نکاتی که پیش از اخذ ویزای سرمایه گذاری در سوئیس باید بدانید

سوئیس یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپا است و به دلیل داشتن استانداردهای بالای زندگی، زیرساخت‌های جهانی، بی‌طرفی سیاسی و آزادی، مقصدی جذاب برای بازنشستگان، سرمایه‌گذاران تجاری و افراد ثروتمند بوده و به مقصدی رویایی و مورد توجه جهت مهاجرت تبدیل شده است. سوئیس هم از نظر مالی و هم از نظر سیاسی، یک کشور امن در جهان است. ارز ثابت، قدرت خرید قوی، مالیات متوسط، سیستم ایالتی فدرال، و ثبات اقتصادی و سیاسی سطح بالایی از امنیت سرمایه گذاری در کشور سوئیس را تضمین می کند. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی نکاتی بپردازیم که لازم است شما قبل از سرمایه گذاری در سوئیس بدانید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است. 

ویزای سرمایه گذاری در سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا سرمایه گذاری در کشور سوئیس؟
  • شرایط سرمایه گذاری در سوئیس
  1. اقتصاد قوی سوئیس

ثبات قدرت خرید که از طریق تورم پایین، فضای عالی سرمایه ‌گذاری در سوئیس ، مالیات دهی سالم و تقریباً وجود هیچگونه اعتصاب کارگری حاصل می‌شود، شکوفایی و ثبات اقتصاد سوئیس را تضمین می‌کند. قدرت اقتصاد سوئیس تا حد زیادی به دلیل گسترش بین المللی و درهم تنیدگی قوی آن با اقتصاد کشورهای دیگر است. سوئیس یکی از بالاترین نرخ های صادرات را به عنوان درصد تولید ناخالص داخلی دارد. شرکت های کوچک و متوسط بسیار تخصصی و انعطاف پذیر، صنعت پیشرفته سوئیس را از نظر فناوری مشخص می کنند. سوئیس با داشتن سرانه تولید ناخالص ملی که در رتبه دوم جهان قرار دارد، بازار بسیار جذابی جهت تجارت و سرمایه گذاری دارد و فضای آن بسیار رقابتی است.

ویزای سرمایه گذاری در سوئیس
  1. بازار جذاب برای سرمایه گذاران خارجی

سوئیس یک موقعیت استراتژیک برای بازارهای اروپایی دارد و از ثبات اقتصادی، مالی و سیاسی، مدیریت شفاف و موقعیت جغرافیایی مرکزی در اروپا سود می برد. علاوه بر این، قوانین بازار کار بر اساس برخی از اصول لیبرال که به نفع شرکت ها است، تعیین شده اند. به طور کلی، سوئیس به عنوان بهشت ​​مالیاتی در نظر گرفته می شود، اما مالیات پایین در اصل به این دلیل است که بیش از 70 معاهده مالیات مضاعف منعقد شده است که به شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد از نرخ های مالیاتی پایین تر بهره مند شوند. مالیات ها در سطوح فدرال، کانتونی و شهری اخذ می شود که از پایین ترین مالیات ها در منطقه اروپا، هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی است. کانتون‌ها و شهرداری‌های سوئیس از استقلال بالایی در تعیین نرخ‌ها و کسر مالیات برخوردارند، به استثنای مواردی که توسط دولت فدرال اعمال می‌شود. برای جذب سرمایه گذاری در سوئیس ، رقابت واقعی بین کانتون ها از نظر نرخ مالیات وجود دارد که فقط برای کسانی که می خواهند در سوئیس کسب و کار راه اندازی کنند می تواند سودمند باشد. دولت فدرال همچنین مشوق های مالیاتی مختلفی را برای شرکت های خارجی در نظر می گیرد.

  1. حمایت از سرمایه گذاری خارجی

قوانین سرمایه گذاری بین المللی مربوط به سوئیس، توسط سازمان تجارت جهانی (WTO) تعیین می شود. باید توجه داشت که سوئیس در سالهای اخیر، درگیر هیچ گونه اختلاف بین المللی بزرگی در مورد سرمایه گذاری خارجی نبوده و همواره از متقاضیان سرمایه گذاری در سوئیس استقبال کرده است. این به دلیل سیاست شفاف و لیبرال آن است. دولت فدرال مشوق های مالیاتی مختلفی را برای شرکت های خارجی در نظر گرفته است تا آنان را به سرمایه گذاری در کشور سوئیس مشتاق کند.

شرایط سرمایه گذاری در سوئیس

متقاضیان سرمایه گذاری در کشور سوئیس و اخذ ویزا و اقامت این کشور، میتوانند به دو روش زیر، نسبت به دریافت ویزای سرمایه گذاری اقدام نمایند:

  1. تاسیس شرکت در سوئیس

هر تبعه خارجی می تواند در سوئیس (در هر کانتون) شرکتی را با هدف ایجاد شغل برای شهروندان محلی سوئیس تشکیل دهد و در نتیجه به توسعه اقتصاد این کشور کمک کند. صاحبان شرکت که اقدام به سرمایه گذاری در سوئیس نموده اند، واجد شرایط دریافت اقامت سوئیس و حتی پاسپورت آن هستند. کانتون زوگ، به دلیل دریافت مالیات کم، کانتون بسیار مطلوبی برای تشکیل شرکت در سوئیس است. یکی از بهترین مزایای این روش و دریافت ویزای شنگن سوئیس آن است که امکان همراه بردن اعضای خانواده به سوئیس نیز وجود دارد و متقاضی اصلی و اعضای خانواده قادر خواهند بود آزادانه در منطقه شنگن سفر نمایند. تاسیس شرکت با مسئولیت محدود، یکی از رایج ترین روشهای ثبت شرکت در سوئیس است.

  1. پرداخت مالیات Lump Sum در سوئیس، ویژه بازنشستگان

امکان سرمایه گذاری و دریافت مجوز اقامت سوئیس، با پرداخت هزینه “مالیات مقطوع سالانه” به ارزش حداقل 150000 فرانک (تقریباً 170000 دلار آمریکا) یا بیشتر، بسته به کانتون سوئیس به جز زوریخ، وجود دارد. این هزینه مالیات سالانه ممکن است بسته به شرایط هر کانتون، تا 1 میلیون فرانک یا بیشتر برسد و صرف نظر از درآمد یا دارایی تعیین میشود. این روش برای اتباع خارجی که در سوئیس مقیم هستند اما در این کشور به صورت سودآور مشغول به کار نیستند، مفید میباشد. اجازه اقامت سوئیس از طریق پرداخت مالیات، به بازنشستگان، افراد ثروتمند یا توسعه دهندگان یک کسب و کار ارائه می شود و نیازی به اعلام درآمد و دارایی در سراسر جهان نیست. محبوب ترین کانتون های سوئیس برای این برنامه عبارتند از Bern، Nidwalden، Geneva، Schwyz ، Graubunden، Jura، St.Gallen، Vaud، Fribourg ،  Valais، Slothurn، Thurgau، Obwalden، Appenzler، Ticino، Lucerne، Zug.. از طریق این طرح، معمولا حدود 3-4 ماه طول می کشد تا اجازه اقامت در سوئیس را دریافت کنید.

متقاضیان سرمایه گذاری در سوئیس و اخذ اقامت این کشور باید توجه داشته باشند که بر طبق قوانین، امکان دریافت اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات وجود ندارد و تنها کسانی که از قبل اقامت سوئیس را از هر طریقی دریافت نموده باشند قادر خواهند بود اقدام به خرید ملک نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با متخصصان و کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

ویزای سرمایه گذاری در سوئیس
سؤالات متداول
  • آیا از طریق سرمایه گذاری در سوئیس میتوان شهروندی این کشور را دریافت کرد؟

بله. افرادی که بتوانند از طریق ثبت شرکت و یا پرداخت مالیات، اقامت سوئیس را کسب نمایند، پس از 12 الی 15 سال کار و زندگی مستمر در این کشور، با داشتن شرایط، میتوانند جهت دریافت پاسپورت و شهروندی سوئیس اقدام نمایند. خوشبختانه دولت سوئیس تابعیت دوگانه را به رسمیت شناخته و از شما نمیخاهد برای دریافت تابعیت سوئیسی، تابعیت قبلی خود را ترک نمایید.

  • مزایای سرمایه گذاری در سوئیس چیست؟

دارندگان ویزای سرمایه گذاری که از نوع شنگن میباشد، قادر خواهند بود آزادانه به کل کشورهای شنگن سفر نمایند. در ضمن سرمایه گذاری در کشور سوئیس بسیار امن بوده و محدودیت سنی ندارد. دارندگان ویزای سرمایه گذاری سوئیس میتوانند اعضای خانواده خود را نیز به این کشور برده و فرزندان آنان قادر خواهند بود در بهترین مدارس سوئیس به تحصیل بپردازند. در نهایت، مهمترین مزیت اخذ این ویزا، دریافت اقامت و حتی شهروندی سوئیس میباشد.

  • آیا شهروندان خارج اتحادیه اروپا میتوانند در سوئیس اقدام به خرید ملک نمایند؟

بله. کلیه شهروندان داخل و خارج اتحادیه اروپا قادر خواهند بود در سوئیس املاک و مستغلات خریداری نمایند. اما نکته قابل توجه آن است که بر اساس قوانین سوئیس، این کشور از طریق خرید ملک، به شهروندان خارج اتحادیه اروپا اقامت و یا ویزای سرمایه گذاری در سوئیس را نخواهد داد. خرید ملک میتواند صرفا جنبه سودآوری داشته باشد. اما کسانیکه اقامت و یا شهروندی سوئیس را از روشهای دیگر کسب کرده باشند، به راحتی میتوانند در سوئیس املاک و مستغلات خریداری نمایند. پس توصیه میشود اگر سرمایه لازم را دارید، از سایر روشها جهت سرمایه گذاری در این کشور بهره ببرید و یا خرید املاک در سایر کشورهایی که از این طریق اقامت اعطا میکنند را امتحان کنید.

  • بهترین روش مهاجرت به سوئیس چیست؟

البته که به طور قطع نمیتوان گفت کدام روش بهتر است و شرایط متقاضی، تعیین کننده بهترین روش برای آن فرد میباشد. اما در حالت کلی، تحصیل، کار و سرمایه گذاری در سوئیس ، جزو بهترین روشها میباشند. شما میتوانید جهت بررسی شرایط خود و انتخاب بهترین روش که مناسب شما باشد و کمترین اتلاف وقت و هزینه را برای شما داشته باشد، با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

سخن پایانی

سوئیس رقابتی ترین مرکز تجاری در جهان است. دلایل خوبی برای ایجاد یک کسب و کار در سوئیس وجود دارد که عبارتند از: نوآوری و فناوری درجه یک، سیستم اقتصادی لیبرال، ثبات سیاسی، پیوند نزدیک با بازارهای خارجی، سیستم‌های آموزشی عالی، مراقبت‌های بهداشتی، زیرساخت‌های برجسته، استاندارد بالای زندگی، و یک سیستم مالیاتی رقابتی. متقاضیان سرمایه گذاری در کشور سوئیس میتوانند از دو روش تاسیس شرکت و پرداخت مالیات Lump Sum، نسبت به اخذ ویزا و اقامت این کشور اقدام نمایند. ما در این مقاله به بررسی شرایط سرمایه گذاری در سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت سرمایه گذاری در کشور سوئیس کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *