نکات مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلستان

انگلستان یکی از برترین کشورهایی می باشد که بیش ترین استقبال را از سرمایه گذاری های خارجی انجام می دهد. این کشور، سرمایه گذاران خلاق و نوآور جهان را برای مشارکت و کمک به موفقیت جهانی خود در زمینه اقتصاد و تجارت، جذب می کند. انگلستان با ارائه سخاوتمندانه انواع ویزای سرمایه گذاری، مسیر مهاجرتی سرمایه گذاران را هموار نموده و موقعیتی رقابتی را با کشورهای دیگر شکل داده است. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلستان بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در انگلیس و اخذ اقامت این کشور هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

ویزای سرمایه گذاری در انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای سرمایه گذاری انگلستان چیست؟
  • شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان در سال 2024
  • شرایط دریافت اقامت سرمایه گذاری انگلستان برای اعضای خانواده
  • شرایط تمدید ویزای سرمایه گذاری انگلستان
  • برترین گزینه های سرمایه گذاری انگلستان در سال 2024
  • شرایط راه اندازی کسب و کار در انگلستان

ویزای سرمایه گذاری انگلستان چیست؟

ویزای سرمایه گذاری در انگلستان که با عنوان ویزای Tier1 investor شناخته می شود، از تاریخ 17 فوریه 2022 قابل دریافت نمی باشد. قبل از این تاریخ، افرادی که میتوانستند با سرمایه بالا و حداقل 2 میلیون پوند، در سهام شرکت های بریتانیا سرمایه گذاری نمایند، قادر به دریافت ویزای سرمایه گذاری بوده اند. در واقع، این سرمایه گذاری باید در بخش سرمایه سهام (Share capital) و یا سرمایه وام (Loan capital) انجام میشده است. اما اکنون و با توجه به شرایط و قوانین جدید، متقاضیان سرمایه گذاری در انگلستان تنها می توانند با اخذ ویزای استارت آپ و یا ویزای innovator، اقامت انگلستان را به دست آورند. در ضمن، اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور از طریق خرید املاک و مستغلات و یا اوراق قرضه ممکن نمی باشد.

ویزای سرمایه گذاری در انگلستان

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان در سال 2024

بر اساس قوانین جدید تعیین شده از سوی دولت بریتانیا، از تاریخ 17 فوریه سال 2022، گزینه دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان لغو می باشد. کلیه درخواست ها پس از این تاریخ کنسل شده و وجوه دریافت شده به متقاضیان عودت داده خواهد شد. البته لازم به ذکر است که دارندگان ویزای سرمایه گذاری این کشور که پیش از این تاریخ ویزای خود را دریافت نموده اند، همچنان می توانند نسبت به تمدید ویزای خود برای 2 سال دیگر اقدام نموده و یا برای اعضای خانواده خود ویزا دریافت کنند. در حال حاضر، تنها گزینه اخذ ویزای استارت آپ و ویزای innovator انگلستان برای سرمایه گذاران فعال است.

شرایط دریافت اقامت سرمایه گذاری انگلستان برای اعضای خانواده

با توجه به قوانین جدید بریتانیا، دارندگان ویزای سرمایه گذاری در انگلستان که ویزای خود را قبل از 17 فوریه 2022 دریافت کرده باشند می توانند همچنان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، ویزای همراه دریافت نموده و اقامت انگلستان را برای آنان درخواست دهند. فرزندان بالای 18 سال نیز تحت شرایط خاص قادر می باشند ویزای همراه دریافت نمایند. معمولا مدت زمان پردازش درخواست متقاضیان، 8 هفته کاری می باشد. در شرایطی با پرداخت 800 پوند، درخواست ها در اولویت قرار داده می شوند. هزینه درخواست ویزای همراه برای هر نفر، 1.638 پوند انگلیس خواهد بود و هزینه ای نیز باید بابت استفاده از خدمات درمانی در انگلستان پرداخت شود. سایر سرمایه گذارانی که در حال حاضر ویزای استارت اپ و یا ویزای innovator دریافت می نمایند قادر خواهند بود به صورت همزمان و با پرداخت هزینه، برای اعضای خانواده خود ویزا دریافت کنند. هزینه دریافت ویزای همراه در روش استارت اپ برای هر نفر، 378 پوند و در روش اخذ ویزای innovator، برای هر نفر 1.036 پوند خواهد بود.

شرایط تمدید ویزای سرمایه گذاری انگلستان

بر اساس قوانین جدید، دارندگان ویزای سرمایه گذاری این کشور که ویزای خود را قبل از 6 نوامبر سال 2014 دریافت کرده باشند می توانند تحت شرایط زیر، همچنان ویزای خود را تمدید کنند:

  • اگر حداقل 2 میلیون پوند در سهام شرکت های بریتانیا و یا در اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کرده باشند (این سرمایه گذاری میبایست پس از 6 آوریل 2020 انجام شده باشد)
  • اگر حداقل مبلغ 1 میلیون پوند در بریتانیا تحت کنترل خود داشته باشند (این سرمایه گذاری باید قبل از 6 آوریل 2020 انجام شده باشد)
  • اگر 3 ماه پس از شروع سرمایه گذاری خود، حداقل 750000 پوند در سهام شرکت ای بریتانیا و یا اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کرده باشند

از طرفی دیگر، سرمایه گذارانی که ویزای خود را پس از تاریخ 6 نوامبر 2014 دریافت نموده باشند، چنانچه حداقل 2 میلیون پوند در انگلستان تحت کنترل خود داشته و این مبلغ را در سهام شرکت های فعال بریتانیا سرمایه گذاری کرده باشند، قادر خواهند بود ویزای خود را برای دو سال دیگر تمدید کنند. با توجه به آنچه در وبسایت رسمی اداره مهاجرت انگلستان آورده شده است، دارندگان ویزای سرمایه گذاری که ویزای خود را قبل از 29 مارس 2019 از طریق سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی دریافت کرده باشند نیز می توانند نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنند.

برترین گزینه های سرمایه گذاری انگلستان در سال 2024

از آنجاییکه در حال حاضر امکان دریافت ویزای سرمایه گذاری در انگلستان (ویزای Tier1 investor) وجود نداشته و متقاضیان سرمایه گذاری قادر نخواهند بود از طریق سرمایه گذاری در بخش سهام شرکت ها، خرید اوراق قرضه دولتی و یا خرید ملک در انگلستان اقامت این کشور را دریافت نمایند، بهترین گزینه برای سرمایه گذاران جهت اخذ ویزا و اقامت انگلستان، ارائه بیزنس پلن خلاقانه و اخذ ویزای استارت آپ و یا ویزای innovator است. متقاضیان می توانند با ارائه یک بیزنس پلن جدید و نوآورانه که سودآور بوده و شبیه هیچ بیزنس دیگری در بریتانیا نمی باشد، کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی نمایند. در ادامه به شرح این روشها می پردازیم.

ویزای سرمایه گذاری در انگلستان
شرایط راه اندازی کسب و کار در انگلستان

افرادی که موفق به اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلستان نشده باشند می توانند با ارائه یک بیزنس پلن خلاقانه و جدید که به نفع اقتصاد انگلستان باشد، کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی نموده و اقامت این کشور را دریافت نمایند. در روش استارت اپ متقاضیان باید پس از دریافت تاییدیه طرح تجاری خو، با اثبات تمکن مالی به ارزش حداقل 1270 پوند و همچنین ارائه مدرک زبان، ویزا دریافت نمایند. در روش ویزای innovator نیز پس از دریافت تاییدیه طرح تجاری، اثبات تمکن مالی به ارزش حداقل 50000 پوند و ارائه مدرک زبان جهت اخذ ویزا ضروری خواهد بود. 

بیزنس پلن و یا همان طرح تجاری باید کاملا جدید باشد و متقاضیان امکان شراکت در بیزنس های فعال و از پیش تاسیس شده در بریتانیا را نخواهند داشت. ویزای استارت آپ انگلستان در ابتدا به صورت 2 ساله صادر می گردد و پس از آن قابل تمدید خواهد بود. در ضمن، دارندگان ویزای استارت آپ می توانند با راه اندازی یک کسب و کار جدید در انگلستان، ویزای فعلی خود را به ویزای innovator نیز تبدیل نمایند. این در حالیست که ویزای innovator در ابتدا به صورت 3 ساله صادر می شود و پس از 3 سال کار و زندگی مستمر در انگلستان، امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد. در هر دو روش، متقاضیان می توانند برای اعضای خانواده خود نیز درخواست ویزا و اقامت دهند.

سؤالات متداول
  • سرمایه گذاری در انگلستان چگونه ممکن است؟

در حال حاضر، تنها از طریق استارت آپ و ارائه طرح تجاری ممکن است.

  • آیا از طریق کارآفرینی نیز می توان اقامت انگلستان را دریافت کرد؟

بله. دارندگان ویزای کارآفرینی (entrepreneur) نیز می توانند با ارائه بیزنس پلن و برآورده کردن الزامات زبان، ویزا و سپس اقامت انگلستان را دریافت نمایند.

  • آیا اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید ملک ممکن است؟

خیر. سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات انگلستان منجر به اخذ ویزا و اقامت نخواهد شد.

  • آیا برای راه اندازی کسب و کار در انگلستان ارائه مدرک زبان الزامی است؟

بله. شما میبایست با ارائه مدرک زبان ثابت نمایید که در زبان انگلیسی مهارت کافی دارید.

  • آیا دانشجویان دانشگاه های انگلستان نیز می توانند در این کشور بیزنس راه اندازی نمایند؟

بله. چنانچه طرح تجاری آنان تایید شود و سرمایه لازم را فراهم نمایند، امکان اخذ اقامت انگلستان نیز برای آنان فراهم خواهد بود.

سخن پایانی

کشور انگلستان همواره به منظور رونق بیشتر اقتصاد خود، از سرمایه گذاری های خارجی در این کشور استقبال نموده است. اما در حال حاضر، گزینه سرمایه گذاری در بخش سهام شرکت های بریتانیا و دریافت ویزای سرمایه گذاری Tier1 در دسترس نمی باشد. پس توصیه می شود متقاضیان، سایر روش های سرمایه گذاری در این کشور مانند ارائه طرح تجاری و اخذ ویزای استارت آپ یا ویزای innovator را انتخاب نمایند. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلستان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *