همه چیز در مورد مهاجرت به لهستان

جمهوری لهستان، کشوری در قلب اروپای شرقی است که به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن، سطح استاندارد خوبی را برای ساکنین خود فراهم می کند. اقتصاد توسعه یافته، وجود امکانات بهداشتی و رفاهی کافی و آب و هوای خوب، باعث شده تا علاقمندان بسیاری در سال های اخیر به فکر مهاجرت و زندگی در این کشور بیافتند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند بیش از 90 روز متوالی در لهستان بمانند، باید برای اخذ اجازه اقامت خود درخواست دهند. همچنین، برای شروع کسب و کار، تحصیل و یا استخدام در یک موقعیت شغلی در لهستان، به ویزا نیاز خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با شرایط مهاجرت به لهستان در ادامه این مقاله همراه ما باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور لهستان گردآوری شده است.

مهاجرت به لهستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • قوانین مهاجرت به لهستان
  • مهاجرت به داخل و خارج از منطقه شنگن
  • شرایط اخذ ویزای لهستان
  • انواع ویزای لهستان
  • محبوب ترین شهرهای لهستان برای زندگی و کار

قوانین مهاجرت به لهستان

در صورتی مهاجرت شما به لهستان قانونی خواهد بود که تمامی شرایط مندرج مهاجرت به لهستان را رعایت کنید. با توجه به اهداف شما، چندین راه برای مهاجرت قانونی به این کشور وجود دارد. شما می توانید با دریافت انواع ویزای لهستان و یا ویزای شنگن به این کشور سفر کنید و از این طریق مجوز اقامت دریافت نمایید.

با دریافت هر یک از این ویزاها، می توانید بدون نیاز به دریافت ویزای دیگر به سایر کشورهای عضو شنگن نیز سفر کنید. اگر قصد اقامت طولانی مدت در لهستان را دارید و می خواهید در این کشور تحصیل کنید، استخدام شوید و یا کسب و کاری راه اندازی کنید، به مجوز اقامت نیاز خواهید داشت.

مهاجرت به لهستان

ماده 10 قانون مهاجران خارجی لهستان، نشان می دهد که سیاست مهاجرت به لهستان دوستانه تر از سایر کشورها است. با این حال، علیرغم این واقعیت، ممکن است برای دریافت اجازه اقامت نیاز به کمک یک وکیل داشته باشید.

 هنگامی که درخواست مجوز اقامت خود را با موفقیت ارسال کردید، کارت اقامت دریافت خواهید کرد. کارت اقامت به عنوان تأییدیه هویت شما در طول اقامت شما در لهستان عمل می کند. این کارت، به شما امکان می دهد تا بدون نیاز به اخذ ویزا از مرز عبور کرده و به سایر کشورهای اروپایی سفر کنید. اگر برای اجازه اقامت خود از خارج از کشور درخواست داده اید، باید کارت اقامت خود را هنگام ورود به کشور دریافت کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که کارت خود را شخصاً از مسئول مربوطه دریافت می کنید.

مهاجرت به داخل و خارج از منطقه شنگن

جمهوری لهستان یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن است. کشورهای عضو موافقت‌نامه شنگن، کنترل گذرنامه را در مرزهای مشترک خود لغو کرده اند. همچنین این کشورها، ویزای شنگن صادر شده توسط سایر کشورهای شنگن را به رسمیت می شناسند. بنابراین، در مرزهای خارجی یا در اولین ورود به منطقه شنگن، رویه های عادی کنترل مهاجرت اعمال می شود، با این حال پذیرش در هر کشور عضو شنگن به معنی پذیرش در کل منطقه شنگن (همه کشورهای عضو) تلقی می شود و اقدامات کنترلی بیشتری بر روی مهاجرین و مسافرین اعمال نمی شود.

شهروندان کشورهای ثالث برای اقامت بیش از 90 روز در لهستان می توانند برای ویزای بلند مدت اقدام کنند. به دلیل سیاست های سخت‌گیرانه مهاجرت، گاهی اوقات ممکن است گرفتن ویزای شنگن به طور مستقیم از لهستان دشوار و زمان بر باشد. برای دریافت لیست مدارک و نیازمندی های درخواست ویزا، می توانید به وب سایت رسمی وزارت کشور لهستان مراجعه کند.

شرایط اخذ ویزای لهستان

اگر می خواهید به عنوان یک شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا غیر سوئیس، به طور قانونی در لهستان زندگی و کار کنید، باید در قدم اول برای دریافت یک ویزای معتبر درخواست دهید. شما می توانید این کار را در نزدیک ترین سفارت در کشور خود انجام دهید. در برخی موارد، این امکان وجود دارد که اتباع خارج از اتحادیه اروپا، به اصطلاح اتباع کشورهای ثالث، نیازی به ویزا نداشته باشند؛ مشروط بر این که کمتر از 90 روز در لهستان اقامت کنند و قصد کار در این کشور را نداشته باشند.

برای مهاجرت به لهستان ، می توانید از بین سه ویزای معتبر این کشور، یکی را دریافت کنید. این سه ویزا شامل ویزای ترانزیت فرودگاهی (A)، ویزای کوتاه مدت (شنگن) (C) و ویزای ملی برای اقامت طولانی مدت (D) هستند.

در صورتی که تنها قصد بازدید کوتاه مدت از این کشور را دارید، می توانید برای ویزای شنگن درخواست دهید و با دارا بودن این ویزا امکان سفر به کشورهای حوزه شنگن را نیز خواهید داشت. ویزای شنگن سه ماه اعتبار دارد، اما در صورتی که بخواهید با دریافت هر یک از این ویزاها در کشور لهستان کار کنید، نیاز به مجوز کار نیز خواهید داشت.

مهاجرانی که می خواهند بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند، باید برای ویزای بلند مدت درخواست دهند. با دریافت ویزای بلند مدت، امکان سفر و بازدید از سایر کشورهای عضو شنگن را نیز خواهید داشت.

برای درخواست ویزای بلند مدت (D) و مهاجرت به لهستان، باید حداقل مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزا که به موقع تکمیل شده است
  • گذرنامه ای که حداقل تا سه ماه پس از خروج از لهستان معتبر است
  • عکس(های) بیومتریک، اندازه پاسپورت
  • گواهی پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی بیمه مسافرتی یا بیمه پزشکی بین المللی
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • سندی که هدف از بازدید شما را بیان می کند
  • سندی که لزوم اقامت طولانی مدت را تأیید می کند

انواع ویزای لهستان

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در صورتی که بیش از 90 روز قصد اقامت در لهستان را داشته باشند، باید برای یکی از انواع ویزاهای این کشور درخواست دهند. طبق قانون سیاست مهاجرتی لهستان، انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند برای هر یک از آن‌ها درخواست دهند؛ این ویزاها به شرح زیر می باشند :

ویزای نوع A ترانزیت فرودگاهی : این ویزا برای مسافرانی صادر می شود که پرواز آن‌ها مستلزم فرود در یکی از فرودگاه های کشور لهستان است. برای دریافت این ویزا نیازمند داشتن بلیط هواپیما خواهید بود.

ویزای نوع C شنگن : ویزای نوع C به دارندگان این اجازه را می دهد تا به مدت کمتر از 90 روز، به منظور گردش، دیدار از خانواده یا دوستان، تجارت، شرکت در رویدادهای ورزشی یا فرهنگی و غیره وارد کشورهای عضو حوزه شنگن شوند. برای دریافت این ویزا مدارکی مانند بیمه درمانی مسافرتی، مدارک مربوط به  اثبات بودجه کافی و مدرک اقامت مورد نیاز است.

ویزای ملی نوع D : ویزای نوع D به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند برای مدتی بیش از 90 روز به منظور انجام اهداف تجاری، فرهنگی، علمی و یا شغلی در کشور لهستان اقامت داشته باشند. برای اخذ این ویزا دارا بودن مدارکی مانند بیمه درمانی مسافرتی، مدارک مربوط به اثبات داشتن وجوه کافی، گواهی ترخیص پلیس، مدارکی که هدف از اقامت را ثابت کند و مدرک اقامت مورد نیاز است.

ویزای ترانزیت نوع C-TR : ویزای ترانزیت نوع C-TR زمانی صادر می شود که تنها هدف فرد، عبور از لهستان و  ورود به کشورهای عضو شنگن باشد. این ویزا برای مواردی است که کوتاه ترین و راحت ترین مسیر برای رسیدن به یک کشور غیر حوزه شنگن، عبور از کشور لهستان باشد. برای دریافت این ویزا، در اختیار داشتن بلیط هواپیما الزامی است.

محبوب ترین شهرهای لهستان برای زندگی و کار

اگرچه کشور لهستان از تنوع قومیتی چندانی برخوردار نیست، اما آمار مهاجرت در این کشور کاملاً پویا است. آمار مهاجرت به لهستان در طول تاریخ نسبتاً کم بوده از است و به همین دلیل است که حدود 96.8 درصد از جمعیت این کشور را بومیان لهستانی تشکیل می دهند. 

محبوب ترین شهر این کشور از نظر جمعیت، ورشو، پایتخت آن می باشد. شهرهای بعدی که جمعیت بالایی را در خود جای داده اند کراکوف و لودز هستند. با این حال، به دلیل حضور چندین شرکت بزرگ بین المللی از جمله IBM، در برخی شهرهای کوچک مانند Wroclaw، جمعیت بسیاری نیز در برخی از شهرهای کوچک این کشور ساکن هستند. جمعیت ورشو در طول قرن گذشته 2.5 برابر شده است، در حالی که جمعیت کراکوف در مدت مشابه 5 برابر شده است. کراکوف از نظر امکانات رفاهی و طبیعی غنی است و دومین شهر محبوب در بین گردشگران و مهاجران به شمار می رود.

از جمله محبوب ترین شهرهای لهستان برای مهاجرین بین المللی می توان به ورشو، کراکوف، لودز، Wroclaw و پوزنان اشاره کرد که همگی فرصت های بی‌شماری را در اختیار مهاجرین قرار می دهند.

مهاجرت به لهستان
سؤالات متداول
  • ویزاهای کشور لهستان به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

انواع ویزاهای کشور لهستان به شرح زیر هستند :

  • ویزای نوع A ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای نوع C شنگن
  • ویزای ملی نوع D
  • ویزای ترانزیت نوع C-TR
  • آیا برای کار در کشور لهستان به مجوز کار نیاز است؟

بله، فرقی نمی کند که ویزای کوتاه مدت 90 روزه دارید یا می خواهید به مدت طولانی تری در لهستان اقامت کنید، در هر صورت برای شروع کار در این کشور به مجوز کار نیاز خواهید داشت.

  • مدت اعتبار ویزای شنگن چقدر است؟

ویزای شنگن می تواند بصورت مالتی پل و یا همان چندبار ورود و برای ۲ و یا حتی ۳ سال صادر شود اما دارنده آن قانونا ۳ ماه در هر ۶ ماه اجازه حضور در کشورهای عضو شنگن را خواهد داشت.

  • هزینه زندگی در کشور لهستان چقدر است؟

هزینه های ماهانه زندگی یک نفر در کشور لهستان، بدون احتساب اجاره 597.7 دلار (2646.9 zł) تخمین زده می شود. هزینه زندگی در لهستان به طور متوسط 46.5 درصد کمتر از ایالات متحده است.

  • محبوب ترین شهرهای لهستان برای مهاجرت به لهستان کدم‌اند؟

از جمله محبوب ترین شهرهای لهستان برای مهاجرین بین المللی می توان به ورشو، کراکوف، لودز، Wroclaw و پوزنان اشاره کرد که همگی فرصت های بی‌شماری را در اختیار مهاجرین قرار می دهند.

سخن پایانی

لهستان، کشوری امن با اقتصادی با ثبات است که فرصتی عالی را برای مهاجرین بین المللی فراهم کرده تا در این کشور به تحصیل، کار و یا ایجاد کسب و کار بپردازند. مهاجرت به این کشور می تواند یک زندگی نسبتا آرام با استانداردهای قابل قبول برایتان فراهم نماید و همچنین فرصت پیشرفت و شکوفایی را نیز برای شما فراهم می آورد. در این مقاله با شرایط مهاجرت به لهستان و انواع ویزاهای این کشور آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای کاری و تحصیلی لهستان را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *