بررسی هزینه تحصیل در آمریکا در سال 2024

یکی از اولین سوالاتی که برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا به ذهن افراد می رسد این است که هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟ هزینه مهاجرت دانشجویی به آمریکا شامل هزینه های زندگی دانشجویی و شهریه دانشگاه می شود. هزینه تحصیل در ایالات متحده به طور کلی با توجه به سبک زندگی دانشجو و همچنین دانشگاهی که فرد قصد دارد برای آن درخواست دهد تعیین می شود. از آنجایی که شهریه در دانشگاه های آمریکا بسیار متغیر است، هزینه تحصیل نیز متغیر خواهد بود. در این مقاله در مورد هزینه های تحصیل در آمریکا صحبت خواهیم کرد. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور آمریکا گردآورى شده است.

هزینه تحصیل در آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • هزینه تحصیل در کالج
  • هزینه تحصیل در دانشگاه
  • هزینه اقامت در آمریکا
  • هزینه ویزای دانشجویی آمریکا
  • درآمد کار دانشجویی در آمریکا

اگر می خواهید در آمریکا تحصیل کنید، مهم ترین عاملی که باید به عنوان یک دانشجو در نظر بگیرید، هزینه زندگی و هزینه تحصیل در آمریکا است. ایالات متحده آمریکا یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیلات عالی در جهان است. البته این یکی از گران ترین گزینه های تحصیلی نیز می باشد. اگرچه اکثر مردم از میزان بالای شهریه دانشگاه های آمریکایی متعجب می شوند، اما بهتر است همه بررسی های مالی و مالی را از همان ابتدا انجام دهید. اگر برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا تحصیل در کالج های آمریکا را انتخاب می کنید، باید از هزینه های کالج آگاه باشید. با توجه به تنوع کالج ها ، هزینه های آن متغیر است. اکثر دانشجویان بین المللی به دو دلیل در کالج تحصیل می کنند. اولین گروه هدف متقاضیانی هستند که می خواهند به صورت حرفه ای، تخصصی را یاد بگیرند و زودتر وارد بازار کار شوند، در حالی که گروه دوم برای بهبود مهارت زبان انگلیسی خود تحصیل در کالج را انتخاب می کنند. متوسط هزینه تحصیل در کالج های خصوصی آمریکا سالانه 20 الی 35 هزار دلار و برای کالج های دولتی 3 الی 5 هزار دلار است.

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در دانشگاه

شهریه جزء مهمی از هزینه های تحصیل در ایالات متحده آمریکا است و دانشگاه های این کشور به دو دسته خصوصی یا دولتی طبقه بندی می شوند. اکثر بورسیه هایی که ما به عنوان فاند می شناسیم توسط دانشگاه های تحت حمایت دولت تامین می شود و شهریه در این موسسات دولتی به طور قابل توجهی کمتر از موسسات خصوصی است.

به طور کلی، متوسط هزینه تحصیل در آمریکا به صورت سالانه فقط برای شهریه دانشگاه های خصوصی بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار است. بر اساس برآوردهای تحلیلی برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا، متوسط هزینه سالانه دانشگاه های آمریکا، با احتساب شهریه، در حدود ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا تخمین زده می شود. اکثر دانشجویان مقطع کارشناسی، دوره خود را چهار ساله به پایان می برند. در نتیجه، فارغ التحصیلان تقریباً ۱۳۵۰۰۰ دلار در طول ۴ سال  شهریه می پردازند.

شهریه در دانشگاه های دولتی به دو دسته تقسیم می شود: ساکنان ایالت های مختلف آمریکا و دانشجویان بین المللی. اگر در ایالتی غیر از ایالتی که دانشگاه دولتی در آن واقع شده زندگی می کنید، باید شهریه بیشتری نسبت به بومیان آن ایالت بپردازید.

هزینه اقامت در آمریکا

هنگام محاسبه هزینه های مهاجرت دانشجویی و هزینه تحصیل در آمریکا ، هزینه مسکن دانشجویی در آمریکا نیز باید در نظر گرفته شود. شهرهای مطالعه محور معمولاً هزینه های زندگی و مسکن دانشجویی پایین تری دارند. در حالی که مناطق شرقی و شمال شرقی به طور فزاینده ای گران هستند. هزینه مسکن دانشجویی در ایالات متحده آمریکا با توجه به اینکه متقاضیان در داخل یا خارج از خوابگاه زندگی می کنند متغیر است.

در ایالات متحده هزینه یک خانه دانشجویی برای یک آپارتمان یک خوابه معمولاً از 500 دلار شروع می شود. این آپارتمان دارای شرایط استاندارد از جمله اتاق خواب و منطقه دانشجویی استاندارد است و در مناطق غیر مرکزی شهری و روستایی قرار دارد. با بهبود شرایط و استانداردهای زندگی، هزینه زندگی نیز افزایش می یابد. همین آپارتمان های مستقل می تواند تا ۱۰۰۰ دلار در ماه برای یک دانشجو هزینه داشته باشد. متراژ و امکانات خانه و همچنین موقعیت جغرافیایی آن در مناطق شهری یا روستایی از مهمترین عوامل در قیمت اجاره خانه می باشد.

برخی از دانشجویان به منظور کاهش هزینه تحصیل در آمریکا ، اقامت در خوابگاه را انتخاب می کنند. در محوطه دانشگاه، خوابگاه های دانشجویی معمولا قرار دارند و دو یا سه نفر در یک اتاق مشترک هستند. دانشجویان بین المللی معمولاً بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار در سال برای مسکن پرداخت می کنند. این هزینه کلیه خدمات مرتبط با مسکن را پوشش می دهد. کمترین هزینه های اقامت در ایالات متحده آمریکا مربوط به کالج های دولتی دو ساله است، در حالی که بالاترین هزینه های اقامت برای موسسات آموزشی غیرانتفاعی خصوصی چهار ساله است.

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه ویزای دانشجویی آمریکا

درخواست ویزای تحصیلی یکی دیگر از هزینه های مهاجرت به آمریکا می باشد. زمانی که صحبت از هزینه تحصیل در آمریکا می شود، باید از هزینه های اخذ ویزای تحصیلی آمریکا آگاه باشید. هزینه درخواست ویزای غیر مهاجرتی 160 دلار است. این نوع ویزا شامل ویزا برای گردشگران، تجار و دانشجویان است. اکثر ویزاها ، برای متقاضی 190 دلار هزینه دارد. ویزاهای کاری نیز از جمله این موارد هستند. از آنجایی که ویزای دانشجویی نوع F یک ویزای غیر مهاجرتی است، برای درخواست باید 190 دلار آمریکا پرداخت کنید. در صورت نیاز به پرداخت هزینه ویزای دانشجویی آمریکا قبل از مصاحبه، آن را باید پرداخت کنید. توجه داشته باشید که در صورت رد شدن درخواست شما مبلغ درخواست غیرقابل استرداد خواهد بود.

درآمد کار دانشجویی در آمریکا

شهریه در ایالات متحده آمریکا می تواند برای دانشجویان بین المللی و داخلی پرهزینه باشد. به طور کلی کار دانشجویی در حین تحصیل از دو جهت مزیت دارد. اول این که به شما کمک می کند هزینه های زندگی دانشجویی خود را در ایالات متحده آمریکا مدیریت کنید و دوم اینکه به تجربه کاری شما می افزاید. این تجربه کاری کاملا قابل قبول و قابل ذکر در رزومه شما است. بسیاری از دانشجویان بین المللی به این فکر می کنند که آیا می توانند در حین تحصیل در ایالات متحده کار کنند. بله، دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در ایالات متحده آمریکا کار کنند، اما محدودیت هایی وجود دارد.

شما اجازه خواهید داشت در حین تحصیل در آمریکا به عنوان دانشجو در آنجا کار کنید. اکثر کالج ها و دانشگاه ها می توانند به دانشجویان بین المللی در یافتن شغل در داخل و خارج از دانشگاه کمک کنند. متوسط دستمزد دانشجویی در ایالات متحده ۸ الی ۱۰ دلار در ساعت برای دانشجویان پاره وقت و غیر متخصص است.

سؤالات متداول
  • بطور کلی هزینه تحصیل در امریکا چقدر است؟

به طور کلی سالانه حدود ۱۵ الی ۳۰ هزار دلار می باشد و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

  • هزینه های درمانی در آمریکا چگونه است؟

اگر بیمه داشته باشید اکثر هزینه های شما تحت پوشش بیمه خواهد بود

  • دانشجو در آمریکا ماهانه چقدر می تواند درآمد داشته باشد؟

حدود ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار

  • آیا اخذ ویزای دانشجویی برای ایرانیان امکان پذیر می باشد؟

بله ویزای دانشجویی هیچوقت مشمول تحریم های آمریکا نبوده و نیست

  • اخذ ویزای دانشجویی آمریکا چقدر زمان می برد؟

حدود ۸ الی ۱۲ ماه

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کلی و تحلیلی به هزینه های زندگی و هزینه تحصیل در آمریکا پرداخته شد. در نتیجه، در حالی که ایالات متحده آمریکا در بسیاری از صنایع پیشرو جهان است، مهاجرت شما ممکن است به دلیل شرایط بین المللی ایران با ریسک بیشتری همراه باشد. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به آمریکا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *