صفر تا صد هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان

پایین بودن نرخ بیکاری در آلمان، حاکی از وجود فرصت های شغلی فراوان در این کشور است. اما آیا بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی نیز میتوان در این کشور کار کرد؟ خوشبختانه کشور آلمان با ارائه ویزای آوسبیلدونگ به متقاضیان کار در این کشور که فاقد مدارک و تحصیلات دانشگاهی هستند این امکان را می دهد که با شرکت در دوره های مبتنی بر حرفه، مهارت های لازم را کسب نموده و بدون نیاز به تحصیل در دانشگاه، وارد بازار کار شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال ورود به بازار کار این کشور صنعتی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور آلمان گردآوری شده است.

هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • همه چیز درباره هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان
  • شرایط اخذ ویزای آوسبیلدونگ کشور آلمان
  • هزینه ویزای آوسبیلدونگ در آلمان
  • الزامات زبان جهت اخذ ویزای آوسبیلدونگ کشور آلمان
  • طول دوره آوسبیلدونگ در آلمان
  • شرایط کار پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ در آلمان

همه چیز درباره هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان

کشور آلمان که به داشتن آموزش با کیفیت و رایگان در جهان معروف است، در خصوص ارائه دوره های مبتنی بر حرفه که با نام دوره های آوسبیلدونگ (Ausbildung) شناخته می شوند نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. به عبارتی دیگر، این کشور صنعتی که دارای نرخ پایین بیکاری و موقعیت های شغلی فراوان است، برای متقاضیان کار در این کشور که دارای تحصیلات دانشگاهی نمی باشند امکانی را فراهم نموده است تا با شرکت در دوره های 1 تا 3 ساله، به صورت تئوری و عملی آموزش های لازم را فرا بگیرند و سپس با کسب مهارت های بالا، وارد بازار کار شوند. معمولا دوره های آوسبیلدونگ در حیطه های مختلفی مرتبط با سلامتی و بهداشت، کشاورزی، فناوری، گردشگری و بسیاری دیگر ارائه می شود. متقاضیان واجد شرایط می توانند با اخذ ویزای آوسبیلدونگ، وارد آلمان شده و در کالج هایی دولتی یا خصوصی که دوره های آوسبیلدونگ را ارائه می کنند، مشغول به آموزش و کسب مهارت شوند. در ادامه مطلب، به بررسی شرایط و هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان خواهیم پرداخت.

هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان

شرایط اخذ ویزای آوسبیلدونگ کشور آلمان

شرایط اخذ ویزای آوسبیلدونگ در آلمان، پیچیده نمی باشد. در واقع، متقاضیان می توانند بدون نیاز به داشتن مدرک دانشگاهی و تنها با ارائه دیپلم 12 ساله، نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند. البته، لازم است متقاضیان کمتر از 25 سال سن داشته و حتما مدرک زبان آلمانی در سطح B1 ارائه نمایند (جهت شرکت در دوره های مرتبط با پرستاری و مراقبت های بهداشتی، حداقل مدرک B2 لازم است). سایر شرایط لازم جهت دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان عبارت اند از: داشتن پاسپورت معتبر، اثبات تمکن مالی، اخذ بیمه درمانی در آلمان، تعیین محل اقامت متقاضی در آلمان و همچنین پرداخت هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان.

هزینه ویزای آوسبیلدونگ در آلمان

همانند سایر بخش های آموزشی در آلمان، شرکت در دوره های آوسبیلدونگ نیز رایگان می باشد. به عبارتی دیگر، نه تنها شرکت کنندگان در این دوره ها ملزم به پرداخت هزینه نمی باشند، بلکه ماهیانه نیز بسته به نوع دوره و حیطه آموزشی، بین 650 تا 1300 یورو در ماه حقوق دریافت خواهند کرد. لازم به ذکر است که اگرچه دوره آوسبیلدونگ رایگان می باشد اما متقاضیان اخذ ویزا میبایست هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان که برابر با 100 یورو می باشد را پرداخت نموده و مدارک آن را ارائه دهند.

الزامات زبان جهت اخذ ویزای آوسبیلدونگ کشور آلمان

زبان مورد استفاده در موسسات ارائه دهنده دوره های آوسبیلدونگ، زبان آلمانی است و تمامی آموزش های تئوری و عملی و همچنین امتحانات به زبان آلمانی برگزار می شود. معمولا امکان شرکت در دوره آوسبیلدونگ به زبان انگلیسی وجود ندارد و افراد علاوه بر آموزش، جهت کار در آلمان نیز به مهارت در زبان آلمانی نیاز خواهند داشت. 

در واقع مهم ترین پیش نیازی که اکثر شرکت ها و کمپانی های آلمان برای استخدام کارآموزان خارجی بررسی می کنند، دانش زبان آلمانی و مهارت های ارتباطی در سطح مورد نیاز است. بیش از 90٪ از شرکت های آلمانی (با دوره های کارآموزی) اظهار داشتند که مهارت های زبان آلمانی برای تکمیل یک دوره آموزشی ضروری است. به همین منظور، متناسب با نوع دوره و حیطه تخصصی، ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 و یا B1 مورد نیاز است.

طول دوره آوسبیلدونگ در آلمان

معمولاً دوره آوسبیلدونگ در آلمان، بسته به نوع دوره و حیطه تخصصی، بین 1 تا 3 سال طول می کشد، اما اگر نمرات شما و عملکرد شما در دوره مربوطه عالی باشد و دارای سوابق تحصیلی مناسب باشید، می توانید این مدت را بین 6 ماه تا یک سال کاهش دهید. برخی از دوره های مرتبط با عملیات های ساختمانی، لجستیک، خدمات پستی، ماشین آلات، فروشندگی و مهمان داری، طول دوره کوتاه تری نسبت به سایر تخصص ها دارند. در هر صورت برای صدور ویزا طول دوره آوسبیلدونگ نباید کمتر از ۲ سال باشد.

هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان
شرایط کار پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ در آلمان

پس از اتمام دوره آموزشی آوسبیلدونگ در آلمان، افراد می توانند یک سال دیگر در آلمان اقامت داشته باشند و به دنبال کار باشند. در ضمن، افراد می توانند در همان شرکت و کمپانی که دوره کارآموزی خود را گذرانده اند جذب شوند و با عقد قرار داد کاری، ویزای کار دریافت کنند. لازم است بدانید که اخذ ویزای آوسبیلدونگ و شرکت در این دوره ها، به معنای تضمین یافتن شغل در آلمان نخواهد بود اما از آنجاییکه شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی مهارت های بسیار بالایی کسب می کنند و مدرک کارگر ماهر به آنها اعطا می شود، توسط کارفرمایان آلمانی جذب خواهند شد. 

به علاوه، کشور آلمان دارای نرخ پایین بیکاری است و فرصت های شغلی متعددی در این کشور برای نیروی کار ماهر و حرفه ای وجود دارد. چنانچه دارندگان ویزای آوسبیلدونگ بتوانند پس از اتمام دوره یک جاب آفر در آلمان دریافت نمایند، امکان اخذ ویزای کار و اقامت آلمان برای آنها وجود خواهد داشت.

سؤالات متداول
  • آیا امکان شرکت در دوره های آوسبیلدونگ به زبان انگلیسی نیز وجود دارد؟

خیر. هیچ کدام از دوره های آوسبیلدونگ در آلمان به زبان انگلیسی ارائه نمی شوند.

  • آیا شرکت در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان برای ایرانیان ممکن است؟

بله. کلیه متقاضیان خارجی، صرف نظر از ملیت آنها، می توانند جهت اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان و شرکت در دوره های مربوطه اقدام نمایند.

  • حداکثر سن مجاز برای اخذ ویزای آوسبیلدونگ در آلمان چقدر است؟

متقاضیان باید حداقل 18 سال و حداکثر 25 سال سن داشته باشند.

  • آیا دارندگان ویزای آوسبیلدونگ می توانند برای اعضای خانواده خود ویزا درخواست کنند؟

خیر. معمولا امکان اخذ ویزای همراه برای دارندگان ویزای آوسبیلدونگ وجود ندارد.

  • هزینه ویزای آوسبیلدونگ در آلمان چقدر است؟

هزینه درخواست این ویزا حدود 100 یورو می باشد.

  • آیا هزینه اقامت و رفت و آمد کارآموزان در دوره های آوسبیلدونگ تامین می شود؟

در برخی شرایط بله. این امر به کارفرمای شما، منطقه اشتغال در آلمان و رزومه شما بستگی دارد.

سخن پایانی

متقاضیان ورود به بازار کار بدون نیاز به تحصیل در دانشگاه، می توانند با اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان، به صورت رایگان در این کشور مهارت های خود را در طیف وسیعی از مشاغل افزایش داده و سپس با اخذ مدرک کارگر حرفه ای، در این کشور مشغول به کار شوند. در واقع، متقاضیان می توانند بدون پرداخت شهریه، نه تنها مهارت های لازم را در حیطه مورد علاقه خود کسب کنند، بلکه ماهیانه بین ۷۰۰ تا 1300 یورو نیز حقوق دریافت نمایند. ما در این مقاله به بررسی همه چیز درباره دوره آوسبیلدونگ و هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور آلمان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام
    وقت بخیر
    سال نو مبارک
    من 37 ساله هستم. مدرک گردشگری (تاسیس آژانس و تورلیدری) ، مدرک بیمه (نمایندگی بیمه داشتم.) ، دوره های هلال احمر دیدم ، مدرک طراحی سایت دارم ، مدرک زبان انگلیسی دارم و نیز فوق لیسانس مدیریت بازرگانی با گرایش اموربین الملل دارم. و نیز بصورت قانونی و ثبت شده شرکت بازرگانی و پخش دارم.
    آیا من میتونم در اوسبیلدونگ شرکت کنم ؟

  2. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

  3. سلام روزتون بخیر . کارمزد موسسه برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ چقدره ؟

  4. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

  5. سلام ی سوال دارم اینکه هزینه خرید بلیط برای رفتن ب المان بر عهده خود کار اموزه یا از طرف موسسه پرداخت میشه؟

  6. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

  7. سلام 19 سالمه دیپلم تجربی دارم و دارم زبان المانی میخونم میخوام بدونم حالا برای ویزای هم اوکی هزینه شو می تونم بدم اما منظورش از تمکن مالی چیه؟؟ یکی از این سایتا گفته بود باید ده هزار یورو تمکن مالی داشته باشم یعنی چی اخه؟؟

  8. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

  9. سلام هزینه صفر تا صد چقدر میشه
    یعنی به طور کلی چقد پول باید همراه خودمون داشته باشیم

  10. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *