مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در پرتغال

کار در پرتغال یکی از راه های مهاجرت است که بسیار ارزان تر از روش های دیگر است و افراد زیادی از طریق آن اقدام می کنند. زیرا پرتغال یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال زندگی بهتر و استاندارد بالاتری هستند. علاوه بر این، این کشور از همه مهاجران استقبال می کند و محدودیت های کمتری نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارد. لازمه مهاجرت از طریق کار، داشتن پیشنهاد شغلی و اخذ ویزای کار پرتغال است. برای دستیابی به این هدف، آشنایی با شرایط ویزا ضروری است. در نتیجه شرایط مهاجرت از طریق کار، انواع ویزای کار، بازار کار و شرایط کاری در این مقاله به صورت کاربردی بررسی خواهد شد. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور پرتغال گردآورى شده است.

ویزای کار در پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای کار در پرتغال
  • وضعیت بازار کار در پرتغال
  • مراحل اخذ ویزای کار در پرتغال
  • کاریابی برای اخذ ویزای کار
  • هزینه اخذ ویزای کار در پرتغال

ویزای کار در پرتغال

برای زندگی و کار در پرتغال، شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس نیازی به ویزا ندارند اما اگر قصد دارند بیش از شش ماه در کشور بمانند، گواهی اقامت (Certificado de Registo) مورد نیاز است. برای کار در این کشور، اتباع غیر اتحادیه اروپا نیاز به مجوز کار و ویزای بلند مدت دارند. به اتباع غیر اتحادیه اروپا معمولاً فقط در صورتی مجوز کار در پرتغال اعطا می شود که بتوانند شغل ثابت و با حقوق استاندارد داشته باشند یا با یک شهروند پرتغالی ازدواج کنند یا از طریق گلدن ویزای پرتغال اقدام کنند. افراد می توانند پس از درخواست خود، روند دریافت ویزای کار یا اجازه اقامت پرتغال را ادامه دهند. در سال 2022 یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور، ویزای کاری خواهد بود.

ویزای کار در پرتغال

دو دسته ویزای کار در پرتغال وجود دارد. یکی ویزای کار کوتاه مدت است که برای قراردادهای موقت کوتاه مدت کمتر از شش ماه ضروری است و اگر در پرتغال به تحقیقات علمی، تحصیلات آکادمیک یا فعالیت های حرفه ای مشغول هستید تا یک سال قابل تمدید است. گزینه دیگر ویزای کار طولانی مدت است که برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که بیش از شش ماه در پرتغال کار می کنند ضروری است. ویزای کار طولانی مدت پرتغال یک ویزای شنگن (نوع D) است که به دارنده آن اجازه می دهد به هر کشور عضو شنگن بدون نیاز به ویزا سفر کند.

وضعیت بازار کار در پرتغال

به دلیل بحران اقتصادی، کار در پرتغال دشوار است. با این حال، کشور نشانه هایی از بهبود رشد اقتصادی و فرصت های شغلی را نشان می دهد. افرادی که دارای صلاحیت های لازم هستند می توانند برای کار در این کشور اقدام کنند. همانطور که می دانید، تعداد فارغ التحصیلان در هر کشور به طور پیوسته در حال افزایش است و پرتغال از این مشکل مستثنی نیست. به طور کلی، بازار کار در این کشور بسیار رقابتی است و افراد شایسته در صنایع نوظهور همچنان شانس اخذ ویزای کار پرتغال را دارند. به خاطر داشته باشید که متقاضیان خارج از کشور که یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت می کنند، می توانند با دریافت اقامت کاری در این کشور کار کنند.

در سال های اخیر، نرخ بیکاری در این کشور بر فرصت های کاری برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا تأثیر گذاشته است. برای افزایش فرصت های شغلی برای شهروندان اتحادیه اروپا، پرتغال سهمیه هایی را اعمال کرده است که میزان مشاغل موجود برای اتباع کشورهای ثالث را محدود می کند. برای اینکه به عنوان مشاغلی که کارمندان غیر اتحادیه اروپا می توانند آزادانه انجام دهند، بیشتر مشاغل باید به مدت 30 روز قبل برای اتباع پرتغالی و اتحادیه اروپا / EFTA قبل از موسسه کار و آموزش حرفه ای در پرتغال (IEFP) آگهی شوند. پس از 5 سال اقامت در پرتغال، می توانید برای اقامت دائم و پس از 6 سال برای اخذ پاسپورت و شهروندی پرتغال اقدام کنید.

مراحل اخذ ویزای کار در پرتغال

متقاضیان باید از طریق سفارت این کشور در کشور خود برای ویزا اقدام کنند. آنها باید مدارک ویزای کار معتبر را برای ورود به کشور ارائه دهند. ممکن است 2 تا 3 ماه طول بکشد تا درخواست ویزای شما را بررسی کنند. اگر برای کار مهاجرت می کنید، قبل از برنامه ریزی مطمئن شوید که آیا به ویزای کار در این کشور نیاز دارید یا خیر. با توجه به ملیت و ماهیت حرفه شما، شرایط در این کشور متفاوت است. در بیشتر مواقع، تا زمانی که شغلی در پرتغال نداشته باشید، نمی‌توانید درخواست ویزای کاری دهید، زیرا ویزای کاری شما با وضعیت اقامت شما مرتبط است.

مدارک لازم برای ویزای کار در پرتغال عبارت اند از:

  • تکمیل فرم های سفارت
  • قراداد کاری امضا شده توسط کارفرما و کارمند
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت
  • ارائه ویزای های قبلی (در صورت وجود)
  • ارائه رزرو بلیط پرواز
  • اجاره نامه به میزان مدت اقامت
  • پرداخت هزینه مربوط به ویزا مورد نظر
  • مدارک هویتی ترجمه رسمی شده
ویزای کار در پرتغال

کاریابی برای اخذ ویزای کار

برای دریافت ویزای کار در پرتغال و کار در آنجا ابتدا باید شغل مناسبی پیدا کنید. برای کار در پرتغال و دریافت ویزای کار، شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید ابتدا کار پیدا کنند. ساده ترین روش برای دستیابی به این هدف کمک گرفتن از شرکت ها و آژانس های کاریابی و همچنین جستجوی شغل در لیست مشاغل مورد نیاز در پرتغال است. افراد باید رزومه خود را با جزئیات سوابق تحصیلی، تجربه شغلی، مدارک مهارت زبان و مدارک بین المللی برای چندین کارفرما ارسال کنند.

برای دریافت ویزای کاراین کشور ، متقاضی باید دارای یک شرکت (فرد) دارای صلاحیت قانونی باشد که بتواند دعوت نامه کاری برای افراد ارسال کند که این فرآیند دشواری است زیرا ابتدا باید به مدت سه ماه در پرتغال آگهی کار داده شود و در صورت عدم وجود اتباع پرتغالی، کار باید برای سه ماه دیگر در سراسر اتحادیه اروپا تبلیغ شود. اگر ظرف شش ماه نتوان کسی را برای پر کردن این موقعیت شغلی شناسایی کرد، کارفرما می تواند برای افراد غیر اروپایی دعوت نامه ارسال کند. اگر مدت کار بیش از سه ماه در این کشور طول پیدا کند، کارفرما باید برای ویزای کار پرتغال (Autorizaço de Trabalho) به مقامات پرتغال درخواست کند.

یک راه ساده و آسان برای دریافت ویزای کار و کاریابی در این کشور استفاده از سایت ها و موسسات کاریابی این کشور است. در سایت های این موسسات لیستی از فرصت های شغلی اعلام شده در این کشور وجود دارد که می توان به آنها مراجعه کرد. برای این منظور باید رزومه، سوابق استخدامی و تحصیلی در اختیار این موسسات قرار گیرد و بر اساس دانش و تجربه کاریابی به داوطلبان خدمات ارائه کنند. برای راحتی شما، ما لیستی از بزرگترین و ضروری ترین شرکت ها و وب سایت های کاریابی در پرتغال را گردآوری کرده ایم.

سایت ها و موسسات کاریابی پرتغال

یک راه ساده و آسان برای دریافت ویزای کار و کاریابی در این کشور استفاده از سایت ها و موسسات کاریابی این کشور است. در سایت های این موسسات لیستی از فرصت های شغلی اعلام شده در این کشور وجود دارد که می توان به آنها مراجعه کرد. برای این منظور باید رزومه، سوابق استخدامی و تحصیلی در اختیار این موسسات قرار گیرد و بر اساس دانش و تجربه کاریابی به داوطلبان خدمات ارائه کنند. برای راحتی شما، ما لیستی از بزرگترین و ضروری ترین شرکت ها و وب سایت های کاریابی در پرتغال را گردآوری کرده ایم.

  • Indeed
  • Learn4Good
  • SAPO Emprego
  • Net Empregos
  • Empregos Online

هزینه اخذ ویزای کار در پرتغال

هزینه ارسال درخواست برای ویزای کار طولانی مدت پرتغال حدودا ۸۰ یورو است. همچنین برای هزینه صدور مجوز اقامت برای ویزای کار طولانی مدت باید مبلغ ۷۰ یورو در نظر گرفت. میزان هزینه درخواست برای کارت آبی اتحادیه اروپا ۱۲۰ یورو است. بنابراین، هنگامی که ویزای شما تأیید شد، باید 100 یورو دیگر برای اجازه اقامت خود اضافه کنید. برای فتوکپی و گواهی ها یا سایر اوراق، ممکن است مجبور باشید ۲۰ یورو دیگر به هزینه ها اضافه کنید.

سؤالات متداول

  • برای اخذ ویزای کار پرتغال چه شرایطی مورد نیاز است؟

به طور کلی برای کار در کشور پرتغال ابتدا باید یک پیشنهاد کار از کارفرمایی در پرتغال داشته باشید.

  • آیا با ویزای کاری این کشور امکان گرفتن ویزای همراه هم وجود دارد؟

بله. فرد می تواند الحاق همراهان را درخواست کند. همراهان شامل همسر، فرزند زیر ۱۸ سال می باشد.

  • آیا اخذ ویزای کار به اقامت دائم این کشور منجر می‌شود؟

در صورتی که شخص پس از دریافت ویزای کار پرتغال، ۵ سال در این کشور به کار بپردازد و در عین حال بیمه و مالیات خود را پرداخت کند می تواند اقامت دائم پرتغال بگیرد.

  • نرخ بیکاری در کشور پرتغال چه میزان است؟

میانگین نرخ بیکاری در پرتغال حدود 7 درصد است.

  • پروسه اخذ ویزای کار پرتغال چقدر زمان می برد؟

حدود ۶ ماه

  • آیا داشتن مدرک زبان پرتغالی برای گرفتن ویزای کار پرتغال الزامی است؟

خیر اما داشتن مدرک زبان پرتغال در حد آ۲ و ب ۱ کمک بسیاری در یافتن کار به شما می کند.

سخن پایانی

چالش های پیرامون ویزای کار پرتغال در این مقاله مورد بحث قرار گرفت. به طور کلی برای دریافت ویزای کار در پرتغال یک پیشنهاد شغلی یا همان JOB OFFER لازم است. همانطور که قبلاً گفته شد، به نظر نمی رسد دریافت این پیشنهاد کار آسانی باشد. در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، پرتغال نرخ بیکاری نسبتاً بالاتری دارد. با این حال، در بسیاری از کشورها، اخذ ویزای کار بسیار ساده است. به عنوان مثال، در کشورهایی مانند آلمان و اتریش، اخذ ویزای کار با ویزای جستجوی کار آسان تر است. 

عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به پرتغال را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *