نکات طلایی در اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان

آیا می‌دانستید که چهار دانشگاه از ده دانشگاه برتر جهان در بریتانیا هستند؟ دانشگاه های انگلستان به طور منظم توسط آژانس تضمین کیفیت آموزش عالی بازرسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای بالای آموزش را ارائه میدهند. شما به عنوان یک دانشجو در انگلستان این فرصت را خواهید داشت که توسط اساتید برجسته جهان آموزش ببینید و مهارت های خود را افزایش دهید. دانشگاه‌های بریتانیا از شهرت بین‌المللی چشمگیری برخوردارند و در بین بهترین‌های جهان قرار دارند. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که با بیش از 200000 دانشجوی بین المللی از سرتاسر جهان ملاقات و تعامل داشته و در مکانی با تضادها و فرهنگ های گوناگون، بیشتر بیاموزند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات طلایی در اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در انگلستان هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

پذیرش تحصیلی انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان
  • تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی انگلستان
  • شرایط اخذ ویزای همراه جهت تحصیل در انگلستان

متقاضیان بالای 16 سال میتوانند در شرایط زیر، جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان اقدام نمایند. این ویزا جایگزین ویزای دانشجویی Tier 4 (general) شده است.

  • متقاضی باید از یکی از دانشگاه های معتبر انگلستان پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشد
  • متقاضی میبایست پول کافی برای حمایت از خود و پرداخت هزینه تحصیل داشته باشد (هزینه ها و میزان تمکن مالی لازم، بسته به شرایط متقاضی متفاوت است)
  • متقاضی بتواند انگلیسی صحبت کند، بخواند، بنویسد و بفهمد
  • اگر متقاضی 16 یا 17 ساله باشد، میبایست از والدین خود رضایتنامه داشته باشد (ارائه رضایتنامه در هنگام درخواست ویزا لازم است)
پذیرش تحصیلی انگلستان

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان در مقطع لیسانس، ارائه ی نمره ی زبان آیلتس ۶ ، در مقطع فوق لیسانس حداقل ۶/۵ و برای دکتری حداقل آیلتس ۷ الزامیست. برخی از دانشگاه ها به صورت مشروط پذیرش میدهند. بدین معنی که در صورت اماده نبودن نمره ی آیلتس، تمام مدارک دیگر را بررسی مینماید و درصورت تکمیل بودن، پذیرش اولیه را صادر مینماید و چون مشروط به ارائه نمره زبان بوده است، با تحویل نمره زبان، پذیرش غیر مشروط که قابل ارائه به سفارت میباشد ارائه شده و نهایتا متقاضی میتواند به سفارت جهت اخذ روادید یا همان ویزا مراجعه نماید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

متقاضیان تحصیل در انگلستان میبایست پس از دریافت پذیرش از یک دانشگاه معتبر در این کشور، نسبت به اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایند. هزینه اخذ ویزای دانشجویی انگلستان، از خارج از بریتانیا، 363 پوند و از داخل بریتانیا، 490 پوند میباشد. علاوه بر پذیرش از دانشگاه، داشتن تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های خود در انگلستان، از شرایط مهم اخذ ویزای دانشجویی میباشد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت. مدت زمانی که متقاضی میتواند با این ویزا در انگلستان بماند، بسته به طول دوره تحصیلی و یا تحصیلاتی که قبلاً در انگلستان گذراند است، متفاوت میباشد. متقاضیان 18 سال به بالا که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلستان را دارند معمولا تا 5 سال قادر خواهند بود با این ویزا در انگلستان اقامت داشته و به تحصیل بپردازند. در صورت واجد شرایط بودن، ویزای دانشجویی انگلستان قابل تمدید میباشد و دارندگان آن قادر خواهند بود با هدف ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، در انگلستان بمانند. هزینه تمدید ویزای دانشجویی انگلستان، 490 پوند میباشد. در ضمن، فارغ التحصیلانی که مدرک خود را با موفقیت اخذ نمایند میتوانند با اخذ ویزای فارغ التحصیلی، به مدت 2 سال در انگلستان اقامت داشته و در صورت یافتن شغل مناسب، ویزای خود را تبدیل نمایند.

تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی انگلستان

متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان میبایست تمکن ملی لازم جهت پرداخت شهریه دانشگاه و همچنین حمایت از خود در بریتانیا را داشته باشند. مقدار آن نیز بسته به شرایط متقاضی و دوره تحصیلی که برای آن درخواست میدهد نیز متفاوت میباشد. ولی در حالت کلی، برای یک سال تحصیلی اول (حداکثر 9 ماه)، تمکن مالی لازم است که مقدار آن در تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS) ذکر میشود. باید بدانید که، کسانی که با یک ویزای معتبر دیگر، به مدت 12 ماه در انگلستان بوده اند، نیازی به اثبات تمکن مالی جهت اخذ ویزای دانشجویی نخواهند داشت. بر اساس آنچه در وبسایت اداره مهاجرت انگلستان آمده است، جهت گذراندن دوره های تحصیلی در لندن، 1334 پوند در ماه (برای 9 ماه) تمکن مالی لازم است. همچنین، جهت گذراندن دوره تحصیلی در خارج از لندن، 1023 پوند در ماه (برای 9 ماه) نیاز خواهد بود. در اینجا، لندن به معنای شهر لندن و 32 منطقه لندن است. پس میزان تمکن مالی لازم، با توجه به مقصد تحصیلی شما در انگلستان، متفاوت است.

متقاضی باید این پول را حداقل برای 28 روز متوالی در حساب خود داشته باشد. 31 روز پس از تاریخ درخواست ویزا، این 28 روز به پایان میرسد. برای مثال، اگر درخواست خود را در 1 ژانویه 2021 ارسال کنید، باید نشان دهید که وجوه حداقل برای دوره 28 روزه منتهی به 1 دسامبر در حساب بانکی شما بوده است. لازم به ذکر است دانشجویانی که بورسیه تحصیلی و یا وام دریافت نموده اند، میبایست مدارک اثبات آن را ارائه نمایند.

شرایط اخذ ویزای همراه جهت تحصیل در انگلستان

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان شده اند میتوانند خانواده خود، شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال، را نیز به این کشور برده و برای آنان درخواست ویزا و یا تمدید ویزا نمایند. اثبات رابطه، از طریق ارائه سند ازدواج و یا مدارک تولد فرزندان، جهت دریافت ویزا ضروری است. علاوه بر تمکن مالی فرد متقاضی، هر کدام از افراد همراه نیز میبایست تمکن مالی خود را جهت تامین هزینه های زندگی در انگلستان اثبات نمایند. مقدار آن، با توجه به مقصد تحصیلی متقاضی اصلی در انگلستان، متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی، جهت تحصیل در لندن، 845 پوند در ماه (برای 9 ماه) و جهت تحصیل در خارج از لندن، 680 پوند در ماه (برای 9 ماه) برای هر کدام از افراد همراه لازم است. اگر متقاضیان همزمان با ویزای خود، برای خانواده نیز درخواست ویزا دهند، باید علاوه بر متقاضی اصلی، تمکن مالی کل خانواده جهت تحصیل و زندگی در انگلستان اثبات شود. اما در صورتی که جداگانه درخواست دهند، هرکدام از اعضای خانواده باید تمکن مالی خود را ثابت کند.

به طور کلی، ویزای تحصیلی انگلستان نیز نظیر سایر ویزاهای این کشور، به صورت امتیازی یا همان PBS) Point Based System) میباشد. افراد غیر رشید ودبیرستانی که نیاز به ارائه ی مدرک زبان ندارند میبایست از مدارک خود مجموعا ۳۰ امتیاز دریافت نمایند و افراد رشید (برای مقطع دیپلم به بالا) میبایست ۴۰ امتیاز دریافت نمایند تا موفق به اخذ ویزا شوند. البته به طور استثنا، برای متقاضیان برخی کشورها نظیر ایران، افسر ویزا حتی اگر مدارک متقاضی امتیاز کافی را بیاورند، باز هم اختیار ابراز نظر منفی نسبت به درخواست متقاضی را دارد.  در مجموع مواردی که این امتیازات را تشکیل میدهند به شرح زیر میباشند:

  • پرینت موجودی حساب ۱۰ امتیاز ، نمره ی زبان ۱۰ امتیاز ، نامه ی تاییدیه تحصیلی (CAS) که از دانشگاه یا کالج مقصد صادر میشود ۲۰ امتیاز

در صورتی یک ویزا رد شود متقاضی اجازه دارد قانونا اعتراض کتبی خود را از طریق ایمیل به اداره اقامت یا همان Home Office انگلستان ارسال نماید.

پذیرش تحصیلی انگلستان
سؤالات متداول
  • آیا جهت اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان، ارائه مدرک زبان ضروری است؟

بله. اگر شهروند یک کشور انگلیسی زبان نیستید، باید در یکی از آزمونهای زیر شرکت نموده و مدارک قبولی در آن را ارائه نمایید:

  • آیلتس آکادمیک
  • تافل IBT
  • PTE آکادمیک
  • C1 Advanced
  • آیا امکان تحصیل رایگان در انگلستان وجود دارد؟

بستگی دارد. در شرایط کلی، تحصیل در انگلستان رایگان نمیباشد و متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان میبایست شهریه پرداخت نموده و تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های خود در این کشور را اثبات نمایند. اما در صورتیکه متقاضیان بتوانند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند، امکان تحصیل رایگان و یا کاهش هزینه های تحصیل، وجود دارد.

  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در انگلستان چیست؟

باید بدانید که داشتن معدل بالا و رزومه ای بسیار قوی، داشتن مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر بین المللی، و همچنین ارائه مدرک زبان با نمره بالا، از شروط اصلی اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان میباشد. هرچه سطح علمی شما بالاتر باشد، امکان اخذ بورسیه نیز بیشتر خواهد بود.

  • آیا تحصیل در انگلستان، بدون ارائه مدرک زبان، ممکن است؟

معمولا خیر. بدون مدرک زبان، شانس متقاضیان جهت اخذ ویزا بسیار پایین خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

سخن پایانی

کشور انگلستان سابقه ای طولانی در استقبال از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های خود دارد و کسانی که تصمیم به تحصیل در انگلستان دارند، با برخی از درخشان ترین استعدادها از گوشه و کنار جهان روبرو خواهند شد. متقاضیان تحصیل در این کشور میبایست پس از اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در انگلستان، نسبت به اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایند. ما در این مقاله به بررسی نکات طلایی در اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان پرداختیم و شرایط مهم آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور انگلستان کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *