جدیدترین شرایط خرید ملک در استرالیا

سرمایه گذاری در بخش املاک، برای افرادیکه به دنبال بازدهی قوی و سودآوری بالا هستند، گزینه ای محبوب شده است. کشور استرالیا مکانی امن برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک میباشد. در واقع، براساس آمار به دست آمده، این کشور در آوریل 2020 شاهد 50٪ بیشتر درخواست برای خرید ملک نسبت به هر ماه دیگر در سال 2019 بوده است. با این حال، روند خرید ملک در کشور استرالیا برای افراد غیر مقیم همیشه ساده نیست. هیئت بازبینی سرمایه گذاری خارجی استرالیا (FIRB)، قوانین سختگیرانه ای را برای افراد غیر مقیم (افراد خارجی) در خرید ملک مسکونی در استرالیا تعیین می کند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط خرید ملک در استرالیا بپردازیم. پس اگر شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در استرالیا هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور استرالیا گردآوری شده است.

خرید ملک در استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط خرید ملک در استرالیا

افراد خارجی، مقیمان موقت در استرالیا و دارندگان ویزای کوتاه مدت استرالیا، مجاز به خرید املاک در استرالیا و سرمایه گذاری در این بخش هستند، مشروط بر اینکه هیئت بررسی سرمایه گذاری خارجی (FIRB) به آنها اجازه این کار را داده باشد. فراتر از درخواست مجوز، قوانین سختگیرانه ای در مورد نوع املاک مسکونی و سرمایه گذاری املاکی که می توانید خریداری کنید وجود دارد. این به آن دلیل است که هیئت بررسی سرمایه گذاری خارجی (FIRB) مسئول اطمینان از این است که بیشتر سرمایه گذاری املاک خارجی به جای ساختمانهای از پیش ساخته شده، در املاک جدید هدف قرار می گیرد. ایده آنها این است که اگر افراد غیرمقیم در ساخت املاک جدید سرمایه گذاری کنند، ایجاد شغل در صنعت ساخت و ساز دنبال می شود و اقتصاد استرالیا رشد می کند.

خرید ملک در استرالیا

فراتر از آن، دولت می تواند از طریق مالیات، درآمد کسب کند و در عین حال اطمینان حاصل کند که ساکنان استرالیا از اموالی که می توانند بخرند و در آن زندگی کنند محروم نمی شوند. نکته ای که میبایست متقاضیان خرید ملک در استرالیا بدانند آن است که برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، کشور استرالیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات، اقامت دائم اعطا نخواهد کرد و خرید ملک صرفا میتواند جنبه سودآوری داشته باشد. اما کسانیکه اقامت موقت (بیش از 12 ماه)، اقامت دائم و یا شهروندی استرالیا را از طریق روشهای گوناگون کسب نموده باشند، میتوانند به راحتی نسبت به خرید ملک در استرالیا اقدام نموده و به سودآوری بالایی برسند. این افراد همچنین میتوانند جهت خرید ملک، تا 60 درصد ارزش ملک مورد نظر، وام مسکن دریافت نمایند. از شروط اصلی دریافت وام نیز داشتن درآمد کافی و شغلی ثابت و مستمر در استرالیا است.

 شهرهای سیدنی و ملبورن، از بهترین شهرهای استرالیا جهت سرمایه گذاری و خرید ملک میباشند. اما از آنجاییکه ممکن است هزینه آن بالا باشد، سایر شهرهای مقرون به صرفه استرالیا مانند آدلاید، کانبرا، هوبارت و گلد کوست، گزینه های بسیاری مناسبی جهت خرید ملک در استرالیا هستند.

 در نهایت، با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، باید یادآور شویم که از آنجایی هدف بسیاری از سرمایه گذاران در بخش املاک، کسب اقامت کشور مقصد است، توصیه میشود از سایر روشهای سرمایه گذاری در استرالیا جهت دریافت اقامت دائم این کشور استفاده شود. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در این زمینه به متقاضیان گرامی میباشند.

سؤالات متداول
  • آیا دارندگان اقامت موقت کشور استرالیا، میتوانند اقدام به خرید ملک در استرالیا نمایند؟

بله. اما اگر ویزای موقت مانند ویزای مشارکتی، ویزای کاری زیرکلاس 457، ویزای کمبود مهارت موقت یا ویزای دانشجویی دارید، همچنان به تایید FIRB جهت خرید ملکدر استرالیا نیاز دارید. این به آن دلیل است که شما هنوز در هنگام خرید ملک به عنوان یک فرد خارجی درنظر گرفته می شوید.

  • آیا برای خرید ملک در استرالیا، علاوه بر قیمت ملک، باید هزینه ای پرداخت شود؟

بله. نهاد FIRB، هزینه ای را تعیین می کند، مبلغی که به ارزش ملکی که قصد خرید آن را دارید بستگی دارد. بنابراین این رقم می تواند متفاوت باشد. اگر ملکی زیر 1 میلیون دلار خریداری می کنید، باید هزینه ای در حدود 6000 دلار پرداخت نمایید. در حالی که ملکی با قیمت مثلاً 3 میلیون دلار، هزینه ای در حدود 38000 دلار را خواهد داشت. همچنین حق تمبر شهروند خارجی وجود دارد که باید علاوه بر تمام هزینه های معمول خرید خانه پرداخت کنید. به عنوان مثال، این حق تمبر خاص، در نیو ساوت ولز 8 درصد اضافه تر است که بیشتر از حق تمبر معمولی شما (که به آن عوارض انتقال نیز می‌گویند) میباشد. هر ایالت مبلغ حق تمبر خود را تعیین می کند، بنابراین حتما این را از قبل بررسی کنید.

  • فرایند خرید ملک در استرالیا چگونه است؟

در مرحله اول، به عنوان یک خارجی، باید درخواستی را به هیئت بررسی سرمایه گذاری خارجی (FIRB) ارسال کنید، که مسئول ارزیابی خارجی هایی است که می خواهند خانه ای در استرالیا بخرند یا در آن سرمایه گذاری کنند. اگر برای خرید ملک تاییدیه دریافت کردید، باید در نظر داشته باشید که شما میبایست یک زمین ساخته نشده خریداری کرده و خانه ای جدید بسازید و یا در املاک تازه ساخت سرمایه گذاری کنید.

  • آیا با دریافت ویزای سرمایه گذاری در استرالیا، امکان دریافت ویزا برای افراد خانواده هم وجود دارد؟

بله. سرمایه گذاران میتوانند همسر و فرزاندان خود را به استرالیا بیاورند. در ضمن، افراد خانواده اجازه کار و تحصیل را نیز خواهند داشت.

  • آیا برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا، مدرک زبان لازم است؟

خیر. ارائه مدرک زبان ضروری نمیباشد اما داشتن نمره آیلتس 5 به بالا، میتواند شانس شمارا جهت اخذ ویزا افزایش دهد. در برخی موارد، شما میبایست پس از اخذ ویزا، با پرداخت هزینه در استرالیا دوره زبان بگذرانید.

سخن پایانی

املاک استرالیا در طول 100 سال گذشته از رشد سرمایه ثابتی برخوردار بوده اند و قیمت ملک تقریبا هر 7 تا 10 سال دو برابر می شود. یکی از دلایل این رشد، کمبود مسکن در بسیاری از شهرهای بزرگ استرالیا است. جمعیت استرالیا با سرعتی بسیار سریعتر از ساخت خانه ها در حال رشد است و دلیل اصلی این امر، سطح بالای مهاجرت و تقاضای شغلی قوی میباشد. پس سرمایه گذاری در بخش املاک در استرالیا میتواند بسیار سوداور باشد. اما نکته مهم آن است که بر اساس قوانین، دولت استرالیا از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در بخش املاک، اقامت اعطا نمیکند. لذا توصیه میشود در صورتیکه که هدف شما صرفا سودآوری نبوده و به دنبال دریافت اقامت استرالیا هستید، از سایر روشهای سرمایه گذاری در این کشور استفاده نمایید.

ما در این مقاله به بررسی شرایط خرید ملک در استرالیا و امکان اخذ اقامت این کشور از این طریق پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر و فراهم شدن شرایط شما مخاطب عزیز برای سرمایه گذاری در کشور زیبای استرالیا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور استرالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *