مدارک لازم برای اخذ ویزای کار فرانسه

کشور فرانسه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کشورهای اروپایی به شمار می رود که مهاجرین زیادی همواره به دنبال راه‌های مهاجرت به این کشور می باشند. فرانسه کشوری زیبا و پر قدرت از لحاظ اقتصادی است که باعث می شود متقاضیان زیادی به این کشور جذب شوند. یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشور فرانسه ، اخذ ویزای کار فرانسه می باشد که در ادامه شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار فرانسه را توضیح خواهیم داد. کشور فرانسه از لحاظ جاذبه های گردشگری نیز جزو زیباترین کشورهای اروپایی محسوب می شود. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا از منابع معتبر و وبسایت های رسمی کشور فرانسه گردآوری شده است.

ویزای کار فرانسه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط عمومی دریافت ویزای کار فرانسه
  • انواع ویزای کار فرانسه
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار فرانسه
  • مشاغل مورد نیاز در کشور فرانسه
  • میزان حقوق در کشور فرانسه

شرایط عمومی دریافت ویزای کار فرانسه

همانطور که میدانید فرانسه یکی از پرطرفدارترین مقصد های مهاجرتی متقاضیان به شمار می رود. راه های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که اخذ ویزای کار فرانسه یکی از آن ها می باشد. در واقع کشور فرانسه به علت کمبود نیروی ماهر و متخصص در زمینه های مختلف شرایطی را فراهم کرده است تا افراد متخصص خارجی بتوانند وارد این کشور شوند. یکی از مهم‌ترین نکات برای دریافت این ویزا این است که باید ابتدا به جستجوی کارفرمای فرانسوی و پیشنهاد شغلی بپردازید . برای پیدا کردن موقعیت شغلی از طرف یک کارفرما باید به زبان فرانسوی مسلط باشید چرا که بیشتر موقعیت های شغلی در فرانسه نیاز به یادگیری زبان فرانسوی دارند. همچنین توجه داشته باشید که موقعیت های شغلی مختلف قبل از اینکه برای متقاضیان خارجی ارائه شوند ابتدا در کشور فرانسه به مدت ۳ ماه آگهی می‌شوند و اگر فرد مناسبی یافت نشود برای سه ماه دیگر نیز در اتحادیه اروپا آگهی خواهد شد. در صورت پیدا نشدن گزینه مناسب نیز فردی خارج از اتحادیه اروپا می تواند استخدام شود.

ویزای کار فرانسه

انواع ویزای کار فرانسه

همانطور که میدانید برای شروع به کار در کشور فرانسه باید ویزای بلند مدت در اختیار داشته باشید. در واقع ویزای بلند مدت به ویزایی گفته می شود که بیش از سه ماه اعتبار دارد و میتوان برای کار در فرانسه از آن استفاده کرد. علاوه بر آن نیز برای کار در کشور فرانسه احتیاج به مجوز اقامت و مجوز کار نیز دارید. در ادامه قصد داریم برخی از ویزا های کاری در کشور فرانسه را توضیح دهیم.

ویزای کاری بلند مدت فرانسه یکی از انواع ویزاها محسوب می شود. متقاضیان با دریافت این ویزا می توانند برای  کار در فرانسه  برای مدت بیش از ۳ ماه مشغول شوند.

یکی دیگر از ویزاهای کاری مربوط به ویزای نیروی کار حقوق بگیر فرانسه است. در واقع برای کار در کشور فرانسه تا سقف یک سال قرارداد کار باید مورد تایید direccte قرار گرفته شده باشد.

ویزای بلند مدت فرد برای ورزشکاران نیز مربوط به ورزشکارانی است که  تا یکسال قصد اقامت در کشور فرانسه و انجام فعالیت‌های حرفه‌ای ورزشی را دارند.

برای راه اندازی تجارت نیز ویزا وجود دارد. در واقع با اخذ ویزای فرانسه برای راه اندازی تجارت می توانید برنامه تجاری خود را در کشور فرانسه عملی کنید. اما توجه داشته باشید که باید توانایی مالی کافی خود را برای اجرای آن اثبات کنید. همچنین باید طرح اقتصادی قوی یا بیزینس پلن داشته باشید که مورد تایید قرار بگیرد داریم به مدارک و شرایط ویزای کاری بلند مدت فرانسه بپردازیم که هزینه درخواست آن نیز ۹۹ یورو می باشد .

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار فرانسه

به طور کلی یکی از مهم ترین مراحل ویزای کار فرانسه مربوط به جمع آوری مدارک می باشد.در قدم اول ابتدا کارفرما باید یک قرارداد کاری تهیه کند و آن را به بخش محلی وزارت کار فرانسه ارسال کند. بعد از تایید قرارداد کاری توسط Dirrecte می توان آن را به اداره مهاجرت فرانسه یا OFII ارسال کرد. بعد  از اتمام مراحل گفته شده درخواست شما به سفارت فرانسه در ایران ارسال می شود و به همراه همراهان خود می‌توانید به صورت حضوری به سفارت فرانسه مراجعه کنید و درخواست خود را ارائه دهید. در ادامه نیز مهم‌ترین مدارک برای دریافت این ویزا را عنوان خواهیم کرد:

  • پاسپورت یا گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
  • فرم درخواست ویزا که به طور کامل پر و امضا شده باشد
  • دو قطعه عکس براساس استانداردهای عکس پاسپورتی
  • ارائه اجاره نامه که نشان دهنده  محل زندگی شما در فرانسه است
  •  اسناد نشان دهنده مربوط به منابع و وضعیت مالی
  •  اظهارنامه قانونی
  •  گواهی عدم سوء پیشینه
  •  اسناد وضعیت حرفه ای و اجتماعی شامل مدرک، CV، گواهی اشتغال، نمونه کار و غیره
مشاغل مورد نیاز در کشور فرانسه

به طور کلی کشور فرانسه از لحاظ اقتصادی در رتبه دوم اتحادیه اروپا قرار دارد و جزو کشورهای مطرح از نظر اقتصادی محسوب می شود. اما علی رغم نکته گفته شده نرخ بیکاری در این کشور تقریباً بالا است. یکی از علت‌های نرخ بیکاری نسبتاً بالا در کشور فرانسه ناسازگاری بین نیازهای کمپانی ها و نیروی کار ماهر موجود در کشور فرانسه می باشد . از مهمترین زمینه های موجود در کشور فرانسه که از کمبود نیروی کار رنج می برند باید به فناوری اطلاعات،  بهداشت و مهندسی اشاره کرد همچنین در زمینه‌هایی مانند کشاورزی،  تولیدی و معدنی از تعداد مناسبی نیروی متخصص برخوردار است.

طبق گزارش های ارائه شده در سال ۲۰۱۵ رشته‌هایی مانند مهندسی،  تحقیق و توسعه آی‌تی و بخش بانکی دارای بیشترین حجم استخدام بوده‌اند. علاوه بر رشته های گفته شده مشاغلی  که در زمینه گردشگری وجود دارد از جمله هتل ها و رستوران ها  نیز جزء مشاغل پرطرفدار محسوب شده اند. از دیگر مشاغل پرطرفدار در این کشور برای دریافت ویزای کار فرانسه باید به خدمات مراقبت برای خانه،  مراقبت پزشکی،  مراقبت کودکان و سالمندان،  خرده‌فروشی و آموزش زبان نیز اشاره کرد.

ویزای کار فرانسه
میزان حقوق در کشور فرانسه

 همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم کشور فرانسه از بزرگترین و قدرتمندترین کشورهای اروپایی از لحاظ اقتصادی به شمار می رود. قدرت اقتصادی بالا در کشور فرانسه نیز منجر به رفاه اجتماعی مطلوب برای مردم آن کشور شده است. یکی از نکاتی که برای متقاضیان ویزای کار مهم و جالب است،  میزان حقوق دریافتی در این کشور می باشد. در واقع میزان حقوق دریافتی هر ساله تقریباً دو درصد افزایش خواهد داشت و برای هر شغل متفاوت می باشد.

سؤالات متداول
  • شرایط دریافت ویزای کار در کشور فرانسه برای ایرانیان چگونه می باشد؟

ایرانیانی که قصد مهاجرت به فرانسه از طریق کار دارند باید ابتدا بتوانند از کارفرمایی در کشور فرانسه پیشنهاد کاری دریافت کنند و رزومه خود را برای آن ارسال کنند. کشور فرانسه مانند کشورهای آلمان و اتریش ویزای جستجوی کار اعطا نمی کند و شما باید در کشور خود به دنبال کارفرما بگردید.

  • اولین قدم برای پیدا کردن کار در فرانسه چیست؟

همانطور که گفته شد امکان ویزای جستجوی کار وجود ندارد و برای پیدا کردن کار در فرانسه باید از طریق موسسات کاریابی بدون نیاز به حضور در کشور فرانسه اقدام کنید و پیشنهاد کاری دریافت کنید .

شرایط و مدارک برای اعضای خانواده متقاضی قصد همراهی متقاضی را به فرانسه دارند،چیست ؟

برای دریافت ویزای بلند مدت کشور فرانسه باید فرم های تکمیل شده درخواست برای هر یک از اعضای خانواده و پاسپورت معتبر با اعتبار سه ماهه را ارائه دهند.

  • دشوارترین مرحله اخذ ویزای کار فرانسه از طریق کارفرما چیست؟

سخت ترین مرحله مربوط به این است که کارفرما باید شغل را به مدت سه ماه ابتدا در کشور فرانسه و سه ماه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا آگهی کند و در صورت پیدا نشدن گزینه مناسب افراد خارجی می‌توانند توسط کارفرما استخدام شوند .

  • مهمترین نکات در هنگام مراجعه به سفارت برای اخذ ویزای کار چیست؟

توجه داشته باشید که متقاضی نمی تواند قرار ملاقات خود را با سفارت لغو کند و آن را به عقب بیندازد. همچنین برای ارائه درخواست ویزای کار نیز باید به سفارت مراجعه کند و حتماً ۱۰ دقیقه زودتر از وقت سفارت در آنجا حضور داشته باشد. تمام هزینه های ویزا این کشور نقدی و به یورو پرداخت می شود.

سخن پایانی

 در این مقاله سعی کردیم به نکات و و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار فرانسه بپردازیم و شرایط آن را مورد بررسی علمی قرار دهیم تا چنانچه فرانسه را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اید با آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارید . به طور کلی از آنجایی که پیدا کردن کار از ایران و بدون داشتن ویزای کار، کار سخت و دشواری است متقاضیان کار در فرانسه بهتر است از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور فرانسه شوند که اجازه قانونی برای کار داشته باشند و پس از اتمام تحصیلات اقامت خود را به کاری تغییر دهند . عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ۱۰ سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت،  همواره به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت کاری به فرانسه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع،  شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *