جدیدترین شرایط تحصیل در سوئیس

سوئیس با داشتن چندین دانشگاه برتر و سیستم آموزش عالی، به دانشجویان این فرصت را می دهد که تحصیلات بالا و با کیفیت داشته و فرصت یافتن شغل در آینده را برای آنان تضمین میکند. حدود 25 درصد از جمعیت دانشجویی سوئیس را دانشجویان بین المللی تشکیل میدهند. این کشور زیبا با طبیعتی بکر، انتخاب ایده آلی برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در خارج از کشور خواهد بود. اما شرایط تحصیل در این کشور چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهمترین شرایط تحصیل در سوئیس بپردازیم. پس اگر شما نیز قصد تحصیل در کشور رویایی سوئیس را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

شرایط تحصیل در سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در سوئیس
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئیس
  • مهمترین مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در سوئیس
  • اقدامات لازم پس از ورود به سوئیس

شرایط تحصیل در سوئیس

یکی از دلایلی که کشور سوئیس را به مقصدی پرطرفدار جهت تحصیل دانشجویان بین المللی (به خصوص دانشجویان ایرانی) تبدیل کرده آن است که علیرغم بسیاری از کشورهای اروپایی، کشور سوئیس امکانی را فراهم نموده تا دانشجویان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس بتوانند با تضمین شغل ضمن تحصیل، هم درس خوانده و هم کار کنند، سابقه کاری در سوئیس به دست آورند، و همچنین به فرانک درآمد ماهیانه داشته باشند. جزئیات این طرح به صورت میباشد که مثلا در مقطع فوق لیسانس (2 ساله)، دانشجویان 6 ماه درس خوانده و 6 ماه کار میکنند، مجدد 6 ماه بعدی را درس خوانده و 6 ماه دیگر را کار میکنند. بدین صورت، 2 سال تحصیلی خود شامل 1 سال تحصیل و 1 سال کار خواهد بود.

شرایط تحصیل در سوئیس

این امر باعث میشود تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند در همان کمپانی که ضمن تحصیل کار نموده اند و یا در سایر کمپانی های کشور سوئیس، مشغول به کار شده و به راحتی وارد بازار کار شوند. ضمنا، ذکر این نکته الزامی است که برخی از دانشگاه های سوئیس، این امکان را فراهم نموده اند که فارغ التحصیلان خود را برای کار به صورت تضمینی، به شعبات کمپانی های خود در کشورهای دیگر، با ارائه معرفی نامه انتقال بدهند. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات دقیقتر، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید. نکته دیگری که در خصوص شرایط تحصیل در سوئیس باید بدانید آن است که تحصیل در مدارس خصوصی این کشور بسیار پرطرفدار بوده و با امکانات بینظیر و خوابگاه هایی در حد هتلهای لوکس 5 ستاره، پذیرای دانش آموزان بین المللی میباشند. در اکثر موارد نیز، ارائه مدرک زبان نیاز نخواهد بود و یا با انجام مصاحبه ای در کالج، سطح زبان دانش آموزان ارزیابی شده و بر اساس نظر کارشناسان کالج، پذیرفته میشوند. کسانی که در دبیرستانهای سوئیس به طور خصوصی تحصیل مینمایند، امکان ورود به دانشگاه های رایگان سوئیس و تاپ ترین دانشگاه ها را نظیر ETH و یا دانشگاه بیزنس ژنو و غیره خواهند داشت.

متقاضیان تحصیل در کشور زیبای سوئیس میبایست ابتدا از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل عبارتنداز: دانشگاه لوزان، دانشگاه ژنو، دانشگاه زوریخ، دانشگاه Bern، و دانشگاه بازل. توجه داشته باشید که ارائه نامه پذیرش دانشگاه، از ملزومات دریافت ویزای تحصیلی سوئیس است. سایر شرایط مهم جهت اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس ممکن است با توجه به رشته تحصیلی و ملیت متقاضی، در هر دانشگاه و کانتون متفاوت باشد. در نتیجه، توصیه میشود پس از انتخاب دانشگاه مناسب خود در سوئیس، شرایط اخذ پذیرش آن را از وبسایت رسمی آن دانشگاه دریافت نمایید. اما با این حال، ما در این مقاله سعی میکنیم تا به بررسی آن دسته از مهمترین شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی سوئیس که معمولا برای همه متقاضیان یکسان است، بپردازیم.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئیس

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در سوئیس میبایست بلافاصله پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، با تعیین وقت در سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود، نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند (ممکن است پروسه پردازش ویزا طولانی باشد پس توصیه میشود 6 ماه قبل از آغاز دوره تحصیلی در سوئیس اقدام به درخواست ویزا نمایید). ویزای سوئیس که از نوع شنگن بوده و به دارندگان اجازه سفر آزادانه و بدون ویزا را به کل منطقه شنگن اعطا میکند، شامل ویزای گروه C و ویزای گروه D میباشد. ویزای گروه C از نوع کوتاه مدت میباشد و به دارندگان اجازه اقامت کوتاه مدت تا سقف 90 روز در سوئیس را خواهد داد. این ویزا مختص افرادیست که قصد تحصیل در مدارس تابستانی، شرکت در سمینارها و یا شرکت در دوره های زبان در سوئیس را دارند. از طرفی دیگر، ویزای گروه D، از نوع بلند مدت بوده و مختص افرادیست که قصد تحصیل و یا کار در کشور سوئیس را دارند. در نتیجه، اگر مایل به تحصیل تمام وقت در سوئیس هستید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی گروه  Dاقدام نمایید. هزینه درخواست ویزا نیز بین 50 تا 100 فرانک سوئیس است که باید به سفارت یا کنسولگری سوئیس پرداخت شود.

مهمترین مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در سوئیس

یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز، تاییدیه تمکن مالی میباشد. در واقع، متقاضی میبایست با ارائه مدارک اثبات تمکن مالی، نشان دهد که قادر به تامین هزینه های خود در سوئیس خواهد بود. در حال حاضر، میزان تمکن مالی باید در حدود 19200 یورو برای هر سال تحصیلی در سوئیس باشد. در ضمن، ارائه مدرک زبان، شرط مهم بعدی و از شرایط تحصیل در سوئیس خواهد بود. معمولا دوره های تحصیلی در دانشگاه های سوئیس، به یکی از زبانهای آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و یا انگلیسی تدریس میشوند و تنها داشتن مهارت در زبان انگلیسی کافی نخواهد بود. البته برخی دوره های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های خاص، کاملا به انگلیسی تدریس میشوند.

برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل به زبان انگلیسی عبارتنداز: دانشگاه بین المللی ژنو، مدرسه تجارت اتحادیه اروپا، دانشگاه آمریکایی سوئیس، دانشکده مدیریت کسب و کار و هتلداری سوئیس، و همچنین دانشگاه مونترو. با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، بدانید که شاید تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی ممکن باشد اما همچنان جهت کار و زندگی در این کشور، زبان انگلیسی کافی نخواهد بود. زبانهای آلمانی و فرانسوی، بیشترین کاربرد را در کشور سوئیس دارند، اما همچنان کانتون و منطقه ای که برای زندگی انتخاب می کنید، تعیین می کند که کدام یک از این زبان ها را باید یاد بگیرید. در نهایت، سایر مدارک مهم که ارائه آن برای همه متقاضیان لازم است، عبارت است از: ریز نمرات و معدل مقاطع قبلی، پاسپورت معتبر، انگیزه نامه، مدارک اثبات محل اقامت در سوئیس، بیمه سلامت، رزومه، و نامه تعهد به ترک سوئیس پس از اتمام تحصیل.

شرایط تحصیل در سوئیس

اقدامات لازم پس از ورود به سوئیس

پس از اخذ ویزای تحصیلی و ورود به کشور سوئیس، دانشجویان 2 هفته فرصت خواهند داشت تا در اداره مهاجرت کانتون مورد نظر ثبت نام نموده و مجوز اقامت دریافت نمایند. ارائه شناسه و جزئیات ویزای سوئیس و همچنین مدارک اثبات محل اقامت متقاضی در سوئیس، لازم میباشد. در پایان درخواست، متقاضی مجوز اقامت  نوع B  دریافت خواهد کرد که فقط یک سال اعتبار داشته اما قابل تمدید میباشد. در طول مدت پردازش درخواست، متقاضی حق خروج از کشور را نخواهد داشت.

سؤالات متداول
  • تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله. البته دانشگاه های محدودی صرفا به زبان انگلیسی دروس خود را ارائه میدهند. در اکثر مواقع، جهت تحصیل در دانشگاه های معروف سوئیس، شما به دانش زبان آلمانی، فرانسوی، و یا ایتالیایی نیاز خواهید داشت. برای مثال، دانشگاه ژنو و لوزان، دوره های تحصیلی خود را به زبانهای فرانسوی و انگلیسی ارائه میدهند. دانشگاههای زوریخ، بازل و برن نیز دوره های تحصیلی خود را به زبانهای انگلیسی و آلمانی ارائه میدهند. پس حتما قبل از هر گونه اقدام، الزامات زبان را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در سوئیس دریافت نمایید.

  • آیا با تحصیل در سوئیس میتوان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

با داشتن شرایط، بله. تحصیل در کسور سوئیس به خودی خود منجر به دریافت اقامت دائم نخواهد شد اما چنانچه دانشجویان بتوانند پس از فارغ التحصیلی، پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار وجود داشته و قادر خواهند بود پس از 10 سال کار و زندگی مستمر در سوئیس، اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. دانشجویان فارغ التحصیل میتوانند با ارائه مدارک تمکن مالی و مدارک اثبات محل اقامت خود در سوئیس، یک مجوز اقامت 6 ماهه دریافت نموده و پس از فارغ التحصیلی به دنبال یافتن شغل در سوئیس باشند.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در سوئیس وجود دارد؟

با داشتن شرایط، بله. دانشجویان برتر که دارای رزومه قوی، سوابق علمی پژوهشی، معدل بالا، و همچنین مدرک زبان باشند، میتوانند با اخذ بورسیه تحصیلی در سوئیس که از نوع فول فاند باشد، رایگان تحصیل نمایند. چنانچه بورسیه تحصیلی فول فاند نباشد، بخشی از هزینه ها را پوشش خواهد داد و شرایط تحصیل در سوئیس را برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه تر خواهد کرد. جهت اطلاع از شرایط و جزئیات دریافت بورسیه تحصیلی در سوئیس، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • آیا امکان تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان وجود دارد؟

بله ولی شانس دریافت ویزا بسیار پایین خواهد بود. متقاضیانی که مدرک زبان ندارند میتوانند جهت شرکت در دوره های زبان در سوئیس اقدام نمایند. اما همچنان توصیه نمیشود که بدون مدرک زبان، جهت دریافت ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در این زمینه خواهند بود.

سخن پایانی

دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبری در سوئیس، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نموده و در برترین دانشگاه های آن تحصیل نمایند. اثبات تمکن مالی، اثبات محل اقام در سوئیس، دریافت بیمه سلامت و از همه مهمتر، ارائه مدرک زبان، از مهمترین شروط تحصیل در کشور زیبای سوئیس خواهد بود. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های سوئیس نیز به مدت 6 ماه فرصت خواهند داشت در این کشور به دنبال یافتن شغل بوده و در صورت یافتن کارفرما و اخذ پیشنهاد کاری، قادر به تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری و اخذ اقامت سوئیس میباشند. ما در این مقاله به بررسی مهمترین شرایط تحصیل در سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *