نکاتی که پیش از سرمایه گذاری در سوئد باید بدانید

سوئد به طور کلی یک مقصد سرمایه گذاری بسیار مطلوب در نظر گرفته می شود. کشور سوئد یک اقتصاد بسیار رقابتی و باز، با دسترسی به محصولات، فناوری ها، مهارت ها و نوآوری های جدید ارائه می دهد. سوئد همچنین دارای نیروی کار تحصیلکرده، زیرساخت ارتباطی برجسته و یک محیط سیاسی باثبات است که آن را به مقصدی مناسب برای شرکت‌های آمریکایی و خارجی تبدیل می‌کند. سطوح پایین مالیات شرکتی و عدم وجود مالیات مقطوع بر سود سهام، از سایر مشوق ها برای انجام تجارت در سوئد هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط سرمایه گذاری در سوئد بپردازیم و مهمترین نکات آن را شرح دهیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئد گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا سرمایه گذاری در سوئد؟
  • روشهای سرمایه گذاری در سوئد
  • شرایط سرمایه گذاری در کشور سوئد

شرکت های بین المللی به دلایل متعددی جذب سوئد می شوند. این کشور یک رهبر جهانی در نوآوری با نیروی کار بسیار ماهر، مصرف کنندگان پیچیده، رویه های تجاری شفاف، و اقتصاد با ثبات است.

  1. شرایط تجاری مدرن و دوستانه

ویژگی کلیدی اقتصاد سوئد، باز بودن و رویکرد لیبرال آن نسبت به تجارت است. سوئد دارای یک محیط تجاری بین المللی است که مدرن، باز و دوستدار تجارت است. متخصصان ماهر، رویه‌های تجاری دقیق، و پذیرش مشارکت‌های بین‌المللی، آن را به کشوری مناسب برای فعالیت های تجاری تبدیل کرده است.

سرمایه گذاری در سوئد

2. وجود استعدادهای تجاری بیشمار

هم افزایی های ایجاد شده توسط ارتباط نزدیک بین دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و بخش خصوصی سوئد، خروجی تحقیق و توسعه را افزایش می دهد. بر اساس گزارش فایننشال تایمز، استکهلم با 6.3 میلیارد دلار شرکت به ازای هر میلیون نفر، در مقایسه با سیلیکون ولی با 6.9، دومین قطب فناوری پرکار در جهان است. Spotify، King، Truecaller، Klarna و Mojang تنها برخی از استارت آپ های سوئدی هستند که در دهه گذشته مورد توجه بین المللی قرار گرفته اند. اگر به آن برندهای معروفی مانند IKEA، Volvo، H&M و Ericsson را نیز اضافه کنید، مشخص میشود که چرا فوربس، سوئد را در بین پنج کشور برتر جهت تجارت قرار داده است.

3. وجود نیروی کار ماهر

هزینه های نیروی کار سوئد همچنان رقابتی است زیرا سوئد دارای یکی از تحصیلکرده ترین نیروهای کار و در عین حال پربازده ترین و سخت کوش ترین نیروی کار جهان است. توانمندسازی پرسنل و تقویت مهارت آنان، نتایج چشمگیری را از نظر کیفیت و بهره‌وری نشان می‌دهد. استفاده زیاد از رایانه ها و سیستم های فناوری اطلاعات، که باعث شده است سوئد در رتبه سوم در شاخص آمادگی شبکه ای اقتصادهای جهان قرار گیرد، بهره وری را در کل صنعت بهبود بخشیده است.

4. پایداری و ثبات اقتصادی و سیاسی

سیستم بانکی سالم، ثبات سیاسی، و اقتصاد با عملکرد خوب، سوئد را به مکانی قوی برای اداره یک تجارت تبدیل کرده است. سوئد دارای زیرساخت های عالی از طریق سرمایه گذاری های عمومی گسترده است.

5. بزرگترین بازار جهان

سوئد به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، دسترسی آسان به بازار 28 کشور و 500 میلیون مصرف کننده را فراهم می کند. تعداد زیادی از شرکت های چند ملیتی حاضر در سوئد نه تنها یک بازار داخلی مهم ایجاد کرده اند، بلکه راه را برای زیرساخت های در سطح جهانی هموار ساخته اند.

روشهای سرمایه گذاری در سوئد

  1. ثبت شرکت

متقاضیان ثبت شرکت در سوئد قادر خواهند بود از این طریق اقامت سوئد را نیز دریافت نمایند. از شروط اصلی ثبت شرکت در کشور سوئد، ارائه یک طرح تجاری سودآور برای اقتصاد این کشور و همچنین داشتن سابقه کار مرتبط با آن است. شرکت های قابل ثبت در سوئد عبارتند از شرکتهای سهامی عام و شرکتهای سهامی خاص. تسلط با زبان انگلیسی و یا زبان سوئدی نیز برای ثبت شرکت در سوئد لازم است. جهت اطلاع از سرمایه لازم و سایر شرایط مهم، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

  1. کارآفرینی

استارت آپ در سوئد، روشی مناسب جهت اخذ اقامت این کشور است. متقاضیان میبایست حداقل 2 سال تجربه کاری مرتبط، تحصیلات دانشگاهی مرتبط و همچنین سرمایه ای به ارزش 600000 کرون جهت راه اندازی کسب و کار خود را داشته باشند. جهت اطلاع از سایر شرایط مهم، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

  1. خرید ملک در سوئد

خرید ملک در کشور سوئد میتواند جنبه سودآوری داشته باشد اما منجر به اخذ اقامت این کشور نخواهد شد. پس توصیه میشود اگر سرمایه لازم را داشته و به دنبال اخذ اقامت سوئد هستید، از سایر روشهای سرمایه گذاری بهره ببرید.

  1. خرید اوراق قرضه

از آنجایی که خرید سهام و اوراق قرضه از شرکت های سوئدی میتواند برای ساکنان خارج اتحادیه اروپا مشکل باشد، و یا حتی منجر به اخذ اقامت این کشور نشود، توصیه میشود قبل از هرگونه اقدام، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نموده و یا با مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت سوئد، از کلیه شرایط اطمینان حاصل نمایید.

  1. خود حمایتی

بسیاری از کشورهای اروپایی، با اعطای ویزای خودحمایتی و یا تمکن مالی به متقاضیان، اقامت آن کشور را اعطا میکنند. اما کشور سوئد در حال حاضر قوانینی برای اعطای اقامت از این طریق ندارد. پس توصیه میشود اگر سرمایه لازم را دارید، به دنبال اخذ ویزای خودحمایتی در کشورهایی مانند فرانسه و یا اتریش باشید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره در این زمینه به متقاضیان گرامی خواهند بود. 

شرایط سرمایه گذاری در کشور سوئد

در این قسمت، برخی از مهمترین شرایط سرمایه گذاری در سوئد آورده شده است. جهت اطلاع از سایر شرایط، مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت سوئد و همچنین اخذ مشاوره از متخصصان گروه عالیان ویزا توصیه میشود.

سرمایه گذاری در سوئد
  • تامین حداقل سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت و یا کارآفرینی
  • داشتن حداقل 2 سال تجربه تخصصی در زمینه سرمایه گذاری مورد علاقه خود و همچنین تجربه امور مدیریتی و یا کارآفرینی
  • داشتن مهارت در زبان انگلیسی و یا سوئدی (ممکن است ضروری نباشد اما برای متقاضیان یک امتیاز بزرگ محسوب میشود)
  • ارائه یک بیزنس پلن و طرح تجاری که ثابت شود به نفع اقتصاد سوئد است
  • داشتن تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های زندگی متقاضی اصلی و خانواده وی (حداقل برای 2 سال اول)
  • داشتن حداقل 50 درصد از سهم شرکت و تجارت مورد نظر
سؤالات متداول
  • آیا با سرمایه گذاری در سوئد میتوان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

بله. معمولا پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در سوئد، میتوان جهت دریافت اقامت دائم این کشور درخواست داد.

  • آیا سوئد، اجازه داشتن تابعیت دوگانه میدهد؟

بله. کسانی که موفق به اخذ اقامت دائم سوئد شده باشند میتوانند پس از 5 سال، جهت اخذ شهروندی و پاسپورت سوئد درخواست دهند. بر طبق قوانین سوئد، ترک تابعیت قبلی خود، برای دریافت تابعیت سوئدی، لازم نمیباشد.

  • آیا با سرمایه گذاری در کشور سوئد، میتوان اعضای خانواده را نیز به این کشور برد؟

بله. اعضای خانواده شما، شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال، می توانند برای مدت مشابه شما، اجازه اقامت دریافت کند. اگر اجازه اقامت بیش از شش ماه به شما داده شود، اعضای خانواده شما (که بالای 16 سال سن دارند) می توانند مجوز کار دریافت کنند. شما باید بتوانید نشان دهید که قادر به تامین معاش اعضای خانواده خود هستید.

  • شرایط خوداشتغالی در کشور سوئد چیست؟

متقاضیان خوداشتغالی میتوانند با داشتن شرایط، کسب و کار و یا تجارت خود را در سوئد راه اندازی نمایند. اگر به عنوان یک فرد خوداشتغال اجازه اقامت سوئد را دریافت کنید، فقط حق کار با شرکت خود را دارید و اجازه ندارید در جای دیگری مشغول به کار شوید. جهت کسب اطلاعات تکمیلی، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • اعتبار ویزای سرمایه گذاری در سوئد چقدر است؟ آیا امکان تمدید وجود دارد؟

بله. این ویزا ابتدا به صورت 2 ساله صادر میشود و پس از 2 سال، میتوان جهت اخذ اقامت دائم درخواست داد. از شرایط مهم جهت تمدید این ویزا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بتوان هزینه زندگی خود و خانواده خود را معادل 200,000 کرون برای متقاضی اصلی، 100,000 کرون برای همسر و 50,000 کرون برای هر فرزند، جهت یک دوره مجوز دو ساله تامین کرد.
  • بتوان نشان داد که شرکت را همچنان به خوبی اداره کرده و هنوز هم تأثیر تعیین کننده ای بر تجارت و اقتصاد سوئد دارد
  • از رویه حسابداری خوب پیروی کرده و مجوزهای لازم برای کسب و کار را داشته باشند

سخن پایانی

وجود شرایط اقتصادی و سیاسی پایدار و رو به رشد در سوئد باعث شده است تا سرمایه گذاران بسیاری جذب این کشور شوند. راه های زیادی جهت سرمایه گذاری در کشور سوئد وجود دارد که از آن میان، روش کارآفرینی و ثبت شرکت، منجر به اخذ اقامت و حتی شهروندی سوئد خواهد شد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم سرمایه گذاری در سوئد پرداختیم و شرایط آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری شما مخاطب عزیز در کشور سوئد کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئد را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *