همه چیز در مورد گلدن ویزای اسپانیا

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور در اروپا هستید و قصد دارید تا بدین وسیله اقامت اروپا و در نهایت شهروندی اروپا را برای خود و اعضای خانواده به دست آورید، ما به شما طرح گلدن ویزای اسپانیا را پیشنهاد می کنیم. در واقع، طرح گلدن ویزا یا همان ویزای طلایی اسپانیا، یکی از بهترین طرح های اعطای اقامت به سرمایه گذاران خارج از اتحادیه اروپا است. دولت اسپانیا به منظور رونق اقتصاد خود، 6 گزینه سرمایه گذاری را به متقاضیان شرکت در این طرح پیشنهاد می دهد که ما در این مقاله به شرح آنها خواهیم پرداخت. پس چنانچه شما به زندگی در اسپانیا و اخذ اقامت آن از طریق سرمایه گذاری علاقه مند هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. ما قصد داریم تا برخی نکات طلایی در خصوص شرایط، مراحل، مدارک لازم و همچنین مزایای اخذ ویزای طلایی اسپانیا در سال 2023 را برای شما شرح دهیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، مطالب موجود در این مقاله را از وبسایت های معتبر و رسمی کشور اسپانیا برای شما گردآوری کرده است.

گلدن ویزای اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • گلدن ویزای اسپانیا چیست؟
  • روش های اخذ گلدن ویزای کشور اسپانیا در سال 2023
  • چه شرایطی برای دریافت گلدن ویزای اسپانیا لازم است؟
  • بررسی مزایای اخذ گلدن ویزای کشور اسپانیا
  • اعتبار گلدن ویزای کشور اسپانیا چقدر است؟
  • مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ گلدن ویزای کشور اسپانیا
  • شرایط پرداخت مالیات برای دارندگان گلدن ویزا در اسپانیا

گلدن ویزای اسپانیا چیست؟

ویزای طلایی اسپانیا که با عنوان ویزای سرمایه گذاری اسپانیا نیز شناخته می شود، یک برنامه مهاجرتی برای سرمایه گذاران خارج از اتحادیه اروپا می باشد و به آنها اجازه زندگی و کار در اسپانیا را اعطا می کند. دولت اسپانیا این برنامه را در سال 2013 برای ترویج سرمایه گذاری های خارجی و تقویت اقتصاد داخلی ایجاد کرد. دارندگان ویزای طلایی می توانند در ابتدا یک ویزای یکساله دریافت نموده و برای مدت نامحدود آن را تمدید کنند. در نهایت پس از ۵ سال اقامت دائم و پس از ۵ سال زندگی در اسپانیا با مجوز اقامت دائم و پرداخت مالیات، دارندگان ویزای طلایی می توانند درخواست پاسپورت و شهروندی دهند. به علاوه، اعضای خانواده متقاضی نیز قادر می باشند اقامت و سپس شهروندی اسپانیا را دریافت کنند و اجازه کار و تحصیل در این کشو را نیز به دست آورند. اما اخذ گلدن ویزای اسپانیا یا همان ویزای طلایی این کشور، از چه روشی ممکن است؟ چه گزینه هایی برای سرمایه گذاری در اسپانیا وجود دارد که سرمایه گذاران را واجد شرایط دریافت گلدن ویزا می کند؟ برای دریافت پاسخ این سوالات، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 

گلدن ویزای اسپانیا

روش های اخذ گلدن ویزای کشور اسپانیا در سال 2023

برای مهاجرت به اسپانیا از طریق دریافت گلدن ویزا، لازم است مراحل مختلفی را طی کنید. مهم ترین مرحله، انتخاب یکی از گزینه های سرمایه گذاری موجود در اسپانیا است که متناسب با شرایط شما باشد. در برخی موارد، حتی شاید لازم باشد تا ابتدا با ویزای توریستی وارد اسپانیا شوید و نوع سرمایه گذاری خود را انتخاب کنید. به طور کلی، دولت اسپانیا برای علاقه مندان به دریافت گلدن ویزای اسپانیا 6 روش اصلی را در نظر گرفته است که به شرح زیر می باشند:

خرید ملک در اسپانیا

ارزش ملک خریداری شده در اسپانیا، باید حداقل 500000 یورو باشد. متقاضیان می توانند یک یا چندین ملک، از نوع مسکونی و یا تجاری، خریداری کنند. املاک مورد نظر می تواند به نام متقاضی اصلی و یا به نام شرکت تجاری، خریداری شوند. در ضمن، چنانچه قصد دارید تا اعضای خانواده خود را در این طرح به همراه خود به اسپانیا ببرید، میزان سرمایه لازم جهت خرید خانه در اسپانیا افزایش پیدا نخواهد کرد.

– سپرده گذاری حداقل 1 میلیون یورو در بانک های اسپانیا

– خرید سهام شرکت های اسپانیا به ارزش حداقل 1 میلیون یورو

– مشارکت در صندوق های سرمایه گذاری اسپانیا به ارزش حداقل 1 میلیون یورو

– سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی در اسپانیا به ارزش حداقل 2 میلیون یورو

– سرمایه گذاری های تجاری (در قوانین اسپانیا، حداقل سرمایه تعیین نشده است)

شما باید ظرف حدود سه ماه پس از سرمایه گذاری خود، درخواست ویزای اسپانیا را به نزدیک ترین سفارت اسپانیا یعنی کشور محل اقامت خود تقدیم نمایید. همچنین شما می توانید این درخواست را خودتان یا از طریق یک نماینده قانونی مانند وکیل مطرح نمایید. پس از آن و در صورت کامل بودن کلیه مدارک لازم، اجازه اقامت در کشور اسپانیا برای شما صادر خواهد شد.

گلدن ویزا اسپانیا

چه شرایطی برای دریافت گلدن ویزای اسپانیا لازم است؟

بر اساس قوانین اسپانیا، داشتن شرایط زیر برای کلیه متقاضیان اخذ گلدن ویزای اسپانیا الزامی است:

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • عدم سوپیشینه کیفری
  • اخذ بیمه درمانی در اسپانیا
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • اثبات تمکن مالی جهت تامین مخارج خود در اسپانیا
  • نداشتن سابقه اخراج از منطقه شنگن
  • اثبات منبع پولی که برای سرمایه گذاری در اسپانیا از آن استفاده نموده اید.
گلدن ویزا اسپانیا

بررسی مزایای اخذ گلدن ویزای کشور اسپانیا

اطلاع از مزایای اخذ گلدن ویزای اسپانیا و امکاناتی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت می تواند انگیزه شما را برای شرکت در این طرح افزایش داده و شما را در تصمیم خود مصمم تر کند. ما در این بخش، برخی از مهم ترین آنها را برای شما آورده ایم.

  • امکان اخذ اقامت اسپانیا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • شما و اعضای خانواده تان می توانید تا 90 روز در یک دوره 180 روزه بدون نیاز به ویزا در یک کشور دیگر حوزه شنگن زندگی نمایید
  • امکان تردد در ۲۷ کشور حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا
  • امکان کار و زندگی در 27 کشور عضور اتحادیه اروپا پس از اخذ پاسپورت اسپانیا
  • اعطای مجوز کار در اسپانیا به متقاضی اصلی و همسر وی
  • عدم نیاز به حضور در اسپانیا
  • امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال
  • امکان اخذ پاسپورت و شهروندی اسپانیا پس از 10 سال
  • بهره مندی از خدمات بیمه درمانی و بازنشستگی در اسپانیا
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال در مدارس اسپانیا
  • اخذ اقامت اسپانیا برای والدین متقاضی و والدین همسر وی به شرط اثبات وابستگی
گلدن ویزای اسپانیا

اعتبار گلدن ویزای کشور اسپانیا چقدر است؟

اعتبار گلدن ویزای اسپانیا برای مرتبه اول، دو سال است. پس از این مدت می توانید تا زمانی که سرمایه گذاری خود را در این کشور حفظ نمایید و یا به عبارت دیگر، تا زمانی که هنوز مالک ملکی هستید که آن را خریداری کرده اید و یا هچنان در سهام خریداری شده شریک هستید، گلدن ویزای خود را تمدید کنید. بنابراین اگر واقعا تصمیم به کار و زندگی دائمی در اسپانیا دارید، پس از پنج سال زندگی در این کشور می توانید برای اخذ اقامت دائم اسپانیا درخواست دهید. اگرچه اساساَ فرآیند اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری پیچیده نیست اما برای دریافت پاسپورت اسپانیا، باید حداقل 6 ماه در سال در طول 10 سال گذشته را در این کشور زندگی کرده باشید. علاوه بر این، برای اخذ تابعیت اسپانیا، به ارائه مدرک زبان اسپانیایی در سطح B1 و یا B2 نیاز دارید. گذرنامه اسپانیایی به دارنده آن، اجازه دسترسی به بازار کار اتحادیه اروپا و امکان سفر بدون ویزا به بیش از ۱۹۴ کشور را خواهد داد.

گلدن ویزا اسپانیا

مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ گلدن ویزای کشور اسپانیا

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای طلایی اسپانیا، با توجه به نوع سرمایه گذاری شما در این کشور متفاوت است. پس پیشنهاد می شود با مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت اسپانیا، جزئیات بیشتر را مطالعه کنید. در حالت کلی، ارائه مدارک زیر برای کلیه متقاضیان اخذ گلدن ویزای اسپانیا الزامی است:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا و اقامت اسپانیا
  • پاسپورت متقاضی با اعتبار حداقل 2 تا 3 سال و دو قطعه عکس جدید مخصوص اخذ ویزا
  • مدارک مربوط به اثبات منشاء و منبع پولی که در اسپانیا سرمایه گذاری می نمایید
  • گواهی حاوی اطلاعات مربوط به قلمرو و مالیات اداره ثبت اسناد و املاک که با ملک خریداری شده مطابقت دارد (در صورت سرمایه گذاری در بخش املاک اسپانیا)
  • رونوشت صورت سرمایه گذاری در اداره ثبت سرمایه گذاری های خارجی وزارت اقتصاد و رقابت اسپانیا در صورت سرمایه گذاری در سهام غیر بورسی یا شرکتی
  • گواهی یک واسطه مالی در کمیسیون ملی بورس یا بانک اسپانیا
  • گواهی موسسه مالی یا یکی از بانک های اسپانیا، در صورتی که سرمایه گذاری شما در بخش اوراق قرضه دولتی باشد
  • مدارک بیمه درمانی در اسپانیا
  • مدارک اثبات تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خود و اعضای خانواده در طول مدت اقامت در اسپانیا

شرایط پرداخت مالیات برای دارندگان گلدن ویزا در اسپانیا

اگر اقامت بلند مدت اسپانیا را ندارید، نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد نخواهید داشت. شما تنها در صورتی مقیم این کشور محسوب می شوید که بیش از نیمی از سال (بیش از 183 روز) در آن جا زندگی کنید. با این حال، صرف نظر از وضعیت اقامت خود، اگر ملکی در اسپانیا خریداری نمایید، باید مالیات های مربوط به آن مانند مالیات شهرداری، مالیات بر اجاره را پراخت نمایید. بنابراین اگر اقامت بلند مدت اسپانیا را دارید، باید  حداقل 19  و حداکثر 45 درصد از درآمد خود را  با توجه به میزان سود خود به عنوان مالیات بپردازید.

سؤالات متداول
  • آیا گلدن ویزای اسپانیا به فرزندان بالای 18 سال نیز تعلق می گیرد؟

به شرایط فرزند شما بستگی دارد. در واقع، درصورتی که وابستگی فرزندان به خانواده از لحاظ مالی و عاطفی اثبات شود و سن آن ها بیشتر از 21 سال نباشد، می ‌توانید برای آن ها نیز اقامت همزمان دریافت نمایید.

  • آیا می توان ملکی به ارزش کمتر از 500000 یورو در اسپانیا خریدار کرد؟

بله. خرید ملک با هر ارزشی ممکن است اما توجه داشته باشید که خرید املاک با ارزشی کمتر از 500000 یورو، منجر به اخذ گلدن ویزای اسپانیا نخواهد شد.

  • آیا شخص می تواند به جای یک ملک، دو ملک با ارزش کلی 500000 یوروخریداری و در نهایت گلدن ویزا در اسپانیا دریافت نماید؟

بله. متقاضی می تواند یک یا چند ملک در اسپانیا خریداری نماید و در صورتی که جمع ارزش آن ها حداقل 500000 یورو باشد، برای اخذ گلدن ویزا اقدام نماید.

  • آیا امکان اخذ اقامت برای والدین از طریق گلدن ویزا وجود دارد؟

بله. در صورت اثبات وابستگی والدین به متقاضی از لحاظ روحی و مالی، امکان اخذ اقامت برای والدین هم وجود دارد.

  • آیا دریافت وام جهت خرید ملک در اسپانیا ممکن است؟

بله. اما توجه داشته باشید که سرمایه اصلی که 500000 یورو است باید توسط شما تامین شود و نمی توان برای آن وام دریافت کرد. 

سخن پایانی

طرح گلدن ویزای اسپانیا یا ویزای طلایی که رسماً به عنوان ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا شناخته می شود، اجازه اقامتی است که به شهروندان غیر از اتحادیه اروپا که سرمایه گذاری قابل توجهی در اسپانیا انجام می دهند اعطا می گردد. این سرمایه گذاری می تواند از طریق خرید ملک، خرید سهام شرکت ها و یا اوراق قرضه، سپرده گذاری در بانک های اسپانیا و یا ایجاد فرصت های شغلی در این کشور انجام شود. بنابراین شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند از این مسیر و با استفاده از گلدن ویزای کشور اسپانیا، پس از 5 سال، اقامت دائم اسپانیا  و پس از 10 سال، شهروندی آن را به دست آورند. مزیت اصلی این طرح، عدم شرط حضور، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و همچنین اعطای اجازه کار به متقاضی اصلی و همسر وی و مجوز تحصیل رایگان به فرزندان زیر 18 سال می باشد. ما در مقاله سعی کردیم تا هرآنچه لازم است در خصوص طرح گلدن ویزای کشور اسپانیا بدانید را برای شما شرح دهیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مخاطب گرامی مفید بوده باشد. 

موسسه مهاجرتی عالیان ویزا، با داشتن سال ها تجربه و پرونده موفق در زمینه اخذ انواع ویزای سرمایه گذاری و همچنین گلدن ویزای کشورهای اروپایی، آماده خدمت رسانی به شما متقاضیان عزیز می باشد. جهت ارتباط سریع تر، توصیه می شود فرم ارزیابی آنلاین موجود در وبسایت را تکمیل نموده و منتظر باشید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل نمایند.  

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام
    اگر قبلا از شنگن ريجكت شده باشم باز ميتونم براى گلدن ويزاى اسپانيا اقدام كنم؟

  2. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *