جدیدترین شرایط سرمایه گذاری در استرالیا 2024

کشور استرالیا با داشتن اقتصاد قوی و باثبات خود، و همچنین کیفیت بالای زندگی، گزینه ای بسیار عالی جهت سرمایه گذاری میباشد. در واقع، سرمایه گذاری یکی از بهترین روشها جهت مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت و شهروندی این کشور است. با توجه به طبقه بندی دقیق ویزاها در استرالیا، انواع مختلفی از ویزای سرمایه گذاری در این کشور تعیین شده است که با توجه به روش سرمایه گذاری و همچنین سرمایه متقاضیان، به آنان اعطا میشود. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط سرمایه گذاری در استرالیا در سال 2024 بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور استرالیا گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا سرمایه گذاری در استرالیا؟
  • انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا
  • شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری و نوآوری تجاری جهت اخذ اقامت موقت
  • شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری و نوآوری تجاری جهت اخذ اقامت دائم
  • اقتصاد پایدار و مقاوم

استرالیا که یکی از باثبات ترین و انعطاف پذیرترین اقتصادهای جهان امروز است، در بیست و هفتمین سال متوالی رشد اقتصادی خود قرار دارد. اقتصاد استرالیا با نرخ 3.4 درصد در سال، رشد می کند که سریع ترین نرخ رشد از زمان رونق سرمایه گذاری در معدن در سال 2012 است. استرالیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. تولید ناخالص داخلی آن 1.3 تریلیون دلار است که حدود 1.7 درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد. مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی جهان پیش بینی کرده است که استرالیا تا سال 2026 به یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

سرمایه گذاری در استرالیا
  • محیط سیاسی و تجاری مساعد

محیط سیاسی پایدار استرالیا، حکمرانی خوب و چارچوب نظارتی شفاف، آن را به یک مقصد سرمایه گذاری بسیار جذاب تبدیل کرده است. استرالیا نرخ مالیات شرکتی بدون تغییر، به میزان 30 درصد را برای 17 سال متوالی حفظ کرده است. تا کنون تغییرات در دولت و سناریوی سیاسی، هیچ تاثیر شدیدی بر سیاست های سرمایه گذاری خارجی در این کشور نداشته است. براساس شاخص آزادی اقتصادی، استرالیا با امتیاز آزادی اقتصادی 80.9، در رتبه پنجم آزادترین اقتصاد جهان و چهارمین در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارد.

  • کیفیت زندگی بالا

یکی دیگر از عوامل مهمی که استرالیا را به یک مقصد سرمایه گذاری جذاب تبدیل می کند، کیفیت بالای زندگی در آن است. استرالیا از نظر کیفیت زندگی، در رتبه پنجم جهان قرار گرفته است و به لحاظ برتری در جهان، در جایگاه هفتم قرار دارد. همچنین یکی از 10 کشور برتر از نظر تحصیلات و مکان هایی برای سفر است. کیفیت بالای زندگی در استرالیا شامل مقرون به صرفه بودن، بازار کار خوب، ثبات اقتصادی، برابری درآمد، ثبات سیاسی، ایمنی، آموزش توسعه یافته و سیستم بهداشت عمومی است.

  • موقعیت جغرافیایی عالی

موقعیت استراتژیک استرالیا آن را به یک پایگاه ایده آل برای سرمایه گذاری و تجارت خارجی تبدیل کرده است. نزدیکی به بازارهای با رشد بالا در منطقه آسیا و اقیانوسیه که اکثر بازارهای صادراتی آن را تشکیل می دهد، بینظیر است. موقعیت آن همچنین امکان بسیاری از قراردادهای تجاری بین المللی را فراهم می کند.

انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا

متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا میبایست با توجه به روش سرمایه گذاری خود، جهت اخذ ویزا اقدام نمایند. مقدار سرمایه متقاضیان و روش سرمایه گذاری آنان در این کشور، در تعیین نوع ویزا بسیار مهم است. بر این اساس، دو نوع اصلی از ویزای سرمایه گذاری در این کشور ، به سرمایه گذاران واجد شرایط اعطا میشود که به شرح زیر میباشند:

  1. ویزای سرمایه گذاری و نوآوری تجاری جهت اخذ اقامت موقت
  2. ویزای سرمایه گذاری و نوآوری تجاری جهت اخذ اقامت دائم

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری و نوآوری تجاری جهت اخذ اقامت موقت

این نوع ویزا که زیرکلاس 188 میباشد، به شما این امکان را می دهد که کسب و کاری در استرالیا داشته و مدیریت کنید، فعالیت تجاری و سرمایه گذاری در استرالیا انجام دهید و یا یک فعالیت کارآفرینی در استرالیا داشته باشید. اعتبار این ویزا تا سقف 5 سال میباشد. مدت زمان رسیدگی به درخواست این ویزا، در 90 درصد موارد، حدود 28 ماه بوده و هزینه آن 6.075 دلار استرالیا است. جهت دریافت ویزای سرمایه گذاری با اقامت موقت، شما باید یک کسب و کار جدید یا موجود در استرالیا را راه اندازی کنید و یا باید توسط یک آژانس دولتی ایالتی یا منطقه ای استرالیا، نامزد شده باشید. توجه داشته باشید که اخذ ویزای فوق میتواند منجر به دریافت اقامت دائم استرالیا نیز بشود. انواع مختلفی از ویزای سرمایه گذاری که زیرمجموعه ای از ویزای زیرکلاس 188 میباشند، عبارتنداز:

  • ویزای جریان سرمایه گذار در استرالیا (Investor Stream)
  • ویزای جریان نوع آوری تجاری در استرالیا (Business Innovation Stream)
  • ویزای جریان سرمایه گذار ویژه در استرالیا (Significant Investor Stream)
  • ویزای کارآفرینی در استرالیا (Entrepreneur stream)
  • ویزای جریان سرمایه گذار تضمینی در استرالیا (Premium Investor Stream)
  • ویزای توسعه جریان سرمایه گذار ویژه در استرلیا (Significant Investor Extension stream)

جهت بررسی شرایط اخذ هرکدام از ویزاهای فوق، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا، که لینک آن در قسمت منابع موجود میباشد، مراجعه نمایید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز آماده ارائه هرگونه مشاوره در این زمینه به متقاضیان گرامی میباشند.

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری و نوآوری تجاری جهت اخذ اقامت دائم

این نوع ویزا که زیرکلاس 888 میباشد، به دارندگان ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری موقت (زیر کلاس 188)، دارندگان ویزای زیر کلاس 444 (دسته ویژه)، یا برخی از دارندگان ویزای زیرکلاس 457، اقامت دائم استرالیا را اعطا میکند. مدت زمان رسیدگی به درخواست این ویزا، در 90 درصد موارد، حدود 27 ماه بوده و هزینه آن 2.935 دلار استرالیا است. جهت دریافت ویزای سرمایه گذاری با اقامت دائم، شما باید از قبل، یکی از ویزاهای زیرکلاس 188، 444 و 457 را دریافت کرده باشید و بتوانید مشارکت مداوم تجاری خود را در استرالیا، نشان دهید. نحوه درخواست ویزا نیز به صورت آنلاین میباشد. انواع مختلفی از ویزای سرمایه گذاری که زیرمجموعه ای از ویزای زیرکلاس 888 میباشند، عبارتنداز:

  • ویزای جریان نوع آوری تجاری در استرالیا (Business Innovation Stream)
  • ویزای جریان سرمایه گذار (Investor Stream)
  • ویزای جریان سرمایه گذار ویژه (Significant Investor Stream)
  • ویزای کارآفرینی در استرالیا (Entrepreneur stream)
  • ویزای جریان سرمایه گذار تضمینی (Premium Investor Stream)
سرمایه گذاری در استرالیا

جهت بررسی شرایط اخذ هرکدام از ویزاهای فوق، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا، که لینک آن در قسمت منابع موجود میباشد، مراجعه نمایید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز آماده ارائه هرگونه مشاوره در این زمینه به متقاضیان گرامی میباشند.

سؤالات متداول
  • آیا سرمایه گذاری در این کشور و دریافت اقامت آن از طریق خرید ملک ممکن است؟

خیر. خرید املاک و مستغلات در استرالیا، منجر به اخذ اقامت این کشور نمیشود.

  • آیا سرمایه گذاری در استرالیا از طریق بورس و خرید سهام ممکن است؟

خیر. مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت این کشور از طریق خرید بورس و سهام یا اوراق قرضه ممکن نمیباشد. این درحالیست که در بسیاری دیگر از کشورهای جهان، مشارکت در بورس و خرید سهام، روشی مرسوم برای مهاجرت است. شما میتوانید جهت بررسی شرایط خرید سهام در کشورهای دیگر جهان، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

  • آیا امکان همراه بردن خانواده به استرالیا، با سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد؟

بله. سرمایه گذاران میتوانند همسر و فرزاندان خود را به استرالیا بیاورند. در ضمن، افراد خانواده اجازه کار و تحصیل را نیز خواهند داشت.

  • آیا برای اخذ این ویزا، مدرک زبان لازم است؟

خیر. ارائه مدرک زبان ضروری نمیباشد اما داشتن نمره آیلتس 5 به بالا، میتواند شانس شمارا جهت اخذ ویزا افزایش دهد. در برخی موارد، شما میبایست پس از اخذ ویزا، با پرداخت هزینه در استرالیا دوره زبان بگذرانید.

سخن پایانی

متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور میتوانند با توجه به روش سرمایه گذاری خود و همچنین تعیین سرمایه، نسبت به دریافت ویزای سرمایه گذاری و نوآوری آن اقدام نمایند که شامل دو زیرکلاس 188 و 888 میباشد. اخذ اقامت موقت استرالیا از طریق ویزای زیرکلاس 188، و اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای زیرکلاس 888 میسر خواهد بود. ما در این مقاله به بررسی انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا و شرایط اخذ آن در سال 2024 پرداختیم. 

امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر و فراهم شدن شرایط شما مخاطب عزیز برای سرمایه گذاری در این کشور زیبا کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور استرالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *