مهاجرت افراد بالای 40 سال

درست است که اقدام به مهاجرت در سنین پایین توصیه می شود، اما مهاجرت افراد بالای 40 سال نیز به هیچ عنوان غیر ممکن نیست و راه های مختلفی برای آن وجود دارد. بسیاری از افرادی که موفق شده اند به کشورهای تاپ جهان، مانند کانادا، آمریکا، آلمان و غیره مهاجرت کنند، در سن میانسالی قرار داشته اند. پس فراموش نکنید که هیچ وقت برای مهاجرت دیر نیست. تنها کافیست روش های مناسب برای مهاجرت در سن بالا را بیابید و بدانید که کدام کشورها شرایط بهتری برای مهاجرت در سنین بالا را دارند. 

ما قصد داریم در این مقاله، شرایط و بهترین روش های  مهاجرت بالای 40 سال را برایتان توضیح دهیم و بهترین کشورها برای مهاجرت این افراد را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم بیش از 40 سال سن دارید و می خواهید به خارج از کشور مهاجرت کنید، این مقاله می تواند به شما در انتخاب بهترین روش مهاجرتی و همچنین بهترین کشور کمک کند. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشورهای مختلف جهان برایتان گردآوری شده است.

عناوین و موضوعات این مقاله
مهاجرت در سن بالا

بهترین روش برای مهاجرت افراد بالای 40 سال

اگر به فکر مهاجرت به خارج از کشور هستید اما سن مهاجرت به دغدغه ای بزرگ برایتان تبدیل شده است، نگران نباشید. ما اینجاییم تا بهترین راه های مهاجرت برای افراد بالای 40 سال را به شما معرفی کنیم. به طور کلی، بهترین روش ها برای مهاجرت در سنین بالای 40 سالگی عبارت اند از:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • ثبت شرکت
  • خرید ملک
  • مهاجرت از طریق خودحمایتی (تمکن مالی)
  • ادامه تحصیل در مقطع پست دکتری
  • دریافت ویزای پیوست به اعضای خانواده
مهاجرت در سن بالا

جهت انتخاب بهترین روش برای مهاجرت افراد بالای 40 سال، تنها در نظر گرفتن فاکتور سن کافی نیست. بلکه تمامی شرایط باید با هم و در کنار هم سنجیده شوند. برای مثال، متقاضیان بالای 40 سال که به دنبال ارزان ترین روش مهاجرت هستند، باید مهاجرت کاری و اخذ جاب آفر را انتخاب کنند. از طرفی دیگر، متقاضیانی که متمول هستند، تمکن مالی بالایی دارند و نیازی به کار در کشور مقصد ندارند، بهتر است از طریق دریافت ویزای تمکن مالی و یا خرید ملک، برای مهاجرت به کشور موردنظر خود اقدام کنند. با توجه به آنچه گفته شد، دریافت راهنمایی از کارشناسان و وکلای مهاجرتی که به قوانین کشورهای مختلف جهان تسلط دارند بسیار کمک کننده است.

شرایط مهاجرت برای افراد بالای 40 سال

اگرچه سن، یکی از فاکتورهای لازم برای مهاجرت است، اما تنها عامل تعیین کننده نیست. متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور باید علاوه بر داشتن شرط سن، سایر شروط تعیین شده را نیز داشته باشند. به طور کلی، برخی از مهم ترین شرایط لازم برای مهاجرت افراد بالای 40 سال عبارت اند از: داشتن مدرک دانشگاهی، رزومه قوی، سابقه کار بالا، درآمد ثابت و داشتن تمکن مالی لازم. آنچه گفته شد، شامل برخی شرایط کلی بود. ما در این قسمت می خواهیم شرایط لازم برای مهاجرت در سن بالا را در روش های مختلف بررسی کنیم.

• شرایط مهاجرت کاری

در این روش، متقاضی باید بتواند از یک کارفرما در کشور مقصد، جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی دریافت کند. داشتن رزومه قوی، سابقه کار مرتبط و بالای 3 سال، اثبات مهارت و تخصص، داشتن مدرک زبان، اثبات تمکن مالی، ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه و همچنین عدم سوپیشینه، از مهم ترین شروط لازم برای اخذ جاب آفر است. اگر شغل و حرفه متقاضی، در لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد باشد، شانس وی برای دریافت ویزای کاری کشور موردنظر بسیار زیاد است. کشورهای کانادا و آلمان، جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری افراد بالای 40 سال هستند.

مهاجرت افراد بالای 40 سال

• شرایط ثبت شرکت

مهاجرت افراد بالای 40 سال از طریق ثبت شرکت، یک روش مرسوم و رایج است. در این روش، متقاضی باید یک بیزنس پلن (طرح تجاری) خلاقانه، جدید و سودآور ارائه کند که ثابت شود برای اقتصاد کشور موردنظر مفید است و موجب اشتغالزایی می شود. کمتر کشوری در جهان وجود دارد که برای ثبت شرکت، محدودیت سنی تعیین کرده باشد. افرادی که دارای رزومه و سوابق کاری مرتبط با طرح تجاری خود هستند و یا سابقه مدیریت و فعالیت تجاری دارند، می توانند برای ثبت شرکت اقدام کنند. در این روش، معمولا ارائه مدرک زبان الزامی نیست، اما باز هم باید الزامات کشور مقصد را بررسی کنید. این گزینه مهاجرتی، در اکثر کشورهای جهان در دسترس است، اما کشورهای کانادا، دانمارک، نروژ و نیوزلند، شرایط بهترین برای ثبت شرکت دارند.

• شرایط خرید ملک

خرید ملک نیز جزو روش های محبوب سرمایه گذاری می باشد و مهاجرت در سن 50 سالگی و حتی 60 سالگی نیز از این طریق ممکن است. معمولا بازنشستگان و افراد مسن که ثروتمند هستند و می خواهند ادامه زندگی خود را در کشوری دیگر سپری کنند، از گزینه خرید ملک برای مهاجرت استفاده می کنند. در این روش تنها کافیست سرمایه لازم برای خرید ملک در کشور مقصد را داشته باشید و عدم سوپیشینه خود را اثبات کنید. اما توجه داشته باشید که هر کشوری در جهان، از طریق  خرید ملک، ویزا و اقامت اعطا نمی کند. کشورهای پرتغال، اسپانیا، یونان و ترکیه، بهترین طرح های مهاجرتی از طریق خرید ملک را دارند.

• شرایط خودحمایتی

در این روش، متقاضی باید ثابت کند که از تمکن مالی بالایی برخوردار است و به کار در کشور مقصد نیازی ندارد. داشتن درآمد مستمر در خارج از کشور مقصد نیز جزو شروط اصلی می باشد. کشورهای فرانسه، اسپانیا، یونان و اتریش، بهترین کشورهای برای مهاجرت افراد بالای 40 سال از طریق تمکن مالی یا همان خودحمایتی هستند. توجه داشته باشید که میزان تمکن مالی لازم، در هر یک از این کشورها متفاوت است. برای مثال، متقاضیان اخذ ویزای خودحمایتی اسپانیا، باید حداقل 29000 یورو در سال درآمد داشته باشند و به ازای هر یک از اعضای خانواده خود هم حدود 600 یورو در ماه تمکن مالی نشان دهند.

مهاجرت افراد بالای 40 سال

• شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری

از آنجایی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی بسیاری از کشورها باید زیر 24 سال باشید و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سن زیر 40 سال مناسب است، بهترین راهکار برای مهاجرت تحصیلی در سنین بالای 40 سال، تحصیل در مقعطع دکتری می باشد. در این روش، متقاضی باید بتواند در کشور مقصد یک استاد بیابد که مسئولیت تحقیق و پژوهش دانشجو را بر عهده بگیرد. داشتن سوابق تحصیلی عالی، نمرات و معدل خوب، مدرک زبان، سوابق پژوهشی، رزومه قوی و مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر، از شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکتری است. کشور آمریکا، یکی از بهترین مقاصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشد.

• شرایط پیوستن به اعضای خانواده در خارج از کشور

معمولا برای مهاجرت افراد از طریق دریافت ویزای همراه، محدودیت سنی خاصی اعمال نمی شود. شما می توانید بر طبق قانون الحاق به خانواده، حتی در سنین بالا، به اعضای خانواده خود در خارج از کشور بپیوندید. متقاضی اصلی که دارنده اقامت و یا پاسپورت کشور موردنظر است، باید نشان دهد که قادر به تامین مخارج شما خواهد بود و مکانی مناسب برای زندگی شما در آن کشور فراهم خواهد کرد.

اگر نمی دانید کدام یک از روش های بالا برای شما مناسب است، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شرایط شما را بررسی نموده و بر طبق آن، راهکار مناسب و بهترین کشور را پیشنهاد کنند.

معرفی بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا

آشنایی با کشورهایی که برای مهاجرت افراد بالای 40 سال مناسب هستند، می تواند در انتخاب بهترین روش مهاجرتی برای شما بسیار مفید باشد. دلیل این امر نیز آن است که روش های مهاجرت به کشورهای مختلف، با یکدیگر متفاوت است. برای مثال گزینه خرید ملک در یک کشور منجر به اخذ ویزا می شود اما سایر کشورها ممکن است چنین طرح مهاجرتی را نداشته باشند. پس بیایید تا با هم نگاهی بر بهترین کشورها برای مهاجرت در سن بالا داشته باشیم.

  • کانادا
  • آمریکا
  • آلمان
  • اتریش
  • فرانسه
  • اسپانیا
  • پرتغال
  • فنلاند

مقایسه بهترین سن مهاجرت در روش های مختلف

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، محدودیت سنی در روش های مختلف مهاجرتی متفاوت است. ما در جدول زیر، بهترین سن مهاجرت افراد بالای 40 سال را در روش های مختلف برایتان آورده ایم.

روش مهاجرتیبهترین سن مهاجرت
مهاجرت کاریکمتر از 40 سال
مهاجرت سرمایه گذاریبالای 40 سال
ثبت شرکتتا 60 سالگی
خرید ملکمحدودیت سنی ندارد
خودحمایتیبالای ۳۵ سال
تحصیل در مقطع دکتریتا ۵۰ سالگی
پیوستن به اعضای خانوادهمحدودیت سنی ندارد

سؤالات متداول

  • بهترین سن مهاجرت کدام است؟

به روش مهاجرتی شما بستگی دارد. به طور کلی، بهترین سن مهاجرت، بین ۱۵ تا ۵۵ سالگی است.

  • آیا مهاجرت افراد بالای 40 سال از طریق خرید پاسپورت دوم امکانپذیر است؟

بله. متقاضیان می توانند از طریق سرمایه گذاری مستقیم، مانند خرید ملک، در کشورهای اسپانیا، یونان، ترکیه، جمهوری دومینیکا و یا گرانادا، پاسپورت دوم دریافت کنند.

  • آیا مهاجرت افراد بالای 50 سال به کانادا از طریق اکسپرس انتری ممکن است؟

بله. درست است که فاکتور سن در سیستم اکسپرس انتری دارای امتیاز است، اما شما می توانید با تقویت بقیه فاکتورها و بالا بردن امتیاز، همچنان شانس قبولی در اکسپرس انتری استانی کانادا را داشته باشید.

  • بهترین کشور برای مهاجرت بالای 60 سال کدام است؟

کشورهای اسپانیا، پرتغال، فرانسه  جزو بهترین کشورها برای سرمایه گذاری در سنین بالای 50 سال هستند.

سخن پایانی

سن معمولا جزو فاکتورهای مهم در مهاجرت است، اما این بدان معنی نیست که مهاجرت افراد بالای 40 سال امکانپذیر نمی باشد. برخی از روش های مهاجرتی مانند سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و یا خودحمایتی، برای افراد بالای 40 سال و حتی در سنین 50 یا 60 سالگی هم مناسب هستند. پس آنچه اهمیت دارد این است که شما بتوانید متناسب با شرایط و سن خود، بهترین روش مهاجرتی و بهترین کشور را انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش ها و کشورها را برای مهاجرت در سنین بالا به شما معرفی کنیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

کارشناسان و وکلای گروه مهاجرتی عالیان ویزا در تلاش هستند تا شرایطی را فراهم کنند که افراد میانسال و مسن نیز بتوانند از لذت زندگی با کیفیت در خارج از کشور بهره مند شوند. پس اگر فکر می کنید با بالا رفتن سن، فرصت مهاجرت را از دست داده اید، باید این مژده را به شما بدهیم که در سن بالا هم می توانید وارد کشور رویاهای خود شوید و میانسالی را در آرامش سپری کنید. تنها کافیست شرایط خود را در اختیار کارشناسان ما بگذارید تا پس از بررسی تخصصی و رایگان، بهترین روش را به شما پیشنهاد دهند. برای برقراری ارتباط با کارشناسان و وکلای ما، با شماره های موسسه تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی موجود در وب سایت را تکمیل کنید تا سریعا با شما تماس بگیرند.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *