مراحل ثبت شرکت در انگلستان

کشور انگلستان، یکی از ارکان اقتصادی مهم در جهان است. ثبات اقتصادی این کشور و شرایط ایده آل تجاری باعث شده است تا متقاضیان کارآفرینی، انگلستان را به عنوان مقصد تجاری خود انتخاب نمایند. ثبت شرکت، یکی از محبوب ترین روشهای کارآفرینی و سرمایه گذاری در انگلستان است که با ارائه یک طرح تجاری خلاق و سودآور، به آسانی و در کمترین زمان قابل انجام است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط و مراحل ثبت شرکت در انگلستان بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال کارآفرینی و یا تجارت در انگلستان هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

ثبت شرکت در انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • قوانین ثبت شرکت در انگلستان
  • مراحل ثبت شرکت در انگلستان

راه اندازی یا گسترش کسب و کار خود و همچنین ثبت شرکت در انگلستان ، با آگاهی از قوانین این کشور، میتواند پروسه ای ساده باشد. اگر می خواهید یک شرکت را به عنوان یک شخص حقوقی مستقل در بریتانیا ثبت کنید، تشکیل یک شرکت با مسئولیت محدود، محبوب ترین گزینه است. شما می توانید نحوه عملکرد شرکت خود را انتخاب نمایید. شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است “محدود به سهام” یا “محدود به ضمانت”.

منظور از محدود به سهام آن است که این شرکت ها معمولاً مشاغلی هستند که سود می کنند. این یعنی شرکت:

  • از نظر قانونی از افرادی که آن را اداره می کنند جدا است
  • دارایی شرکت از دارایی شخصی شما جداست
  • سهام و سهامدار دارد
  • می تواند هر سودی را که پس از پرداخت مالیات بدست می آورد حفظ کند
ثبت شرکت در انگلستان

منظور از محدود به ضمانت آن است که این شرکت ها معمولاً سودآور نیستند. این یعنی شرکت:

  • از نظر قانونی از افرادی که آن را اداره می کنند جدا است
  • دارایی شرکت از دارایی شخصی شما جداست
  • دارای ضامن و مبلغ تضمین شده است
  • سودی که به دست می آید در شرکت سرمایه گذاری میشود

مراحل ثبت شرکت در انگلستان

  1. بررسی کنید که آیا ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای شما مناسب است یا خیر

قوانین ثبت شرکت در انگلستان را مطالعه نموده و اطمینان حاصل کنید که واجد شرایط هستید. روشهای دیگری نیز برای سرمایه گذاری و یا کارآفرینی در انگلستان وجود دارد که ممکن است برای شما مناسب تر باشد. نحوه راه اندازی کسب و کار، به نوع کاری که انجام می دهید بستگی دارد. همچنین می تواند بر نحوه پرداخت مالیات و دریافت بودجه، تأثیر بگذارد.

  1. نامگذاری شرکت

نام انتخابی شما نمی تواند با نام شرکت ثبت شده دیگری یکی باشد. اگر نام شما بسیار شبیه به نام شرکت یا علامت تجاری دیگر است، در صورت شکایت شخصی، ممکن است مجبور شوید آن را تغییر دهید. نام شما معمولاً باید به «Limited» یا «Ltd» ختم شود. اگر شرکت را در ولز ثبت کرده اید، می توانید معادل های ولزی “Cyfyngedig” و “Cyf” را به جای آن وارد کنید. نام شرکت شما نمی تواند توهین آمیز باشد. همچنین، نمی‌تواند حاوی کلمه یا عبارت حساس باشد، یا ارتباطی با مقامات دولتی یا محلی را پیشنهاد کند، مگر اینکه مجوز بگیرید.

  1. انتخاب مدیران شرکت

جهت اطلاع از مسئولیت های قانونی مدیران شرکت و نحوه انتخاب، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت انگلیس، که لینک آن در قسمت منبع موجود است، مراجعه نمایید. به طور کلی، به عنوان مدیر یک شرکت با مسئولیت محدود، شما باید:

  • از قوانین شرکت که در اساسنامه آن نشان داده شده است پیروی کنید
  • سوابق شرکت را نگه دارید و تغییرات را گزارش دهید
  • حساب های خود و اظهارنامه مالیاتی شرکت خود را ثبت کنید
  • به سایر سهامداران بگویید که آیا ممکن است شخصاً از معامله ای که شرکت انجام می دهد، شخصا سود ببرید
  • مالیات شرکت را پرداخت کنید
ثبت شرکت در انگلستان

4. انتخاب سهامداران و ضمانت کنندگان شرکت

شما به حداقل یک سهامدار یا ضامن نیاز دارید که بتواند مدیر باشد. اگر تنها سهامدار شرکت هستید، مالک 100٪ شرکت خواهید بود. حداکثر تعدادی برای سهامداران وجود ندارد. قیمت هر سهم می تواند به هر ارزشی باشد. اگر شرکت مجبور به تعطیلی شود، سهامداران باید سهام خود را به طور کامل پرداخت کنند.  ضامن‌ها نیز در صورتی که شرکت نتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند، مبلغ مورد توافق را به شرکت پرداخت میکنند که به ان “مبلغ تضمین شده” گفته میشود. آنها باید کل مبلغ ضمانت خود را به شرکت پرداخت کنند. مبلغ تضمین شده، به ارزش شرکت مرتبط نیست و شما انتخاب می کنید که چقدر بپردازند.

5. افراد دارای کنترل قابل توجه (PSC) بر شرکت را تعیین کنید

فردی با کنترل قابل توجه (PSC) کسی است که مالک یا کنترل کننده شرکت شماست. گاهی اوقات به آنها “مالکین سودمند” نیز می گویند. شما باید PSC خود را تعیین کنید و به مقامات اطلاع دهید آنها چه کسانی هستند. این فرد میتواند شما یا فردی مرتبط با شرکت شما باشد. یک شرکت می تواند یک یا چند PSC داشته باشد. شما باید جزئیات آنها را در ثبت PSC شرکت خود ثبت کنید، و باید این اطلاعات را هنگام راه اندازی (ادغام) شرکت خود درج نمایید. در صورتیکه نمی توانید PSC خود را تعیین کنید یا فردی مناسب برای این عنوان ندارید، باید به مقامات مربوطه اطلاع دهید.

6. اسناد مربوط به نحوه اداره شرکت را آماده کنید

شما میبایست یک اساسنامه تهیه و تنظیم نمایید. این میتواند شامل یک بیانیه حقوقی باشد که توسط کلیه سهامداران اولیه یا افراد ضامن که با تشکیل شرکت موافقت می کنند، امضا شده باشد. اساسنامه شرکت، شامل قوانین کتبی در مورد اداره شرکت با توافق سهامداران یا افراد ضامن، مدیران و منشی شرکت است.

7. بررسی کنید که چه سوابقی از شرکت را باید ثبت کرده و نگه دارید

شما میبایست سوابق مربوط به شرکت را به همراه سوابق مالی و حسابداری، ثبت کنید. می توانید یک حسابدار ماهر را برای کمک به امور مالیاتی خود استخدام کنید. درضمن، شما باید جزئیات مربوط به مدیران، سهامداران و دبیران شرکت، وام های اخذ شده، نتایج هر رأی و تصمیم سهامداران و معاملات شرکت را نیز ثبت کنید.

8. و در نهایت شرکت خود را ثبت کنید

شما میبایست یک آدرس رسمی ثبت کنید و یک کد SIC را انتخاب کنید. این کد، طبقه بندی استاندارد صنعتی فعالیت های اقتصادی نامیده میشود. اکثر افراد می توانند همزمان با ثبت نام در خانه شرکت های انگلستان، برای مالیات شرکت نیز ثبت نام کنند. اگر نمی توانید، پس از ثبت شرکت خود در خانه شرکت ها، به طور جداگانه در  HM Revenue و یا Customs (HMRC)، ثبت نام کنید.

سؤالات متداول

برخی از مهمترین آن عبارتنداز: پاسپورت معتبر، اساسنامه شرکت، تعیین سرمایه شرکت، کد اقتصادی دریافت شده برای شرکت،  مدارک افتتاح حساب بانکی. جهت اطلاع از سایر مدارک، به لینک موجود در قسمت منبع مراجعه نمایید.

  • نرخ مالیات در انگلستان چقدر است؟

هرچه درآمد شما بیشتر باشد، میبایست مالیات بیشتری پرداخت نمایید. به طور مثال، درآمد بین 12501 پوند تا 50000 پوند، مشمول پرداخت 20درصد مالیات میباشد. درآمد بیش از 150000 پوند نیز مشمول مالیات 45 درصد خواهد بود.

  • آیا برای ثبت شرکت در کشور انگلستان، باید در این کشور حضور داشت؟

خیر. شما میتوانید از راه دور نیز به صورت آنلاین مراحل ثبت شرکت را طی نموده و اقدامات قانونی را انجام دهید. درضمن، از طریق دادن وکالتنامه نیز امکان ثبت شرکت در انگلیس وجود دارد. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره در این زمینه به متقاضیان گرامی میباشند.

  • آیا برای ثبت شرکت در انگلستان ، ارائه طرح تجاری لازم است؟

بله. متقاضیان میبایست یک طرح تجاری نوآورانه و خلاق را ارائه نمایند و ثابت شود که این طرح، به نفع اقتصاد انگلستان است و یا موجب کارآفرینی میشود.

  • آیا با ثبت شرکت در بریتانیا، امکان همراه بردن اعضای خانواده وجود دارد؟

بله. شما میتوانید با ثبت شرکت، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به انگلستان ببرید. همسر شما اجازه کار، و فرزندان شما اجازه تحصیل نیز خواهند داشت.

  • سرمایه لازم جهت ثبت شرکت در کشور انگلستان چقدر است؟

معمولا هزینه ای برابر با 5000 پوند جهت ثبت شرکت لازم است. سرمایه اولیه نیز در حدود 50000 پوند میباشد.

سخن پایانی

کشور انگلستان با داشتن اقتصاد قوی و ثبات سیاسی اقتصادی خود، در کنار داشتن نرخ پایین تورم و بیکاری، یکی از بهترین گزینه ها جهت ثبت شرکت و انجام امور تجاری میباشد. ثبت شرکت، یکی از محبوب ترین روشها جهت مهاجرت به انگلستان و اخذ اقامت این کشور است. متقاضیان میتوانند با داشتن شرایط، نسبت به ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقدام نموده و امور تجاری خود را انجام دهند. ما در این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت در انگلستان پرداختیم و نکات مهم آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز جهت مهاجرت به انگلستان کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *