نکات کلیدی ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

استرالیا که در بین 10 کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی قرار گرفته است، چیزی بیش از یک سبک زندگی آرام برای ارائه دارد. کشور استرالیا به خاطر پنج صنعت کلیدی خود که شامل منابع و انرژی، تجارت کشاورزی، خدمات مالی، آموزش و گردشگری میباشد، در سطح بین المللی مشهور است. در کل، استرالیا در بین 20 صنعت برتر جهان، در رتبه 15 و بالاتر از میانگین جهانی قرار دارد. این کشور همچنان بزرگترین تولید کننده سنگ آهن، زغال سنگ و سرب خام در جهان است. پس اگر قصد سرمایه گذاری در استرالیا را دارید، این کشور جزو برترین مقاصدی است که باید در صدر لیست شما قرار گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات کلیدی ویزای سرمایه گذاری در استرالیا بپردازیم. 

اگر قصد سرمایه گذاری در کشور شگفت انگیز استرالیا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور استرالیا گردآوری شده است.

ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • دلایل سرمایه گذاری در استرالیا
  • انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا و شرایط اخذ آن
  1. استرالیا اقتصادی پایدار و مقاوم دارد

استرالیا که یکی از باثبات ترین و انعطاف پذیرترین اقتصادهای جهان امروز است، در بیست و هفتمین سال متوالی رشد اقتصادی خود قرار دارد. اقتصاد استرالیا با نرخ 3.4 درصد در سال، رشد می کند که سریع ترین نرخ رشد از زمان رونق سرمایه گذاری در معدن در سال 2012 است. استرالیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. تولید ناخالص داخلی آن 1.3 تریلیون دلار است که حدود 1.7 درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد. مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی جهان پیش بینی کرده است که استرالیا تا سال 2026 به یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

ویزای سرمایه گذاری در استرالیا
  1. محیط سیاسی و تجاری استرالیا بسیار مساعد است

محیط سیاسی پایدار استرالیا، حکمرانی خوب و چارچوب نظارتی شفاف، آن را به یک مقصد سرمایه گذاری بسیار جذاب تبدیل کرده است. استرالیا نرخ مالیات شرکتی بدون تغییر، به میزان 30 درصد را برای 17 سال متوالی حفظ کرده است. تا کنون تغییرات در دولت و سناریوی سیاسی، هیچ تاثیر شدیدی بر سیاست های سرمایه گذاری خارجی در استرالیا نداشته است. براساس شاخص آزادی اقتصادی، استرالیا با امتیاز آزادی اقتصادی 80.9، در رتبه پنجم آزادترین اقتصاد جهان و چهارمین در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارد.

  1. کیفیت زندگی در استرالیا بسیار بالا میباشد

یکی دیگر از عوامل مهمی که سرمایه گذاران جهان را به اخذ ویزای سرمایه گذاری در استرالیا و مهاجرت به این کشور ترغیب میکند، کیفیت بالای زندگی در آن است. استرالیا از نظر کیفیت زندگی، در رتبه پنجم جهان قرار گرفته است و به لحاظ برتری در جهان، در جایگاه هفتم قرار دارد. همچنین یکی از 10 کشور برتر از نظر تحصیلات و مکان هایی برای سفر است. کیفیت بالای زندگی در استرالیا شامل مقرون به صرفه بودن، بازار کار خوب، ثبات اقتصادی، برابری درآمد، ثبات سیاسی، ایمنی، آموزش توسعه یافته و سیستم بهداشت عمومی است.

  1. استرالیا دارای موقعیت جغرافیایی عالی است

موقعیت استراتژیک استرالیا آن را به یک پایگاه ایده آل برای سرمایه گذاری و تجارت خارجی تبدیل کرده است. نزدیکی به بازارهای با رشد بالا در منطقه آسیا و اقیانوسیه که اکثر بازارهای صادراتی آن را تشکیل می دهد، بینظیر است. موقعیت آن همچنین امکان بسیاری از قراردادهای تجاری بین المللی را فراهم می کند.

انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا و شرایط اخذ آن

ویزای سرمایه گذاری این کشور، مناسب افرادی میباشد که قصد راه اندازی یک بیزنس و یا اداره یک بیزنس موجود در استرالیا را دارند. اعتبار این ویزا بسته به نوع بیزنس متفاوت بوده اما معمولا حدود 4 سال میباشد و فرد متقاضی میتواند در این مدت خانواده خود را نیز به این کشور ببرد. فرد سرمایه گذار، با دارایی حداقل 800 هزار دلار، باید ثابت کند که بیزنس او برای دولت استرالیا سود خوبی خواهد داشت. 

انواع مختلف ویزای سرمایه گذاری در استرالیا عبارتنداز:

  • ویزای موقت نوآوری و سرمایه گذاری کسب و کار استرالیا – زیرکلاس 188
  • ویزای دائمی نوآوری و سرمایه گذاری کسب و کار استرالیا – زیرکلاس 888
  • ویزای مالک تجاری استرالیا – زیرکلاس 890
  • ویزای استعدادهای تجاری استرالیا – زیرکلاس 132
  • ویزای سرمایه گذاری – زیرکلاس 891
  • ویزای کسب و کار با حمایت مالی استرالیا – زیرکلاس 892
  • ویزای سرمایه گذاری اسپانسر – زیرکلاس 893
  • ویزای توسعه نوآوری و سرمایه گذاری استرالیا – زیرکلاس 188

در حال حاضر، چهار نوع اصلی از ویزای سرمایه گذاری در کشور استرالیا، به سرمایه گذاران واجد شرایط اعطا میشود که شامل ویزای زیرکلاس 188، 888، 891، و 893 میباشد. از آن بین، دو نوع ویزای زیرکلاس 188 و 888، از محبوبترین و برترین گزینه های سرمایه گذاری در استرالیا بوده که قصد داریم در قسمت زیر به شرح شرایط آن بپردازیم.

  1. ویزای موقت نوآوری و سرمایه گذاری کسب و کار استرالیا – زیرکلاس 188

این نوع ویزا به شما این امکان را می دهد که کسب و کاری در استرالیا داشته و مدیریت کنید، فعالیت تجاری و سرمایه گذاری در استرالیا انجام دهید و یا یک فعالیت کارآفرینی در استرالیا داشته باشید. اعتبار این ویزا تا سقف 5 سال میباشد. مدت زمان رسیدگی به درخواست این ویزا، در 90 درصد موارد، حدود 28 ماه بوده و هزینه آن 6.075 دلار استرالیا است. جهت دریافت ویزای سرمایه گذاری با اقامت موقت، شما باید یک کسب و کار جدید یا موجود در استرالیا را راه اندازی کنید و یا باید توسط یک آژانس دولتی ایالتی یا منطقه ای استرالیا، نامزد شده باشید. توجه داشته باشید که اخذ این نوع ویزای سرمایه گذاری میتواند منجر به دریافت اقامت دائم استرالیا نیز بشود. انواع مختلفی از ویزای سرمایه گذاری که زیرمجموعه ای از ویزای زیرکلاس 188 میباشند، عبارتنداز:

  • ویزای investor stream در استرالیا
  • ویزای Business Innovation Stream در استرالیا (ویزای نوآوری تجاری)
  • ویزای Investor Stream ویژه در استرالیا
  • ویزای کارآفرینی در استرالیا (Entrepreneur stream)
  • ویزای Investor Stream تضمینی در استرالیا
  • ویزای investor extention stream  ویژه در استرلیا
ویزای سرمایه گذاری در استرالیا
  1. ویزای دائمی نوآوری و سرمایه گذاری کسب و کار استرالیا – زیرکلاس 888

این نوع ویزا به دارندگان ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری موقت (زیر کلاس 188)، دارندگان ویزای زیر کلاس 444 (دسته ویژه)، یا برخی از دارندگان ویزای زیرکلاس 457، اقامت دائم استرالیا را اعطا میکند. مدت زمان رسیدگی به درخواست این ویزا، در 90 درصد موارد، حدود 27 ماه بوده و هزینه آن 2.935 دلار استرالیا است. جهت دریافت این نوع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا با اقامت دائم، شما باید از قبل، یکی از ویزاهای زیرکلاس 188، 444 و 457 را دریافت کرده باشید و بتوانید مشارکت مداوم تجاری خود را در استرالیا، نشان دهید. نحوه درخواست ویزا نیز به صورت آنلاین میباشد. انواع مختلفی از ویزای سرمایه گذاری که زیرمجموعه ای از ویزای زیرکلاس 888 میباشند، عبارتنداز:

  • ویزای Business Innovation Stream در استرالیا (ویزای نوآوری تجاری)
  • ویزای Investor Stream در استرالیا
  • ویزای Investor Stream ویژه در استرالیا
  • ویزای کارآفرینی در استرالیا (Entrepreneur stream)
  • ویزای Investor Stream premium در استرالیا(ویزای سرمایه گذاری تضمینی)
سؤالات متداول
  • آیا امکان دریافت ویزای سرمایه گذاری در این کشور از طریق خرید ملک یا سهام وجود دارد؟

خیر. مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت این کشور از طریق خرید بورس و سهام یا اوراق قرضه ممکن نمیباشد. این درحالیست که در بسیاری دیگر از کشورهای جهان، مشارکت در بورس و خرید سهام، روشی مرسوم برای مهاجرت است. شما میتوانید جهت بررسی شرایط خرید سهام در کشورهای دیگر جهان، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

  • آیا برای دریافت ویزای سرمایه گذاری، مدرک زبان لازم است؟

خیر. ارائه مدرک زبان ضروری نمیباشد اما داشتن نمره آیلتس 5 به بالا، میتواند شانس شمارا جهت اخذ ویزا افزایش دهد. در برخی موارد، شما میبایست پس از اخذ ویزا، با پرداخت هزینه در استرالیا دوره زبان بگذرانید.

  • آیا با دریافت ویزای سرمایه گذاری، امکان دریافت ویزا برای افراد خانواده هم وجود دارد؟

بله. سرمایه گذاران میتوانند همسر و فرزاندان خود را به استرالیا بیاورند. در ضمن، افراد خانواده اجازه کار و تحصیل را نیز خواهند داشت.

سخن پایانی

کشور استرالیا به لحاظ کارآفرینی جهانی، در رتبه هفتم جهان قرار دارد و تقریباً نیمی (49٪) از شرکت های استرالیایی در زمینه نوآوری فعال هستند. مشوق های خاص دولت فدرال نیز برای حفظ یک محیط پویا و پیشرفته، از نظر فناوری و برای توسعه تجارت و صنعت، همیشه وجود دارد. سرمایه گذاری در استرالیا یکی از برترین گزینه های مهاجرتی میباشد که منجر به اخذ اقامت این کشور خواهد شد. متقاضیان میتوانند در صورت داشتن شرایط، نسبت به اخذ ویزای سرمایه گذاری زیر کلاس 188 و 888، که جزو محبوبترین ویزاهای استرالیا هستند، اقدام نمایند. ما در این مقاله به بررسی انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا و شرایط اخذ آن پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر و فراهم شدن شرایط شما مخاطب عزیز برای سرمایه گذاری در کشور زیبای استرالیا کمک کرده باشد.

عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور استرالیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *