جدیدترین قوانین ثبت شرکت در دومینیکا

اکوسیستم استارت آپی دومینیکا، با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. جمهوری دومینیکا به دلیل موقعیت عالی جغرافیایی، فرصت های تجاری و نیروی کار با استعداد و سخت کوش، قطعا مکانی ایده آل جهت تجارت و رونق کسب و کار در منطقه کارائیب می باشد. این کشور، طرح های بی نظیری را جهت اعطای اقامت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار ارائه می دهد. ثبت شرکت، یکی از محبوب ترین زیرمجموعه های سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت دومینیکا است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط ثبت شرکت در دومینیکا بپردازیم. اگر شما نیز قصد راه اندازی کسب و کار خود را در این جزیره گرمسیری و زیبا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دومینیکا گردآوری شده است.

ثبت شرکت در دومینیکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا دومینیکا را برای ثبت شرکت انتخاب کنیم؟
  • انواع شرکت در دومینیکا
  • شرکت SA یا Sociedad Anónima
  • شرکت سهامی عام ساده (SAS)
  • شرکت با مسئولیت محدود (SRL)
  • شعبه ای از یک شرکت مادر
  • مراحل ثبت شرکت ها در دومینیکا
  • افتتاح حساب در دومینیکا جهت ثبت شرکت
  • میزان مالیات بر شرکت ها در دومینیکا

چرا دومینیکا را برای ثبت شرکت انتخاب کنیم؟

نرخ کلی مالیات در دومینیکا، حدود 42.4 درصد است که کمی کمتر از میانگین آمریکا (46.3 درصد) می باشد. به علاوه، با وجود آنکه حدود 30 روز طول می کشد تا یک کسب و کار در آمریکای لاتین باز شود، در جمهوری دومینیکا می توانید یک شرکت را در حدود ۱۴ روز راه اندازی کنید. این کشور همچنین از منطقه آزاد تجاری، با آمریکای شمالی و مرکزی و اروپا سود می برد و پتانسیل زیادی برای جذب کالاهای وارداتی و رونق فناوری دارد. در ضمن، جمهوری دومینیکا دارای بزرگترین اقتصاد در کارائیب و آمریکای مرکزی، با تولید ناخالص داخلی نزدیک به 70 میلیارد دلار است. این جزیره که مستقیماً با فرصت های تجاری مرتبط است، از نظر جغرافیایی بسیار موقعیت ایده آلی دارد. 

ثبت شرکت در دومینیکا

موقعیت آن بین ایالات متحده، آمریکای مرکزی و جنوبی و اروپا، آن را به یک مرکز استراتژیک برای تجارت تبدیل کرده است. خط ساحلی دومینیکا توسط بندرهای دریایی پوشیده شده است که به ویژه برای کشتیرانی تجاری و سفرهای دریایی استفاده می شود. دسترسی به دومینیکا تنها 2 ساعت با پرواز از میامی، به طور متوسط 4 ساعت از کشورهای آمریکای لاتین و حدود 8 ساعت از اروپا امکان پذیر است. این کشور از یک زیرساخت مخابراتی عالی بهره می برد که به دلیل داشتن یکی از بهترین ها در LATAM شده است. اینترنت به‌ طور گسترده‌ای در دومینیکا دسترس می باشد. آنچه گفته شد، تنها برخی از مزایای موجود در دومینیکا جهت راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت است. در ادامه به بررسی شرایط و مراحل ثبت شرکت در دومینیکا میپردازیم.

انواع شرکت در دومینیکا

هنگام گسترش تجارت خود در جمهوری دومینیکن، مهم است که ابتدا، نوع شرکتی را انتخاب کنید که به نیازهای تجاری شما نزدیک تر است. به طور کلی، هشت نوع شخصیت حقوقی وجود دارد که می توانید از بین آنها برای ثبت شرکت در دومینیکا انتخاب کنید. با این حال، رایج ترین آنها عبارتند از:

  • شرکت SA یا Sociedad Anónima

 Sociedad Anónimaیک شرکت تجاری است که می تواند با حداقل 2 سهامدار و یا بیشتر، تأسیس شود. این سهامداران می توانند از شهروندان دومینیکا یا اتباع خارجی باشند. این نوع شرکت ها توسط هیئت مدیره ای متشکل از حداقل 3 عضو اداره می شوند که برای دوره های 6 ساله منصوب شده و پس از این مدت می توانند مجدداً منصوب شوند. سهم سرمایه افراد نیز معمولا توسط اوراق بهادار قابل معامله ای به نام “سهام” ارائه می شود و حداکثر محدودیتی در میزان سرمایه سهام وجود ندارد. حداقل سرمایه نیز جهت تاسیس این نوع شرکت، 30,000,000 دلار است.

  • شرکت سهامی عام ساده (SAS)

این نوع شرکت، شباهت زیادی به شرکت های سهامی عام یا همان Public limited liability company دارد. برخلاف شرکت سهامی عام، شرکت های سهامی عام ساده (SAS)، آزادی بیشتری را در ایجاد و تدوین آیین نامه ارائه می دهند. در ضمن، این شرکت ها معمولا با حداقل 2 سهامدار تشکیل شده و توسط هیئت مدیره ای متشکل از حداقل 3 عضو اداره می شود. حداقل سرمایه سهام نیز برای تشکیل این شرکت ها، حدود 3,000,000 دلار است.

  • شرکت با مسئولیت محدود (SRL)

رایج ترین نوع ثبت شرکت در دومینیکا، تاسیس شرکت هایی با مسئولیت محدود است. شرکت با مسئولیت محدود می تواند با حداقل 2 سهامدار و حداکثر 50 نفر تشکیل شود. ساختار مدیریتی آن ساده تر است و می تواند توسط یک مدیر یا یک مدیر فرعی که به عنوان نماینده قانونی شرکت در یک دوره زمانی شش ساله عمل می کند، اداره شود. حداقل سرمایه سهام برای ثبت این شرکت وجود ندارد، با این حال، حداقل مبلغ برای هر سهم، 100 دلار است. این موضوع نشان می دهد که شرکت هایی با مسئولیت محدود، معمولاً ساختار بسیار کوچکتری دارند.

  • شعبه ای از یک شرکت مادر

این نوع شرکت ها که به عنوان شعبه و یا نمایندگی یک شرکت مادر در دومینیکا تاسیس می شوند، با نام شرکتهای خارجی شناخته می شوند. شرکت مادر باید در خارج از دومینیکا باشد. این شرکت ها توسط یک مدیر اداره می شوند و اختیارات و فعالیت های آنها نیز از سوی شرکت مادر تعیین می گردد. سرمایه تاسیس این نوع شعبه، باید همان سرمایه ثبت شده توسط شرکت مادر باشد.

مراحل ثبت شرکت ها در دومینیکا

در مرحله اول لازم است که شما بر اساس آنچه در قسمت قبل بیان شد، نوع شرکت، اهداف تجاری شرکت و همچنین میزان سرمایه را تعیین نمایید. در مرحله بعد، انتخاب نام شرکت ضروری است. این مهم است که شرکت شما از نظر برند، محصول یا خدمات و کیفیت، از رقبای خود و عموم مردم متمایز باشد. بهترین راه برای اینکه مشتریان شما برند شما را به خاطر بسپارند، تصمیم گیری در مورد یک نام مشخص و منحصر به فرد برای شرکت شما است. 

پس از تایید نام شرکت، زمان آن است که اساسنامه شرکت را تعیین کنید. پس از تصمیم گیری در مورد نوع شرکت، نام شرکت، سرمایه و هدف تجاری، باید مقررات داخلی شرکت را تنظیم کنید که به عنوان اساسنامه شناخته می شود. این مرحله برای ثبت شرکت در دومینیکا بسیار مهم است زیرا امکان عملکرد و مدیریت صحیح شرکت را فراهم می کند. اساسنامه، چهارچوب قانونی را در اختیار شرکا و اعضای هیئت مدیره قرار می دهد تا شرکت را در تمام مدت فعالیت خود تغییر دهند. با امضای اسسنامه و سند شرکت، تقریبا مراحل تکمیل شده و شرکت آماده ثبت است. 

تنها کافیست هزینه های ثبت، مالیات ها و هزینه تمبرهای تعیین شده توسط قانون، پرداخت شوند. به یاد داشته باشید که قبل از شروع فعالیت های تجاری، باید شرکت تازه تاسیس خود را در اداره ثبت ملی مالیات دهندگان دومینیکا (RNC) ثبت کنید. علاوه بر این، در صورت استخدام کارکنان، باید هرگونه تعهدات تامین اجتماعی را که برای شرکت خود اعمال می شود، ثبت کنید.

افتتاح حساب در دومینیکا جهت ثبت شرکت

برای تکمیل فرآیند جهت ثبت شرکت در دومینیکا، افتتاح یک حساب بانکی الزامی است. زمان انتظار و الزامات مورد نیاز برای ارائه، ممکن است از بانکی به بانک دیگر متفاوت باشد. به طور کلی، شما باید اطلاعات مربوط به فعالیت های شرکت، جزئیات سهامداران و هویت خود را به بانک خود ارائه دهید. بانک های موجود در دومینیکا برای افتتاح حساب های شرکتی عبارتند از:

  • Banco Reservas
  • Central Bank
  • Banco Leon
  • Scotiabank
  • Banco Popular
میزان مالیات بر شرکت ها در دومینیکا

نرخ مالیات بر درآمد شرکتی در دومینیکا ((CIT، 27 درصد است. علاوه بر این، یک مالیات بر دارایی با نرخ 1% نیز به عنوان جایگزینی برای حداقل مالیات بر درآمد تعیین می گردد و زمانی قابل پرداخت است که درآمد شرکت، کمتر از مالیات بر دارایی باشد. سود سهام و یا سودهایی که در خارج از دومینیکا حواله شده یا به صورت محلی پرداخت شوند، مشمول مالیات تکلیفی 10% می شوند.

ثبت شرکت در دومینیکا
سؤالات متداول
  • آیا با ثبت شرکت در دومینیکا می توان اقامت این کشور را به دست آورد؟

خیر. به صرف ثبت شرکت نمیتوان اقامت این کشور را اخذ کرد.

  • پروسه ثبت شرکت در دومینکا چقدر طول می کشد؟

معمولا 6 هفته لازم است.

  • به جز ثبت شرکت، سایر روش های سرمایه گذاری در دومینیکا چیست؟

سرمایه گذاری در صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا، خرید املاک و مستغلات در دومینیکا، و همچنین خرید سهام هتل و پروژه های عمرانی در دومینیکا، از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور هستند.

  • آیا برای ثبت شرکت در دومینیکا ارائه مدرک زبان لازم است؟

خیر. ارائه مدرک زبان لازم نمی باشد.

سخن پایانی

متقاضیان تجارت و راه اندازی کسب و کار در دومینیکا می توانند از طریق ثبت شرکت در کوتاه ترین زمان، اقامت و حتی شهروندی این کشور را دریافت نمایند. انتخاب نوع شرکت، تعیین سهامداران و مدیر، تعیین سهام و سرمایه لازم، انتخاب نام شرکت و همچنین تعیین اساسنامه، از مهمترین مراحل ثبت شرکت است. ما در این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت در دومینیکا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دومینیکا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *