جدیدترین قوانین ثبت شرکت در استرالیا

اگر به فکر راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید در استرالیا هستید یا به دنبال رشد کسب و کار خود در این کشور میباشید، ثبت شرکت میتواند گزینه مناسبی باشد. اگرچه ثبت شرکت در کشور استرالیا می تواند قدم بزرگ و پیچیده ای به نظر برسد، اما آغاز یک تجارت تحت ساختار شرکت، مزایای زیادی نیز دارد. یکی از اولین گام های شما برای ثبت شرکت خود، باید تعیین مناسب ترین ساختار تجاری باشد که از طریق آن تجارت خود را اداره کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین قوانین ثبت شرکت در استرالیا بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور استرالیا گردآوری شده است.

ثبت شرکت در استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مراحل ثبت شرکت در استرالیا
  1. در خصوص نوع شرکت و فرایند ثبت آن تصمیم بگیرید

شما باید تصمیم بگیرید که آیا یک شرکت با نیازهای شما مطابقت دارد یا باید از ساختار تجاری متفاوتی در استرالیا استفاده کنید. وبسایت Business.gov.au که متعلق به نهاد رسمی سرمایه گذاری و اوراق بهادار استرالیا میباشد، یک ابزار عالی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است که می تواند به شما کمک کند ساختار کسب و کاری را که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد انتخاب کرده و ثبت نام های لازم را انجام دهید. توجه داشته باشید که ثبت شرکت، با ثبت یک نام تجاری، متفاوت است. شرکتهایی که در استرالیا قابل ثبت هستند، شامل شرکتهای خصوصی (شرکتهای سهامی محدود و نامحدود) و همچنین شرکتهای دولتی (شرکتهای سهامی عام محدود، شرکتهای سهامی عام نامحدود، شرکتهای محدود با ضمانت، شرکتهای منابع و معدن) میباشند.

ثبت شرکت در استرالیا

شما می توانید شخصا با استفاده از فرم 201 ASIC که در وب سایت ASIC موجود است و با پرداخت هزینه شرکت ASIC مربوطه، فرآیند ثبت شرکت را تکمیل کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با استفاده از یک ارائه‌دهنده خدمات، و یا به اصطلاح یک شرکت واسط، اقدام به ثبت شرکت در استرالیا نموده و هزینه‌های مربوط به ASIC را بپردازید.

  1. نام شرکت خود را انتخاب نمایید

هنگام انتخاب نام شرکت، باید به چند نکته توجه کنید: نام انتخابی شما نمی تواند با نام شرکت دیگری یکسان باشد. جهت بررسی موجود بودن یا نبودن نام، توصیه میشود از قسمت جستجوی نامها که در وبسایت ASIC موجود است، استفاده نمایید. قبل از می 2012، امکان وجود چندین کسب و کار با یک نام، درصورتیکه در ایالت ها و مناطق مختلف ثبت شده باشند، وجود داشت. اما اکنون این امر، تحت ثبت ملی ASIC امکان پذیر نیست و اگر نام یکسانی از قبل وجود داشته باشد، نمی توانید نام مشابه را ثبت کنید. در ضمن، شما نمی توانید از کلماتی استفاده کنید که می تواند مردم را در مورد فعالیت های یک شرکت گمراه کند. این امر شامل ارتباط با دولت استرالیا، خانواده سلطنتی، یا هر سازمان نظامی سابق است. همچنین اگر نامی توهین آمیز تلقی شود یا نشان دهنده فعالیت غیرقانونی باشد، ممکن است از ثبت آن خودداری شود. جالب است بدانید که اگر اکنون آمادگی ثبت شرکت خود را ندارید، اما می خواهید نام انتخابی خود را حفظ کنید، می توانید برای رزرو آن اقدام کنید. اگر درخواست شما تایید شود، نام را برای دو ماه رزرو خواهید کرد. اگر می خواهید این مدت را تمدید کنید، باید دوباره برای رزرو نام اقدام نمایید. اما نامها برای مدت طولانی رزرو نخواهند ماند، زیرا این امر مانع از استفاده افراد دیگر از نام برای انجام تجارت خود می شود.

  1. قوانین شرکت خود را تعیین نمایید

قبل از ثبت شرکت در استرالیا، باید تصمیم بگیرید که شرکت شما چگونه اداره می شود. شرکت شما می تواند توسط قوانین قابل تعویض، قانون اساسی خودش یا ترکیبی از هر دو، اداره شود. قوانین قابل تعویض، مجموعه ای اساسی از قوانین برای مدیریت شرکت شما هستند. اگر شرکتی نمی خواهد اساسنامه داشته باشد، می تواند به جای آن از قوانین قابل تعویض استفاده کند. استفاده از قوانین قابل تعویض به این معنی است که شرکت شما نیازی به قانون اساسی مکتوب ندارد. این بدان معناست که با تغییر قانون، هزینه ای برای به روز نگه داشتن آن ندارید. یک شرکت همچنین می تواند به جای استفاده از قوانین قابل تعویض، یک اساسنامه مکتوب داشته باشد. شرکت ها باید یک نسخه از اساسنامه خود را همراه با سوابق شرکت خود نگه دارند. اگر یک شرکت انحصاری، فقط یک مدیر داشته باشد، نیازی به پیروی از قوانین قابل تعویض یا داشتن اساسنامه ندارد. اما چنانچه مدیر یا عضو دیگری منصوب شود، قوانین قابل تعویض به طور خودکار برای شرکت اعمال می شود. یک شرکت انحصاری نباید بیش از 50 سهامدار غیر کارمند داشته باشد و باید محدود شده توسط سهام، یا شرکت نامحدودی باشد که دارای سرمایه سهام است.

  1. مسئولیت ها و تعهدات مدیران و سهامداران را مشخص کنید

قبل از ثبت شرکت در استرالیا، شما باید تصمیم بگیرید که چه کسانی سهامداران (همچنین به عنوان اعضا شناخته می شوند) و مدیران شرکت باشند. مدیران یک شرکت افرادی هستند که شرکت را کنترل می کنند. شما باید حداقل یک مدیر داشته باشید که معمولاً در استرالیا اقامت دارد و هر مدیر باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. شما باید از هر فردی که پذیرفته است به عنوان مدیر شرکت فعالیت کند و پذیرفته است که سهامدار شرکت شود، رضایت کتبی دریافت کنید. مدیران شرکت، طبق قانون ملزم به درخواست شماره شناسایی مدیر (director ID) هستند. شناسه مدیر، برای همیشه متعلق به وی خواهد ماند. بر طبق قانون، افرادی که سابقه ورشکستگی، حبس و یا کلاهبرداری داشته باشند، بدون نامه کتبی از دادگاه، نمیتوانند به عنوان مدیر شرکت فعالیت داشته باشند. پس از اینکه سهامداران خود را انتخاب کردید، باید تصمیم بگیرید که هر کدام چند سهام داشته باشند و دارای کدام دسته از سهام باشند. طبقه بندی سهام منتشر شده توسط شرکت شما، حقوق و محدودیت هایی را که به آنها تعلق می گیرد تعیین می کند. سهام های معمولی رایج ترین هستند، اما سایر عناوین استاندارد شامل «کلاس A» یا «سهام کلاس B» است.

  1. شرکت خود را ثبت نمایید

شما می توانید با استفاده از خدمات ثبت کسب و کار دولت استرالیا (BRS)، یک شرکت ثبت کنید. BRS چندین ثبت نام تجاری و مالیاتی را در یک پلتفرم ادغام کرده و شروع یک تجارت را آسان تر می کند. شما همچنین می توانید ثبت شرکت در استرالیا را از طریق یک ارائه دهنده خدمات خصوصی (PSP) انجام دهید. این PSP می تواند حسابدار، وکیل شما یا کسب و کار دیگری باشد که خدمات آنلاین را با ASIC ارائه می دهد. آنها معمولاً برای خدمات خود، هزینه ای بالاتر از مبلغی که ASIC تعیین کرده است، دریافت می کنند. ثبت برخی از شرکتها به صورت آنلاین امکان پذیر نمیباشد که به شرح زیر خواهند بود:

  • یک شرکت با مسئولیت نامحدود
  • شرکتی با ارزش سهام فردی بیش از چهار رقم اعشار (به عنوان مثال 0.00042)
  • یک شرکت محدود شده توسط سهام که به عنوان CCIV ثبت می شود
  • شرکتی که نیاز به تسلیم فرم 207Z یا همان گواهی انطباق با قانون حق تمبر دارد،
  • یک شرکت عمومی، با شماره شرکت استرالیایی (ACN) به عنوان نام شرکت، و جایی که شرکت توسط قانون اساسی اداره می شود
  • جایی که آدرس شرکت توسط ASIC پذیرفته نمی شود
ثبت شرکت در استرالیا

زمانیکه درخواست شما جهت ثبت شرکت پردازش شد، یک کد ACN صادر شده و گواهی ثبت برای شما ارسال خواهد شد. پس از ثبت شرکت، مطمئن شوید نام شرکت در هر جایی که شرکت فعالیت دارد به نمایش گذاشته می شود و برای عموم آزاد است، ACN یا ABN شرکت روی هر سندی که شرکت منتشر می‌کند نمایش داده می‌شود و در نهایت جزئیات شرکت به روز نگه داشته می شود.

سؤالات متداول
  • هزینه ثبت شرکت در استرالیا چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت بسته به نوع شرکتی که ثبت می کنید، از 443 تا 538 دلار متغیر است.

  • ثبت شرکت در این کشور چقدر طول میکشد؟

تکمیل آنلاین درخواست شرکت باید حدود 15 دقیقه طول بکشد. در صورتی که با استفاده از سایت خارجی خدمات ثبت کسب و کار ثبت نام کرده اید و تمامی مدارک مورد نیاز را ارائه کرده و هزینه آن را پرداخت نموده اید، باید ظرف دو روز کاری تاییدیه دریافت کنید.

  • منظور از کد ACN چیست؟

هر شرکت در استرالیا، دارای یک شماره نه رقمی منحصر به فرد است که به عنوان شماره شرکت استرالیایی، یا ACN، شناخته می شود. هنگام ثبت شرکت، به طور خودکار به شما یک کد ACN داده می شود. ACN ها توسط نهاد ASIC مدیریت می شوند.

سخن پایانی

ثبت شرکت در کشور استرالیا می تواند یکی از بهترین راه هایی باشد که می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و به موفقیت آن کمک کنید. نرخ های مالیاتی پایین در اسرالیا، امکان تبدیل کسب و کار شما به یک سرمایه گذاری سودآور را فراهم خواهد کرد. اگر مطمئن نیستید که کدام ساختار کسب و کار برای شما مناسب است، یک وکیل تجاری می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام گزینه برای شما مناسب تر است. ما در این مقاله به بررسی جدیدترین قوانین ثبت شرکت در استرالیا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری و فراهم شدن شرایط مهاجرت شما مخاطب عزیز به کشور استرالیا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور استرالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *