لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2024

فرانسه کشوری است که سالانه تعداد زیادی مهاجر و گردشگر را به خود جذب می‌کند و صنعت گردشگری پر‌رونقی دارد. برای افرای که قصد مهاجرت کاری به فرانسه را دارند لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله مشاغل مورد نیاز در فرانسه را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا کسانی که قصد مهاجرت از طریق کار یا قصد کار کردن پس از تحصیل دارند با آن اشنا شوند. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت‌هاى رسمى كشور فرانسه گردآورى شده است.

مشاغل مورد نیاز فرانسه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط کار در فرانسه
  • مشاغل مورد نیاز در فرانسه
  • نحوه کاریابی در فرانسه
  • مشاغل پردرآمد در فرانسه

شرایط کار در فرانسه

برای کار در فرانسه باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای فرانسوی داشته باشید. فرد باید پس از دریافت پیشنهاد کار از طریق سفارت فرانسه در ایران برای ویزای کار اقدام کند. کسانی که قصد کار در فرانسه را دارند باید بدانند که تسلط به زبان فرانسه یک شرط حیاتی و اساسی برای موفقیت شغلی است. اگر شغل شما یکی از مشاغل مورد نیاز فرانسه باشد، شانس بیشتری برای کار خواهید داشت. هنگام نقل مکان به فرانسه برای کار، باید در نظر داشت که نرخ بیکاری در این کشور نسبتاَ قابل توجه است. در نتیجه، برای یافتن شغل مورد نظر، متقاضی باید تخصص لازم در رشته تحصیلی خود داشته باشد.

مشاغل مورد نیاز فرانسه

مهاجرت کاری به فرانسه از طرق مختلف امکان‌پذیر است. گذراندن دوره فنی حرفه‌ای در شرکت یکی از این گزینه‌هاست. علاوه بر این، افرادی که در فرانسه تحصیل کرده‌اند، این امکان را دارند که برای یک دوره شش ماهه پس از فارق التحصیلی به دنبال شغل باشند. اگر مدرک فردی با مشاغل مورد نیاز فرانسه مرتبط باشد، شانس بیشتری برای کار خواهد داشت. لازم به ذکر است که کار در فرانسه برای افرادی که می‌خواهند به عنوان کارمندان ماهر یا متخصص وارد شوند مزایای بیشتری از جمله ویزای معروف به ویزای استعدادیابی را به همراه دارد. به این افراد اجازه اقامت یک ساله داده می‌شود که پس از ورود آنها به فرانسه تا چهار سال قابل تمدید است.

توجه به آمار بیکاری کشور یکی از اساسی‌ترین متغیرهای مهاجرت نیروی کار به آن کشور است. متأسفانه فرانسه نرخ بیکاری بالایی دارد و همین مورد کار کردن در فرانسه را به کشوری غیرمناسب تبدیل کرده است، اما اگر فردی استعداد و دانش بالایی داشته باشد، می‌تواند با مشاهده لیست موقعیت‌های مورد نیاز، پیشنهاد کاری در فرانسه دریافت کند و برای انجام این کار از طریق یک شرکت فرانسوی اقدام کرده و به فرانسه مهاجرت کند. لازم به ذکر است که موقعیت شغلی مورد نظر باید ابتدا به مدت سه ماه در فرانسه و سه ماه در سراسر اتحادیه اروپا توسط کارفرمای فرانسوی آگهی شود و در صورت نیافتن کسی برای تصاحب این شغل، کارفرما می‌تواند آن شغل را به یک فرد خارجی پیشنهاد دهد.

مشاغل مورد نیاز در فرانسه

برای متقاضیان خارجی، دستیابی به شغل در فرانسه و یافتن موقعیت مناسب در این کشور می‌تواند دشوار باشد. با این حال، متقاضیان و افرادی که مایل به کار در فرانسه هستند باید قبل از مهاجرت به این کشور از مشاغلی که در فرانسه ضروری است آگاه باشند. فرانسه، مانند اکثر کشورهای اروپایی، طیف متنوعی از گزینه‌های شغلی را برای افراد خارج از کشور ارائه می‌دهد. این امکان وجود دارد که متقاضیان مهاجرت کاری به فرانسه نیاز به ویزا داشته باشند. اما برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، شرایط لازم برای دریافت ویزا و اجازه اقامت با سایر مهاجران خارجی متفاوت است.

فردی که قصد مهاجرت کاری به کشور دیگری را دارد ابتدا باید بررسی کند که آیا کشور مقصد به شایستگی او نیاز دارد یا خیر. در نتیجه یکی از اولین اقداماتی که فرد متقاضی مهاجرت کاری باید انجام دهد بررسی لیست مشاغل مورد نیاز آن کشور است. البته لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه تنها ملاک ارزیابی بازار کار این کشور نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین عواملی است که متقاضی باید آن را بررسی کند. در نتیجه در ادامه به ارائه لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه  جهت راهنمایی شما عزیزان می‌پردازیم.

  • متخصص سلامت و بهداشت
  • متخصصین در زمینه اقتصاد
  • متخصصین بانکداری
  • متخصص در امور صنایع غذایی
  • متخصصین IT
  • مشاغل مهندسی در انواع رشته ها
  • صنایع چوب
  • تحلیلگر مالی

نحوه کاریابی در فرانسه

پس از مطالعه لیست مشاغل ضروری در فرانسه، یکی از اولین قدم ها در مهاجرت کاری، یادگیری نحوه به دست آوردن شغل در فرانسه است. تسلط به زبان فرانسه یکی از ضروری‌ترین شرایط برای استخدام در فرانسه است. نکته دیگر این است که آیا مهارت‌های متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز در فرانسه ذکر شده است یا خیر. برای یافتن شغل می‌توانید از طریق آژانس‌های کاریابی در فرانسه به دنبال کار باشید. لازم به ذکر است دانشجویانی که تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رسانده اند پس از فارغ التحصیلی مجاز به اقامت تا شش ماه در این کشور جهت جستجوی کار می‌باشند.

با توجه به دشواری دریافت پیشنهاد شغلی از کشور خود، یکی از بهترین روش ها برای موفقیت در کسب شغل در فرانسه، ورود از طریق کالج است. علاوه بر کار پاره وقت در حین تحصیل، می توانید به محض درج شدن فرصت شغلی مناسب، مدارک و رزومه خود را مستقیم و یا از طریق آژانس های کاریابی برای شرکت ها ارسال کنید. پس از مصاحبه موفق و سایر اقدامات، یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید. در صورت اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه می توانید موضوع تحصیل خود را بسته به نیازهای کاری این کشور انتخاب کنید.

همانطور که قبلاً گفته شد، اگر تخصص فردی در لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه  باشد و او شروع به جستجوی کار کند، وجود آژانس های کاریابی در دسترس بسیار سودمند است. از آنجایی که موسسات کاریابی در یافتن یک کار خوب بسیار مهم هستند، در ادامه به بیان انواع موسسات کاریابی فرانسه خواهیم پرداخت تا شما عزیزان از آن بهره مند شوید. اگر تخصص شما یکی از مشاغل مورد نیاز در فرانسه است، می توانید شانس خود را در وب سایت های کاریابی امتحان کنید و رزومه خود را برای کارفرمایان در فرانسه ارسال کنید.

  • https://www.fusac.fr
  • http://job-in-france.babylangues.comhttps
  • thelocal.fr/jobs
  • http://www.jobsinparis.fr
مشاغل پردرآمد در فرانسه

بسیاری از مردم به دلیل کیفیت خوب زندگی و در دسترس بودن مشاغل پردرآمد، زندگی و کار در فرانسه را انتخاب می کنند. منطقی است که بگوییم فرانسه طیف گسترده ای از گزینه های شغلی جذاب را ارائه می دهد. این موقعیت ها از دولتی تا مشاغل حرفه ای را شامل می شود. وقتی فرانسه را از نظر درآمد ملی، مقرون به صرفه بودن و اشتغال با سایر کشورهای اروپایی مقایسه می کنیم، دائماً در بین سه کشور برتر قرار دارد. اکثر مشاغل پردرآمد در فرانسه نیاز به تسلط به زبان فرانسه از جمله صحبت کردن و نوشتن دارند. برخی از پردرآمدترین مشاغل در فرانسه به همراه شرح مختصری از این مشاغل در اینجا ذکر شده است.

مشاغل مورد نیاز فرانسه
  • پزشکی (حقوق متوسط سالانه: 133,220 یورو) : در حوزه متخصصان پزشکی در سیستم مراقبت های بهداشتی فرانسه کمبود وجود دارد. این شغل با کمبود شدید نیروی کار مواجه است. در فرانسه، پزشکان باید دانشکده پزشکی را تکمیل کنند. برای رسیدن به تخصص باید چهار تا هشت سال تحصیل و آموزش بگذرانید.
  • دندانپزشکی (حقوق متوسط سالانه: 117,000 یورو) : با وجود داشتن یکی از بزرگترین سیستم های بهداشتی جهان، کسب و کار مراقبت های پزشکی در این کشور با کمبود نیروی انسانی مواجه است. در سال های اخیر، دندانپزشکان تقاضای فزاینده ای پیدا کرده اند. دندانپزشکان در فرانسه می توانند برای خود یا برای دولت کار کنند.
  • وکیل (حقوق متوسط سالانه: 107,960 یورو) : شما می توانید پس از کسب مدرک حقوقی و آموزش های لازم و همچنین اخذ مجوز، حرفه وکالت خود را به عنوان وکیل درجه یک آغاز کنید. لازم به ذکر است برای کار در حرفه حقوقی باید بتوانید به زبان فرانسه ارتباط برقرار کنید.
  • خلبانی (حقوق متوسط سالانه: 80,300 یورو) : فرانسه یک مرکز جهانی هوانوردی است. همچنین ایرباس، بزرگترین سازنده هواپیما در جهان و یک شرکت چند ملیتی هوافضای اروپایی، در آن قرار دارد.
  • تحلیلگر مالی (حقوق متوسط: 47,350 یورو) : فرانسه یکی از قدرتمندترین بخش های بانکی و مالی در اروپا را دارد. از آنجایی که این صنعت به طور مداوم در حال گسترش است، فرصت های شغلی متعددی برای افرادی که علاقه مند به کار در آن هستند وجود دارد.
سؤالات متداول
  • با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه ، در چه حوزه هایی به نیروی کار بیشتری نیاز است؟

مشاغل مهندسی در انواع رشته ها خصوصا علوم کامیپوتر و IT و هم چنین مشاغل در حوزه بهداشت و سلامت از جمله حوزه هایی هستند که دارای بیشترین شغل های مورد نیاز فرانسه است.

  • چگونه می توان ویزای کار فرانسه را اخذ کرد؟

جهت کار در کشور فرانسه نیاز از یک کارفرمای فرانسوی یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر دریافت نمایید. پس دریافت جاب آفر باید از طریق سفارت اقدام به اخذ ویزای کاری کرد.

  • آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری فرانسه وجود دارد؟

بله کشور فرانسه این امکان ر ا فراهم کرده است تا فرد بتواند برای اخذ ویزای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام نماید.

  • اخذ ویزای کاری فرانسه چقدر زمان می برد؟

حدود ۶ الی ۸ ماه

  • برای اخذ پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای فرانسوی چه سطح زبانی نیاز است؟

سطح ب۲ زبان فرانسوی

سخن پایانی

شرایط کار در کشور فرانسه برای افراد متخصص و افرادی که در یک زمینه خاص توانایی دارند مناسب می باشد، در صورتی که از مهندسان، متخصصان و افراد ماهر واجد شرایط می باشید می توانید از طریق لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه برای کار در این کشور اقدام کنید. دانستن لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه به داوطلبان در تعیین زمینه شغلی ایده آل برای مهاجرت به فرانسه بر اساس مهارت های خود کمک می کند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به فرانسه را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *