قوانین اخذ ویزای همراه سوئیس

سوئیس کشوری عالی برای مهاجرت است و شهروندان خارجی که به این کشور نقل مکان می‌کنند، می‌توانند با درخواست اقامت موقت یا دائم، در سوئیس تحصیل، کار و زندگی کنند. پس از اخذ مجوز اقامت دائم یا موقت در سوئیس از روش‌های مختلف اقامت کاری، تحصیلی، پناهندگی و… فرد دارای مجوز اقامت می‌تواند به‌عنوان اسپانسر عمل کرده و اعضای خانواده خود را برای آن‌ها برای زندگی و کار به سوئیس بیاورد. اعضای خانواده فرد مقیم باید ویزای همراه سوئیس یا ویزای اتحاد خانواده که تنها در شرایط خاصی صادر می‌شود، دریافت کنند. روند اخذ این ویزا بسته به ملیت و نوع مجوز اقامت فرد مقیم سوئیس متفاوت خواهد بود. مانند اکثر ویزاها و مجوزهای سوئیس، دبیرخانه دولتی مهاجرت (SEM) مسئول ویزای اتحاد خانواده در سوئیس است. ما در این مقاله به جزئیات دریافت ویزای سوئیس برای اعضای خانواده می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور سوئیس، گردآوری‌شده است.

ویزای همراه سوئیس

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چه کسانی برای مهاجرت به سوئیس نیازی به ویزای خانوادگی ندارند؟
  • چه کسانی برای پیوستن به خانواده در سوئیس به ویزای خانوادگی نیاز دارند؟
  • ویزای ملاقات با اعضای خانواده در سوئیس
  • مدارک و مراحل اخذ ویزای خانوادگی سوئیس

اگرچه سوئیس بخشی از اتحادیه اروپا (EU) نیست، اما به همراه ایسلند، لیختن‌اشتاین و نروژ بخشی از اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) است. کشورهای اتحادیه اروپا و EFTA حقوق متقابلی دارند که یکی از آنها سفر بدون ویزا بین این کشورهاست. به همین دلیل، شهروندان اتحادیه اروپا/EFTA می‌توانند بدون نیاز به درخواست ویزا برای پیوستن به اعضای خانواده به سوئیس نقل مکان کنند. بااین‌حال، اگر بیش از سه ماه در این کشور قصد اقامت داشته باشند، باید برای اجازه اقامت سوئیس اقدام کنند.

ویزای همراه سوئیس

چه کسانی برای پیوستن به خانواده در سوئیس به ویزای خانوادگی نیاز دارند؟

اتباع کشورهای ثالث خارج از اتحادیه اروپا/EFTA برای پیوستن به اقوام خود در سوئیس به ویزای خانوادگی یا ویزای همراه سوئیس نیاز دارند. اگر یکی از اعضای خانواده یا شریک زندگی شما مقیم سوئیس است، می‌توانید از 3 روش زیر برای دریافت ویزای خانوادگی سوئیس اقدام کنید:

  1. ویزای خانوادگی برای پیوستن به اتباع اتحادیه اروپا/EFTA مقیم سوئیس

شهروندان اتحادیه اروپا/EFTA که در سوئیس زندگی می‌کنند، می‌توانند افراد زیر را از طریق ویزای خانوادگی سوئیس با خود به سوئیس بیاورند:

  • همسر یا شریک زندگی
  • فرزندان یا نوه‌های زیر 21 سال یا بزرگ‌تر اگر بتوانند از نظر مالی خود را تأمین کنند
  • پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ اگر بتوانند از نظر مالی خود را تأمین کنند

شهروندان اتحادیه اروپا/EFTA که با ویزای تحصیلی در سوئیس هستند، فقط حق دارند همسر و فرزندان تحت تکفل خود را به سوئیس بیاورند. مدت اعتبار ویزای همراه سوئیس تا زمانی است که مجوز اقامت فرد مقیم سوئیس، اعتبار داشته باشد. همسر و فرزندان یک شهروند اتحادیه اروپا که مقیم سوئیس است با اخذ ویزای خانوادگی سوئیس حق کار و تحصیل در سوئیس را دارند. البته باید بیمه درمانی معتبر و خصوصی داشته باشند. همچنین درصورتی‌که خود اشتغال یا بیکار هستند باید تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه‌های خود در طول مدت اقامتشان در سوئیس را اثبات کنند. همچنین از آن جا که افراد همراه حق خرید یا اجاره مسکن شخصی ندارند باید در خانه عضوی از خانواده که به او ملحق می‌شوند، بمانند؛ بنابراین خانه یا آپارتمان فرد مقیم باید به‌اندازه‌ای بزرگ باشد که کل خانواده را در خود جای دهد.

  1. ویزای خانوادگی برای پیوستن به اتباع کشورهای ثالث با مجوز اقامت C در سوئیس

اگر عضوی از خانواده شما که شهروند یکی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا است، مقیم سوئیس باشد می‌تواند همسر یا شریک زندگی خود و فرزندان زیر 18 سال خود را با اخذ ویزای همراه به سوئیس ببرد. مدت اعتبار این ویزا به‌اندازه اعتبار مجوز اقامت فرد اسپانسر مقیم سوئیس است. اگر بیش از 3 ماه قصد اقامت با ویزای همراه در سوئیس را دارید باید مجوز اقامت سوئیس را دریافت کنید. این مجوز یک مجوز نوع B خواهد بود که اگر به مدت پنج سال بدون وقفه در سوئیس زندگی کنید، می‌توانید آن را با مجوز C مبادله کنید. بااین‌حال کودکان زیر 12 سال بلافاصله پس از درخواست برای اخذ مجوز اقامت، مجوز C دریافت می‌کنند.

  1. ویزای خانوادگی برای پیوستن به اتباع کشورهای ثالث با مجوز اقامت B یا L در سوئیس

مجوزهای B و L سوئیس مجوزهای اقامت کوتاه‌مدت هستند که به دارنده اجازه می‌دهد تا حداکثر یک سال به سوئیس نقل مکان کنند. شما می‌توانید مجوز B را سالانه تمدید کنید، اما مجوز L را می‌توانید فقط برای یک سال اضافی تمدید کنید.

اگر فرد مقیم سوئیس مجوز اقامت B و L داشته باشد، معمولاً بستگان او حق دریافت ویزای همراه سوئیس را ندارند. بااین‌حال، اگر فرد مقیم بتواند ثابت کند که فضای زندگی کافی برای زندگی مشترک کل خانواده خود دارد و می‌تواند از آن‌ها حمایت مالی کند، ممکن است بستگان او حق دریافت ویزای همراه را داشته باشند.

ویزای ملاقات با اعضای خانواده در سوئیس

اگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا/EFTA هستید، می‌توانید ویزای کوتاه‌مدت سوئیس برای اقامت در کنار اعضای خانواده دریافت کنید. ویزای شینگن C که از نظر فنی یک ویزای توریستی و کوتاه‌مدت است که امکان بازدید حداکثر 90 روزه در یک دوره 180 روزه از سوئیس را برای شما فراهم می‌کند.

اگر شریک زندگی شما مقیم سوئیس است اما هنوز ازدواج رسمی و قانونی نکرده‌اید نیز می‌توانید برای اخذ ویزای همراه سوئیس درخواست دهید. البته بر اساس قوانین شورای فدرال سوئیس، شما باید بتوانید ثابت کنید که:

  • واقعاً در یک رابطه جدی با یک تبعه و مقیم سوئیس هستید.
  • این رابطه مدتی است که وجود داشته است.
  • شما و شریک زندگی‌تان به طور مداوم در تماس بوده‌اید.
  • علاوه بر ارسال مدارک، ممکن است مجبور شوید در مصاحبه حضور پیدا کنید تا ثابت کنید که در یک رابطه واقعی هستید.

مدارک و مراحل اخذ ویزای خانوادگی سوئیس

بستگان تبعه کشور ثالثی که به عضو خانواده خود در سوئیس ملحق می‌شوند باید از طریق سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور مبدأ خود یا از طریق اداره محلی مهاجرت کانتونی در سوئیس، درخواست اخذ ویزای همراه سوئیس را به همراه مدارک زیر ارسال کنند:

  • پاسپورت معتبر که دارای حداقل 3 ماه اعتبار باشد.
  • گواهی مبنی بر اثبات روابط خویشاوندی با فرد مقیم، به‌عنوان‌مثال. سند ازدواج یا شناسنامه یا گواهی تولد
  • مدارک اثبات‌کننده تمکن مالی یا اثبات حمایت مالی فرد مقیم از آن‌ها
ویزای همراه سوئیس

پس از اخذ ویزا، هنگامی که با ویزای خانوادگی به سوئیس می‌رسید، باید 14 روز پس از ورود خود در سوئیس، محل اقامت خود را در اداره مهاجرت ثبت کنید. اگر بیش از سه ماه در سوئیس اقامت دارید، باید با اداره مهاجرت کانتونی خود تماس بگیرید تا اجازه اقامت خود را دریافت کنید. همچنین باید برای افتتاح حساب بانکی و خرید بیمه برای مراقبت‌های بهداشتی سوئیس اقدام کنید.

سؤالات متداول
  • چه مدت می‌توانم با ویزای شنگن در سوئیس بمانم؟

ویزای بازدید از خانواده در سوئیس یک ویزای کوتاه‌مدت است، به این معنی که شما فقط می‌توانید حداکثر 90 روز در سوئیس بمانید.

  • هزینه‌های اخذ ویزای خانوادگی سوئیس چقدر است؟

هزینه‌های ویزای خانوادگی در سوئیس 88 فرانک است. کودکان 6 تا ۱۲ساله می‌توانند ویزا را با قیمت 44 فرانک دریافت کنند. در صورت نیاز به صدور فوری ویزا، ممکن است هزینه اضافی (تا 50 درصد بالاتر از قیمت استاندارد) از شما دریافت شود.

  • آیا می‌توانم برای ملحق شدن به پسرعمویم در سوئیس درخواست ویزای همراه بدهم؟

خیر. فقط همسر و فرزندان و خانواده درجه یک فرد مقیم می‌توانند این ویزا را دریافت کنند.

  • همسر من با ویزای تحصیلی مقیم سوئیس است آیا من می‌توانم برای ویزای همراه درخواست بدهم؟

بله فقط باید مدارک تمکن مالی و گواهی ازدواج خود را در کنار سایر مدارک موردنیاز ارائه کنید.

  • اعتبار ویزای همراه سوئیس چقدر است؟

در اغلب موارد ویزای شما تا زمان اعتبار مجوز اقامت فرد مقیم معتبر خواهد بود.

سخن پایانی

دریافت ویزای همراه سوئیس فقط در صورتی امکان‌پذیر است که یکی از اعضای خانواده ساکن در سوئیس از حقوق لازم برای اقامت قانونی در این کشور برخوردار باشد. همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد مقیم می‌توانند با ارائه مدارک لازم برای درخواست ویزای همراه سوئیس درخواست بدهند. شرط تمکن مالی و ارائه مدارک اثبات خویشاوندی دو معیار اساسی در اخذ این ویزا است. بااین‌حال توجه به این نکته مهم است که مقامات سوئیس می‌توانند از اتباع خارجی که وارد این کشور می‌شوند، مدرک زبان درخواست کنند. سوئیس چندین زبان رسمی دارد، به همین دلیل زبان انگلیسی، آلمانی یا ایتالیایی پذیرفته می‌شود. بااین‌حال، امکان ثبت‌نام در دوره‌های زبان در سوئیس نیز وجود دارد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام
    برای تقاضای ویزای همراه برای پارتنر بدون سند ازدواج، فرد اصلی باید مقیم سوییس باشد منظور از اقامت چه نوع اقامتی ؟ دارنده ویزای D میتواند ؟ و اینکه از سوییس اقدام کند ؟

  2. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *