مراحل خرید ملک در ترکیه

دولت ترکیه به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی و رونق اقتصاد این کشور، فرآیند خرید ملک در کشور ترکیه را برای خارجی ها تسهیل نموده و مزایای زیادی را به خریداران ارائه می دهد. به عبارتی دیگر، دولت ترکیه به سرمایه گذاران بخش املاک و مستغلات در ترکیه، اقامت و حتی شهروندی اعطا می کند. این امر باعث شده است تا خرید ملک در کشور ترکیه، به طور بسیار چشمگیری افزایش یابد. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی مراحل خرید ملک در ترکیه بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال خرید ملک در کشور ترکیه هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ترکیه گردآوری شده است.

خرید ملک در ترکیه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا در ترکیه ملک بخریم؟
  • چه کسانی می توانند در ترکیه ملک بخرند؟
  • نکات مهم خرید ملک در کشور ترکیه
  • مراحل خرید ملک در کشور ترکیه

چرا در ترکیه ملک بخریم؟

موقعیت جفرافیایی و توریستی بینظیر ترکیه باعث شده است تا به یکی از برترین گزینه ها جهت خرید ملک در خارج از کشور تبدیل شود. مزایای خرید ملک در ترکیه می تواند برای خریداران و سرمایه گذاران خارجی، بسیار زیاد باشد. ما در این قسمت برخی از برترین آنها را برای شما بیان می کنیم.

  • امکان اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از طریق خرید املاک در این کشور
  • مقرون به صرفه بودن املاک ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
  • سودآوری بسیار بالا برای خریداران املاک در ترکیه
  • مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در ترکیه
  • موقعیت تاریخی و جغرافیایی بی نظیر در ترکیه (قرار گرفتن در هر دو قاره آسیا و اروپا)
  • وجود املاک متنوع و مناسب هر بودجه در ترکیه
  • امکان اخذ اقامت ترکیه برای اعضای خانواده از طریق خرید ملک در این کشور
  • فرآیند بسیار ساده و آسان خرید ملک در کشور ترکیه
خرید ملک در ترکیه

چه کسانی می توانند در ترکیه ملک بخرند؟

کلیه متقاضیان، صرف نظر از ملیت آنها، می توانند اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایند. البته، خارجی ها می توانند زمین و ملک مورد نظر خود را در ترکیه به نام خود خریداری کنند، مشروط بر اینکه این املاک در شهرها واقع شده باشند، نه در روستاها یا مناطق روستایی ترکیه. این بدان معناست که ملک خریداری شده باید در محدوده یک شهرداری یا محله واقع شود. زمین یا خانه خریداری شده نیز باید خارج از مناطق نظامی ترکیه واقع شده باشد.

نکات مهم خرید ملک در کشور ترکیه

لازم است علاقه مندان به خرید ملک، پیش از هر گونه اقدام حتما آگاهی لازم نسبت به روش های یافتن ملک در ترکیه و یا روش های اطمینان از قانونی بودن خرید ملک مورد نظر را کسب نمایند. ما در این قسمت سعی داریم تا به برخی از مهم ترین نکات در این خصوص اشاره کنیم.

  • جستجو جهت یافتن ملک مورد نظر در ترکیه

بازار املاک ترکیه روز به روز در حال پیشرفت است و املاک بسیار زیادی برای فروش به سرمایه گذاران و خریداران خارجی پیشنهاد می شود. پس لازم است متقاضیان ابتدا در خصوص بهترین شهرهای ترکیه و بهترین محله ها در شهر انتخابی خود جهت خرید ملک تحقیق کنند. پس از اطمینان از انتخاب خود، بررسی انواع املاک قابل خرید در شهر و لوکیشن مورد نظر خود نیز لازم است. جستجوی ملک مناسب در ترکیه می تواند به صورت حضوری و یا آنلاین انجام شود.

  • یافتن یک مشاور املاک قابل اعتماد

علاوه بر آنکه لازم است مشاور املاک قابل اعتماد باشد، باید به شرایط، نیازها و سبک زندگی خریدار نیز آگاه باشد و بتواند متناسب با شرایط وی بهترین پیشنهاد ها را ارائه دهد. از آنجایی که املاک قابل خرید در ترکیه بسیار فراوان است، لازم می باشد که یک مشاور املاک حرفه ای و با تجربه، خریدار را به سمت یک انتخاب درست و آگاهانه هدایت کند.

  • بازدید از ترکیه

اگرچه متقاضیان خرید ملک در ترکیه می توانند از راه دور و بدون ناز به حضور در این کشور اقدام به خرید ملک نمایند، اما توصیه ما آن است که چنانچه قصد زندگی در ترکیه و در ملک مورد نظر را دارید، حتما جهت بررسی های بیشتر و آشنایی با سبک زندگی و خانه های موجود در ترکیه، به این کشور سفر نمایید با همه چیز از نزدیک آشنا شوید (برخی از گشت های حرفه ای در ترکیه با نام  inspection trip و با هدف آشنایی خریداران با انواع املاک در این کشور توسط برخی از شرکت های املاک در این کشور برگزار می شود).

  • انتخاب ملک مورد نظر و توافق با فروشنده

پس از انتخاب ملک مورد علاقه خود در ترکیه، خریداران می توانند بر سر قیمت با فروشنده به توافق برسند و یا کلیه امور را به مشاور املاک خود سپرده و از وی بخواهند تا با فروشنده قیمت نهایی را تثبیت کرده و توافقی پایانی صورت گیرد.

  • رزرو ملک مورد نظر جهت خرید

خریداران می توانند با پرداخت مبلغ 1100 یورو (1000 دلار)، ملک انتخابی خود را رزرو کنند تا اطمینان حاصل شود که فروشنده، ملک خود را به شخص دیگری نخواهد فروخت. البته این مبلغ غیرقابل استرداد است و چنانچه از خرید ملک صرف نظر شود، هیچ هزینه ای عودت داده نخواهد شد. در صورت خرید ملک نیز مبلغ رزرو، از مبلغ اصلی کسر خواهد شد.

  • استخدام وکیل در صورت تمایل

اگرچه استخدام وکیل الزامی نمی باشد اما برای اطمینان بیش تر، توصیه می شود فرآیند و یا مراحل خرید ملک در ترکیه از طریق یک وکیل مجرب و قابل اعتماد طی شود.

  • دریافت سند مالکیت (TAPU)

انتقال سند مالکیت از فروشنده به خریدار، آخرین مرحله خرید ملک است. پس از دریافت سند، خریدار مربوطه مالک اصلی ملک مورد نظر است. 

مراحل خرید ملک در کشور ترکیه

فرآیند خرید ملک در ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی بسیار ساده است و دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاران، این فرآیند را تسهیل نموده است. حال اگرچه خرید ملک در این کشور دارای پیچیدگی نیست و خریداران با سختی مواجه نخواهند شد، اما کسب اطلاع در خصوص مراحلی که باید طی شود می تواند مانع از بروز مشکلات احتمالی شده و خرید ملک را آسان تر کند. به همین منظور، در این قسمت به بررسی مراحل خرید ملک در کشور ترکیه می پردازیم.

  1. دریافت شماره مالیاتی در ترکیه

شماره مالیاتی در ترکیه (vergi No)، به همه افراد خارجی مقیم ترکیه داده می شود تا کلیه معاملات رسمی به نام خود را انجام دهند.

  1. افتتاح حساب بانکی در ترکیه

روش باز کردن حساب بانکی در ترکیه بسیار ساده است زیرا تنها چیزی که نیاز دارید گذرنامه و شماره مالیاتی می باشد که توسط اداره مالیات محلی به شما اعطا شده است. افتتاح حساب در بانک های ترکیه به یورو، دلار و یا لیر ترکیه با حداقل مبلغ 1 دلار امکان پذیر است. برخی از معتبرترین بانک های بین المللی در ترکیه عبارت اند از: Akbank، Ziraat Bankası، Garanti Bankası و HSBC bank.

  1. امضای قرارداد فروش ملک با فروشنده

قرارداد فروش ملک باید توسط خریدار و فروشنده امضا شود. کلیه موارد درج شده در قرارداد به زبان ترکی یا انگلیسی است پس توصیه می شود در صورت عدم تسلط به زبان، از مشاور املاک مورد اعتماد خود در ترکیه بخواهید تا کلیه موارد و شرایط موجود در قرارداد را بررسی کند. پس از امضای قرارداد، خریدار ظرف 2 هفته باید پول را به حساب بانکی شرکت املاک واریز کند و سپس مراحل اخذ سند مالکیت (TAPU) آغاز می شود.

  1. انتقال سند مالکیت

برای انتقال سند مالکیت ملک که در ترکیه با نام TAPU شناخته می شود، لازم است خریدار یا خریداران، مدارکی مانند پاسپورت، دو قطعه عکس و شماره مالیاتی خود را ارائه کنند. معمولا در صورت تکمیل بودن مدارک، ثبت سند و اعطای آن 1 الی 2 روز کاری زمان می برد. توجه داشته باشید که در زمان انتقال مالکیت (TAPU)، باید ارزش کامل ملک و همچنین کلیه مالیات ها و هزینه های مربوط به Tapu پرداخت شود. در ضمن، خریداران ملک می توانند بدون نیاز به حضور در ترکیه، با اعطای یک وکالت نامه، کلیه امور مربوط به ثبت سند را به وکیل خود و یا فردی مورد اعتماد بسپارند.

خرید ملک در ترکیه
سؤالات متداول
  • آیا با خرید ملک در ترکیه میتوان اقامت و شهروندی ترکیه را دریافت کرد؟

بله. کلیه سرمایه گذاران واجد شرایط می توانند با خرید ملک در این کشور، اقامت و شهروندی ترکیه را دریافت کنند.

  • آیا با خرید ملک در کشور ترکیه میتوان اعضای خانواده را به این کشور برد؟

بله. سرمایه گذاران بخش املاک در ترکیه می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزا دریافت کنند.

  • چگونه میتوان در ترکیه یک ملک مناسب یافت؟

شما می توانید به صورت آنلاین و با مراجعه به وبسایت های فروش املاک در ترکیه اقدام به خرید نمایید و یا با سفر به ترکیه و مراجعه به دفاتر مشاور املاک در این کشور ملک مورد نظر خود را بیابید.

  • آیا افتتاح حساب در بانک های ترکیه برای خارجی ها امکانپذیر است؟

بله. فرآیند افتتاح حساب در ترکیه ساده است.

  • چه شهرهایی برای خرید ملک در ترکیه مناسب هستند؟

شهر استانبول، بهترین شهر برای خرید ملک می باشد. البته شهرهای آنکارا، ازمیر، آنتالیا و آلانیا نیز مناسب هستند.

  • آیا برای خرید ملک در کشور ترکیه میتوان وام دریافت نمود؟

بله. دریافت وام برای کلیه خریداران واجد شرایط که دارای حقوق و درآمد ثابت هستند امکانپذیر است.

سخن پایانی

کشور ترکیه که در سالهای اخیر به مقصدی مهاجرتی بسیار جذابی تبدیل شده است، جهت خرید ملک و اخذ اقامت از این طریق بسیار مناسب می باشد. رونق گردشگری در ترکیه باعث شده است تا شهرهای این کشور به شدت پیشرفت نموده و قیمت املاک آن به طور صعودی در حال افزایش باشد. با توجه به فراوانی املاک قابل خرید در ترکیه و تقاضای بالا، کسب اطلاع در خصوص شرایط و فرآیند خرید ملک در این کشور بسیار کمک کننده است. ما در این مقاله به بررسی مراحل خرید ملک در ترکیه پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *