جدیدترین قوانین ثبت شرکت در فنلاند

فنلاند، هشتمین کشور پهناور اروپا، به دلیل داشتن کیفیت بالای زندگی و رفاه اجتماعی، یکی از گزینه های محبوب مهاجرتی برای متقاضیان زندگی در اروپا میباشد. دولت فنلاند راه های بسیاری را برای مهاجرت به این کشور، دریافت اقامت و حتی اخذ شهروندی آن پیش روی متقاضیان زندگی در این کشور قرار داده است. با توجه به اقتصادی بودن این کشور و بالا بودن میزان تولیدات داخلی، روش ثبت کشور و ارائه طرح تجاری، از گزینه های مناسب برای مهاجرت به این کشوردر سالهای اخیر میباشد. از آنجایی که دریافت اقامت فنلاند از طریق ثبت شرکت شامل پروسه های پیچیده مهاجرتی میباشد، لازم است متقاضیان از کلیه شرایط ثبت شرکت ها و انواع آن اطلاع حاصل کرده و سپس نسبت به انتخاب یک وکیل مهاجرتی مجرب اقدام نمایند. ما در این مقاله به بررسی جدیدترین قوانین ثبت شرکت در فنلاند خواهیم پرداخت. اگر شما نیز قصد مهاجرت به این کشور را از طریق ثبت شرکت دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشورفنلاند گردآوری شده است.

ثبت شرکت در فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای ثبت شرکت در فنلاند
  • انواع شرکت در فنلاند و قوانین ثبت آن
  • معیارهای مهم برای ثبت شرکت در فنلاند
  • فرآیند ثبت شرکت در فنلاند
  • مدارک مورد نیاز برای ارائه به اداره ثبت تجارت فنلاند

مزایای ثبت شرکت در فنلاند

  • فنلاند به عنوان یکی از رقابتی ترین اقتصادهای جهان شناخته می شود.
  • بخش خدمات در فنلاند، شامل خدمات مالی، خدمات بیمه و سایر اشکال خدمات، بیش از 60 درصد از درآمد دولت را تشکیل داده و به شدت رو به رونق است.
  • فنلاند یک قطب بزرگ تولید در جهان است. این بخش عمدتاً شامل بخش هایی مانند مخابرات، صنایع تولید کاغذ و تجهیزات الکترونیکی بوده که به کشورهای دیگر صادر می شود.
  • فنلاند به صادرات منابع مختلف در جهان معروف است.
  • امکان دسترسی به بازارهای جهانی و امنیت بالای سرمایه گذاری در فنلاند وجود دارد.
  • نرخ مالیات در فنلاند، نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است.
ثبت شرکت در فنلاند

انواع شرکت در فنلاند و قوانین ثبت آن

متقاضیان ثبت شرکت در فنلاند میبایست ابتدا نسبت به انتخاب نوع شرکت اقدام نموده و سپس از شرایط و میزان سرمایه لازم اطمینان حاصل کنند. در ادامه به بررسی انواع شرکت در فنلاند و شرایط لازم برای تاسیس هر کدام، خواهیم پرداخت.

• شرکت های خصوصی

ساده ترین و سریع ترین راه برای ایجاد یک کسب و کار جدید در فنلاند، تاسیس شرکت خصوصی (Toiminimi) میباشد. در این روش، فقط یک سرمایه گذار یا موسس برای شروع فعالیت با نام شرکت لازم بوده و نیازی به سرمایه اولیه نمیباشد. هزینه ثبت این شرکت به صورت آنلاین، فقط 75 یورو میباشد و تمام تصمیم گیری ها بر عهده همان موسس خواهد بود. این نوع کارآفرینی خصوصی برای افراد بیکار که می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند یا برای کارآفرینان پاره وقت، گزینه مناسبی میباشد. اگر فعالیت این شرکت به خوبی پیش رفته و به اندازه کافی سودآور باشد، با گذشت زمان می توان آن را به نوع دیگری از شرکت های قانونی تبدیل کرد. تنها عیب اصلی تاسیس اینگونه شرکت ها آن است که تمام مسئولیت به عهده کارآفرین بوده و در صورت ورشکستگی، او باید با دارایی های شخصی خود نسبت به پرداخت بدهی ها یا تعهدات قرارداد اقدام کند.

• شرکت های مسئولیت محدود

این نوع شرکت ها که از رایج ترین شرکت ها در فنلاند هستند، با نام Osakeyhtiö (Oy) نیز شناخته میشوند. این شرکت ها می توانند توسط یک یا چند شخص حقیقی یا حقوقی تاسیس شده و در برخی شرایط لازم است حداقل یکی از بنیانگذاران، مقیم دائم فنلاند و یا منطقه اقتصادی اروپا باشد. ولی در اکثر موارد، ملیت افراد برای ثبت شرکت ملاک نمیباشد. اشخاصی که از نظر قانونی فاقد صلاحیت بوده و یا قبلا ورشکست شده باشند نمی توانند برای ثبت شرکت اقدام نمایند. در گذشته، حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس این شرکت ها 2500 یورو بوده است اما این حداقل میزان سرمایه در جولای 2019 توسط دولت فنلاند لغو شده است. در حال حاضر، برای ثبت شرکتی با مسئولیت محدود، حداقل مبلغی از سوی دولت تعیین نشده و هیچ گونه محدودیتی در سرمایه اولیه وجود نخواهد داشت. سرمایه اولیه به هر میزان که باشد باید به سهام تقسیم شده و قدرت رای هر کدام از شرکا به مقدار سهام آنها وابسته باشد. بزرگ ترین مزیت ثبت اینگونه شرکت ها آن است که مسئولیت بدهی شرکت، محدود به سرمایه سهامداران خواهد بود و در صورت ورشکستگی، سهامداران بدهی ها را با دارایی های شخصی خود پرداخت نخواهند کرد. در حال حاضر هزینه ثبت شرکت به صورت آنلاین 330 یورو میباشد.

• شرکت های سهامی عام

شرکت سهامی عام (Julkinen Osakeyhtiö, Oyj) یکی دیگر از اشکال شرکت با مسئولیت محدود میباشد که معمولاً توسط شرکت های بزرگتر اداره میشود. این نوع شرکت ها اجازه تجارت اوراق بهادار در بازار سهام را خواهند داشت. البته ممکن است که فقط بخشی از سهام این شرکت ها در بورس معامله شود و برای برخی ازسهام ها اصلا معامله ای صورت نگیرد. اکثر شرکت های موجود در بورس فنلاند، از نوع شرکت های سهامی عام هستند. حداقل تعداد شرکای مورد نیاز برای تشکیل یک شرکت سهامی عام یک نفر و سرمایه سهام باید حداقل 80000 یورو باشد. هیئت مدیره شرکت نیز باید شامل یک مدیرعامل و حداقل سه عضو دیگر باشد.

• شعبه و نمایندگی شرکت اصلی

شعب نمایندگی، صرفاً وظیفه توسعه یک شرکت مادر خارجی در فنلاند را بر عهده دارند. دفاتر نمایندگی می توانند کلیه فعالیت های مربوط به ارتقای شرکت مادر، مانند تحقیقات بازار را انجام دهند.

ثبت شرکت در فنلاند
• شرکت های تعاونی

این نوع شرکت که در فنلاند با نام Osuuskunta شناخته میشود، نوعی شرکت است که هدف آن حمایت از فعالیت های اقتصادی یا معیشت اعضای خود از طریق انجام فعالیت های اقتصادی با استفاده از خدمات ارائه شده توسط خود تعاونی است. مشخصه اصلی این نوع شرکت ها آن است که عضویت و سرمایه اولیه از قبل تعیین نمیشود. این تعاونی‌ها را می‌توان نوعی مشارکت تجاری دانست که مقررات آن کاملاً مشابه مقررات شرکت‌ها با مسئولیت محدود بوده، اما فاقد سرمایه ثابت یا حداقلی هستند. برای تاسیس تعاونی ها، حداقل 3 مؤسس مورد نیاز است که می توانند افراد خصوصی، سازمان ها، بنیادها یا سایر اشخاص حقوقی باشند. ارزش سهام توسط مؤسسین تعیین می شود و سهام مشارکت باید دارای ارزش مساوی باشد. بنابراین میزان کل سرمایه بسته به تعداد اعضا متفاوت خواهد بود.

معیارهای مهم برای ثبت شرکت در فنلاند

  • ارائه طرح تجاری

ارائه یک بیزنس پلن و یا طرح تجاری خلاقانه، مهم ترین عامل اخذ مجوز ثبت شرکت در فنلاند میباشد. دولت فنلاند از طرح هایی که به رونق اقتصاد این کشور کمک کرده و باعث اشتغال زایی و سودآوری باشد، استقبال میکند. از آنجایی که ارائه این طرح بسیار مهم بوده و نحوه نگارش آن از اهمیت بالایی برخوردار است، به شما توصیه میشود با کارشناسان و متخصصان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت کرده و در این مسیر از راهنمایی آنان بهره مند شوید.

  • حداقل سرمایه مورد نیاز

برای یک شرکت سهامی خاص هیچ نیازی به سرمایه وجود ندارد. با این حال، برای یک شرکت سهامی عام فنلاندی حداقل سرمایه مورد نیاز 80000 یورو است. متقاضی ثبت شرکت در فنلاند باید حداقل سرمایه مورد نیاز شرکت را تامین کند.

  • حداقل تعداد مدیران

برای ثبت شرکت در فنلاند باید یک مدیر و یک معاون تعیین شود. در صورت وجود دو مدیر، هیئت مدیره باید یک قائم مقام را برای انجام الزامات شرکت تعیین کند. مدیر باید یک شخص حقیقی و بالای 18 سال باشد و سابقه هیچ گونه جرم کیفری را نداشته باشد. شخصی که به عنوان مدیر تعیین میگردد نباید سابقه ورشکستگی داشته باشد. در ضمن، حداقل یک عضو یا مدیر باید مقیم منطقه اقتصادی اروپا (EEA) باشد.

  • حداقل تعداد سهامداران

حداقل یک سهامدار برای فرآیند ثبت شرکت در فنلاند مورد نیاز است.

فرآیند ثبت شرکت در فنلاند
  1. تعیین نوع شرکت توسط متقاضی
  2. ارسال مدارک مورد نیاز به اداره ثبت تجارت فنلاند
  3. تصویب اساسنامه شرکت توسط اداره ثبت تجارت فنلاند
  4. تعیین نام شرکت
  5. ثبت نام در اداره ثبت تجارت فنلاند
مدارک مورد نیاز برای ارائه به اداراه ثبت تجارت فنلاند
  • ارائه صورتجلسه هیئت مدیره شرکت برای ادغام یک شرکت در فنلاند
  • مدارک افتتاح حساب بانکی
  • تفاهم نامه ای که جزئیات سهام اصلی که توسط اعضا در شرکت پذیرفته شده است را تایید کند.
  • اساسنامه شرکت
  • اطلاعیه صادر شده توسط اداره ثبت تجارت فنلاند
  • رسید هزینه ثبت شرکت شامل380 یورو برای فرآیند حضوری و 270 یورو برای فرآیند آنلاین
  • تاییدیه حسابرس مبنی بر پرداخت سرمایه. در صورت عدم وجود حسابرس در شرکت، باید رسید تأیید پرداخت سرمایه ارائه شود.
ثبت شرکت در فنلاند
سؤالات متداول
  • آیا با ثبت شرکت امکان اخذ اقامت این کشور وجود دارد؟

خیر. صرفا ثبت شرکت در این کشور منجر به اخذ اقامت دائم نخواهد شد. اما شرایطی وجود دارد که بر طبق آن بتوانید با پرداخت مالیات به عنوان نیروی کار در شرکتی که تاسیس شده است، اقامت این کشور را دریافت نمایید. این روش از طریق فرآیندهای حقوقی خاصی امکان پذیر است که یک وکیل مهاجرتی مجرب میتواند راهنمای متقاضیان در این مسیر باشد. شما میتوانید با اخذ مشاوره ای دقیق با کارشناسان گروه عالیان ویزا از شرایط اخذ اقامت فنلاند از طریق ثبت شرکت آگاه شوید.

  • آیا با ثبت شرکت در فنلاند باید مالیات پرداخت کرد؟

بله. بر اساس قوانین دولت فنلاند، صاحبان شرکت میبایست 20 درصد از سود حاصل از فعالیت های شرکت خود را به مالیات اختصاص دهند.

  • آیا برای کسانی که در فنلاند شرکت تاسیس کرده اند، ریسک مصادره اموال وجود دارد؟

معمولا خیر. ریسک مصادره اموال در کشور فنلاند عدد 1 را نشان میدهد ( ریسک مصادره اموال با اعداد بین 1 تا 7 نشان داده میشود) که حاکی از امن بودن شرایط برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت میباشد.

سخن پایانی

کشور فنلاند، واقع شده در منطقه اسکاندیناوی، میتواند مقصد مهاجرتی مناسبی برای تحقق رویای علاقه مندان به زندگی در اروپا باشد. روش های گوناگونی برای مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت این کشور وجود دارد. یکی از این روش ها، ثبت شرکت در فنلاند میباشد. متقاضیان مهاجرت به کشور فنلاند میتوانند از طریق ارائه یک طرح تجاری خلاقانه که برای اقتصاد فنلاند مفید باشد، اقدام به ثبت شرکت در این کشور نمایند. از آنجایی که ثبت شرکت مستقیما به اخذ اقامت فنلاند منجر نمیشود، دریافت اقامت فنلاند در این روش، تنها از طریق وکیل مجرب و آگاه به قوانین میسر خواهد بود و متقاضیان میبایست قبل از هر اقدامی از کلیه شرایط ثبت شرکت آگاه شوند. در نتیجه ما در این مقاله به بررسی جدیدترین قوانین ثبت شرکت در کشور فنلاند پرداختیم. شما میتوانید برای اخذ مشاوره دقیق در این خصوص با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *