همه چیز در مورد مهاجرت به سوئد

سوئد، کشوری بسیار زیبا که در شمال اروپا واقع شده است، چهارمین کشور بزرگ قاره اروپا و یکی از مرفه ترین و صلح طلب ترین کشورهای جهان میباشد. از آنجایی که یک دهم جمعیت این کشور متشکل از مهاجران میباشد، باید شرایط زندگی ایده آل و رفاه اجتماعی زیادی برای مهاجران جهان در این کشور در نظر گرفته شده باشد. نرخ پایین بیکاری (7.3 در سال 2021) و کمبود نیروی کار در این کشور، حاکی از وجود موقعیت های شغلی بسیاری برای مهاجران میباشد. در این مقاله سعی بر آن داریم که روش های مختلف مهاجرت به کشور سوئد و اخذ ویزای شنگن این کشور را بررسی کنیم. پس اگر شما نیز قصد مهاجرت به سوئد ، یکی از مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئد گردآوری شده است.

مهاجرت به سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای سوئد چیست؟
  • روش های مهاجرت به سوئد
  • مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل
  • مهاجرت به سوئد از طریق کار
  • مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به سوئد از طریق تولد
  • مهاجرت به کشور از طریق ازدواج

ویزای سوئد چیست؟

کشور سوئد که از سال 1995 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است، در منطقه شنگن بوده و برای کسانی که قصد سفر و یا مهاجرت به سوئد را دارند ویزای شنگن صادر میکند. پس دارندگان این ویزا میتوانند در مدتی که در سوئد اقامت دارند، آزادانه به تمامی کشورهای عضو شنگن سفرکنند. ویزاهای سوئد بسته به مدتی که متقاضی قصد اقامت در این کشور را دارد به دو نوع ویزای بلند مدت (type D) و ویزای کوتاه مدت (type C) دسته بندی میشوند. لازم به ذکر است که این ویزاها میتوانند به عنوان ویزای یک بار ورود، دو بار ورود و یا چندبار ورود برای بازدید تا سقف 90 روز صادر شوند. ویزای یکبار ورود به متقاضیان امکان میدهد یک بار وارد این کشور شوند و پس از خروج باید مجددا نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند. این درحالیست که دارندگان ویزای دوبار ورود می توانند دو بار در بازه زمانی تعیین شده به این کشورسفر کنند و ویزای چند بار ورود، امکان بازدید متوالی از سوئد را فراهم می کند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره در خصوص انواع ویزای سوئد و شرایط دریافت آن میتوانید با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

مهاجرت به سوئد

روش‌های مهاجرت به سوئد

– مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

متقاضیان مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل میبایست پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند. تحصیل در سوئد برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا رایگان نبوده و دانشجویان باید سالانه مبلغی بین 9 تا 17 هزار یورو بابت شهریه پرداخت نمایند. ارائه سند تمکن مالی (حدودا مبلغ 8 هزار یورو یا معادل آن به کرون سوئد) برای اثبات اینکه دانشجویان میتوانند طی اقامت خود در این کشور از پس تامین هزینه های خود برآیند نیز لازم است. همچنین، برای دانشجویانی که در مقاطع قبلی به زبان انگلیسی تحصیل نکرده اند و یا مدرک زبان ندارند، شرکت در آزمون هایی مانند IELTS و TOFEL و دریافت حداقل نمره قبولی ضروری میباشد. لازم به ذکر است که در این خصوص استثنا هم وجود دارد و کسانی که واجد شرایط و دارای نمره آیلتس حداقل 5/5 باشند، این امکان را دارند که جهت اخذ اقامت تحصیلی سوئد به همراه خانواده اقدام نمایند و مابقی دوره زبان خود را در کشور سوئد ادامه دهند و پس از اتمام دوران تحصیل، در رشته مورد نظر وارد بازار کار شوند. همچنین، کسانی که در کشور سوئد در حال تحصیل میباشند میتوانند در صورت یافتن کارفرما و دریافت یک پیشنهاد شغلی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

– مهاجرت به سوئد از طریق کار

اولین شرط لازم برای کار در کشور سوئد، دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما، قبل از ورود به این کشور میباشد. پس از دریافت پیشنهاد شغلی میتوان با مراجعه به سفارت سوئد در کشور خود، درخواست ویزای کار نمود. چنانچه به صورت آنلاین درخواست ویزا دهید، دستورالعمل های لازم درخصوص تکمیل فرم درخواست و مدارکی که باید ارسال شود برای شما فرستاده خواهد شد. البته لازم به ذکر است که بر طبق آمار به دست آمده در سالهای 2021 و 2022، اکثر افرادی که وارد بازار کار در سوئد شده اند، ابتدا از طریق ویزای تحصیلی و یا دوره زبان به این کشور ورود نموده و ضمن طی نمودن دوره تحصیلی یا زبان خود به مصاحبه با کارفرما پرداخته و با دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر)، اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نموده اند.

– مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

در این روش، شهروندان خارج از اتحادیه اروپا میتوانند از طریق دریافت ویزای سرمایه گذاری و خود اشتغالی در سوئد اقامت کرده و حتی شهروندی این کشور را دریافت کنند. حداقل پول لازم برای سرمایه گذاری 100000 یورو (یا معادل آن به کرون سوئد) میباشد. همچنین، متقاضی میتواند با خرید یک تجارت یا شرکت از پیش تاسیس شده (حداقل 50 درصد سهام) که مالک آن به هر دلیلی قصد فروش امتیاز خود را دارد، اقامت این کشور را به دست آورد. متقاضیان میتوانند برای بررسی دقیق تر هزینه های سرمایه گذاری و خرید بیزنس در سوئد، با متخصصان و کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشند و یا با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت سوئد (بر روی لینک زیر کلیک کنید)، شخصا شرایط را مطالعه بفرمایند.

https://www.migrationsverket.se/English/Private-individuals/Working-in-Sweden/Self-employment.html

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی که شرایط اقامت و شهروندی خاص در طرح های سرمایه گذاری دارند، سوئد یکی از کشورهاییست که کمترین مقدار پول لازم برای شروع یک تجارت را درخواست دارد. از دیگر شرایط لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مهاجرت به سوئد

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی که شرایط اقامت و شهروندی خاص در طرح های سرمایه گذاری دارند، سوئد یکی از کشورهاییست که کمترین مقدار پول لازم برای شروع یک تجارت را درخواست دارد. از دیگر شرایط لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • نداشتن سوء پیشینه و سابقه کیفری
  • داشتن تجربه مدیریت و اداره یک تجارت
  • دانش حداقلی زبان انگلیسی
– مهاجرت به سوئد از طریق تولد

در خصوص اخذ اقامت از طریق تولد، کشور ها از دو قانون خون و قانون خاک پیروی میکنند. بر طبق قانون کشور سوئد که مبنی بر خون میباشد، کودکی که یکی از والدین او تابعیت سوئد را داشته باشد، صرف نظر از اینکه در چه کشوری متولد شده باشد، میتواند تابعیت سوئد را دریافت کند. همچنین اگر یکی از والدین کودک که اکنون فوت شده است، قبل از مرگ اقامت سوئد را داشته باشد، به فرزند وی اقامت این کشور داده میشود. در کل، کودکانی که در سوئد به دنیا می آیند تابعیتی مشابه والدین دریافت می کنند. اگر والدین کودک شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشند، باید برای اخذ ویزای اقامت کودک درخواست دهند.

– مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

افرادی که دارای اقامت موقت، دائم و یا پاسپورت کشور سوئد هستند میتوانند برای همسر خود نیز درخواست ویزای این کشور را از طریق ازدواج داشته باشند. شخص اصلی که دارای اقامت سوئد میباشد باید مدارک تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی همسر خود را ارائه دهد. جهت اخذ مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج، با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سؤالات متداول
  • برای دریافت اقامت دائم سوئد باید چند سال در این کشور زندگی کرد؟

شما برای دریافت اقامت دائم باید حداقل 5 سال به طور مستمر در این کشور سکونت داشته باشید.

  • بهترین راه مهاجرت به این کشور کدام است؟

البته که انتخاب روش مهاجرت باید با توجه به شرایط شخص متقاضی باشد اما مهاجرت از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری، محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور هستند.

  • کدام روش مهاجرت به این کشور کم هزینه تر است؟

تقریبا میتوان گفت مهاجرت کاری از طریق دریافت پیشنهاد کار از کارفرما، کم هزینه تر میباشد. اما بهتر است برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • آیا کشور سوئد گزینه مناسبی برای مهاجرت هنرمندان میباشد؟

بله. شما میتوانید با اثبات درآمدی که از طریق فروش آثار هنری به دست میاورید و یا راه اندازی کسب و کاری مرتبط با هنر خود، برای دریافت ویزا اقدام کنید. اما از آنجایی که شرایط ویژه ای برای هنرمندان در کشورهایی مانند اتریش یا کانادا وجود دارد، به شما توصیه میگردد قبل از اقدام، با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در این رابطه مشورت کنید.

  • برای مهاجرت کاری به سوئد و دریافت پیشنهاد کاری، از چه طریقی میتوان کارفرما پیدا کرد؟

شما میتوانید رزومه خود را در سایت های کاریابی بین المللی قرار دهید تا کارفرماها با دیدن رزومه تان برای شما پیشنهاد کار ارسال نمایند. راه دیگر این است که از طریق ورود به کشور سوئد با ویزای تحصیلی و یا با ویزای همراه، به دنبال کار مرتبط با رشته و تخصص خود باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

سوئد، یکی از کشورهای صلح طلب و مرفه اتحادیه اروپا همواره گزینه ای مناسب برای مهاجرت بوده است. این کشور که سطح بالایی از حقوق اجتماعی را به شهروندان خود ارائه میدهد، نظر بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است. روش های مختلفی برای مهاجرت به سوئد و اخذ ویزای این کشور وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما باعث کمک به تصمیم گیری و فراهم شدن شرایط مهاجرت شما مخاطب عزیز به این کشور گردد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئد را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *