همه چیز در مورد مهاجرت به سوئیس

اگر به این فکر می کنید که چگونه به سوئیس مهاجرت کنید، تنها نیستید. در حال حاضر، نزدیک به 2 میلیون مهاجر، جمعیت حدود 7 میلیون نفری سوئیس را تشکیل داده اند. جالب اینجاست که بیشتر پست‌های مدیریتی سطح بالا در سوئیس نیز توسط مهاجران اداره می‌شود. سوئیس به دلیل ارائه کیفیت بالای زندگی، فرصت های کاری متعدد، تحصیلات عالی، مراقبت های بهداشتی بهتر و حتی طبیعت دیدنی و بکر، کشوری بسیار محبوب برای مهاجرت است. تنها در سال 2018، بیش از 140000 نفر، از داخل و خارج اتحادیه اروپا، به سوئیس مهاجرت کرده اند. سوئیس از 26 کانتون (کشورهای عضو کنفدراسیون سوئیس) تشکیل شده است و بسیاری از قوانین در سطح کانتون اعمال می شود. این بدان معناست که قوانین هر کانتون، متفاوت خواهد بود و قبل از اقدام به مهاجرت میبایست شرایط و قوانین کانتون انتخابی خود را دریافت نمود. ما در این مقاله قصد داریم تا به طور کلی، شرایط مهاجرت به سوئیس را بررسی کنیم. اگر شما نیز در فکر مهاجرت به این کشور زیبا و رویایی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

مهاجرت به سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط مهاجرت به سوئیس
  • شرایط دریافت اقامت دائم و شهروندی سوئیس

شرایط مهاجرت به سوئیس

دولت سوئیس در تلاش است تا تعداد مهاجرانی که از کشورهای خارج اتحادیه اروپا و EFTA  وارد سوئیس میشوند را محدود کند. به همین منظور، محدودیت های سالانه و سختگیرانه ای را در مورد تعداد مجوزهای اقامت و کار که به شهروندان غیر اتحادیه اروپااعطا میشود، اعمال کرده است. کلیه شهروندان خارج اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت به سوئیس را دارند، میبایست ویزا و مجوز اقامت در سوئیس را دریافت نمایند. ویزای سوئیس که از نوع شنگن است، شامل دو نوع کوتاه مدت و بلندمدت میباشد. ویزای کوتاه مدت، برای اقامت کمتر از 90 روز (در یک دوره 180 روزه) در سوئیس، قابل صدور است. برای مثال، متقاضیان گردشگری، دیدار با اقوام یا دوستان، شرکت در دوره های زبان، شرکت در کنفرانسها و یا رویدادهای ورزشی، فرهنگی، به دریافت ویزای کوتاه مدت نیاز خواهند داشت. ویزای بلند مدت نیز برای اقامت بیشتر از 90 روز(در یک دوره 180 روزه) در سوئیس، صادر میشود.

مهاجرت به سوئیس

به عنوان مثال، جهت تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا کارآفرینی، الحاق به خانواده و غیره، ویزای بلندمدت قابل صدور است. پس قطعا جهت مهاجرت به کشور سوئیس، دریافت ویزای بلندمدت لازم خواهد بود. دارندگان ویزای بلند مدت باید علاوه بر دریافت ویزا، مجوز اقامت در سوئیس را نیز دریافت کنند.

مجوز اقامت در سوئیس، شامل اقامت موقت و اقامت دائم میباشد. در نتیجه اگر میخواهید برای مدت طولانی و بیشتر از 90 روز در سوئیس باشید، باید بتوانید مجوز اقامت دائم دریافت نمایید. متقاضیان تا 14 روز پس از ورود به سوئیس فرصت خواهند داشت برای اخذ مجوز اقامت، درخواست دهند. رایج ترین دلایل مهاجرت به سوئیس ، تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا پیوستن به یکی از اعضای خانواده است.

ویزای تحصیلی سوئیس برای آن دسته افراد است که از یک دانشگاه معتبر در سوئیس، پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشند. در واقع، ارائه نامه پذیرش دانشگاه، شرط اصلی دریافت ویزا خواهد بود. فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئد میتوانند در صورت دریافت پیشنهاد شغلی، ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرده و اقامت دائم دریافت نمایند. ویزای کار سوئیس، به مهاجرانی اعطا میشود که از یک کارفرما در سوئیس، پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند. معمولاً ارائه قرارداد کاری با یک کارفرمای سوئیسی و ارائه نامه پذیرش، جهت دریافت ویزا ضروری است. سرمایه گذاران نیز میتوانند با ثبت شرکت و یا پرداخت مالیات (که مختص بازنشستگان است) ویزا و اقامت دائم سوئیس را دریافت نمایند. در نهایت، آخرین روش مناسب برای مهاجرت به سوئیس ، دریافت ویزای الحاق به خانواده خواهد بود. اعضای خانواده متقاضی که قصد پیوستن به آنها در سوئیس را دارد، باید مقیم دائم و یا شهروند سوئیس باشد.

لازم به ذکر است که در تمامی روشهای مهاجرتی، اثبات تمکن مالی جهت تامین هزینه های خود در سوئیس، شرطی لازم و ضروری میباشد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

شرایط دریافت اقامت دائم و شهروندی سوئیس

کسانی که پس از مهاجرت به سوئیس ، به مدت 10 سال به طور مستمر در سوئیس کار و زندگی کرده باشند، میتوانند برای دریافت اقامت دائم آن درخواست دهند. پس از 10 سال کار و زندگی مستمر در سوئیس و داشتن سایر شرایط، دریافت پاسپورت و شهروندی سوئیس نیز ممکن خواهد بود. این قانون در سالهای قبل، شامل 12 سال زندگی مستمر در سوئیس بوده است اما اکنون به 10 سال کاهش یافته است. این در حالیست که شهروندان اتحادیه اروپا و EFTA میتوانند پس از 5 سال زندگی در این کشور، درخواست اقامت دائم و شهروندی دهند. اقامت دائم سوئیس و شهروندی آن، هر دو مزایای یکسانی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، شما دیگر هیچ محدودیتی در مورد استخدام نخواهید داشت، می توانید برای هرکسی که می خواهید کار کنید و شغل خود را به دلخواه تغییر دهید، می توانید بدون محدودیت ملک بخرید، کسب و کار خود را راه اندازی کنید و در هر کجای سوئیس که بخواهید زندگی کنید.

مهاجرت به سوئیس

شما همچنین مانند یک شهروند سوئیسی به کمک های اجتماعی و مزایای رفاهی نیز دسترسی خواهید داشت. با این حال، تنها مزیت اضافی که با اخذ شهروندی سوئیس خواهید داشت، این است که به شما حق رای دادن و نامزدی در مناصب دولتی داده میشود اما افرادیکه تنها اجازه اقامت دائم دارند، این امکان را نخواهند داشت. آنچه گفته شد تنها برخی از مهمترین شرایط دریافت اقامت دائم و شهروندی سوئیس است. توصیه میشود جهت کسب اطلاعات تکمیلی و جزئیات بیشتر، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت سوئیس مراجعه نمایید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز اماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در امور مهاجرت به سوئیس به متقاضیان گرامی میباشند.

سؤالات متداول
  • آیا مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک در این کشور ممکن است؟

خیر. تنها کسانی مجاز به خرید ملک در سوئیس میباشند که اقامت و یا شهروندی این کشور را اخذ کرده باشند. بر اساس قوانین سوئیس، این کشور از طریق خرید ملک، اقامت اعطا نخواهد کرد. پس شهروندان خارج اتحادیه اروپا اگر اقامت سوئیس را نداشته باشند و موفق به خرید ملک در این کشور شوند، صرفا جنبه سودآوری برای انان خواهد داشت. توصیه میشود سایر روشهای سرمایه گذاری در سوئیس را انتخاب نموده و یا چنانچه قصد خرید ملک را دارید، سایر کشورهای جهان که از این طریق اقامت اعطا میکنند را انتخاب کنید.

  • شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق دریافت ویزای کاری چیست؟

مهمترین شرط دریافت ویزای کار سوئیس، اخذ یک پیشنهاد شغلی از کارفرما در سوئیس است. ارائه قرارداد کاری با کارفرما در سوئیس و یا ارائه نامه پذیرش جهت اخذ ویزا ضروری است. اقدامات لازم برای دریافت مجوز اقامت کاری شما در سوئیس نیز توسط کارفرمای شما به نهاد مربوطه در اداره مهاجرت سوئیس ارسال میشود. شما در ابتدا مجوز اقامت نوع B دریافت خواهید کرد و پس از 10 سال کار و زندگی مستمر، میتوانید اقامت دائم دریافت نمایید.

  • آیا برای حفظ اقامت سوئیس، باید به طور مستمر در این کشور حضور داشت؟

خیر. دارنده اقامت سوئیس میبایست حداقل 183 روز در سال را در کانتونی که اقامت دریافت کرده است حضور داشته باشد. در صورت نقض این شرط، امکان تمدید مجوز اقامت وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

سیاست ها و شرایط مهاجرت به کشور سوئیس، بسته به ملیت افراد متفاوت است و هر کانتون، قوانین خاص خود را خواهد داشت. مهاجرت به کشور سوئیس برای شهروندان اتحادیه اروپا و EFTA که محدودیت سهمیه ای ندارند، بسیار آسان تر از شهروندان غیر اتحادیه اروپا است که مشمول محدودیت های سهمیه سالانه هستند. اما همچنان، شهروندان خارج اتحادیه اروپا میتوانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و الحاق به خانواده، به این کشور مهاجرت نمایند و شانس اخذ اقامت سوئیس و حتی شهروندی این کشور را داشته باشند. ما در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت به سوئیس و همچنین شرایط دریافت اقامت و شهروندی این کشور پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت مهاجرت به کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *