نحوه اخذ اقامت از طریق ویزای کار در کانادا

اخذ ویزای کاری این روزها یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا می باشد. به دلیل موقعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی فوق العاده کشور کانادا و همچنین جمعیت کم آن، سالانه بیش از 3000 کارمند ماهر و با استعداد را در خود جای می دهد. اخذ ویزای کار در کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار یکی از رایج ترین راه ها برای مهاجرت است. برای دریافت این ویزا باید به شرایط خاصی دست پیدا کنید و در یک سیستم امتیازدهی امتیاز لازم را دریافت کنید. البته برنامه نیروی کار ماهر تنها گزینه برای دریافت ویزای کار کانادا نیست. اگر بتوانید از کانادا پیشنهاد شغلی دریافت کنید، می توانید ویزای کار را نیز دریافت کنید. در این مقاله به نحوه اخذ ویزای کار در کانادا و مسائل مربوط به آن خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور کانادا گردآورى شده است.

ویزای کار در کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط ویزای کار در کانادا
  • وضعیت و نرخ بیکاری در کانادا
  • اخذ ویزای کار از طریق اسکیل ورکر
  • اخذ ویزای کار از طریق جاب آفر
  • مدارک لازم برای اخد ویزای کار در کانادا

شرایط ویزای کار در کانادا

افراد زیادی از سرتاسر دنیا سعی می کنند به روش های مختلف به کانادا مهاجرت کنند تا از فرصت های شغلی و اجتماعی مفید این کشور استفاده کنند. در این میان، مهاجرت کاری به کانادا بر اساس دانش و استعداد متقاضیان یکی از محبوب ترین مسیرهایی است که ایرانیان برای کار در این کشور انتخاب می کنند. این نوع ویزا مانند سایر ویزاها معمولاً نیاز به تکمیل فرآیندهای متعددی دارد. برنامه نیروی کار ماهر (Skilled Worker) یا دریافت پیشنهاد شغلی از یک کسب و کار کانادایی دو راه اصلی برای مهاجرت کاری به کانادا هستند.

ویزای کار در کانادا

اگر از طریق برنامه Skilled Worker (Express Entry Canada )درخواست دهید، می توانید برای خود و اعضای خانواده خود اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. افرادی که برای کار درخواست می کنند نیز باید از برنامه اکسپرس اینتری برای تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دائم استفاده کنند. اقامت دائم کانادا اولین نیاز برای اخذ شهروندی و پاسپورت کانادا است. پس از سه سال اقامت دائم، اگر در کانادا زندگی و کار کرده باشید و مالیات پرداخت کرده باشید، می توانید برای شهروندی کانادا درخواست دهید. سایر الزامات باید قبل از تأیید درخواست شما تکمیل شود.

وضعیت و نرخ بیکاری در کانادا

نرخ بیکاری ضروری ترین شرط برای افرادی است که می خواهند ویزای کار در کانادا دریافت کنند و این مسیر را دنبال کنند. سازمان های بین المللی هر ساله نرخ بیکاری کشور را منتشر می کنند و این رقم چشم انداز کارجویان را برای یافتن کار نشان می دهد. طبق آخرین آمار در سال 2022، نرخ بیکاری در کانادا 7.5 درصد است. این نرخ بیکاری با توجه به آب و هوا و مردم کانادا که اکثریت آنها ثروتمند یا دارای تحصیلات عالی هستند معیار خوبی است و جویندگان کار می توانند برای یافتن کار برای ویزاهای مختلف از روش های فعلی درخواست دهند. در نمودار زیر نرخ بیکاری در طی سال یک سال گذشته در کانادا آمده است:

ویزای کار در کانادا

متقاضیانی که به دنبال کار در کانادا هستند از داشتن مدرک از دانشگاه های کانادا و تجربه کاری از شرکت های کانادایی بهره مند خواهند شد. اما اگر تازه وارد کانادا شده اید و به این امتیازات دسترسی ندارید، نگران نباشید. شما می توانید برای مشاغلی که با مدرک و تخصص شما مطابقت دارند، از طریق آژانس ها و سایت های کاریابی، علاوه بر جستجوی شخصی و مصاحبه شغلی با سازمان های نیازمند به کارگر، درخواست دهید. این سازمان ها مبلغ کمی از متقاضی دریافت می کنند، رزومه او را می گیرند و پس از بررسی، با توجه به صلاحیت وی، او را در معرض مصاحبه شرکت ها قرار می دهند. در زیر لیستی از شرکت های معتبر کاریابی به همراه پیوندهایی به وب سایت آنها آمده است.

  • https://www.jobboom.com
  • https://www.bcjobs.ca
  • https://www.albertajobcentre.ca
  • https://www.gov.mb.ca/govjobs
  • http://www.saskjobs.com
  • https://www.gojobs.gov.on.ca/Jobs.aspx
  • https://www.jobboom.com/http://www.working.com
  • https://www.workopolis.com/en

اخذ ویزای کار از طریق اسکیل ورکر

در روش اول از اخذ ویزای کار در کانادا ، داوطلب باید حداقل نمره 67 از 100 را کسب کند تا به مرحله دوم یا همان استخر(pool) راه یابد، جایی که بر اساس نتایج و امتیازات مرحله دوم افراد در مقایسه با سایر متقاضیان انتخاب می شود. انتخاب افراد در این سیستم که شامل دو مرحله است و بر اساس امتیاز می باشد. هر کسی که در مرحله دوم امتیاز بالاتری کسب کند، دعوتنامه کاری دریافت خواهد کرد. در این رویکرد بر اساس شرایط به افراد امتیاز داده می شود و می توان تشخیص داد که آیا واجد شرایط این سیستم هستند یا خیر. اگر فردی امتیاز کافی کسب کند، می تواند بلافاصله مقیم دائم کانادا شود. افراد باید در مرحله بعدی بیشترین امتیاز را از سقف 1200 امتیاز کسب کنند. به کارگران ماهر و شایسته در ابتدا به احتمال زیاد اقامت کاری در کانادا اعطا می شود. افراد 20 تا 25 بار در سال از طریق طرح نیروی کار ماهر انتخاب می‌شوند. پیش نیازهای دریافت ویزای کار کانادا از طریق این سیستم در قسمت های بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

برای دریافت مجوز کار و اقامت دائم در کانادا ابتدا باید از طریق سیستم ویزای اسکیل ورکر کانادا اقدام کنید. سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، حمایت مالی و انطباق پذیری همگی در طراحی سیستم در نظر گرفته شده است. شما باید امتیازات خود را با جزئیات کامل محاسبه کنید تا ببینید آیا واجد شرایط درخواست از طریق Skilled Worker هستید یا خیر. اگر در یک زمینه ضعیف هستید و نمره پایینی دریافت می کنید، ممکن است بتوانید در زمینه های دیگر آن را جبران کنید.

برای دریافت ویزای کار تحت سیستم اسکیلد ورکر باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • زیر ۴۰ سال سن داشته باشید.(بهترین سن زیر ۳۲ سال است)
  • سابقه کار مرتبط در رشته تحصیلی (حداقل 3 سال)
  • تحصیلات (حداقل لیسانس)
  • مدرک زبان خارجی (با حداقل نمره آیلتس 6.5)
  • در این روش شما باید حداقل 67 امتیاز کسب کنید.
  • رشته تحصیلی متقاضی در کانادا دارای تقاضا باشد.
اخذ ویزای کار از طریق جاب آفر

در روش دوم افراد باید لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا را بررسی کنند و در صورت داشتن تجربه در این لیست می توانند از طریق آژانس های کاریابی پیشنهاد شغلی از شرکت های کانادایی دریافت کنند. در این روش، داوطلب اقامت کاری را دریافت می کند و با توجه به تجربه کاری کانادایی خود، می تواند تحت برنامه اکسپرس اینتری نیز اقامت دائم کانادا را کسب کند. از آنجایی که ویزای کار کانادا نسبت به سایر گزینه ها مانند تحصیل و سرمایه گذاری هزینه کمتری دارد، تعداد بیشتری از درخواست ها را جذب می کند. برای به دست آوردن یک پیشنهاد شغلی از کانادا، ابتدا باید کاری در این کشور پیدا کنید یا از لیست موقعیت های مورد نیاز که منتشر می شود، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

ویزای کار در کانادا
مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در کانادا

متقاضیان باید قبل از ارسال مدارک خود واجد شرایط بودن خود را در وب سایت مهاجرت کانادا بررسی کنند و سپس برای ویزای کار کانادا اقدام کنند. بررسی مدارک توسط مشاور رسمی مهاجرت کانادا یا وکیل مهاجرت قبل از ارسال آنها ضروری است تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکل قانونی وجود ندارد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در کانادا به روش به کار رفته برای اخذ ویزا بستگی دارد اما برخی از مدارک لازم به شرح زیر است:

  • برخورداری از تجربه و سابقه کار تخصصی به همراه بیمه
  • برخورداری از تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
  • تست های پزشکی
  • مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ترجمه
  • پاسپورت
  • ارائه مدارک هویتی ترجمه شده
سؤالات متداول
  • بهترین سن برای اخذ ویزای کار در کانادا چیست؟

در برنامه اسکیلد ورکر از طریق اکسپرس اینتری به متقاضیان زیر سن ۳۲ سال بیشترین امتیاز تعلق می می گیرد.

  • دلایل ریجکت شدن ویزای کار در کانادا چیست؟

ماموران سفارت کانادا در صورت وجود هرگونه مدارک جعلی، عدم برخورداری از تمکن مالی مناسب و امثالهم درخواست متقاضیان جهت اخذ ویزا را رد می کنند.

  • چطور می توانم از کشور کانادا جاب آفر بگیرم؟

برخی از شهر های کانادا برای تامین نیروی کار مورد نیاز خود به متخصصین در رشته های اعلام شده پیشنهاد کار یا جاب آفر می دهند که از طریق موسسات کاریابی هم می توان آن ها را یافت.

  • آیا می توان بدون مدرک دانشگاهی اقامت کاری کانادا را گرفت؟

اغلب رشته هایی که در برنامه اسکیل ورکر اعلام می شوند به مدرک دانشگاهی نیاز دارند. اما در لیست جاب آفر های کانادا برخی از رشته ها نیز وجود دارند که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند.

  • پروسه اخذ ویزای کاری کانادا چقدر زمان می برد؟

حدود ۱۲ ماه

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه همزمان در برنامه اسکیلد ورکر وجود دارد؟

بله

سخن پایانی

با توجه به کمبود نیروی کار در کانادا، فرصتی برای افراد تحصیل کرده و با استعداد وجود دارد که در این کشور کار کنند. ذکر این نکته ضروری است که بر اساس اطلاعات ارائه شده در بالا، داوطلبان باید شرایط لازم برای ویزای کار در کانادا را داشته باشند که مهمترین آنها مدرک لیسانس، تجربه شغلی مرتبط و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی است. با این حال، شرایط و ضوابط استخدام در کانادا می تواند متفاوت باشد. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت کاری به کانادا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *