صفر تا صد کار در فنلاند

فنلاند، یکی از کشورهای ثروتمند اروپا که در منطقه اسکاندیناوی واقع شده است، فرصت های شغلی بسیار عالی در اختیار مهاجران جهان قرار داده است به طوریکه تقاضا برای کار در این کشور رو به افزایش است. نرخ پایین بیکاری در این کشور (6.7%) نیز حاکی از وجود فرصت های شغلی فراوان در این کشور است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی صفر تا صد کار در فنلاند بپردازیم و جدیدترین قوانین آن را بیان کنیم. اگر شما نیز قصد کار در این کشور ثروتمند اروپا را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور فنلاند گردآوری شده است.

کار در فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط کار در فنلاند
  • شرایط اخذ اجازه اقامت و ویزای کار
  • انواع ویزای کار در این کشور

اگر شما شهروند خارج اتحادیه اروپا و سوئیس میباشید، برای کار در این کشور، نیاز به اخذ ویزای کار آن دارید. همچنین، اگر قصد دارید در فنلاند کار کرده و یا کارآفرین باشید، معمولاً به اجازه اقامت این کشور نیاز دارید. اگر بدون اجازه اقامت کار کنید، ممکن است جریمه شوید. از شروط مهم جهت اخذ اجازه اقامت فنلاند برای کار در این کشور آن است که باید درآمد شما برای تامین هزینه های زندگی در طول اقامت شما در فنلاند، کافی باشد. حداقل درآمد کافی برای اخذ اقامت فنلاند ممکن است هرساله درحال تغییر باشد، پس قبل از هرگونه اقدام، حتما به سایت اداره مهاجرت فنلاند مراجعه کرده و شرایط را مطالعه نمایید. در ضمن، افرادی که با دریافت کارت آبی اروپا، قصد کار در فنلاند را دارند، باید درآمد بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند (در سال 2022، این درآمد باید حدود 5.069 یورو در ماه باشد).

کار در فنلاند

در سال 2022، حداقل درآمد افراد برای اخذ اجازه اقامت فنلاند از طریق کار، باید حدود 1.283 یورو در ماه برای مشاغل پاره وقت باشد. اگر برای مجوز اقامت فنلاند با شغلی تمام وقت درخواست داده اید، باید درآمد شما با حداقل حقوقی که در قرارداد کاری شما ذکر شده است مطابقت داشته باشد. حداقل درآمد برای نیروی متخصص فنلاند نیز باید 3000 یورو در ماه باشد. لازم به ذکر است که افرادی که ویزای کار و اجازه اقامت فنلاند را دریافت نمایند میتوانند طبق قانون الحاق خانواده، برای اعضای خانواده خود نیز درخواست اجازه اقامت دهند. جهت اطلاع از سایر شرایط کار در این کشور، میتوانید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت این کشور که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه نمایید. ضمنا، کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره در این خصوص به متقاضیان گرامی میباشند.

https://migri.fi/en/working-in-finland

شرایط اخذ اجازه اقامت و ویزای کار

پیش از هر اقدامی، آگاهی از شرایط اخذ ویزای کار در فنلاند میتواند به موفقیت شما برای مهاجرت به این کشور کمک کننده باشد. اگر شما به فنلاند می آیید تا توسط یک کارفرمای فنلاندی یا کارفرمای دیگری که در فنلاند کار می کند و پیشنهاد شغلی شما را پذیرفته است استخدام شوید، لازم است یک قرارداد کار با کارفرمای خود امضا کرده و سپس با در دست داشتن قرارداد کاری و یا مدارک تایید پیشنهاد شغلی، جهت اخذ اجازه اقامت فنلاند، اقدام کنید. اجازه اقامت فنلاند برای یک فرد شاغل، با تست بازار کار مرتبط است، به این معنی که کارفرما باید ثابت کند که برای این موقعیت شغلی، نیروی کار در داخل این کشور یا در اتحادیه اروپا وجود نداشته است. در واقع، میزان درآمد شما، موقت یا دائم بودن کار شما و همچنین نبود نیروی انسانی فنلاندی برای این موقعیت شغلی، توسط اداره اشتغال و توسعه اقتصاد فنلاند (TE)، بررسی شده و در صورت تایید، درخواست شما به اداره مهاجرت فنلاند ارسال شده و تصمیم گیری نهایی انجام میشود. شما پیش از اخذ اجازه اقامت، امکان شروع فعالیت کاری در این کشور را نخواهید داشت. این در حالیست که افراد با تخصص بالا که از طریق جذب نیروی متخصص قصد اشتغال در فنلاند را دارند، میتوانند قبل از دریافت اجازه اقامت، تنها با داشتن ویزای معتبر، شروع به کار کنند (حداکثر تا 3 ماه). دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا نیز تحت شرایط خاصی قادر خواهند بود پیش از اخذ اجازه اقامت فنلاند، مشغول به کارشوند.

انواع ویزای کار در این کشور

1. ویزای job seeker فنلاند

اگر شما تحصیلات خود را در فنلاند تکمیل کرده اید، واجد شرایط درخواست ویزای job seeker خواهید بود. این ویزا برای یک سال اعتبار دارد و به شما اجازه می دهد تا زمانی که به دنبال کار هستید در این کشور بمانید. هنگامی که یک پیشنهاد شغلی و قرارداد کار معتبر دریافت کردید، می توانید برای اخذ اقامت فنلاند درخواست دهید.

2. کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی اتحادیه اروپا به افراد واجد شرایطی که مایل به کار در فنلاند هستند اعطا می شود. در کنار الزامات عمومی، شما باید مدرک تحصیلی عالی داشته باشید و حقوق شغلی شما باید از عدد متوسط عبور کند. درآمد ناخالص شما باید حداقل 4929 یورو در ماه باشد. این نوع مجوز که توسط فنلاند صادر می شود به شما امکان می دهد فقط در فنلاند کار کنید (نه سایر کشورهای شنگن). اعتبار این ویزا معمولاً 2 ساله میباشد و تا زمانی که شغل خود را دارید باید هر 2 سال یکبار تمدید شود.

3. ویزای کارآفرینی فنلاند

شما میتواند با ارائه یک طرح تجاری که ثابت شود به نفع اقتصاد فنلاند است، مجوز کار در این کشور را دریافت کنید. طرح شما توسط مرکز توسعه اقتصادی فنلاند (ELY)، بررسی خواهد شد و در صورت تایید، باید در اداره ثبت تجارت فنلاند، ثبت تجاری شود. شما قادر خواهید بود به روش های زیر کارآفرینی کنید:

  • به عنوان یک یه کارآفرین خصوصی
  • به عنوان یک شریک در یک شرکت تضامنی
  • به عنوان یک شریک عام در یک شرکت تضامنی محدود
  • به عنوان یک عضو در یک تعاونی که مسئولیت نامحدودی برای تامین مالی دارید
کار در فنلاند

4. ویزای استارت آپ فنلاند

اگر کسب و کاری نوپا دارید و از اداره تجارت فنلاند، تاییدیه دریافت کرده اید، میتوانید برای این ویزا درخواست دهید.

5. ویزای نیروی مختصص فنلاند

اگر در حرفه ای تخصص و تبحر بالا دارید و درآمد شما حداقل 3000 یورو در ماه است، میتوانید برای اخذ این ویزا درخواست داده و به عنوان نیروی متخصص در فنلاند مشغول به کار شوید.

6. ویزای کارگران فصلی

7. ویزای مبلغین مذهبی

8. ویزای Au pair

جهت کسب اطلاعات تکمیلی و جزئیات انواع ویزای کار این کشور میتوانید به لینک زیر مراجعه کرده و یا با کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس بوده و مشاوره دریافت نمایید.

https://migri.fi/en/working-in-finland/applications

سؤالات متداول
  • شرایط کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی چیست؟

اگر تحصیلات خود را در فنلاند به اتمام رسانده باشید و دارای مجوز اقامت جهت تحصیل در این کشور هستید، میتوانید با اخذ ویزای Job seeker، در فنلاند بمانید و به دنبال کار باشید. پس از دریافت پیشنهاد شغلی، جهت اخذ اقامت و مجوز کار درخواست دهید. حتی اگر چندین سال پیش، دوره تحصیلی خود را در فنلاند به پایان رسانده اید و از آن زمان فنلاند را ترک کرده اید، همچنان می توانید برای کار در این کشور به عنوان فردی که تحصیلات خود را در فنلاند به پایان رسانده است، برای دریافت اجازه اقامت درخواست دهید. برای اطلاع از سایر شرایط کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی، میتوانید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت فنلاند که لینک آن موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

https://migri.fi/en/degree-completed-in-finland

  • هزینه درخواست ویزای کار در فنلاند چقدر است؟

اگر به صورت آنلاین درخواست دهید، حدود 490 یورو و اگر حضوری درخواست دهید، حدود 690 یورو باید بپردازید.

  • مراحل بررسی درخواست کار در این کشور چگونه است؟

ابتدا، اداره اشتغال و توسعه اقتصادی فنلاند درخواست را برای شما بررسی می کند و تصمیمی جزئی اتخاذ می کند. پس از آن، خدمات مهاجرت فنلاند، روند درخواست شما را نهایی کرده و تصمیم گیری خواهد کرد. اگر در خارج از کشور فنلاند درخواست داده اید، نمی توانید به فنلاند سفر کنید و منتظر تصمیم باشید. اما اگر در فنلاند بودید، حتی اگر ویزای شما منقضی شده باشد، می توانید منتظر تصمیم باشید.

  • آیا با اخذ ویزای کار، امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی فنلاند نیز وجود دارد؟

بله. شما میتوانید پس از 5 سال کار مستمر در فنلاند، برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. همچنین پس از 5سال زندگی مستمر در فنلاند با اجازه اقامت دائم، میتوانید برای اخذ شهروندی اقدام کنید.

سخن پایانی

کشور فنلاند که چهار سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شده است، به دلیل کیفیت بالای زندگی، به گزینه ای بسیار محبوب برای مهاجرت در اروپا تبدیل شده و تقاضا برای کار در این کشور روبه افزایش است. قطعا کار در این کشور، که هشتمین کشور ثروتمند جهان است، میتواند فرصتی بینظیر برای رسیدن به رویای زندگی ایده آل، به خصوص برای ایرانیان باشد. ما در این مقاله به بررسی مهم ترین شرایط کار در فنلاند پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای مهاجرت به فنلاند و کار در این کشور، کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور فنلاند را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *