همه چیز در مورد هزینه های زندگی در لهستان

لهستان یکی از مقاصد نسبتا محبوب مهاجرتی در بین کشورهای اروپایی است که سالانه دانشجویان، کارجویان و سرمایه گذاران نسبتا زیادی را به خود جذب می کند. هزینه های زندگی در لهستان به طور قابل توجهی پایین تر از بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی است و از طرفی این کشور امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی نه چندان با کیفیتی را در اختیار ساکنین خود قرار می دهد. در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، پیش از هر چیزی باید در مورد هزینه های زندگی و قیمت برخی از مهم‌ترین نیازمندی ها مانند مسکن و حمل و نقل اطلاعات کافی را داشته باشید. هزینه های زندگی در هر یک از شهرهای لهستان با یکدیگر متفاوت است و در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت جزئی برخی از مهم‌ترین هزینه های زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور لهستان گردآوری شده است.

هزینه های زندگی در لهستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • هزینه های زندگی در لهستان
  • هزینه اقامت در لهستان
  • هزینه های حمل و نقل در لهستان
  • هزینه مواد غذایی در لهستان

هزینه های زندگی در لهستان

چه بخواهید به عنوان دانشجوی بین المللی به لهستان سفر کنید و چه بخواهید در این کشور برای مدت طولانی زندگی کنید، لهستان یک مقصد بسیار مقرون به صرفه برای شما خواهد بود. بر اساس آمار به دست آمده از انجمن بانک های لهستانی در مورد امور مالی دانشجویی، متوسط هزینه زندگی یک دانشجو در لهستان حدود 1600 زلوتی در ماه ( حدود 370 یورو) برآیند شده است. این مبلغ در مقایسه با زندگی در سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر است، به طوری که کشور لهستان از نظر هزینه های پایین زندگی و تحصیلات دانشگاهی، رتبه سوم را در بین کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است. رتبه های اول و دوم ارزان ترین کشورها به صربستان و رومانی تعلق دارند، این در حالی است که امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی در کشور لهستان به طور قابل توجهی پیشرفته تر و مناسب تر از این دو کشور است. 

هزینه های زندگی در لهستان

همچنین، کشورهایی که از رکورداران هزینه های بالای زندگی هستند می توان به سوئد و فنلاند اشاره کرد که به ترتیب متوسط هزینه ماهیانه یک دانشجو در این کشورها 1300 یورو و 1000 یورو تخمین زده می شود. علاوه بر این، در صورتی که علاقه‌مند به تفریح در آخر هفته ها باشید، باید هزینه های مجزایی را نیز در نظر بگیرید و در صورتی که بخواهید در طول یک ماه هفت روز به تعطیلات بروید معمولاً برای یک نفر باید 1472 زلوتی در نظر بگیرید. هزینه سفر یک هفته ای برای دو نفر نیز تقریباً 2944 زلوتی بوده و هزینه تعطیلات دو هفته ای برای دو نفر حدود 5889 زلوتی هزینه خواهد داشت.

هزینه اقامت در لهستان

اگر شما یک دانشجوی بین المللی و متعلق به یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، رویای تحصیل در اروپا می تواند برای شما چالش برانگیز باشد. به خصوص اگر تحقیقاتی در مورد دانشگاه های کشورهای اتحادیه اروپا انجام داده باشید، با بررسی هزینه های بالای زندگی ممکن است دلسرد شوید. اما کشور لهستان فرصتی فوق العاده برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا که می خواهند در اروپا تحصیل کنند، فراهم کرده است.

در صورتی که قصد زندگی در لهستان را دارید، اطلاع از هزینه ها یک قدم مهم برای برنامه ریزی بودجه بندی شما به حساب می آید. درواقع بخش بزرگی از هزینه های زندگی در لهستان ، به هزینه مسکن اختصاص پیدا می کند، با این حال هزینه مسکن و اجاره خانه در لهستان به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

یک فرد مجرد می تواند یک اتاق یک نفره را در محدوده قیمتی بین 80 تا 150 یورو در ماه اجاره کند، در صورتی که فرد قصد اشتراک خانه را با فرد یا افراد دیگری داشته باشد این هزینه کاهش پیدا خواهد کرد.

قیمت اجاره و یا خرید آپارتمان و خانه در شهرهای مختلف لهستان متفاوت است. در برای شهرهایی مانند Wroclaw، Poznan، Lodz، Gdansk، Bydgoszcz، Krakow و ورشو، این قیمت ها در رنج 1100 PLN تا 5000 PLN تخمین زده می شوند.

در صورتی که فردی برای تحصیل به لهستان مهاجرت می کند، می تواند برای مسکن خود هزینه های کمتری نیز پرداخت کند. با توجه به این که دانشجویان محصل در خارج از کشور اغلب فرصت زندگی با خانواده خود را ندارند، باید بودجه کافی برای اجاره آپارتمان، اتاق یا خوابگاه را در نظر بگیرند تا بتوانند در محیطی آرام و بدون نگرانی زندگی کنند. مقرون به صرفه ترین مکان برای اقامت خوابگاه های دانشجویی هستند که هزینه آن‌ها از 320 تا 800 زلوتی در ماه متغیر است. قیمت اقامت در خوابگاه با توجه به این که اتاق شما یک تخته، دو تخته و یا استاندارد است، تعیین می شود. همچنین هزینه خوابگاه با توجه به محل قرارگیری نسبت به دانشگاه و یا منطقه آن‌ها نیز می تواند متفاوت باشد، به همین دلیل ضروری است که قبل از تصمیم گیری در مورد محل زندگی خود، هزینه خوابگاه ها یا آپارتمان ها را بررسی نمایید.

با این حال، بسیاری از افراد ترجیح می دهند در آپارتمان یا اتاق های خصوصی اقامت داشته باشند که هزینه بالاتری را به همراه خواهند داشت. در شهرهای بزرگی مانند ورشو، وروتسواف و کراکوف اجاره اتاق در حدود 500 تا 1000 یورو به صورت ماهیانه تخمین زده می شود.

برای زندگی در لهستان علاوه بر هزینه اجاره ماهانه، نیازمند پرداخت هزینه های اضافی دیگری نیز هستید که شامل هزینه های برق، گرمایش، آب و جمع آوری زباله می شوند. برآیند این هزینه ها نیز به صورت ماهانه برای یک آپارتمان 85 مترمربعی برابر با 155 یورو خواهد بود.

هزینه های حمل و نقل در لهستان

هزینه های حمل و نقل در کشور لهستان فوق العاده مقرون به صرفه است و بخش کوچکی از کل هزینه های زندگی در لهستان را شامل می شود. به عنوان مثال، اگر قصد دارید به شهری که دو ساعت با آن فاصله دارید سفر کنید، به طور متوسط کافی است فقط 5 دلار بپردازید. هزینه حمل و نقل ماهانه برای یک فرد، معمولاً حدود 26 دلار است که در مقایسه با هزینه حمل و نقل در سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر است.

دانشجویانی که در لهستان تحصیل می کنند، معمولاً برای صرفه جویی در هزینه های خود از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. میانگین هزینه حمل و نقل عمومی برای شش ماه یک فرد در لهستان برابر با 50 یورو است.

هزینه یک بلیط برای حمل و نقل عمومی 4.40 زلوتی است و بلیط 20 دقیقه ای نیز با قیمت 3.40z موجود می باشد. اگر می خواهید مسافت طولانی تری را نیز طی کنید، باید بلیط های اعتباری 24 ساعته را در نظر بگیری که هزینه آن‌ها 15 الی 26 زلوتی خواهد بود. با این حال، 18 درصد از دانشجویان لهستان با ماشین شخصی رفت و آمد می کنند، اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید باید بدانید که هزینه از لیتر بنزین در لهستان حدودا 1 یورو است.

همچنین، از آنجا که لهستان کشوری مملو از جاذبه های طبیعی است، در برخی مناطق شهرها، مسیرهای پیاده روی ایجاد شده است که می توانید برای  دسترسی به مقصد خود از آن‌ها استفاده کنید.

هزینه مواد غذایی در لهستان

اگر به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در لهستان زندگی می‌کنید، باید روزانه حدود 5 تا 7 دلار برای یک وعده غذایی در رستوران خرج کنید. بسیاری از دانشگاه ها امکانات بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می دهند که یکی از آن‌ها تخفیف در وعده های غذایی است.

به طور کلی، هزینه غذا بخش مهمی از هزینه های زندگی در لهستان را به خود اختصاص می دهد. این هزینه برای یک دانشجوی بین المللی معمولاً، بین 100 تا 150 یورو در ماه است و در صورتی که از فروشگاه های ارزان قیمت شهر خود خرید کنید، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. قیمت نوشیدنی های گرم و سرد نیز در بیشتر نقاط کشور لهستان کمتر از 1 دلار قیمت دارند و فروشگاه های Tesco، Auchan، Carrefour، Leclerc و Lidl از معروف ترین فروشگاه های ارزان قیمت در لهستان به شمار می آیند.

هزینه شام در رستوران ارزان قیمت فقط 5 یورو است، در حالی که یک وعده غذا در یک رستوران میان رده برای دو نفر 23 یورو هزینه دارد. یک نوشیدنی سبک به همراه غذا نیز 2 یورو هزینه خواهد داشت.

هزینه های زندگی در لهستان
سؤالات متداول
  • هزینه های زندگی در لهستان چقدر است؟

هزینه زندگی ماهانه یک فرد در لهستان بدون احتساب اجاره بها برابر با 615.5 دلار (2680.3 zł) تخمین زده می شود.هزینه زندگی در لهستان به طور متوسط 45.1 درصد کمتر از ایالات متحده است.

  • آیا زندگی در آلمان ارزان‌تر است یا لهستان؟

هزینه های زندگی در لهستان در مقایسه با آلمان بسیار ارزان تر است. در لهستان می توانید به راحتی در شهرهای بزرگ با تنها 500 یورو در ماه آپارتمانی را اجاره کنید.

  • آیا اتباع خارجی امکان خرید خانه در کشور لهستان را دارند؟

بله، خارجی ها مجاز به خرید ملک در لهستان هستند و در برخی موارد ممکن است ملزم به دریافت مجوز از وزارت امور داخلی باشند.

  • آیا می توان بدون ویزا در لهستان زندگی کرد؟

برای اقامت بیش از 90 روز یا کار یا تحصیل در لهستان به ویزا نیاز دارید. بازدیدکنندگان غیر اتحادیه اروپا باید در هنگام ورود به یک کشور عضو شنگن مهر در گذرنامه خود دریافت کنند.

  • آیا لهستانی ها انگلیسی صحبت می کنند؟

بله، تقریبا نیمی از شهروندان لهستانی با زبان انگلیسی آشنایی دارند و می توانند با اتباع خارجی ارتباط برقرار کنند.

سخن پایانی

کسب اطلاعات کامل در مورد هزینه های مسکن، زندگی، خوراک و بهداشت در لهستان یکی از مهم‌ترین گام هایی است که پیش از سفر خود به این کشور باید بردارید. به یاد داشته باشید که مجارستان در مقایسه با لهستان گزینه بهتری برای تحصیل و زندگی خواهد بود. در این مقاله به طور جزئی با هزینه های زندگی در لهستان آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری لهستان را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *