استاندارد معتبر اثبات کنید. علاوه بر این، در برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه پزشکی گدانسک، متقاضیان ممکن است ملزم به شرکت در آزمون شفاهی باشند که پس از ثبت نام توسط دانشگاه برگزار می شود.

این احتمال وجود دارد که برخی از دانشگاه ها به صورت مجزا برای دانشجویان بین المللی آزمون زبان برگزار کنند. بنابراین، بهتر است از مهارت های کافی در زبان انگلیسی برخوردار باشید و سپس درخواست خود را ارسال کنید.

همچنین سعی کنید با سیستم مراقبت های بهداشتی لهستان آشنا شوید. اگرچه این امر اجباری نیست، اما مطمئناً می تواند مفید باشد که در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی در لهستان خود بیاموزید تا درک بهتری از آموزش های خود داشته باشید.

سؤالات متداول
  • آیا دانشگاه های لهستان دوره های پرستاری را به زبان انگلیسی ارائه می دهند؟

بله، بسیاری از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه WSG، دانشگاه پزشکی سیلسیا و دانشگاه پزشکی گدانسکوفر دوره‌های پرستاری را به زبان انگلیسی دارند.

  • آیا تحصیل در رشته پرستاری در لهستان مقرون به صرفه است؟

لهستان یک مقصد تحصیلی بسیار مقرون به صرفه است و متوسط هزینه شهریه برای یک دوره لیسانس 3 ساله در رشته پرستاری از 3384 تا 6556 دلار آمریکا در سال متغیر است.

  • آیا برای پذیرش در دانشکده پرستاری در لهستان به آزمون های مهارت زبان انگلیسی نیاز دارید؟

بله، دانشگاه های پرستاری لهستان از دانشجویان بین المللی می خواهند که مهارت زبان انگلیسی خود را از طریق آزمون های استاندارد مانند تافل و آیلتس اثبات کنند.

  • شرایط تحصیل پرستاری در لهستان چیست؟

برای پذیرش در رشته پرستاری شما باید مقطع متوسطه خود را به پایان رسانده باشید و در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی نمره قبولی کسب کرده باشید. در این صورت می توانید مدارک و اسناد لازم را به همراه درخواست، در وب سایت دانشگاه مورد نظر خود بارگذاری کنید.

  • بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل در رشته پرستاری کدم‌اند ؟

از بهترین دانشگاه های لهستانی که دوره های پرستاری را به انگلیسی برگزار می کنند، عبارت اند از :

  • دانشگاه WSG
  • کالج دانشگاه نیکلاس کوپرنیک
  • دانشگاه پزشکی گدانسک

سخن پایانی

لهستان یک انتخاب نسبتا خوب برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در رشته پرستاری هستند. این کشور دارای مؤسسات آموزشی قوی، هزینه های زندگی و شهریه مقرون به صرفه و موقعیت مناسبی در اروپای مرکزی است و علاوه بر این، مدارک پرستاری از لهستان در سراسر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است اما در شرایط مشابه کشور مجارستان می تواند گزینه بسیار بهتری نسبت به لهستان باشد. در این مقاله با شرایط تحصیل پرستاری در لهستان آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری لهستان را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *