جدیدترین لیست دانشگاه های رایگان آلمان

در آلمان، دانشگاه های دولتی اغلب رایگان هستند. تقریباً 300 دانشگاه دولتی در آلمان با بیش از 1000 رشته تحصیلی مختلف وجود دارد. بنابراین شما امکانات زیادی برای تحصیل در آلمان دارید. آلمان به دلیل نیاز به نیروی کار ماهر و تقریباً تضمین شغل پس از تحصیل در آلمان، به یکی از مقاصد محبوب ایرانیان متقاضی تحصیل تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی دانشگاه های رایگان آلمان خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور آلمان گردآورى شده است. برای آشنایی با دانشگاه های رایگان آلمان با این مقاله همراه باشید. 

 

دانشگاه های رایگان آلمان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل رایگان در آلمان
  • میزان رقابت برای دانشگاه های رایگان آلمان
  • لیست دانشگاه های رایگان آلمان
  • دانشگاه برلین
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه فنی آخن
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه گوته آلمان
  • مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان

تحصیل رایگان در آلمان

به عنوان یک دانشجوی خارجی، ممکن است انتظار داشته باشید که از دانشگاه های آلمان که از بهترین دانشگاه های جهان هستند، تحصیلات با کیفیتی دریافت کنید. چندین کالج آلمان به طور پیوسته در بین 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می شوند. در آلمان، صرف نظر از رتبه دانشگاهی، همیشه می توانید انتظار آموزش با کیفیت بالا را داشته باشید. اعتباربخشی ارائه دهندگان آموزش در آلمان با استانداردهای بسیار بالایی انجام می شود. دولت آلمان تصمیمی صرفاً سیاسی برای ارائه آموزش عالی در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان گرفته است. مدارک دانشگاهی آلمان در سرتاسر جهان به رسمیت شناخته می شود و فرصت های مختلفی را برای شما فراهم می کند.

دانشگاه های رایگان آلمان

 اکثریت آلمانی ها احساس می کنند که آموزش نباید به عنوان یک محصول تجاری تلقی شود و دسترسی رایگان به آموزش عالی، رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی را تضمین می کند. در سال‌های اخیر، دولت آلمان مزایای اقتصادی و اجتماعی مهاجرت را به رسمیت شناخته است و با هدف قرار دادن مهاجران پس از فارغ‌التحصیلی و اشتغال، سعی کرده است باهوش‌ترین مغزها را برای تحصیل جذب کند.

برای اینکه بتوانید درآلمان به صورت رایگان تحصیل کنید، باید معدل خوب، نمرات آزمون آیلتس یا تافل خوب و یا مدرک زبان آلمانی در سطح ب ۲ یا C1  داشته باشید. سپس باید با تکمیل فرم درخواست، ارسال مدارک مورد نیاز و احراز شرایط اقدام کنید.

البته باید توجه کرد که تحصیل در دانشگاه های آلمان کاملا رایگان نیست و در اکثر مواقع فقط شهریه دانشجو رایگان است. هزینه کتاب، غذا، مسکن، مراقبت های بهداشتی و بیمه هر ماه برای دانشجویان تقریباً بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو است. دانشگاه های دولتی این کشور در لیست دانشگاه های رایگان آلمان قرار دارند. دانشجویان باید هنگام درخواست ویزای دانشجویی به دولت آلمان نشان دهند که توانایی مالی برای زندگی در آلمان و ادامه تحصیل در آنجا را دارند.

میزان رقابت برای دانشگاه های رایگان آلمان

در مقایسه با دانشگاه های معتبر کانادا و ایالات متحده، رقابت برای ورود به دانشگاه های رایگان آلمان کمتر است. برای افزایش شانس حضور در این دانشگاه ها، باید در مورد نرخ پذیرش تحقیق کنید. در مورد دانشگاه های آلمان با بالاترین نرخ پذیرش برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در آلمان هستند کمی تحقیق مورد نیاز است. این دانشگاه ها هر ساله بیشترین درصد دانشجویان بین المللی را می پذیرند، بنابراین اگر برای این دانشگاه ها اقدام کنید، قطعا شانس زیادی برای تحصیل رایگان در آلمان خواهید داشت.

لیست دانشگاه های رایگان آلمان

آلمان، یک کشور صنعتی با سیستم آموزشی قوی و یکپارچه، هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان را به ادامه تحصیل جذب می کند. هزینه بسیار ارزان تحصیل یکی از دلایل اصلی انتخاب دانشجویان خارج از کشور برای تحصیل در این کشور اروپایی است. چندین دانشگاه معتبر جهانی در آلمان وجود دارد و متقاضیان می توانند با تحصیل در یکی از این موسسات از آینده شغلی خوبی برای خود ترسیم کنند.

نام دانشگاه
سایت دانشگاه
دانشگاه فرایبورگwww.uni-freiburg.de
دانشگاه توبینگنhttps://uni-tuebingen.de/en/university
دانشگاه فنی درسدنhttps://tu-dresden.de
دانشگاه تکنولوژی برلینwww.tu-berlin.de
دانشگاه فنی آخنhttps://www.rwth-aachen.de
مؤسسه فناوری کارلسروههhttps://www.kit.edu/english
دانشگاه رایگان برلینhttps://www.fu-berlin.de/en
دانشگاه هومبولت برلینhttps://www.hu-berlin.de/en
دانشگاه فنی مونیخhttps://www.tum.de
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخhttps://www.lmu.de/en
دانشگاه گوتهhttps://www.goethe-university-frankfurt.de

نگاهی گذرا به لیست دانشگاه های رایگان در آلمان نشان می دهد که سیستم آموزشی آلمان برای هر دانشجویی که مایل به ادامه تحصیل در این کشور است مهیا است. شاید محبوبیت این کشور ناشی از فرصت ادامه تحصیل رایگان در یکی از بهترین کشورهای اروپایی و همچنین وجود بازار کار برای فارغ التحصیلان باشد.

منطقی است که بگوییم دانشگاه های رایگان آلمان از شناخته شده ترین دانشگاه های این کشور هستند. بسیاری از افراد اکنون تمایل به تحصیل در موسسات رایگان آلمانی دارند، اما به دلیل مشکلات یادگیری زبان آلمانی، ممکن است برایشان دشوار باشد. لازم است بدانید که تحصیل در موسسات و دانشگاه های رایگان آلمانی گاها به دو زبان انجام می شود که ادامه تحصیل در آلمان را برای دانشجویان آسان تر می کند. در ادامه برخی از دانشگاه های این لیست را بررسی خواهیم کرد.

دانشگاه های رایگان آلمان
دانشگاه برلین

دانشگاه آزاد برلین یا FU Berlin یکی از بهترین دانشگاه های آلمان است. این دانشگاه در سال 1948 تأسیس شد و به عنوان بخش برلین غربی دانشگاه فردریک ویلیام شروع به کار کرد. این دانشگاه در حال حاضر در پایتخت آلمان واقع شده است. این دانشگاه تا به امروز، نرخ ثبت نام بیش از 36000 دانش آموز که 22٪ از آنها خارج از آلمان هستند، را دارد.

FU Berlin به صورت آکادمیک در بخش های زیست شناسی و شیمی، علوم زمین، تاریخ و مطالعات فرهنگی، حقوق، تجارت و اقتصاد، ریاضیات و علوم کامپیوتر، آموزش و روانشناسی، فلسفه و علوم انسانی، فیزیک، علوم سیاسی و اجتماعی، پزشکی و دامپزشکی متمرکز شده است.

مطابق با نام خود، دانشگاه رایگان برلین هیچ شهریه ای دریافت نمی کند به جز برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی. با این حال، به مبلغی به ارزش حدود 313 یورو در سال نیاز دارد. این هزینه برای ثبت نام، خدمات پشتیبانی دانشجویی است.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، که به عنوان LMU نیز شناخته می شود، برترین موسسه در سراسر آلمان است. برنامه‌های آن یکی از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شوند و دوره‌های هنر و علوم انسانی و علوم فیزیکی آن به ترتیب در رتبه‌های 18 و 21 بین‌المللی قرار دارند. LMU پ که از سال 2013 یک دانشگاه بدون شهریه در آلمان بوده است، فقط برای برخی مدارک و گواهینامه های حرفه ای یا فارغ التحصیل هزینه دریافت می کند.

LMU که در سال 1472 تأسیس شد، توسط دوک لودویگ نهم در اینگولشتات افتتاح شد. اکنون در مونیخ مستقر است و به عنوان ششمین دانشگاه قدیمی فعال در این کشور معرفی شده است. به عنوان یکی از بزرگترین موسسات در آلمان، LMU بر بیش از 34000 دانش آموز نظارت می کند که 17٪ از آنها از خارج از کشور آمده اند. این دانشجویان در 20 دانشکده دانشگاه ثبت نام می کنند که شامل رشته های الهیات کاتولیک، الهیات پروتستان، حقوق، اقتصاد، مدیریت بازرگانی، دامپزشکی، پزشکی، تاریخ و هنر، روانشناسی، فلسفه، فرهنگ، زبان و ادبیات، علوم اجتماعی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی و داروسازی، زیست شناسی، و علوم زمین و علوم محیطی هستند.

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ یا TUM  یکی از 2 موسسه آموزشی برتر در کل آلمان است. این دانشگاه در سال 1868 تأسیس شد و دارای یک پردیس اصلی در مونیخ و شعبه های Heilbronn، Freising، Garching و سنگاپور است. به عنوان یک دانشگاه فنی، TUM در مطالعات معماری، هوافضا، مهندسی، شیمی، انفورماتیک، ریاضیات، پزشکی، فیزیک، ورزش و علوم بهداشت، آموزش، حکمرانی، مدیریت و علوم زیستی تخصص دارد.

مانند بسیاری از دانشگاه‌های دولتی، این دانشگاه رایگان در آلمان برای ارائه خدمات خود به بیش از 32000 دانشجوی خود که یک سوم آنها از خارج از کشور می‌آیند از دولت کمک مالی می‌گیرد. اگرچه TUM شهریه دریافت نمی کند، دانش آموزان باید هزینه ترم تحصیلی را از 62 یورو (در استراوبینگ) تا 144.40 یورو (در مونیخ، ویهن استفان و گارچینگ) بپردازند.

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین (HU Berlin) یک موسسه تحقیقاتی عمومی رایگان مستقر در برلین، آلمان است. این دانشگاه در سال 1810 و به لطف تلاش‌های همنامش ویلهلم فون هومبولت، یوهان گوتلیب فیشته و فردریش شلایرماخر به‌عنوان دانشگاه برلین تأسیس شد. این دانشگاه که از الگوی آموزش هومبولتی پیروی می کند، در 9 دانشکده سازماندهی شده است که عبارتند از: حقوق، ریاضیات و علوم طبیعی، علوم زیستی، فلسفه، علوم انسانی و اجتماعی، الهیات، و اقتصاد و تجارت.

HU برلین که قبلاً به عنوان دانشگاه فردریش ویلهلم شناخته می شد، به عنوان ششمین دانشگاه برتر آلمان در لیست قرار گرفته است. بسیاری از برنامه های آن در سطوح جهان رتبه بندی شده اند، با برنامه های هنر و علوم انسانی در رتبه 20 و برنامه حقوق در رتبه 25 قرار گرفته است. این شهرت به جذب بسیاری از ثبت نام کنندگان بین المللی کمک کرده است که 18٪ از 33000 دانشجوی دانشگاه را تشکیل می دهند. مانند سایر دانشگاه‌های رایگان آلمان، دانشگاه HU برلین فقط ۳۰۰ یورو هزینه ترم تحصیلی دریافت می‌کند. این مبلغ هزینه حمل و نقل و هزینه های مشخصی برای سازمان های دانشجویی را پوشش می دهد.

دانشگاه های رایگان آلمان

دانشگاه فنی آخن

دانشگاه RWTH آخن یکی از موسسات تحقیقاتی عمومی در نوردراین-وستفالن آلمان است. این دانشگاه در سال 1870 تأسیس شد و یکی از بزرگترین‌ دانشگاه های کشور است. تا به امروز، بیش از 45000 دانشجو دارد که 23 درصد آنها از خارج از آلمان آمده اند.

به عنوان دانشگاه برتر آلمان، RWTH Aachen به دلیل برنامه های خود در ریاضیات، علوم طبیعی، علوم کامپیوتر، معماری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی برق، فناوری اطلاعات، هنر و علوم انسانی، تجارت و اقتصاد، و پزشکی مشهور است. به عنوان یک دانشگاه رایگان در آلمان، RWTH آخن تنها به هزینه ترم 500 یورو نیاز دارد. این جدا از 1000 یورویی است که هر دانش آموز باید ماهانه برای زندگی راحت در آخن اختصاص دهد.

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه هامبورگ یا UHH به عنوان دوازدهمین دانشگاه برتر آلمان فهرست شده است. این به ویژه برای برنامه های هنر و علوم انسانی، و همچنین درجات علوم فیزیکی، علوم زیستی، علوم اجتماعی است.UHH  که در سال 1919 تأسیس شد، بیش از 30000 دانش آموز دارد که دانشجویان بین المللی 12٪ از کل را تشکیل می دهند. این دانشجویان در رشته های مختلف دانشگاه ثبت نام می کنند که شامل حقوق، مدیریت بازرگانی، اقتصاد و علوم اجتماعی، پزشکی، آموزش و روانشناسی، علوم انسانی، ریاضیات و علوم کامپیوتر و مهندسی می شود. فارغ از هزینه های زندگی ضروری، دانشجویان UHH همچنین باید هزینه کمکی 332 یورو را در هر ترم پرداخت کنند.

دانشگاه گوته آلمان

دانشگاه گوته، یکی از دانشگاه های رایگان آلمان ، در سال 1914 به عنوان یک دانشگاه شهروند تاسیس شد و در نهایت به افتخار یوهان ولفگانگ فون گوته بومی فرانکفورت نامگذاری شد. دانشگاه گوته با بیش از 46000 دانشجوی آلمانی یکی از بزرگترین جمعیت دانشجویی را در سراسر آلمان دارد که 16 درصد آنها از خارج از قاره اروپا می آیند. این دانشجویان در 16 دانشکده حقوق، تجارت، علوم اجتماعی، آموزش، روانشناسی، الهیات، فلسفه و تاریخ، زبان شناسی، زبان های مدرن، علوم زمین، علوم کامپیوتر، فیزیک، بیوشیمی، زیست شناسی و پزشکی پراکنده هستند.

این حجم بالای ورودی ها به اعتبار دانشگاه و همچنین شهریه رایگان آن نسبت داده می شود. در اینجا نیز مانند اکثر دانشگاه های آلمان، دانشجویان داخلی و خارجی می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند. تنها هزینه ای که باید در هر ترم پرداخت شود حدود 370 یورو است که هزینه های اداری و وجوه خاصی را پوشش می دهد.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های رایگان کشور آلمان را دارند نیاز به ارسال مدارک خود خواهند داشت. هر دانشگاه معیارهای پذیرش خاص خود را دارد اما به طور کلی، مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می شوند:

  • گذرنامه معتبر
  • ترجمه رسمی آلمانی دیپلم دبیرستان و ریز نمرات و یا مدرک لیسانس
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک زبان آلمانی
  • انگیزه نامه
  • تکمیل فرم درخواست
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
سؤالات متداول

خیر. برای حضور در دانشگاه های رایگان آلمان لازم است که در آزمون شرکت کنید.

  • آیا برای تحصیل در دانشگاههای دولتی آلمان، باید مدرک زبان آلمانی ارائه داد؟

بله ممکن است از شما سطح ب۲ آلمانی یا سی ۱ درخواست شود.

  • مهمترین شرط برای تحصیل در دانشگاه های رایگان کشور آلمان چیست؟

قبولی در آزمون ورودی مهمترین شرط برای تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان محسوب می شود.

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه در آلمان وجود دارد؟

بله

  • پروسه اخذ ویزای تحصیلی آلمان چقدر زمان می برد؟

در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی مناسب و پذیرش حدود ۴ الی ۶ ماه

سخن پایانی

آلمان علیرغم اینکه یکی از بهترین کشورها در آموزش عالی است، هزینه تحصیل در آن کاملا مقرون به صرفه است و فقط کافی است که مهارت زبان آلمانی خود را افزایش دهید که این امر ممکن است تا یکسال به طول بی انجامد که برای افرادی که هدف خاصی دارند بسیار توصیه می شود. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به آلمان را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *