آشنايی با هزینه های تحصیل در اتریش

اتریش سوسیال ترین کشور اروپای غربی، یک کشور اروپایی است که اغلب با سوئیس مقایسه می شود، زیرا این کشور به اندازه سوئیس زیبا و دارای رفاه است، اما هزینه های زندگی و تحصیل اتریش بسیار کمتر از هزینه های تحصیل در سوئیس است. اتریش، یکی از ارزشمندترین کشورهای اروپایی، دارای سیستم آموزشی رایگان است که به دلیل هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل اتریش، هر ساله متقاضیان زیادی را از سراسر جهان جذب می کند. در این مقاله هزینه های تحصیل در اتریش را بررسی خواهیم کرد. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور اتریش گردآورى شده است.

هزینه های تحصیل در اتریش

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • هزینه تحصیل در اتریش
  • هزینه شهریه دانشگاه ها در اتریش
  • هزینه مسکن در اتریش
  • کار در اتریش حین تحصیل

با توجه به سیستم آموزشی عالی و امکان تحصیل رایگان اتریش، افراد زیادی هر ساله برای تحصیل در مقاطع مختلف در اتریش درخواست می دهند. اتریش یکی از برترین کشورهای اروپایی است. داشتن پیشینه تحصیلی قوی و تسلط کافی به زبان المانی در حد آ۲، اصلی ترین شرایط برای دریافت ویزای دانشجویی در هر کشوری است. تحصیل رایگان برای دانش آموزان زیر 18 سال معمولاً زمانی که یکی از والدین به اتریش مهاجرت کرده باشند امکان پذیر است. در واقع، زمانی که والدین اقامت طولانی مدت در اتریش را دریافت کنند، کودکان زیر 18 سال از مزایای شهروندی مانند تحصیل رایگان در مدارس اتریش بهره مند خواهند شد. این نکته مهمی است که برای تحصیل رایگان در اتریش باید به آن توجه کنید.

هزینه های تحصیل در اتریش

همانطور که می دانید اتریش تحصیل رایگان ارائه می دهد. دانشگاه های خصوصی و علمی کاربردی در اتریش وجود دارند که با توجه به رشته شهریه های متفاوتی را ارائه می دهند، علاوه بر این دانشگاه های دولتی شهریه کمی در حدود ۳۰۰ الی ۷۰۰ یورو در سال دارند. امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در برخی از رشته ها وجود دارد. هزینه های تحصیل در اتریش به چندین متغیر بستگی دارد

هزینه شهریه دانشگاه ها در اتریش

هزینه های تحصیل در اتریش شامل شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در این کشور می شود. دانشگاه های دولتی اتریش برای هر ترم تحصیلی حدود 730 یورو از دانشجویان خارجی و اروپایی دریافت می کنند. شهریه در دانشگاه های خصوصی در اتریش می تواند از 10000 یورو تا 20000 یورو متغیر باشد، اما برای برخی از رشته ها مانند روانشناسی می تواند تا 36000 یورو هزینه داشته باشد. دانشگاه هایی که در زمینه علوم کاربردی تخصص دارند نیز با توجه به اینکه شهروند اتحادیه اروپا هستید یا شهروند غیر اتحادیه اروپا، هزینه های تحصیل متفاوتی دارند. برای دانشجویان اروپایی، شهریه از 363 یورو شروع می شود، در حالی که هزینه آن برای دانشجویان سایر کشورها 726 یورو است.

برای ثبت نام در رشته های دانشگاهی اتریش باید مدرک زبان داشته باشید. تسلط به زبان آلمانی در سطح A2 یا نمره آیلتس 5.5 الزامی است. آیلتس 6.5 برای دوره های کارشناسی ارشد در اتریش لازم است، در حالی که آیلتس 7 برای دوره های دکترا مورد نیاز است. بعد از اتمام دوره زبان در اتریش می توانید دوره اول دانشگاه خود را شروع کنید. دوره های زبان آلمانی نیز در اتریش ارائه می شود، اما شما نمی توانید در دانشگاه ثبت نام کنید و باید پس از اتمام دوره بدون اجازه اقامت کشور را ترک کنید.یکی از هزینه های تحصیل در اتریش دوره زبان است که هر هفته دوره زبان آلمانی 234 یورو هزینه دارد.

در اتریش، دانشجویان معمولاً با تعیین یک سرپرست یا ناظر پذیرش می‌گیرند که از طریق آن می‌توانند بودجه یا بورس تحصیلی دریافت کنند. معدل بالا، انتشارات علمی و ژورنالی و همچنین داشتن تسلط قوی به زبان، همگی برای پذیرش در مقطع دکترا لازم هستند. اگرچه برخی از دوره ها می تواند تا شش سال طول بکشد، دوره دکتری معمولاً چهار سال طول می کشد.

هزینه مسکن در اتریش

اتریش به دلایل زیادی یک مکان عالی برای تحصیل است. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، تحصیل در اتریش قیمت بسیار مناسبی دارد. مرزهای آن با هشت کشور اروپایی دیگر مشترک است و هم در آن کشورها و هم در اتریش می توان به دنبال آینده و مقصد خود بود. دانشجویانی که در اتریش تحصیل می کنند می توانند علاوه بر زبان انگلیسی، آلمانی را نیز بیاموزند. پایتخت اتریش به عنوان بهترین شهر در جهان در سال ۲۰۲۲ از نظر نشریه اکونومیست شناخته می شود و بهترین کیفیت زندگی را در تمام اروپا دارد. از این رو هزینه مسکن در شهر های بزرگ اتریش نظیر وین، گراتس و لینز نسبت به شهرهای دیگر بیشتر خواهد بود.

حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ یورو در ماه به طور متوسط در اتریش صرف هزینه های زندگی دانشجویان می شود. با توجه به سابقه تحصیلی شما، این مبلغ ممکن است کمی متفاوت باشد. استاندارد بالای زندگی اتریش باعث می شود که این کشور برای زندگی کشوری بسیار مقرون به صرفه به نظر برسد. مانند هر کشور دیگری، قیمت ها با توجه به منطقه و شهر متفاوت است. شما باید بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه برای تامین هزینه های تحصیل در اتریش در وین و سالزبورگ (اسکان، غذا، فعالیت های اجتماعی متوسط و حمل و نقل عمومی) اختصاص دهید. هزینه های تحصیل در اتریش در شهرهای دانشجویی دیگر، مانند لینز یا گراس، از ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه متغیر است و البته، میزان پولی که نیاز دارید به سبک زندگی شما بستگی دارد. به طور متوسط​​ دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند حدود 400 یورو در ماه برای مسکن و یا خوابگاه پرداخت می کنند، دانش آموزانی که در خوابگاه های دانشجویی ساکن هستند حدود ۳۶۰ یورو در ماه پرداخت می کنند، در حالی که کسانی که با همسر و فرزند زندگی می کنند حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ یورو در ماه برای مسکن هزینه می کنند.

کار در اتریش حین تحصیل

شما می توانید در زمان دانشجویی در اتریش به صورت پاره وقت کار کنید تا به پرداخت بخشی از هزینه های تحصیل در اتریش کمک کنید. شما معمولاً مجاز به کار ۱۰ ساعت در هفته، به استثنای تعطیلات هستید. با توجه به نوع کاری که انجام می دهید، ممکن است بین 10 تا ۱۲ یورو در ساعت درآمد داشته باشید یعنی ماهانه حدود ۴۷۰ یورو. این کار می تواند یک دوره کارآموزی در دانشگاه یا جای دیگری باشد که هم بر آینده شغلی و هم بر توانایی شما برای کسب درآمد تأثیر می گذارد. باید توجه داشته باشید که هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش را نمی توان به طور کامل تحت پوشش این شغل پاره وقت قرار داد. شما این شانس را خواهید داشت که بعداً با تحصیل در اتریش وارد بازار کار شوید. پس از پنج سال کار در اتریش و دریافت حقوق طبق قانون کار، می توانید برای اقامت دائم در آنجا اقدام کنید. و بعد از شش سال ، می توانید همین کار را برای پاسپورت اتریشی انجام دهید. همانطور که می دانید، نرخ بیکاری اتریش زیر 5 درصد است و کار را برای فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش آسان می کند.

اگر همسر شما در اتریش کار پیدا کند ابتدا می بایست از اداره کار و با طی کردن مراحل قانونی اجازه کار دریافت کند زیرا همراه دانشجو در اتریش اجازه کار ندارد. به خاطر داشته باشید که این روند ممکن است چندین ماه طول بکشد، بنابراین باید برای هزینه های زندگی چند ماه اول بودجه داشته باشید. داشتن مدرک تحصیلی، تجربه کاری، تخصص و دانش آلمانی یا انگلیسی عوامل بسیار مهمی هستند که به شما کمک می کنند شغل پیدا کنید.

هزینه های تحصیل در اتریش
سؤالات متداول
  • هزینه دوره های زبان آلمانی در کشور اتریش چقدر می باشد؟

متوسط هزینه این دوره در هر هفته ۲۵۰ یورو می باشد.

  • هزینه های تحصیل در اتریش در دانشگاه های خصوصی چقدر است؟

هزینه متوسط هر ترم در این دانشگاه ها ۵۰۰۰ هزار تا ۱۰۰۰۰ هزار یورو می باشد.

  • متوسط هزینه های زندگی یک دانشجو در اتریش چقدر است؟

به طور متوسط دانشجویی که به تنهایی در اتریش زندگی می کند، در هر ماه ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو پرداخت می کند.

  • امکان اخذ ویزای همزمان برای همراه دانشجو در اتریش وجود دارد؟

بله

  • اخذ ویزای تحصیلی اتریش چقدر طول می کشد؟

حدود ۸ الی ۱۰

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا هزینه های تحصیل در اتریش به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. اتریش دارای سابقه ای طولانی از نظر رونق اقتصادی است و یک مقصد محبوب برای مهاجران به اروپای غربی است. برای علاقه مندان تمام تلاش خود را کرده ایم تا در این مقاله هزینه های مختلف تحصیل و زندگی در اتریش را توضیح دهیم. تحصیل یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به اتریش است و از آنجایی که اکثر دانشجویان ایرانی اتریش را به دلیل سیستم آموزشی رایگانش می شناسند، هزینه تحصیل و زندگی در آنجا برای شما اهمیت قابل توجهی دارد. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به اتریش را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. ممنونم از توضیحات خوبتون. سوالی دارم. از آنجایی که دانشجویان در اتریش بیشتر از 20 ساعت در هفته حق کار کردن ندارند برای کسانی که با ویزای کاری به اتریش رفته اند احیاناً اگر خواستند وارد دانشگاه شوند بازهم حق کار بیش از 20 ساعت در هفته را ندارند؟

  2. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *