10 نکته کلیدی در خرید خانه در فرانسه

خرید ملک در فرانسه، فرصتی فوق العاده برای سرمایه گذاری در این کشور است. دلایل فرهنگی و اقتصادی زیادی برای خرید ملک در این کشور وجود دارد، از سبک زندگی آرام و غذاهای لذیذ گرفته تا سود عالی که می توانید در بازار فرانسه کسب کنید و از مراقبت های بهداشتی و درمانی در سطح جهانی استفاده کنید. اما آیا علاوه بر بهره مندی از این مزایا، امکان اخذ اقامت فرانسه را نیز خواهید داشت؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به این پرسش پاسخ داده و به بررسی نکات مهم خرید خانه در فرانسه بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فرانسه گردآوری شده است.

خرید خانه در فرانسه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا خرید ملک در فرانسه؟
  • نکات مهم هنگام خرید ملک در فرانسه
  • شرایط خرید ملک در فرانسه و اخذ اقامت این کشور
  1. ارزش در بازار خرید

از آنجایی که نرخ تورم در فرانسه پایین است و اخیرا قیمت املاک ثابت بوده است، خرید خانه در فرانسه ، چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی، بسیار مناسب است.

  1. تنوع املاک در فرانسه

در فرانسه، خانه های نوساز و قدیمی بسیاری وجود دارد که خریداران میتوانند از میان آنها انتخاب کنند. جالب است بدانید که مردم فرانسه تمایل بسیاری به زندگی در خانه های نوساز داشته و در نتیجه بسیاری از خانه های قدیمی خود را با قیمت مناسب، برای فروش به خریداران خارجی در نظر گرفته اند.

خرید خانه در فرانسه

3. وجود سیستم درمانی عالی در فرانسه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کشور فرانسه، بر طبق تایید سازمان بهداشت جهانی، بهترین سیستم درمانی را در جهان دارد. دولت فرانسه، بیشترین بودجه را به امر سلامت و درمان اختصاص داده است.

4. سبک زندگی عالی در فرانسه

سبک زندگی مردم فرانسه و ساده زیستی آنان و پیشینه های تاریخی این کشور، برای افراد خارجی بسیار جذاب است.

5. آب و هوای بینظیر در فرانسه

تنوع آب و هوایی فرانسه بسیار عالی و دلپذیر است. در نتیجه، در فردی با هرنوع سلیقه، میتواند جایی از این کشور را جهت زندگی انتخاب نماید.

نکات مهم هنگام خرید ملک در فرانسه

  1. بررسی مالکیت ملک مورد نظر به لحاظ قانونی

مطمئن شوید که ملک به لحاظ قانونی متعلق به فروشنده میباشد و هیچگونی مشکلی ندارد. حتی توصیه میشود جهت اطمینان، از یک متخصص امور ملکی در فرانسه کمک بخواهید تا مراحل قانونی را طی کند.

  1. بررسی شرح خانه

محدوده ملک مورد نظر را بررسی کنید. مطمئن شوید که تمام ساختمان های جانبی در توضیحات ملک گنجانده شده است، حتی اگر سوله های کوچک، گاراژ یا حتی انباری باشند. مطمئن شوید که تمام آنچه در سایت می بینید و یا شخصا خریداری میکنید، در قرارداد گنجانده شده است.

  1. بررسی تجهیزات و اتصالات خانه

هنگام خرید خانه در برخی کشورها مانند انگلستان، خریدار لیست کاملی از وسایل و یراق آلات را دریافت می کند. در فرانسه، لزوماً اینطور نیست، بنابراین مطمئن شوید که همه چیز در قرارداد ذکر شده است. هر یک از مواردی که می خواهید در ملک باقی بمانند را حتما ثبت کنید. همچنین بهتر است از قبل موضوع را با فروشنده در میان گذاشته باشید.

  1. پرداخت بیعانه

حدودا 10 درصد از ارزش ملک، باید هنگام امضای قرارداد فروش، پرداخت شود. این مبلغ هرگز نباید به فروشنده داده شود، بلکه باید به وکیل یا نماینده املاک دارای مجوز پرداخت شود. بیعانه از قیمت خرید کسر می شود اما در فاصله بین امضای قرارداد تا تکمیل خرید، که می تواند حداقل دو ماه طول بکشد، هیچ سودی پرداخت نمی شود. اگر از خرید منصرف شوید، بیعانه خود را از دست خواهید داد مگر اینکه شرایط متفاوتی در قرارداد وجود داشته باشد.

  1. پرداخت کمیسیون مشاور املاک

در مورد اینکه آیا قیمت اعلام شده شامل پورسانت و کمیسیون فرد واسطه یا همان مشاور املاک می شود یا خیر، کاملاً مطمئن شوید. در برخی موارد، در آگهی فروش، قیمت ملک با محاسبه حق کمیسیون درج میشود.

  1. پرداخت هزینه های دفتر اسناد رسمی

این هزینه، با امضای سند معتبر (سند نهایی)، قابل پرداخت است و برای خرید یک ملک با قدمت بیش از پنج سال، از 8 تا 10 درصد بوده اما برای خرید ملک جدید و تازه ساخت، بین 3 تا 4 درصد متغیر است.

  1. پرداخت سایر هزینه ها

اگر جهت خرید خانه در فرانسه وام گرفته اید، پرداخت اقساط را فراموش نکنید. نرخ ارز همچنان می تواند نوسان داشته باشد، بنابراین اقساط  قابل پرداخت شما می تواند تغییر کند. البته قبل از اقدام، از امکان دریافت وام مطمئن شوید. در ضمن، خرید زمین مسکونی در فرانسه تا سقف 2500 متر، مشمول مالیات بر ارزش افزوده 20.6 درصد، و خرید خانه شامل 8 تا 10 درصد مالیات نیز میباشد.

خرید خانه در فرانسه

8. تکمیل فرایند خرید خانه در فرانسه

تکمیل فرایند خرید، ظرف 60 روز پس از امضای قرارداد انجام می شود. با این حال، معمولاً تا 90 روز تمدید می‌شود، زیرا ممکن است دو ماه طول بکشد تا SAFER یا دفتر برنامه‌ریزی محلی، به درخواست پاسخ دهد. بررسی و تایید پروسه خرید ملک، فقط زمانی شروع می‌شود که قرارداد فروش بین دو طرف امضا شده باشد.

9. بررسی شرایط خرید ملک

ممکن است متقاضیان مجاز به دریافت وام مسکن جهت خرید خانه نباشند. در ضمن، دریافت گواهی شهرسازی و همچنین تاییدیه اداره اراضی فرانسه، لازم است.

10. در خصوص خرید خانه ای که به مالک آن به ارث رسیده است، محتاط بوده و قوانین را دنبال کنید.

شرایط خرید ملک در فرانسه و اخذ اقامت این کشور

بسیاری از کشورهای اروپایی، به متقاضیان سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، گلدن ویزا و اقامت آن کشور را اعطا مینمایند. اما توجه داشته باشید که خرید ملک در فرانسه میتواند صرفا جنبه سودآوری داشته باشد و منجر به دریافت اقامت فرانسه نخواهد شد. پس توصیه میشود اگر سرمایه کافی دارید و متقاضی سرمایه گذاری در فرانسه هستید، از سایر روشها مانند تمکن مالی جهت اخذ اقامت این کشور استفاده نمایید.

سؤالات متداول
  • آیا با خرید خانه در فرانسه، امکان کار در این کشور وجود دارد؟

خیر. خرید ملک در فرانسه، مجوزی جهت کار در این کشور به شما نمیدهد. جهت کار در فرانسه، در سایر روشها بهره ببرید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در این زمینه به متقاضیان گرامی میباشند.

  • آیا خرید خانه در فرانسه دشوار است؟

خیر. پروسه خرید ملک در فرانسه میتواند حتی از سایذ کشورها نیز آسانتر باشد. اما توصیه میشود جهت اطلاع از قوانین خرید و عدم هدر رفتن هزینه، از کمک های یک وکیل مجرب و یا متخصص املاک در فرانسه بهره ببرید.

  • آیا سرمایه گذاری در فرانسه مناسب است؟

بله. به لحاظ اقتصادی، فرانسه جزو 10 کشور برتر در جهان است که اقتصاد رو به پیشرفتی دارد. سرمایه گذاری در فرانسه، علاوه بر سودآوری، جزو بهترین روشها جهت اخذ اقامت این کشور است. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در فرانسه، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • آیا مهاجران ایرانی میتوانند در فرانسه ملک خریداری کنند؟

بله. جهت خرید ملک در فرانسه، محدودیتی برای مهاجران اعمال نشده است. با این حال، کسانی که اقامت فرانسه را داشته باشند، راحت تر میتوانند مراحل خرید ملک را تکمیل نمایند و پروسه های اداری را دنبال کنند.

سخن پایانی

با اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی در ازای خرید ملک، اقامت اعطا میکنند، اما فرانسه از چنین قانونی پیروی نمیکند. خرید ملک در فرانسه تنها جنبه سودآوری داشته و منجر به اخذ اقامت فرانسه نمیشود. پس بهتر است از سایر روشها جهت دریافت اقامت فرانسه استفاده شود. ما در این مقاله به بررسی شرایط خرید خانه در فرانسه پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما باعث کمک به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز جهت خرید ملک در فرانسه گردد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به  فرانسه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *