بهترین روش سرمایه گذاری در انگلستان

کشور انگلستان با داشتن سیستم اقتصادی منحصر به فرد و نوآور، یکی از برترین مقاصد سرمایه گذاری در جهان است. سرمایه گذاران واجد شرایط می توانند با برآورده کردن الزامات و تامین سرمایه لازم، حتی اقامت این کشور را نیز دریافت نمایند. اما با توجه به قوانین جدید تعیین شده از سوی دولت بریتانیا، انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت جهت اخذ اقامت این کشور داشته باشد. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی بهترین روش سرمایه گذاری در انگلستان که منجر به اخذ اقامت این کشور می شود بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در کشور انگلستان هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا در انگلستان سرمایه گذاری کنیم؟
  • شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشور انگلستان در سال 2024
  • بهترین روش سرمایه گذاری در کشور انگلستان در سال 2024
  • شیوه راه اندازی کسب و کار خود در انگلستان
  • شیوه اخذ اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری

چرا در انگلستان سرمایه گذاری کنیم؟

اقتصاد قوی، منحصر به فرد و باثبات انگلستان، این کشور را به یکی از برترین مقاصد سرمایه گذاری در جهان تبدیل کرده است. بانک مرکزی اروپا، پوند انگلیس را با عنوان “پناهگاه امن” (Safe-haven) معرفی نموده است. در واقع، دو معیار اصلی که اقتصاد بریتانیا را استثنایی کرده و به واحد پول این کشور اعتبار بخشیده است، اقتصاد قوی و رو به رشد انگلستان در کنار سیستم سیاسی با ثبات این کشور است. بریتانیا دارای مشاغل پررونق به ویژه در بخش خدمات مالی می باشد و در بخش صادرات نیز همپای دو قطب بزرگ صادر کننده در جهان یعنی ایالات متحده و سوئیس عمل می کند. 

سرمایه گذاری در انگلستان

بر اساس گزارش صندوق بین المللی IMF، بریتانیا تا پایان سال 2022، در بین همه اقتصادهای پیشرفته جهان، سریع ترین رشد را خواهد داشت. بریتانیا با داشتن سطوح پایین فساد، جرم و جنایت، پناهگاهی مطمئن برای سرمایه گذاری بوده و دولت دموکراتیک، با سابقه و بادوام این کشور، دارای یک سیستم نظارت و ارزیابی فعالیت های مربوط به تجارت می باشد. سیستم نظارتی دولت بریتانیا و شیوه های سیاست گذاری مترقی آن، توسط دانشگاهیان در سراسر جهان به عنوان مدلی برای کشورهای در حال توسعه مورد مطالعه قرار می گیرد. 

به عنوان یکی از مکان های تجاری پیشرو در سراسر جهان، فرهنگ نوآوری در بریتانیا چیزی کاملا منحصر به فرد است. حمایت بریتانیا از ایده های استارت آپ و کارآفرینی، و همچنین ارائه ویزاهای مختلف در این زمینه، موقعیت این کشور را به عنوان رهبر جهانی در نوآوری حفظ کرده است. بریتانیا به دلیل ارائه انواع ویزاهای قابل دسترس خود، در مقایسه با سایر کشورها، در صحنه جهانی بسیار رقابتی شده است. ویزای Tier 1 یا همان ویزای سرمایه گذاری در انگلستان ، با امکان اعطای آن در کمتر از سه هفته کاری، شرایط سرمایه گذاری نامحدود در هر بخش یا صنعت را برای سرمایه گذاران جهان فراهم نموده است.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشور انگلستان در سال 2024

ویزای سرمایه گذاری در انگلستان که با عنوان ویزای Tier1 investor شناخته می شود، با سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون پوند در بخش سهام سرمایه (share capital) و یا سهام وام (Loan capital) قابل دریافت می باشد. اما بر اساس جدیدترین آپدیت ها در سایت اداره مهاجرت انگلستان، از تاریخ 17 فوریه 2022، این گزینه در دسترس نمی باشد و امکان اخذ ویزای سرمایه گذاری  Tier1 وجود نخواهد داشت. هرگونه وجه واریز شده پس از این تاریخ نیز به متقاضیان عودت داده خواهد شد. تنها کسانی که پیش از این تاریخ، ویزای سرمایه گذاری خود را دریافت نموده باشند قادر خواهند بود نسبت به تمدید ویزای خود برای 2 سال دیگر اقدام نموده و یا برای اعضای خانواده خود، ویزای همراه دریافت نمایند. در نتیجه توصیه می شود متقاضیان از سایر زیرمجموعه های سرمایه گذاری در انگلستان مانند اخذ ویزای استارت آپ و یا ویزای innovator جهت اخذ اقامت این کشور استفاده نمایند. لازم به ذکر است که امکان اخذ اقامت انگلستان و ویزای سرمایه گذاری این کشور از طریق خرید ملک و یا اوراق قرضه دولتی نیز برای سرمایه گذاران خارجی وجود نخواهد داشت.

بهترین روش سرمایه گذاری در کشور انگلستان در سال 2024

همانطور که پیشتر گفته شد، در حال حاضر امکان اخذ ویزای سرمایه گذاری Tier1 وجود ندارد. در نتیجه و با توجه به شرایط پیش رو، بهترین روش سرمایه گذاری در انگلستان و اخذ اقامت این کشور در سال 2024، راه اندازی کسب و کار از طریق اخذ ویزای استارت آپ و یا ارائه بیزنس پلن نوآورانه و اخذ ویزای innovator می باشد. در ادامه مطلب، به شرح این دو روش خواهیم پرداخت.

شیوه راه اندازی کسب و کار خود در انگلستان

در روش اخذ ویزای استارت آپ، متقاضیان میبایست برای راه اندازی کسب و کار خود در انگلستان، یک بیزنس پلن جدید، قوی و خلاقانه که قابلیت رشد داشته باشد، ارائه نمایند. متقاضیان باید توسط یکی از نهادهای مجاز انگلستان، شامل یک دانشگاه معتبر و یا یک سازمان تجاری با سابقه حمایت از کارآفرینان در بریتانیا، تایید شده باشند.

امکان شراکت در سایر بیزنس های از پیش تاسیس شده در بریتانیا نیز جهت اخذ ویزا وجود نخواهد داشت. این ویزا در ابتدا به صورت 2 ساله صادر می گردد و پس از آن قابل تمدید است. دارندگان ویزای استارت آپ انگلستان می توانند با راه اندازی یک بیزنس جدید، ویزای خود را به ویزای innovator نیز تبدیل نمایند. در ضمن، امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده نیز در این طرح وجود دارد. هزینه دریافت ویزای استارت آپ انگلستان برای متقاضی اصلی 378 پوند و برای هریک از اعضای خانواده نیز 378 پوند می باشد. جهت اطلاع از جزئیات شرایط این طرح، توصیه می شود به وبسایت اداره مهاجرت انگلستان که لینک آن در قسمت منبع موجود می باشد مراجعه نمایید.

در روش اخذ ویزای innovator، متقاضیان می توانند یک کسب و کار نوآورانه را در بریتانیا راه اندازی نمایند. کسب و کار آنان باید چیزی متفاوت از هر کسب و کار دیگری در بازار انگلستان باشد. ایده کسب ‌و کار متقاضیان میبایست توسط نهاد دولتی نظارت بر کسب و کار بریتانیا، تایید گردد.

علاوه بر این، در این روش متقاضیان نمی توانند در تجارت های فعال و از پیش ثبت شده در بریتانیا مشارکت کنند. ارائه مدرک مهارت زبان نیز الزامی می باشد. این نوع ویزا در ابتدا به صورت 3 ساله صادر شده و پس از آن قابل تمدید خواهد بود. متقاضیان می توانند همزمان برای اعضای خانواده خود نیز ویزا دریافت کنند. هزینه اخذ این ویزا برای درخواست کنندگان از خارج انگلستان، 1.036 پوند و برای هر یک از اعضای خانواده نیز 1.036 پوند می باشد. دارندگان ویزای innovator انگلستان قادر خواهند بود پس از 3 سال کار و زندگی در این کشور، برای اخذ اقامت دائم درخواست دهند. جهت اطلاع از جزئیات شرایط این طرح، توصیه می شود به وبسایت اداره مهاجرت انگلستان مراجعه نمایید.

شیوه اخذ اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری

در حال حاضر امکان دریافت اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری و اخذ ویزای Tier1 وجود ندارد. تنها سرمایه گذاران در سهام شرکت های بریتانیا که پیش از تاریخ 17 فوریه 2022 ویزای سرمایه گذاری دریافت کرده باشند می توانند ویزای خود را هر دو سال تمدید نموده و نهایتا پس از 5 سال زندگی و کار مستمر در انگلستان، برای دریافت اقامت درخواست دهند. اعضای خانواده این سرمایه گذاران، شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز همچنان می توانند برای اخذ ویزای همراه درخواست دهند. سایر افرادی که از طریق استارت آپ و ثبت شرکت و یا خوداشتغالی، ویزای انگلستان را دریافت نموده اند قادر می باشند پس از چند سال کار و زندگی مستمر در این کشور و همچنین پرداخت مالیات، اقامت انگلستان را دریافت نمایند.

سرمایه گذاری در انگلستان
سؤالات متداول
  • آیا می توان با خرید سهام شرکت ها در انگلستان، ویزای سرمایه گذاری دریافت نمود؟

خیر. این گزینه فعلا در دسترس نمی باشد و اعطای ویزای سرمایه گذاری در انگلستان از تاریخ 17 فوریه 2022 امکانپذیر نمی باشد.

  • آیا با خرید ملک در انگلستان می توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

خیر. این گزینه در دسترس نمی باشد.

  • آیا سرمایه گذاری در انگلستان از طریق ثبت شرکت ممکن است؟

بله. متقاضیان می توانند با ارائه بیزنس پلن خلاقانه و سودآور، شرکت خود را ثبت نمایند.

  • تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای استارت آپ و ویزای innovator چقدر است؟

برای دریافت ویزای استارت آپ، حداقل 1270 پوند و برای ویزای innovator، حداقل 50000 پوند انگلیس.

  • آیا برای اخذ ویزای استارت آپ ارائه مدرک زبان لازم است؟

بله. ارائه مدرک زبان جهت اخذ ویزا ضروری می باشد.

سخن پایانی

در حال حاضر، گزینه دریافت ویزای سرمایه گذاری Tier1 فعال نبوده و در نتیجه ارائه بیزنس پلن خلاقانه و اخذ ویزای استارت آپ یا ویزای innovator، بهترین روش سرمایه گذاری در این کشور است که منجر به اخذ اقامت انگلستان نیز خواهد شد. ما در این مقاله به بررسی بهترین روش سرمایه گذاری در انگلستان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *