نکات مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری در برزیل

بازارهای رو به رشد و صنایع مختلف کشور برزیل امروزه به یکی از محبوب ترین مقاصد سرمایه گذاری برای سرمایه داران خارجی تبدیل شده است. این کشور که پس از شیوع ویروس کرونا به خوبی توانست به بهبود اقتصادی دست پیدا کند و صنایع مختلف خود را رونق بخشد، اکنون این فرصت را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آورده است تا بتوانند در این رشد اقتصادی سهیم باشند و از مزایای سرمایه گذاری در این کشور برخوردار شوند. قوانین و موانع مربوط به سرمایه گذاری همیشه در حال تغییر هستند و همین امر باعث شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در درک جنبه های عملی رویه سرمایه گذاری با مشکل مواجه شوند. از همین رو در ادامه این مقاله قصد داریم به طور کامل شرایط ویزای سرمایه گذاری در برزیل را مورد بررسی قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور برزیل گردآوری شده است.

ویزای سرمایه گذاری در برزیل

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای سرمایه گذاری در برزیل
  • مراحل سرمایه گذاری و افتتاح شرکت در کشور برزیل
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در برزیل
  • قوانین مربوط به سرمایه گذاری در برزیل

قوانین اخذ ویزای سرمایه گذاری در برزیل

رویه ویزای سرمایه گذار در برزیل توسط شورای ملی مهاجرت (CNIg) اداره می شود که قوانین مربوط به آن از سال 2015 به صورت یک قطعنامه ایجاد شده اند. بر اساس این قطعنامه قوانین جدیدی در مورد مقدار سرمایه مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در برزیل و قوانینی مربوط به شرکت های نوپا که در بخش نوآوری و فناوری فعالیت می کنند، اعمال شده است.

نکته کلیدی این است که شما نمی توانید ویزای سرمایه گذاری برزیل را زمانی که در این کشور حضور دارید دریافت کنید. ویزای شما زمانی که مورد تایید قرار گرفت توسط سفارت یا سرکنسولگری مورد نظر متقاضی صادر می شود. این بدان معناست که اگر با ویزای توریستی در برزیل هستید، برای دریافت ویزای دائمی جدید خود باید کشور را ترک کنید.

ویزای سرمایه گذاری در برزیل

همچنین لازم به توضیح است که در هیچ یک از مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری در برزیل، نیازی به حضور سرمایه گذار خارجی در برزیل نیست و تمامی مراحل را می توان از طریق نماینده با صدور وکالت‌نامه با اختیارات خاص انجام داد. از همین رو، سرمایه گذاران خارجی می توانند بلافاصله پس از تایید ویزای خود، بدون سفر به برزیل، اقدامات لازم برای انتقال سرمایه را انجام دهند.

همچنین سرمایه گذاران خارجی می توانند در صورت نیاز، اقامت خود در برزیل را قبل یا در طول زمان پردازش ویزا برنامه ریزی و دریافت کنند.  با علم به اینکه ویزا در برزیل صادر نمی شود، سرمایه گذار خارجی این امکان را دارند از ویزای توریستی 90/180 روزه برای آماده سازی شرایط اقامت خود در برزیل نیز استفاده کند.

مراحل سرمایه گذاری و افتتاح شرکت در کشور برزیل

از آنجایی که مراحل زیادی در این زمینه وجود دارد، داشتن یک نمای کلی دقیق از رویه اخذ ویزای سرمایه گذاری در برزیل و بازه های زمانی مورد نیاز برای دریافت آن، ضروری است. در ابتدا شما باید از طریق مرجع خارجی مربوطه (معمولاً یک دفتر اسناد رسمی) وکالت‌نامه صادر کنید و گواهی آپستیل دریافت کنید. سپس برای تمام مدارک خارجی که قرار است در طی مراحل ویزا مورد استفاده قرار گیرند (به عنوان مثال گذرنامه و گواهی تولد) گواهی آپوستیل ارائه دهید.

پس از اینکه نماینده مربوطه اسناد لازم را دریافت کرد، می توانید کارت CPF (شماره مالیات دهندگان فردی برزیل) را از آژانس درآمد فدرال دریافت کنید. پس از به دست آمدن CPF، می توان مراحل افتتاح شرکت را آغاز کرد.

در صورتی که سرمایه گذار خارجی قصد دارد شرکتی را از صفر راه اندازی کند، باید یک آدرس معتبر برای فعالیت خود به عنوان دفتر مرکزی شرکت ارائه دهد. با این حال، سرمایه گذار نمی تواند در این زمان از پول سرمایه گذاری استفاده کند. این بدان معناست که شما نمی توانید قبل از افتتاح شرکت خود ملکی بخرید، در غیر این صورت پولی که در ملک سرمایه گذاری می کنید به عنوان سرمایه گذاری خارجی محسوب نمی شود.

در این مرحله سرمایه گذاران می توانند از وکیل معتبر برای سرمایه گذاری های خود کمک بگیرند، زیرا یک شرکت تازه تأسیس برای انجام فعالیت های تجاری خود در برزیل نیاز به مجوز دارد و برای فعال بودن مشمول مالیات می شود. همه این مراحل ممکن است بسته به درخواست هیئت بازرگانی بین 1 تا 2 ماه طول بکشند.

پس از افتتاح شرکت، سرمایه گذار باید یک حساب بانکی برای شرکت باز کند تا حواله سرمایه گذاری از طریق آن انجام شود. این مرحله نیز ممکن است زمان زیادی ببرد زیرا بسیاری از مدیران بانک در برزیل به شرکت ‌هایی با سهامداران خارجی عادت ندارند و از آنجایی که بانک‌ ها می ‌توانند قوانین خود را در مورد رویه ‌های داخلی وضع کنند، درخواست اسناد و گواهی های لازم ممکن است مدتی طول بکشد. از همین رو، یافتن بانک های مناسب و مدیران با تجربه در این مرحله ضروری است.

با باز شدن حساب بانکی شرکت، در نهایت می توان سرمایه گذاری را انجام داد. اما قبل از آن، شرکت برای دریافت سرمایه گذاری خارجی نیاز به ثبت در بانک مرکزی برزیل دارد. این مرحله می تواند 1 الی 2 هفته طول بکشد. علاوه بر این، روش حواله پول نیز با توجه به تجربه مدیر بانک در زمینه سرمایه گذاری مستقیم خارجی، می تواند مدتی طول بکشد. در برخی موارد این احتمال وجود دارد که فرآیند بیش از 30 روز طول بکشد. همچنین حواله پول باید از طریق ثبت شرکت بانک مرکزی مورد تایید قرار بگیرد. در غیر این صورت کل عملیات به عنوان عملیات سرمایه گذاری مستقیم خارجی تلقی نخواهد شد.

پس از اینکه سرمایه گذاری به درستی در بانک مرکزی ثبت شد، درخواست ویزای سرمایه گذاری در برزیل ثبت خواهد شد. خوشبختانه آخرین مراحل تایید ویزا، طبق قوانین جدید معمولاً بین 15 تا 30 روز طول می کشد. پس از تایید، کنسولگری برزیل در مورد نحوه دریافت مدارک ویزای دائمی با سرمایه گذار قرار ملاقات خواهد داشت، با این حال، رویه ها ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در برزیل

اگرچه در سال های اخیر، حداقل مقدار سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کشور برزیل افزایش یافته است، اما فرصت هایی برای استارتاپ ها ایجاد شده است که شرایط مناسبی را به سرمایه گذاران ارائه می دهند. قبل از سال 2016، حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری 150.000.00 دلار بود. اکنون، با وضع قوانین جدید، حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری به 500.000.00 دلار افزایش یافته است.

با این حال، بر اساس قوانین جدید، فرصت های مناسبی در اختیار استارتاپ هایی که در بخش فناوری، علمی یا نوآوری کار می کنند، قرار گرفته است. طبق این قوانین در صورتی که یک استارتاپ واجد شرایط تعیین شده باشد، حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری به 150.000.00 دلار کاهش می یابد و فرصتی برای سرمایه گذارانی ایجاد می کند که می خواهند کسب و کاری را در کشور برزیل راه اندازی کنند.

ویزای سرمایه گذاری در برزیل

قوانین مربوط به سرمایه گذاری در برزیل

در صورتی که تمامی مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری در برزیل خود را با موفقیت پشت سر گذاشتید و ویزای خود را دریافت کردید، یک سال فرصت دارید تا قبل از انقضای آن به برزیل نقل مکان کنید. از همان ابتدای دریافت ویزا، به شما مجوز اقامت دائم برزیل اعطا می شود و ویزای شما تا زمانی که سرمایه گذاری شما در برزیل فعال باشد به همین صورت باقی خواهد ماند.

ویزای سرمایه گذاری در برزیل به شما این حق را می دهد تا زمانی که سرمایه شما در برزیل فعال است، در این کشور زندگی و کار کنید. با این حال، سرمایه گذاران موظف هستند ویزای خود را پس از سه سال تمدید کنند و پس از آن، در صورتی که سرمایه گذاری فرد فعال باشد، ویزای سرمایه گذاری به صورت خودکار تمدید می شود.

پس از چهار سال اقامت در این کشور، در صورت تمایل می توانید برای شهروندی برزیل اقدام کنید.

هنگام استفاده از این ویزا می توانید به خارج از برزیل سفر کنید. اما اگر بیش از دو سال برزیل را ترک کنید، ویزای شما لغو می شود.

اگر تصمیم دارید که سرمایه گذاری خود را از برزیل خارج کنید، می توانید این کار را در هر زمانی که مایل هستید، انجام دهید. با این حال، خارج کردن سرمایه از برزیل باعث می شود که ویزای شما در آینده تمدید نشود.

سؤالات متداول
  • شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور برزیل چیست؟

– حداقل سرمایه گذاری 150000 BRL (28000 دلار آمریکا)

– حضور فیزیکی 30 روز در سال

– زمان پردازش درخواست 4-6 ماه

  • چگونه می توان تابعیت برزیل را دریافت کرد؟

اگر حداقل 4 سال تحت مجوز اقامت دائم در این کشور زندگی کنید، می توانید تابعیت برزیل را دریافت کنید. اما اگر با یک شهروند برزیلی ازدواج کرده اید یا فرزندان برزیلی به دنیا آورید، این 4 سال به یک سال زندگی در کشور با اقامت دائم کاهش پیدا می کند.

  • سریع ترین راه برای گرفتن شهروندی برزیل چیست؟

به صورت کلی، دریافت شهروندی کشور برزیل حداقل به دوسال زمان نیاز دارد با این وجود تابعیت از طریق ازدواج با یک شهروند برزیلی و سرمایه گذاری از جمله آسان ترین راه های اخذ اقامت برزیل هستند.

  • آیا کشور برزیل اجازه تابعیت مضاعف را به شهروندان می دهد؟

تنها در صورتی نظام حقوقی ملی به برزیلی‌ها اجازه می ‌دهد که تابعیت دوگانه یا چندگانه داشته باشند که اجداد آنها دارای ملیتی دیگر باشد و یا در خارج از کشور برزیل به دنیا آمده باشند و یا بر اساس قانونی از کشورهای خارجی، متحمل اخذ تابعیت کشور دیگر شده باشند.

  • آیا می توان به عنوان یک خارجی در برزیل حساب بانکی باز کرد؟

بله، با این حال، شرط اولیه برای افتتاح حساب بانکی در برزیل، داشتن ویزای اقامت است.

سخن پایانی

در صورتی که قصد سرمایه گذاری در کشور برزیل را دارید، ابتدا باید اقدام به دریافت ویزای سرمایه گذاری در برزیل نمایید. این ویزا مستلزم ارائه پیش نیازهای متنوعی است که قبل از اقدام به درخواست باید با آنها آشنایی داشته باشید. در این مقاله به طور جامع با برخی از پیش نیازها و الزامات اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور برزیل آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری برزیل را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *