جدیدترین شرایط مهاجرت پرستاران به سوئد

در سوئد، 20 درصد از جمعیت، 65 سال یا بیشتر هستند. با افزایش سن افراد، نیاز به مراقبت های بهداشتی آنها نیز به طور تصاعدی افزایش می یابد. علاوه بر این، سوئد یکی از معدود کشورهای OECD با نرخ باروری مناسب است و کودکان نیاز به مراقبت های بهداشتی بیشتری نسبت به متوسط جمعیت دارند. به طور همزمان، بخش قابل توجهی از کادر پزشکی آموزش دیده در سوئد نیز در حال بازنشستگی هستند و در حال حاضر، نرخ بالایی از بازنشستگی در سیستم بهداشت و درمان سوئد وجود دارد.این امر باعث می شود تا نیاز به پرستاران و کادر درمان در سوئد بیش از پیش احساس شده و این کشور در صدد جذب پرستاران باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط مهاجرت پرستاران به سوئد بپردازیم. اگر شما نیز از کادر درمان بوده و قصد مهاجرت به سوئد را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئد گردآوری شده است.

مهاجرت پرستاران به سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط و مراحل مهاجرت پرستاران به کشور سوئد

شرایط و مراحل مهاجرت پرستاران به کشور سوئد

پرستاران متقاضی مهاجرت به سوئد و کار در این کشور، میبایست از یک کارفرما در سوئد پیشنهاد شغلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای کاری سوئد اقدام نمایند. از شروط اصلی دریافت ویزا برای پرستاران، اثبات تمکن مالی (مقدار آن به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد)، ارائه مدرک زبان، دریافت بیمه درمانی در سوئد، ارائه سوابق کاری و رزومه است. در ادامه، به بررسی مراحل مهاجرت پرستاران به سوئد خواهیم پرداخت.

مهاجرت پرستاران به سوئد
  1. ارزیابی و معادل سازی تحصیلات خود در سوئد

آیا شما به عنوان پرستار در کشوری خارج از اتحادیه اروپا و EEA تحصیل کرده اید؟ اولین قدم در مهاجرت پرستاران به سوئد و کار در این کشور آن است که تحصیلات خود را به عنوان یک پرستار، توسط مقامات سوئدی ارزیابی و تایید کنید. بسته به اینکه در اتحادیه اروپا یا EEA تحصیل کرده اید، مسیر دریافت مجوز کمی متفاوت می باشد. پرستاران میبایست یکی از 3 وضعیت زیر را داشته باشند:

  • تحصیلات خود را در اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا تکمیل کرده باشند
  • تحصیلات خود را در خارج از اتحادیه اروپا یا EEA تکمیل نموده باشند و حداقل 3 سال در اتحادیه اروپا یا EEA کار کرده باشند
  • تحصیلات خود را در خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا تکمیل کرده باشند
  1. شرکت در آزمون تعیین مهارت

قبل از درخواست برای آزمون مهارت، باید تحصیلات خود را برای ارزیابی به هیئت ملی بهداشت و رفاه سوئد ارسال کنید. شما باید فرم درخواست را پر کنید و مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست برای ارزیابی تحصیلات در سوئد
  • کپی صفحه اول پاسپورت معتبر یا کارت شناسایی سوئدی
  • یک کپی از گواهی تحصیلات تکمیل شده شما، مانند آخرین مدرک تحصیلی
  • فهرستی از محتوا و طول دوره های گذرانده شده
مهاجرت پرستاران به سوئد

پس از تایید تحصیلات شما به عنوان معادل تحصیلات پرستاری سوئد، و ارسال تاییدیه برای شما، باید در آزمون سنجش مهارت شرکت نمایید. این آزمون شامل بخشهای تئوری و عملی خواهد بود.

  1. یادگیری زبان سوئدی

یکی از شروط مهم مهاجرت پرستاران به سوئد آن است که قبل از شرکت در آزمون مهارت، باید زبان سوئدی را فرا بگیرند. دانش زبانی مورد نیاز در سطح 3 با حداقل نمره E می باشد که معادل قبولی در دوره است. هرچه زودتر شروع به یادگیری زبان سوئدی کنید، سریعتر می توانید مجوز خود را دریافت کنید. دانستن زبان سوئدی، زمانی که شروع به جستجوی شغل در سوئد می کنید برای شما مفید خواهد بود. همچنین، زبان سوئدی بخش مهمی از درک و پاسخ به سؤالات بخش نظری در آزمون سنجش مهارت است. خوشبختانه امکان شرکت در دوره های زبان سوئدی نیز پیش از شروع به کار در سوئد برای پرستاران فراهم می باشد.

  1. قبولی در آزمون تئوری و عملی سنجش مهارت

آزمون تئوری معمولا در گوتنبرگ یا کالمار سوئد برگزار می شود. این آزمون کتبی، دانش مورد نیاز و توانایی عمل مطابق با استانداردهای مراقبت های بهداشتی سوئد را به جهت مهاجرت پرستاران به سوئد و کار در این کشور، اندازه گیری می کند. آزمون کتبی دارای دو بخش است: در بخش اول، شرایط مربوط به دو مورد بیمار را ارائه می‌کند و موقعیت‌های مراقبتی واقع‌ بینانه‌ای را که ممکن است یک پرستار با آن مواجه شود، می سنجد. بخش دوم نیز شامل دو سوال در مورد محاسبه دارو است که در گزارش بیمار گنجانده شده است. 

تکمیل بخش تئوری آزمون مهارت و قبولی در آن ثابت می کند که درک لازم برای کار به عنوان پرستار در سوئد را دارید. اما همچنان باید بخش عملی آزمون را نیز بگذرانید. آزمون عملی نیز در دانشگاه گوتنبرگ به مدت دو نیم روز انجام می شود. شما باید توانایی خود را در 12 زمینه مختلف نشان دهید. برخی از مهمترین این مهارت ها عبارتنداز: نمونه برداری وریدی، کاتریزاسیون مثانه، و قرار دادن کاترهای ورید محیطی (PVK). پس از قبولی در آزمون مهارت نیز باید در دوره ای در مورد قوانین سوئد شرکت کنید. این یک دوره آنلاین و دو هفته ای است که توسط دانشگاه اومئو ارائه می شود.

  1. کارآموزی در یک موسسه مراقبت های بهداشتی سوئد

مهاجرت پرستاران به سوئد و کار در این کشور مستلزم گذراندن دوره کارآموزی می باشد. کارآموزی باید حداقل به مدت سه ماه در یک موسسه مراقبت های بهداشتی در سوئد انجام شود. در طول خدمت عملی، دانش عملی و شایستگی خود را برای این حرفه نشان می دهید. در عین حال، علاوه بر دریافت راهنمایی از یک پرستار دارای مجوز، بینشی در مورد نحوه عملکرد مراقبت های بهداشتی سوئد دریافت می کنید.

  1. در خواست مجوز کار در سوئد

پس از اتمام دوره کارآموزی، باید یک گواهی دریافت کنید که نشان دهد دانش خود را به عنوان یک پرستار ثابت کرده اید. اکنون زمان درخواست مجوز کار در سوئد فرا رسیده است.  اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را قبل از ارسال درخواست خود جمع آوری کرده اید. برخی از مهمترین مدارک عبارتند از:

  • مدارک پرداخت هزینه درخواست
  • کپی شناسنامه، پاسپورت یا گواهینامه رانندگی سوئدی
  • اسناد تغییر نام (در صورت وجود)
  • مدرک زبان
  • کلیه مدارک تحصیلی خود
  • لیست تمام دوره های تکمیل شده، شامل مدت و محتوای آنها
  • مدرک تأیید شده مبنی بر اینکه شما ممنوعیتی برای ادامه حرفه خود ندارید (این سند نباید بیش از سه ماه از تاریخ آن گذشته باشد)
سؤالات متداول
  • هزینه درخواست مجوز کار پرستاران در سوئد چقدر است؟

مهاجرت پرستاران به سوئد، مستلزم دریافت مجوز کار در سوئد است. هزینه درخواست برای سال 2022 حدود 870 کرون است و ممکن است تا سه هفته طول بکشد تا درخواست شما پردازش شود.

  • پرستاران در چه بخشهایی در سوئد می توانند کار کنند؟

در سوئد، پرستاران می توانند در بسیاری از نهادهای بهداشتی و درمانی، شهرداری ها یا مطب های خصوصی کار کنند. به عنوان مثال، مهاجرت پرستاران به سوئد می تواند برای کار در بیمارستان ها، مراکز مراقبت های بهداشتی، مراقبت های بهداشتی در منزل، مراقبت از سالمندان یا خدمات مراقبت از معلولین باشد.

  • آیا پرستاری در سوئد جزو مشاغل پر تقاضا است؟

بله. جمعیت سوئد و همچنین جمعیت سالخورده سوئد در حال افزایش است. در نتیجه فرصت های شغلی زیادی برای پرستاران در سوئد وجود دارد و تقاضای جذب پرستاران در حوزه های مختلف در حال افزایش است. تخمین زده می شود که تقاضا برای پرستاران در سوئد در سال 2030، تا 40 درصد افزایش یابد و این امر شرایط مهاجرت پرستاران به سوئد را تسهیل نموده است.

  • آیا پرستاران در سوئد حقوق وشرایط کاری خوبی دارند؟

بله. به پرستاران در سوئد، قرارداد دائمی تمام وقت با 36-38 ساعت کاری در هفته پیشنهاد می شود. آنها در سه شیفت کار می کنند و 25 روز تعطیلات با حقوق دریافت می کنند. حقوق اولیه بین 20000 تا 30000 کرون سوئد، بسته به تجربه متقاضی خواهد بود و به تدریج افزایش می یابد. پرستاران همیشه برای شیفت های اضافی، بهره مندی از تعطیلات رسمی و غیره به طور منصفانه تقسیم می شوند. پس از مهاجرت پرستاران به سوئد، معمولا شرکت در یک دوره آموزشی 6 ماهه، جهت ادغام با سیستم کاری، یادگیری زبان، و نظارت کارفرما بر عملکرد پرستار، لازم است.

  • آیا پرستاران می توانند برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه دریافت کنند؟

بله. مهاجرت پرستاران به سوئد می تواند با اعضای خانواده و به صورت همزمان باشد. منظور از اعضای خانواده، همسر و فرزندان زیر 18 سال است. در ضمن، خانواده پرستاران، اجازه کار و تحصیل در سوئد را نیز خواهند داشت.

سخن پایانی

پرستاران در سوئد این فرصت را دارند که در سیستم مراقبت های بهداشتی سازمان یافته و مدرن کار کنند. سازمان بهداشت و درمان سوئد، همه پرستاران و کادر درمان را در یک سطح قرار می دهد و به پرستاران این امکان را خواهد داد که از وضعیت حرفه ای خوبی برخوردار باشند و از نظر حرفه ای رشد کنند. با توجه به افزایش جمعیت سالخورده سوئد و نیاز به پرستاران آموزش دیده، حرفه پرستاری در لیست مشاغل مورد نیاز سوئد قرار گرفته و با استقبال پرستاران در جهان همراه بوده است. ما در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت پرستاران به سوئد پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئد را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. درود
    بنده دارای دکترای پرستاری ،
    پرستار متخصص NICU
    بیش از ده سال سابقه کاری
    مدرس دانشگاه
    سطح زبان تافل
    مجرد
    تمکن مالی ۳ میلیارد
    متقاضی مهاجرت کاری برای خودم و همکاران در کادر درمان بیمارستانهای دولتی و خصوصی هستم ، درصورت مهاجرت گروهی ، تسهیلاتی ارائه میشه ؟

  2. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *