نکاتی که پیش از سرمایه گذاری در دومینیکا باید بدانید

سرمایه گذاری در دومینیکا و اخذ پاسپورت آن یکی از بهترین و مناسب ترین برنامه  های شهروندی در حوزه کارائیب برای افرادی است که طبیعت و فضای لذت بخش را دوست دارند. هیچ مالیات بر درآمد یا ثروت در دومینیکا وجود ندارد و همچنین مالیات بر عایدی سرمایه بر درآمدهای خارج از کشور وجود ندارد. در نتیجه، یکی از جذاب ترین فرصت های سرمایه گذاری ایجاد یک کسب و کار در دومینیکا است. در این مقاله برخی از نکات و موارد مهم برای سرمایه گذاری در این کشور بررسی خواهد شد. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور دومینیکا گردآورى شده است.

سرمایه گذاری در دومینیکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایا و معایب سرمایه گذاری در کشور دومینیکا
  • شرایط سرمایه گذاری از طریق صندوق اقتصادی
  • شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • تمدید پاسپورت دومینیکا
  • فرآیند درخواست شهروندی دومینیکا

برای سرمایه گذاری در یک کشور ابتدا باید استانداردهای سرمایه گذاری را بررسی کنید. این استانداردها به طرق مختلف مشخص می شوند. ثبات سیاسی، بررسی میزان مصادره اموال، سیستم قضایی و کنترل فساد از موضوعات مهمی است که سرمایه گذاری خارجی را تضمین می کند و علاوه بر دریافت سود کافی، سرمایه اصلی خود را حفظ کند. اقدامات دومینیکا در سال های اخیر میزان جذب پول نقد را بهبود بخشیده است. تعامل عالی با بازارهای خارج از کشور نکته بعدی است که می توان آن را یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا دانست. یکی از ارزشمندترین مزیت های این کشور دسترسی آسان آن به اروپا و آمریکاست. سرمایه گذاری در دومینیکا و اخذ شهروندی آن یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها است وهیچ اشکال اساسی برای اخذ شهروندی دومینیکا وجود ندارد.

سرمایه گذاری در دومینیکا

متقاضی براساس اهداف و شرایط خود یکی از دو روش را برای سرمایه گذاری در دومینیکا انتخاب می کند. اگر حداقل 100000 دلار به صندوق های سرمایه گذاری غیرقابل استرداد در دومینیکا اهدا کنند، طبق گزینه اول، پاسپورت دوم را دریافت خواهند کرد. اگر می خواهید با بازگشت سرمایه اولیه سرمایه گذاری کنید، می توانید به عنوان یک درخواست پاسپورت وارد املاک و مستغلات دومینیکا شوید. تنها نکته این است که تا 5 سال نمی توانید ملک خود را بفروشید.

شرایط سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق صندوق اقتصادی

صندوق تنوع اقتصادی (EDF) یک برنامه دولتی دومینیکا است که توسعه ملی را از طریق اقدامات اجتماعی-اقتصادی ترویج می کند. تابعیت اقتصادی دومینیکا را می توان با کمک مالی به EDF دریافت کرد. تمام وجوه دریافتی برای صندوق EDF برای توسعه ابتکارات بخش دولتی و خصوصی که نیاز به کمک مالی دارند استفاده می شود. اینها شامل ساخت مدارس، بیمارستان ها، و استادیوم ورزشی ملی و همچنین چندین عملیات دیگر در زمینه هایی مانند گردشگری، فناوری اطلاعات و کشاورزی است. متقاضیان باید برای خرید پاسپورت دومینیکا و اخذ شهروندی دومینیکا از طریق برنامه شهروندی با سرمایه گذاری، کمک غیرقابل استرداد به EDF کمک کنند. هزینه مشارکت با توجه به تعداد افراد متغیر است:

  • متقاضی مجرد: 100،000 دلار آمریکا
  • همسر متقاضی اصلی: 50،000 دلار
  • خواهر و برادر متقاضی اصلی با سن 25-18 سال: 50،000 دلار
  • هر فرد وابسته غیر از همسر متقاضی اصلی یا خواهر و برادر متقاضی اصلی 25-18 سال: هر کدام 25،000 دلار

شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

برای سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق خرید ملک شما باید یک ملک دارای مجوز به ارزش حداقل 200000 دلار آمریکا خریداری کنید تا واجد شرایط شهروندی دومینیکا تحت گزینه شهروندی توسط سرمایه گذاری املاک و مستغلات شوید. شما باید این ملک را به مدت سه سال پس از دریافت شهروندی خود نگه دارید و تنها پس از سه سال حق فروش مجدد آن تحت برنامه شهروندی توسط سرمایه گذاری را خواهید داشت. دومینیکا با ارائه ارزان ترین شهروندی کارائیب از طریق یک برنامه سرمایه گذاری، بازار بسیار خوبی ایجاد کرده است. اکثر سرمایه گذاران خارجی این کشور از آمریکای شمالی یا بریتانیا هستند.

تمدید پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری به مدت ده سال اعتبار دارد و می تواند مادام العمر تمدید شود زیرا شهروندی در این کشور تحت هیچ شرایطی قابل لغو نیست. پاسپورت های دومینیکا که برای کودکان زیر 16 سال صادر می شود برای مدت 5 سال اعتبار دارند. حتی اگر برنامه شهروندی اقتصادی کارائیب در نهایت بسته شود، هر کسی که به او طبق این طرح تابعیت اعطا شود، برای همیشه تابعیت و پاسپورت دوم خود را حفظ خواهد کرد که سفر بین‌المللی رایگان به 119 کشور در سراسر جهان را فراهم می‌کند.

گذرنامه مشترک المنافع دومینیکا منقضی شده را می توان به راحتی با هزینه ای ناچیز در هر کنسولگری دومینیکا، سفارتخانه، دفتر کمیسیون عالی، یا در دفتر گذرنامه دومینیکا در روسو، پایتخت کشور، تمدید کرد. پاسپورت های آسیب دیده یا دزدیده شده، یا گذرنامه هایی که هیچ صفحه ویزا رایگان در آنها باقی نمانده است، نیز می توانند توسط هر کنسولگری یا اداره گذرنامه جایگزین شوند. با سرمایه گذاری در دومینیکا، برای تمدید گذرنامه نیازی به داشتن آدرس در دومینیکا نیست و می توانید بدون مشکل از اقامتگاه اصلی خود در جای دیگری استفاده کنید.

فرآیند درخواست شهروندی دومینیکا

برای شروع فرآیند درخواست شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری، یک شهروند خارجی باید با نماینده خود قراردادی را امضا کند تا فرایند را آغاز کرده و از محرمانه بودن اسناد و اطلاعات خصوصی خود اطمینان حاصل کند. در این زمان، هزینه‌های خدمات حرفه‌ای نماینده، و همچنین هزینه‌های بررسی دقیق، ثبت‌نام و درخواست دولتی پرداخت می‌شود. هزینه‌های حرفه‌ای که توسط نماینده مجاز دریافت می‌شود بسته به پیچیدگی پرونده متفاوت است، به طوری که برنامه‌های خانوادگی معمولاً بیش از برنامه‌های تکی هزینه دارند. هزینه های اضافی درخواست دولتی فقط برای متقاضیانی که برای شهروندی اقتصادی دومینیکا تحت گزینه املاک و مستغلات درخواست می کنند مورد نیاز است. افرادی که کمک واجد شرایطی به صندوق تنوع اقتصادی می کنند نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه درخواست دولتی اضافی ندارند. هزینه های ثبت نام شامل هزینه پردازش استاندارد دولتی 1000 دلار آمریکا برای هر درخواست، هزینه تابعیت 250 دلار برای هر متقاضی، هزینه گذرنامه 60 دلار برای هر متقاضی و در برخی موارد هزینه تمبر 15 دلار برای هر متقاضی است. همچنین اگر بخواهید گذرنامه سریع برای شما صادر شود، هزینه اضافی 1200 دلار آمریکا وجود دارد.

سرمایه گذاری در دومینیکا

پس از شروع پرونده شهروندی جدید از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا ، تقریباً 60 تا 90 روز طول می کشد تا دولت به طور کامل درخواست را پردازش کند و مراحل بررسی لازم را انجام دهد. دومینیکا نیازی به حضور اتباع خارجی متقاضی شهروندی در مصاحبه ندارد و در این مدت کلیه مکاتبات با دولت توسط کارگزار دارای مجوز از طرف مشتری مدیریت می شود. پس از تسویه بررسی های لازم، یک نامه تایید اصولی CBIU برای مشتری صادر می شود و اکنون باید سرمایه گذاری مقرر را با تکمیل خرید املاک و مستغلات تایید شده یا ارسال کمک مالی مربوطه به دولت انجام دهد.

سؤالات متداول
  • با داشتن پاسپورت دومینیکا به چه کشورهایی می توان سفر داشت؟

کشورهای حوزه شنگن، انگلیس، برزیل، هنگ کنک، سنگاپور و بسیاری دیگر بدون ویزا تردد داشته باشید.

  • دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا به چه صورت ممکن است؟

دریافت پاسپورت دومینیکا به دو صورت امکان پذیر است: سرمایه گذاری بدون بازگشت  سرمایه و خرید ملک با امکان بازگشت سرمایه

  • آیا برای دریافت پاسپورت باید در دومینیکا زندگی کنم؟

خیر، برای دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری، هیچ الزامی برای اقامت وجود ندارد و متقاضیان حتی ملزم به بازدید از این کشور نیستند.

  • اخذ پاسپورت دومینیکا  چقدر زمان می برد؟

کمتر از ۴ ماه

  • آیا امکان اخذ پاسپورت برای فرزندان بالای ۱۸ نیز وجود دارد؟

بله

سخن پایانی

دومینیکا برای دریافت شهروندی یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها است. این کشور تابعیت دوگانه را به رسمیت می شناسد، بنابراین مجبور نیستید تابعیت قبلی خود را رها کنید و می توانید از مزایای داشتن پاسپورت دوم بهره مند شوید. به منظور جذب سرمایه گذاران بین المللی، این جزیره زیبا و طبیعی برنامه های تشویقی مانند معافیت های مالیاتی، کاهش هزینه های اقامت و کاهش هزینه های دولتی ارائه کرده است. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت و سرمایه گذاری در دومینیکا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *