جدیدترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلستان

کشور انگلستان، سابقه ای طولانی در ارائه آموزش در سطح بالای جهانی را دارد و دانشگاه های این کشور رتبه های بسیار بالایی را در رنکینگ جهانی کسب کرده اند. سیستم آموزشی حاکم بر دانشگاه های انگلستان، مهارت ها و تجربیات دانشجویان را به گونه ای تقویت می کند که در موفقیت آنان در انتخاب شغل، حرفه و تضمین آینده شغلی آنان، موثر باشد. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های انگلستان میبایست با برآورده کردن شروط، ویزای دانشجویی و مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند. شانس کاریابی در انگلستان بعد از فارق التحصیل از دانشگاه های این کشور بسیار بالاست. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلستان بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در انگلستان هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

ویزای دانشجویی انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا تحصیل در انگلستان؟
  • جدیدترین شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلستان
  • جدیدترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور انگلستان
  • تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور انگلستان
  • الزامات زبان جهت تحصیل در انگلستان

چرا تحصیل در انگلستان؟

آیا می‌ دانستید که چهار دانشگاه از ده دانشگاه برتر جهان، در بریتانیا قرار دارند؟ دانشگاه‌های بریتانیا از شهرت بین‌المللی چشمگیری برخوردارند و در بین بهترین‌های جهان رتبه بندی شده اند. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه های بریتانیا نیز هر روز بر زندگی ما تأثیر می گذارد و به دلیل برتری خود، در سطح بین المللی مشهور است. در ضمن، بریتانیا سابقه ای طولانی در استقبال از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های خود دارد و کسانی که تصمیم به تحصیل در بریتانیا دارند با برخی از درخشان ترین استعدادها از تمام گوشه و کنار جهان روبرو خواهند شد. علاوه بر این، کارفرمایان انگلیسی معمولا فارغ التحصیلانی با سطح تحصیلات بالا و با کیفیت می خواهند که دارای مجموعه مهارت های خاصی از جمله مهارت های تفکر موثر، انتقادی و خلاق باشند. آموزش انگلستان توسط کارفرمایان، دانشگاه ها و دولت ها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. پس تحصیل در انگلستان، به شما در یافتن شغلی ایده آل با درآمد بالا کمکی موثر خواهد کرد. با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، چنانچه قصد تحصیل در انگلستان و اخذ ویزای دانشجویی انگلستان را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ویزای دانشجویی انگلستان

جدیدترین شرایط تحصیل در دانشگاه های انگلستان

تحصیل در کشور انگلستان برای دانشجویان بین المللی، در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ممکن می باشد. طیف وسیعی از رشته های تحصیلی برتر و پرطرفدار، به زبان انگلیسی، به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. کشور انگلستان دارای برخی از مشهورترین دانشگاه های جهان می باشد و دانشجویان برتر می توانند با اثبات شایستگی خود، شانس تحصیل در دانشگاه های این کشور را کسب نمایند. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های انگلستان میبایست از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای دانشجویی انگلستان و مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند. داشتن نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره عالی و همچنین اثبات تمکن مالی، از مهمترین شروط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلستان می باشد. البته الزامات دیگر، می تواند با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متقاضی، متفاوت باشد.

 معمولا جزئیات شرایط، مانند آزمون زبان و نمره زبان مورد قبول، شهریه دانشگاه، مهلت درخواست و بسیاری دیگر از الزامات اخذ پذیرش تحصیلی، در وبسایت دانشگاه ها موجود است. پس توصیه می شود حتما قبل از هر گونه اقدام، به وبسایت دانشگاه انتخابی خود در انگلستان مراجعه نمایید. به طور کلی، متقاضیان تحصیل در انگلستان میبایست ویزای دانشجویی این کشور را بر اساس یک سیستم امتیازدهی دریافت نمایند. این بدان معناست که مجموع امتیاز کسب شده توسط دانشجویان، باید حداقل 40 باشد. بر اساس آنچه در وبسایت اداره مهاجرت انگلستان آورده شده است، میزان امتیاز در شروط مهم اخذ ویزای دانشجویی، به شرح زیر است:

  • اثبات تمکن مالی: 10 امتیاز
  • ارائه مدرک زبان: 10 امتیاز
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه (CAS): 20 امتیاز

البته توجه داشته باشید که در برخی موارد خاص، حتی اگر یک متقاضی امتیاز کافی را نیز کسب کند، آفیسر پرونده این اختیار را خواهد داشت که با بررسی سایر شرایط متقاضی، رای به ریجکتی ویزا دهد.

جدیدترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور انگلستان

ارائه نامه پذیرش از دانشگاه، مهم ترین شرط در اخذ ویزای دانشجویی انگلستان می باشد که بالاترین امتیاز را در سیستم امتیاز دهی اداره مهاجرت انگلستان برای متقاضی دارد (20 امتیاز). متقاضیان میبایست بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش و تاییدیه دانشگاه، و همچنین برآورده کردن سایر شروط، درخواست خود را جهت اخذ ویزای دانشجویی به سفارت یا کنسولگری انگلستان در کشور خود ارسال نمایند. برخی از مهمترین شروط دریافت ویزای دانشجویی کشور انگلستان که برای اکثر متقاضیان یکسان می باشد عبارتند از: اثبات تمکن مالی، ارائه مدرک زبان، دریافت بیمه درمانی در انگلستان و پرداخت هزینه ویزا. دانشجویان میبایست از طریق ارائه صورتحساب های بانکی یا سایر مدارک معتبر، ثابت نمایند که قادر به تامین هزینه های خود در انگلستان هستند.

 ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 و یا آزمون های معادل آن مانند تافل و PTE، جهت دریافت ویزا الزامی می باشد. در ضمن، متقاضیان باید یک بیمه درمانی معتبر در انگلستان که هزینه های مربوط به دارو و درمان آنها تا 30000 یورو پوشش دهد دریافت کنند. چنانچه درخواست ویزای دانشجویی، از خارج از بریتانیا ارسال شود، هزینه آن برابر با 363 پوند خواهد بود. در غیر این صورت، چنانچه متقاضی در داخل خاک بریتانیا بوده و درخواست خود را ارسال کند، باید 490 پوند پرداخت نماید. اعتبار ویزای دانشجویی انگلستان معمولا تا سقف 5 سال است.

تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور انگلستان

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های انگلستان میبایست اثبات نمایند که از تمکن مالی لازم جهت حمایت از خود در این کشور و پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل، برخوردار هستند. معمولا میزان تمکن مالی لازم، با توجه به شرایط متقاضی، مقطع تحصیلی، طول دوره تحصیلی، و شهری که برای تحصیل انتخاب نموده است محاسبه می گردد و مقدار دقیق آن در تاییدیه پذیرش تحصیلی ذکر می شود. به طور کلی، اداره مهاجرت انگلستان، میزان تقریبی تمکن مالی را جهت اخذ ویزای دانشجویی، با توجه به آنکه متقاضی در لندن و یا خارج از لندن تحصیل نماید، تعیین نموده است. 

بر همین اساس، تمکن مالی لازم جهت تحصیل در لندن، 1334 پوند در ماه و جهت تحصیل در خارج از شهر لندن، 1023 پوند در ماه اعلام شده است. لازم به ذکر است که چنانچه دانشجو قبلا و با یک ویزای دیگر، 12 ماه در لندن اقامت داشته است، نیازی به اثبات تمکن مالی جهت اخذ ویزای دانشجویی نخواهد داشت. در ضمن، دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده باشند، میبایست به جای ارائه مدارک تمکن مالی، مدارک اخذ بورسیه را تحویل دهند.

الزامات زبان جهت تحصیل در انگلستان

متقاضیان تحصیل در انگلستان میبایست به جهت موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور و همچنین اخذ ویزای دانشجویی انگلستان ، مدرک زبان ارائه نمایند. حداقل نمره آیلتس مورد قبول دانشگاه های انگلستان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی 6، کارشناسی ارشد 6.5 و دکتری 7 می باشد. متقاضیان قادر می باشند سایر مدارک زبان که معادل آیلتس باشد، مانند تافل، PTE و یا Cambridge test را نیز ارائه نمایند. نمرات و آزمون های مورد قبول هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد در نتیجه توصیه می شود حتما جزئیات را از وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود در انگلستان دریافت نمایید. در ضمن، معمولا دانشجویانی که قبلا به زبان انگلیسی و یا در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل نموده باشند، از ارائه مدرک زبان معاف خواهند بود.

ویزای دانشجویی انگلستان
سؤالات متداول
  • آیا دارندگان ویزای دانشجویی انگلستان می توانند برای اعضای خانواده خود نیز ویزا دریافت نمایند؟

بله. دانشجویان می توانند با اثبات تمکن مالی خود، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت کنند.

  • تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای همراه چقدر است؟

چنانچه دانشجو در لندن تحصیل کند، برای هر یک از اعضای خانواده وی، 845 پوند در ماه لازم است. اما چنانچه در خارج از شهر لندن باشد، 680 پوند در ماه برای هر نفر مورد نیاز است.

  • آیا دارندگان ویزای دانشجویی انگلستان می توانند اقامت این کشور را به دست آورند؟

بله. چنانچه پس از فارغ التحصیلی یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند، امکان اخذ ویزای کاری و اقامت انگلستان وجود دارد.

  • آیا اخذ ویزای دانشجویی انگلستان بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟

معمولا خیر. برای بالا بردن شانس دریافت ویزا، توصیه می شود حتما مدرک زبان ارائه نمایید.

  • آیا دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی در انگلستان بمانند؟

بله. دانشجویان می توانند با دریافت ویزای پس از فارق التحصیلی، 2 الی ۳ سال دیگر با توجه به مقطع تحصیلی خود در انگلستان بمانند و به دنبال یافتن کار باشند.

سخن پایانی

دانشجویان جهان می توانند با تحصیل در انگلستان، آینده خود را تضمین کنند. کشور  انگلستان دارای بهترین دانشگاه های جهان و برترین سیستم آموزشی بوده و مدارک اخذ شده از دانشگاه های انگلستان، در کل جهان به رسمیت شناخته می شوند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور میبایست با اثبات شایستگی خود از طریق ارائه نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی، اثبات تمکن مالی و رزومه علمی قوی، نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های بریتانیا اقدام کرده و ویزای دانشجویی دریافت نمایند. ما در این مقاله به بررسی جدیدترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلستان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *