10 مورد از مشاغل پردرآمد اتریش

نرخ بیکاری در کشور اتریش کمتر از ۵ درصد و یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در اتحادیه اروپا است. علاوه بر این، به دلیل شکوفایی اقتصاد این کشور، شانس یافتن سریع شغل در اتریش بسیار زیاد است. متقاضیان کار در اتریش میبایست علاوه بر کسب آگاهی از بازار کار اتریش و همچنین بررسی مشاغل مورد نیاز در این کشور، از میزان درآمد و حقوق های دریافتی در اتریش نیز اطلاعاتی کسب نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر بررسی شرایط کار در کشور اتریش، به بررسی برخی از مشاغل مورد تقاضا و همچنین مشاغل پردرآمد اتریش بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال یافتن فرصت های شغلی در این کشور اروپایی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اتریش گردآوری شده است.
مشاغل پردرآمد اتریش

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بازار کار در اتریش
  • شرایط کار در اتریش
  • مشاغل مورد نیاز در اتریش در سال 2022
  • مشاغل پردرآمد در اتریش در سال 2022

بازار کار در اتریش

کشور اتریش به دلیل داشتن نیروی کار بسیار ماهر، در جهان مشهور است. مشاغل مربوط به کشاورزی، انرژی سبز، بخش های خدماتی و گردشگری در اتریش بسیار قوی عمل می کنند. علاوه بر این، تجارت خارجی، یک صنعت رو به رشد در اتریش است. شرکت‌های مربوط به انرژی، خدمات مالی، مخابرات و همچنین املاک و مستغلات، از جمله شرکت‌ها و کارفرمایان برتر اتریش هستند. نرخ پایین بیکاری در اتریش، شرایط مصاعدی را برای متقاضیان کار در این کشور فراهم کرده است. فرصت های شغلی برتر در اتریش، به متخصصان با استعداد بین المللی، به ویژه در صنایع رو به رشد مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مهندسی برق و علوم زیستی که از مشاغل پردرآمد اتریش هستند، ارائه می شود. هرساله فهرستی از مشاغلی که با کمبود نیرو در اتریش مواجه هستند توسط وزارت کار فدرال این کشور تهیه می شود. این فهرست به عنوان مبنایی برای مهاجرت کاری عمل می کند. اتباع کشورهای ثالث که متعلق به این گروه های شغلی مشخص شده در فهرست کمبود نیرو باشند، می توانند از طریق یک سیستم امتیاز بندی با درخواست کارت قرمز-سفید-قرمز، مجوز کار و اقامت در اتریش را ابتدا برای دو سال دریافت نمایند.

مشاغل پردرآمد اتریش

شرایط کار در اتریش

متقاضیان کار در اتریش میبایست از یک کارفرمای اتریشی در این کشور، پیشنهاد شغلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای کاری، مجوز کار و اقامت اتریش اقدم نمایند. در واقع اخذ پیشنهاد شغلی و ارائه قرارداد کارفرما، از ملزومات دریافت مجوز کار در اتریش است. متقاضیان می توانند با مراجعه به لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش (shortage list)، از وجود حرفه و تخصص خود در بین مشاغلی که در اتریش با کمبود نیرو مواجه هستند، اطمینان حاصل نمایند. لازم به ذکر است که آن دسته از متقاضیان کار در اتریش که نتوانسته اند کارفرمای اتریشی بیابند و پیشنهاد شغلی دریافت کنند، قادر خواهند بود با اخذ ویزای جستجوی کار، شخصا در این کشور به دنبال کار باشند. در ضمن، از آنجاییکه زبان رسمی این کشور، زبان آلمانی می باشد، متقاضیان کار به ویژه در مشاغل پردرآمد اتریش میبایست دانش خود را در زبان آلمانی تقویت کرده و مدرک زبان حداقل b1 را ارائه نمایند. با این حال، برای متقاضیان انگلیسی زبان، همچنان فرصت های شغلی در اتریش در دسترس خواهد بود.

مشاغل مورد نیاز در اتریش در سال 2022

اگرچه نرخ بیکاری در اتریش پایین است، اما فرصت یافتن شغل در کشور کوچکی با تنها 9 میلیون نفر جمعیت، برای انگلیسی زبانان ممکن است محدود باشد. بنابراین، اگر به فکر یافتن شغل در اتریش هستید، باید بدانید که در حال حاضر چه مشاغلی در این کشور مورد تقاضا هستند و با کمبود نیرو مواجه شده اند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره کار اتریش یا همان AMS، پرتقاضاترین مشاغل اتریش در سال 2022، مربوط به مشاغل حوزه گردشگری، IT و فناوری اطلاعات، حوزه پزشکی، بهداشت و سلامت، تجارت الکترونیک و رسانه و فرهنگ می باشند. صنعت گردشگری، مهم ترین عامل در رونق اقتصاد اتریش است و فرصت های بی شمار شغلی ایجاد می کند. در نتیجه، هر ساله تقاضای دائمی برای کارگران ماهر در صنعت گردشگری اتریش وجود دارد. 

فناوری اطلاعات و IT نیز که یکی از رشته های تاپ و پردرآمد در هر کشوری میباشد، در اتریش تقاضای بالایی دارد. همچنین، در خصوص مشاغل مربوط به حوزه سلامت که جزو مشاغل پردرآمد اتریش نیز به حساب می آیند می توان گفت که بسیاری از مشاغل بهداشتی و پزشکی، هر سال در لیست مشاغل مورد تقاضا در اتریش قرار می گیرند که با کمبود نیرو مواجه هستند. حوزه مراقبت های بهداشتی نه تنها شامل حرفه های پزشکی می شود، بلکه کارکنان پزشکی-فنی و مشاغل ارتقاء سلامت و مراقبت های پیشگیرانه را نیز در بر می گیرد. و در نهایت، با توجه به رونق صنعت خرید آنلاین از طریق فناوری های جدید، نیاز به متخصصان حوزه تجارت الکترونیک، بیش تر از هر زمان دیگری وجود دارد.

مشاغل پردرآمد در اتریش در سال 2022

انتخاب مسیر شغلی می تواند برای یک جوینده کار در اتریش، چالش برانگیز باشد. با وجود گزینه های شغلی متنوع در این کشور، لازم است متقاضیان شغلی را انتخاب نمایند که حقوق و درآمد خوبی داشته باشد. ما در این بخش به معرفی 10 مورد از مشاغل پردرآمد اتریش میپردازیم.

  1. متخصص داده و فناوری اطلاعات

بررسی داده ها می تواند به عملکرد بسیاری از شرکت ها در اتریش کمک کند. متخصصان حوزه داده و فناوری اطلاعات می توانند حدود 7500 یورو در ماه درآمد ناخالص داشته باشند.

  1. مهندس نرم افزار

امروزه به دلیل نقش مهم فناوری در صنعت مدرن، مهندسین و متخصصان حوزه نرم افزار می توانند در همه بخش ها مشغول به کار شوند. میانگین حقوق یک مهندس نرم افزار در اتریش 5920 یورو در ماه بطور ناخالص است.

  1. بانکداری

بانکدارها، مشاوران مالی هستند که با بانک های خصوصی و دولتی کار می کنند. آنها مدیریت بخش مالی شرکت ها را بر عهده گرفته و به شرکت ها در بهبود اوضاع مالی و بودجه کمک می کنند. بانکداران سرمایه گذاری در اتریش می توانند 6470 یورو در ماه بطور ناخالص درآمد داشته باشند.

  1. مدیر اجرایی

یک مدیر اجرایی، دارای بالاترین مقام اجرایی در یک شرکت بوده و بیشترین حقوق را دریافت می کند. آنها مسئول تعیین امور شرکتی هستند و تمامی فعالیت ها و منابع را مدیریت می کنند. یک مدیر اجرایی در اتریش ماهانه تا ۷۰۰۰ یورو  ماهانه بطور ناخالص حقوق می گیرد.

  1. جراح

جراحان و متخصصان پزشکی، در اتریش و سایر نقاط جهان دستمزد بسیار خوبی دریافت می کنند. به عنوان یک جراح در اتریش، یک فرد می تواند حدود 7890 یورو در ماه درآمد ناخالص داشته باشد.

  1. متخصص بیهوشی

متخصصان بیهوشی، پزشکان آموزش دیده هستند و بدون آنها جراحی انجام نمی شود. میانگین حقوق ناخالص  یک متخصص بیهوشی در اتریش، 5690 یورو در ماه است.

  1. پزشک

میزان حقوق پزشکان با توجه به حیطه ی تخصصی آنان و میزان سابقه و تجربه تعیین می گردد. با این حال، پزشکان درآمد بالایی داشته و می توانند به طور متوسط ​​8650 یورو در ماه حقوق ناخالص دریافت کنند.

  1. وکیل

وکیل، جزو عناوین شغلی مورد نیاز در اتریش در سال 2022 می باشد. وکلا در اتریش درآمدهای کلانی دارند و این شغل همیشه در فهرست مشاغل پردرآمد اتریش قرار می گیرد. یک وکیل می تواند در اتریش حدود ۱۰۰۰۰ یورو در ماه درآمد ناخالص داشته باشد.

  1. مدیر بازاریابی

افرادی که در حوزه برنامه ریزی، اجرا و ایجاد سیاست ها و برنامه های بازاریابی منحصر به فرد بوده و مهارت بالایی دارند، قادر خواهند بود به عنوان یک مدیر بازاریابی در اتریش مشغول به کار شده و درآمد بالایی کسب کنند. مدیران بازاریابی در اتریش باید انتظار حقوقی در حدود 5460 یورو در ماه را بطور ناخالص داشته باشند.

۱۰.خلبان

کار به عنوان یک خلبان هواپیمایی در اتریش مزایای زیادی دارد. خلبانان با وجود گذراندن تمرینات شدید، حقوق بالایی دریافت می کنند. متوسط درآمد خلبانان در اتریش، ۸۰۰۰ یورو ناخالص در ماه است.

مشاغل پردرآمد اتریش
سؤالات متداول
  • متوسط درآمد در اتریش چقدر است؟

به تخصص و سابقه افراد بستگی دارد اما در حالت کلی، درآمد افراد شاغل حدودا ۴۰۰۰ یورو ناخالص  در ماه می باشد.

  • آیا امکان بهرمندی از مزایای حقوق بیکاری در اتریش برای خارجی ها نیز وجود دارد؟

بله، هر خارجی که برای مدت ۱ سال چه به صورت تمام وقت و چه بصورت پاره وقت کار کرده باشد، میتواند از مزایای حقوق بیکاری و بیمه رایگان بهره مند شود.

  • آیا امکان گذران دوره آوسبیلدونگ در اتریش وجود دارد؟

بله، افرادی که در اتریش اقامت قانونی داشته باشند در صورت داشتن مدرک زبان در سطح b2       میتوانند دوره های آوسبیلدونگ که ۱۸ ماهه یا ۳ ساله هستند را بگذرانند.

  • پردرآمدترین شغل در اتریش کدام است؟

مشاغل مربوط به حوزه پزشکی، سلامت و بهداشت، جزو برترین مشاغل پردرآمد اتریش هستند.

  • آیا می توان پس از تحصیل در اتریش در این کشور مشغول به کار شد؟

بله. شما می توانید پس از فارغ التحصیلی، با دریافت یک پیشنهاد شغلی، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و مجوز کار و اقامت اتریش را دریافت کنید.

  • آیا با کار در اتریش می توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد؟

بله. پس از ۵ سال کار و زندگی مستمر و ارائه مدرک b1  زبان آلمانی از موسسه ÖIF، امکان درخواست برای اخذ اقامت دائم وجود دارد.

  • آیا از طریق کارآفرینی نیز می توان اقامت اتریش را دریافت کرد؟

بله. شما می توانید با ارائه یک طرح تجاری خلاقانه و سودآور، و حداقل ۱۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری، کسب و کار خود را در اتریش راه اندازی نموده و اقامت ان را به دست آورید.

سخن پایانی

اگر می خواهید در اتریش حقوق خوبی کسب کنید، به تحصیلات و آموزش عالی، آوسبیلدونگ و یا معادلسازی مدارکتان نیاز دارید. رقابت در بازار کار اتریش در حال افزایش است و صنعت کار این کشور هر روز چالش برانگیزتر می شود. متقاضیان کار در اتریش می توانند با دریافت پیشنهاد شغلی و اخذ مجوز کار این کشور، درآمد بالایی کسب کرده و آینده خود را تضمین کنند. ما در این مقاله به بررسی مشاغل مورد نیاز و مشاغل پردرآمد اتریش پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اتریش را به شما عزیزان ارائه می نماید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *