نکات مهم در اخذ ویزای دانشجویی مالزی

کشور  مالزی نه تنها در بخش گردشگری، بلکه در زمینه آموزش و سبک زندگی نیز بهترین دستاوردها را دارد. در حال حاضر، بیش از 100000 دانشجوی بین المللی از بیش از 150 کشور جهان در مالزی در حال تحصیل هستند. عموماً دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مالزی، به ویزای دانشجویی این کشور نیاز دارند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط اخذ ویزای دانشجویی مالزی بپردازیم. چنانچه شما نیز به تحصیل در دانشگاه های مالزی علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مالزی گردآوری شده است.

ویزای دانشجویی مالزی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای دانشجویی مالزی چیست؟
  • چه کسانی به دریافت ویزای دانشجویی این کشور نیاز دارند؟
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور مالزی
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور مالزی
  • نحوه درخواست نامه تایید ویزای کشور مالزی

ویزای دانشجویی مالزی چیست؟

دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در مالزی هستند، به ویزای دانشجویی این کشور نیاز دارند. در واقع بر اساس قوانین مالزی، هر تبعه خارجی که بخواهد وارد مالزی شود باید مجوز (pass) مربوط به هدف سفر خود را از اداره مهاجرت این کشور دریافت کند. به این ترتیب، نوع مجوزی که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مالزی به آن نیاز دارند، پاس دانشجویی مالزی یا همان student pass است. این مجوز به صورت یک مهر در پاسپورت دانشجویان درج می گردد. اصطلاح ویزای دانشجویی مالزی و پاس دانشجویی مالزی اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند و با همه تعاریف، تقریباً به یک معنا هستند. دانشجویانی که پاس دانشجویی دریافت کنند، کارت i-Kad که یک کارت شناسایی برای دانشجویان خارجی است را نیز دریافت خواهند کرد. این کارت ثابت می کند دارنده آن دارای اقامت معتبر در مالزی است. ما در ادامه مطلب به بررسی جزئیات فرآیند و الزامات اخذ ویزای دانشجویی این کشور می پردازیم.

ویزای دانشجویی مالزی

چه کسانی به دریافت ویزای دانشجویی این کشور نیاز دارند؟

دانشجویانی که شهروند یکی از کشورهای زیر هستند، باید برای تحصیل در مالزی، ویزای دانشجویی دریافت کنند. شهروند کشورهایی که شامل لیست زیر نباشند، می توانند بدون دریافت ویزا و یا با دریافت ویزا در بدو ورود (VOA)، وارد مالزی شوند و برای تحصیل در دانشگاه های مالزی در این کشور اقامت داشته باشند.

آرژانتین، اتریش، بحرین، بنگلادش، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، برزیل، کامبوج، کامرون، شیلی، چین، کرواسی، کوبا، جمهوری چک، مصر، فنلاند، فرانسه، آلمان، غنا، جمهوری گینه، هنگ کنگ، مجارستان، هندوستان، اندونزی، ایران، عراق، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کوزوو، کویت، لائوس ، لبنان، لیختن اشتاین، مالت، مکزیک، مونته نگرو، مراکش، موزامبیک، میانمار، نپال، هلند، نیجریه، کره شمالی، عمان، پاکستان، فیلیپین، لهستان، قطر، رومانی، روسیه، رواندا، ساموآ، عربستان سعودی، سنگال، صربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سری لانکا، سنت مارینو، سوئد، سوریه، تایوان، تایلند، بوقلمون، ترکمنستان، اوکراین، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام، ساموآی غربی و یمن.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کشور مالزی

مهم ترین شرط جهت دریافت ویزای دانشجویی این کشور، اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور است. متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شوند باید با مراجعه به سفارت یا کنسولگری مالزی در محل خود، درخواست ویزای دانشجویی دهند و نامه پذیرش ویزا (VAL) دریافت کنند. شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مالزی معمولا در وبسایت هر یک از دانشگاه های این کشور موجود می باشد و ممکن است این شرایط بسته به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت باشد. در حالت کلی، ارائه کلیه مدارک تحصیلی، ریزنمرات و معدل مقاطع قبلی، رزومه و سوابق پژوهشی، انگیزه نامه، مدرک زبان، توصیه نامه و پرداخت هزینه درخواست، جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مالزی الزامی است. شرایط دریافت ویزای دانشجویی مالزی نیز به طور دقیق در وبسایت اداره مهاجرت این کشور موجود می باشد. برخی از مهم ترین این شروط عبارت اند از: ارائه نامه پذیرش از دانشگاه، اثبات تمکن مالی، ارائه مدرک زبان، دریافت بیمه در مالزی، تعیین محل اقامت در مالزی و غیره.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور مالزی

هنگامی که برای دریافت ویزای دانشجویی به اداره مهاجرت مالزی درخواست می دهید، باید مدارک زیر را پیوست کنید:

  • ۲ قطعه عکس جدید با فرمت پاسپورت
  • یک کپی از پاسپورت شما که حاوی اطلاعات زیر است:
  • اطلاعات هویتی شما
  • تاریخ صدور و انقضای پاسپورت (پاسپورت شما باید حداقل 12 ماه دیگر اعتبار داشته باشد)
  • تمام ویزاهای قبلی که دریافت نموده اید
  • صفحه ای که هرگونه اصلاحیه را بیان می کند (ضمیمه ها، توضیحات نام و شماره پاسپورت قبلی).
  • کپی تمام صفحات پاسپورت شما، در صورتی که شهروند یکی از کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یا یمن هستید
  • نامه پذیرش از دانشگاه انتخابی خود در مالزی
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع قبلی
  • گواهی پزشکی که سلامت شما را ثابت کند (شما باید در یک کلینیک ثبت شده در خارج از کشور تحت یک غربالگری پزشکی قبل از ورود قرار بگیرید)
  • گواهی واکسیناسیون تب زرد (اگر اهل کشوری هستید یا اخیراً به کشوری سفر کرده اید که در معرض خطر انتقال تب زرد است)
  • یک ضمانت نامه شخصی که همه دانشجویان خارجی باید آن را امضا کنند تا اطمینان حاصل شود که قوانین مهاجرت مالزی را نقض نخواهند کرد (در صورت عدم تخطی از قوانین، وثیقه مسترد خواهد شد)
  • مدرک زبان (دانشگاه های مالزی معمولا مدرک آیلتس آکادمیک، PTE آکادمیک، تافل، CAE، CPE و MUET را مورد قبول می دانند)
  • اگر اهل ایران هستید، سفارت ایران در کوآلالامپور باید یک نامه تایید صلاحیت (LOE) از موسسه آموزشی شما درخواست کند.
نحوه درخواست نامه تایید ویزا کشور مالزی

متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی مالزی باید پیش از ارسال درخواست ویزا به سفارت، نامه تایید ویزا (VAL) دریافت کنند. در واقع هنگامی که دانشجویان از یک دانشگاه در مالزی پذیرش دریافت نمودند، دو گزینه برای درخواست نامه تایید ویزا دارند: شخصا درخواست خود را از طریق وب سایت خدمات جهانی آموزش مالزی (EMGS) ارسال نمایند و یا درخواست نامه تایید ویزا را به دانشگاه خود در مالزی بسپارند. برای آنکه دانشجویان درخواست خود را شخصا ارسال کنند باید تمام مدارک مورد نیاز را که ثابت کند واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی مالزی هستند جمع آوری نموده و سپس یک حساب کاربری در وب سایت EMGS ایجاد کنند. از آنجایی که درخواست به صورت آنلاین انجام می شود، دانشجویان باید نسخه های الکترونیکی اسناد خود را بارگذاری نمایند. در ضمن، هزینه پردازش ویزا باید پرداخت گردد که با توجه به ملیت متقاضی ممکن است متفاوت باشد و یک وثیقه یا ضمانت نامه شخصی نیز باید بارگذاری گردد. چنانچه درخواست ویزای متقاضی تایید شود، نامه تایید ویزا (VAL) را از طریق ایمیل دریافت خواهد کرد. متقاضی باید نامه مربوطه را چاپ نموده و نسخه الکترونیکی و نسخه چاپی آن را نزد خود نگه دارد و در صورت درخواست ارائه کند.

ویزای دانشجویی مالزی
سؤالات متداول
  • دریافت ویزای دانشجویی کشور مالزی چقدر طول می کشد؟

به طور کلی، این فرآیند از درخواست نامه تایید ویزای دانشجویی مالزی (VAL) تا دریافت پاس دانشجویی شما، 4 تا 6 هفته طول می کشد.

  • آیا در صورت عدم استفاده از ویزای دانشجویی، جریمه می شویم؟

در صورت مطلع کردن مقامات، خیر. اگر پس از دریافت ویزای دانشجویی، از تحصیل در مالزی منصرف شوید، باید از دانشگاه خود درخواست کنید تا درخواست لغو گذرنامه دانشجویی مالزی را به نهاد EMGS ارسال کند.

  • آیا با ویزای دانشجویی میتوان در مالزی کار کرد؟

بله ، ویزای دانشجویی در مالزی، مجوز کار پاره وقت و تا سقف 20 ساعت در هفته را به شما می دهد و شما نمی توانید تمام وقت کار کنید.

  • اعتبار ویزای دانشجویی مالزی چقدر است؟

به طول دوره تحصیل شما در مالزی بستگی دارد. معمولا ابتدا به صورت یک ساله صادر می شود و پس از آن قابل تمدید است.

  • آیا با اخذ ویزای دانشجویی کشور مالزی میتوان ویزای همراه هم دریافت کرد؟

بله. شما می توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه دهید.

  • آیا درخواست ویزای دانشجویی کشور مالزی به صورت آنلاین ممکن است؟

تنها شهروندان کشورهای چین، هند، سریلانکا، نپال، میانمار، بنگلادش، پاکستان، صربستان و مونتنگرو می توانند درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنند.

  • هزینه دریافت ویزای دانشجویی کشور مالزی چقدر است؟

هزینه پاس دانشجویی حدود 60.00 رینگیت و هزینه ویزای دانشجویی بسته به ملیت دانشجویان، حداکثر 50.00 رینگیت می باشد.

سخن پایانی

کشور مالزی با داشتن برخی از بهترین دانشگاه های جهان و سیستم آموزشی با کیفیت، یکی از برترین مقاصد تحصیلی در آسیا است. دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در مالزی باید ویزای دانشجویی و یا به عبارتی، پاس دانشجویی دریافت کنند تا بتوانند در طول دوره تحصیل خود در مالزی اقامت داشته باشند. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای دانشجویی مالزی پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور مالزی را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *