با انواع ویزای اسپانیا بیشتر آشنا شویم

آیا شما شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید و قصد ورود به کشور اسپانیا را دارید؟ پس باید ابتدا یکی از انواع ویزای اسپانیا را دریافت نموده و سپس متناسب با آن، مجوز اقامت در اسپانیا را دریافت کنید. در چنین شرایطی و با توجه به وجود ویزاهای مختلف در اسپانیا، شما باید ویزای مناسب خود را با توجه به هدف خود از سفر به کشور اسپانیا و مدت اقامت خود در این کشور، انتخاب نمایید. از آنجایی که ممکن است در انتخاب ویزای مناسب خود دچار سردرگمی شوید و یا ندانید چه ویزایی متناسب با شرایط شما است، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله انواع ویزای کشور اسپانیا را به شما مخاطب گرامی معرفی نماییم و به شما کمک کنیم تا نوع ویزای مناسب خود را بیابید و از شرایط اخذ آن اطلاع کسب کنید. شما می توانید با مطالعه این مقاله و نکات ذکر شده در آن، جواب سوالاتی که در خصوص مهاجرت به اسپانیا در سر دارید را دریافت کنید و در مسیر مهاجرتی خود، با آگاهی و اطمینان خاطر بیشتری قدم بردارید. کلیه مطالب ارائه شده در این مقاله، توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابر معتبر و رسمی کشور اسپانیا برای شما مخاطب گرامی گردآوری شده است.

انواع ویزای اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مروری بر انواع ویزای اسپانیا
  • ویزای توریستی اسپانیا
  • ویزای تحصیلی اسپانیا
  • ویزای کاری اسپانیا
  • شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا
  • ویزای تمکن مالی اسپانیا
  • ویزای الحاق به خانواده در اسپانیا
  • بررسی هزینه دریافت ویزای کشور اسپانیا
  • مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ انواع ویزای کشور اسپانیا
  • دریافت ویزای کشور اسپانیا چقدر طول می کشد؟
  • ترفندهای رفع ریجکتی ویزای کشور اسپانیا

مروری بر انواع ویزای اسپانیا

کشور اسپانیا که یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی در اروپا است، برای هر یک از علاقه مندان به مهاجرت به این کشور، متناسب با اهداف و شرایط آنها، یک نوع ویزا در نظر گرفته است. در واقع کلیه متقاضیان مهاجرت به اسپانیا که شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستند، باید برای ورود به اسپانیا و اقامت در این کشور، ویزای متناسب خود را دریافت کنند. به طور کلی، ویزای اسپانیا شامل دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت است. تفاوت این دو نوع ویزا، در مدت اعتبار آنها می باشد. برخی از محبوب ترین ویزاهای اسپانیا عبارت اند از:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای تمکن مالی
  • ویزای الحاق به خانواده

ما در ادامه مطلب، هر یک از انواع این ویزاها و شرایط آنها را برای شما شرح می دهیم. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

انواع ویزای اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا، یک ویزای کوتاه مدت است که اعتبار آن حداکثر 90 روز (3 ماه) می باشد. این نوع ویزای اسپانیا معمولا با هدف گردشگری در اسپانیا، بازدید از اعضای خانواده در اسپانیا، درمان بیماری، شرکت در کنفرانس ها و همایش ها، شرکت در رویدادهای فرهنگی-ورزشی، ثبت قراردادهای کاری و غیره اعطا می شود. در اکثر مواقع، ویزای توریستی قابل تمدید نمی باشد. برای دریافت این ویزا باید به نماینده رسمی سفارت اسپانیا که کارگزاری BLS است، مراجعه نمایید. به همین جهت، ابتدا از کارگزاری BLS وقت بگیرید و در وقت مقرر به کارگزاری مراجعه کرده و مدارک خود که شامل فرم درخواست ویزا، پاسپورت، ترجمه تمام صفحات شناسنامه، مدارک کاری، تائیدیه رزرو بلیط هواپیما و هتل، بیمه مسافرتی و نامه تمکن مالی است را ارائه نمایید. پس از تحویل دادن مدارک، پرونده شما برای بررسی به سفارت کشور اسپانیا ارسال می‌ گردد. حدود 21 روز طول می کشد تا در مورد درخواست صدور ویزا برای شما تصمیم ‌گیری شود. در این مدت می ‌توانید از طریق مراجعه به آدرس http://blsspain-iran.com وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.

ویزای تحصیلی اسپانیا

وجود دانشگاه ‌های معتبر و با سطح علمی بسیار بالا در اسپانیا باعث شده است تا این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی قرار گیرد. کلیه متقاضیان تحصیل در اسپانیا که شهروند کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند، باید برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا، ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نماید. ویزای تحصیلی از جمله ویزاهای بلند مدت محسوب می شود و اعتبار آن با توجه به طول دوره تحصیلی دانشجویان در اسپانیا متفاوت است. دارندگان این ویزا می توانند تا اتمام دوره تحصیلی خود در این کشور بمانند و پس از آن نیز ویزای خود را برای جستجوی کار در اسپانیا تمدید کنند. جهت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا، باید به سفارت این کشور در محل خود مراجعه نموده و درخواست دهید تا تاریخ مصاحبه در سفارت و تحویل مدارک برای شما تعیین گردد. لازم است بدانید که مهم ترین شرط برای اخذ این نوع ویزای اسپانیا، اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور و دریافت نامه رسمی پذیرش است. در ضمن، دانشجویان باید سوابق تحصیلی و علمی مناسب داشته باشند، مدرک زبان ارائه کنند و بتوانند تمکن مالی خود را جهت تامین هزینه ها در این کشور ثابت نمایند.

ویزای کاری اسپانیا

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های مهاجرت به اسپانیا ، دریافت ویزای کاری این کشور است. ویزای کاری اسپانیا، یک ویزای بلند مدت به شمار می ‌رود که مستقیما توسط سفارت اسپانیا صادر می گردد. دارنده ویزای کاری می ‌تواند در این کشور زندگی کرده و به کار مشغول شود و بعد از ۵ سال اقامت در اسپانیا، برای خود و اعضای خانواده خود، شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال، اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. در نهایت، اخذ شهروندی و پاسپورت اسپانیا نیز با گذشت 8 سال از اقامت دائم در این کشور امکانپذیر است. مهم ترین شرط برای اخذ ویزای کاری، داشتن پیشنهاد شغلی  (job offer)، از یک کارفرما در اسپانیا است. برای ارتباط با کارفرماهای این کشور و دریافت پیشنهاد کاری، می‌ توانید از سایت ‌های کاریابی و شبکه ‌های مجازی در اسپانیا استفاده کنید. البته بطور معمول می بایست یک رزومه کامل و استاندارد آماده نمایید و با توجه به تخصص خود، به وب سایت شرکت های مورد نظر در این کشور مراجعه کنید. معمولا برای استخدام شما ابتدا مصاحبه آنلاین از طریق نرم افزار زوم یا اسکایپ برگزار می شود و در صورت دریافت پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر، باید برای اخذ ویزای کاری از سفارت اسپانیا در تهران وقت مصاحبه گرفته و در زمان مشخص شده به محل سفارت مراجعه کنید. ارائه فرم درخواست، عکس، پاسپورت، گواهی عدم سوء پیشینه، نامه job offer و نامه تمکن مالی برای اخذ این نوع ویزای اسپانیا الزامی است. پس از تحویل مدارک، اداره مهاجرت اسپانیا در مورد درخواست شما تصمیم ‌گیری می ‌کند و سپس نتیجه این تصمیم‌ گیری توسط سفارت به شما اعلام می‌ شود.

انواع ویزای اسپانیا

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا

ویزای سرمایه گذاری اسپانیا که با نام گلدن ویزای اسپانیا شناخته می شود، بهترین راه برای اخذ اقامت دائم و در نهایت شهروندی اسپانیا است. معمولا سرمایه گذاران می توانند پس از حداقل 10 سال زندگی در اسپانیا، شهروندی دریافت کنند. اگرچه فرآیند اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری بسیار ساده است، اما برای اخذ پاسپورت اسپانیا، باید حداقل 6 ماه از سال به مدت ده سال در این کشور زندگی کنید. علاوه بر این، شرایط دیگری برای اخذ تابعیت اسپانیا وجود دارد که شامل آموختن زبان اسپانیایی و ادغام با مردم و فرهنگ این کشور می شود. اخذ ویزای کشور اسپانیا از طریق سرمایه گذاری، امکان دسترسی به بازار کار اتحادیه اروپا و تردد بدون ویزا به بیش از 194  کشور را به دارندگان آن می دهد. در خصوص شرایط و روش های اخذ ویزای طلایی اسپانیا نیز باید بدانید که این ویزا برای شخصی صادر می گردد که املاک و مستغلات حداقل به ارزش 500 هزار یورو در اسپانیا خریداری کند. با این حال، این ویزا برای تاجرانی که در یک شرکت اسپانیایی سرمایه گذاری می کنند یا نسبت به کارآفرینی و اشتغال زایی در اسپانیا اقدام می نمایند نیز در دسترس است.

ویزای تمکن مالی اسپانیا

یکی از روش های اخذ اقامت اسپانیا، دریافت ویزای تمکن مالی برای آن دسته از افرادی است که توانایی مالی لازم جهت زندگی بدون نیاز به کار در اسپانیا را دارا هستند. این ویزای اسپانیا با نام non-lucrative visa شناخته می شود. از شروط مهم اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا ، اعلام منابع مالی کافی و در دسترس برای متقاضی اصلی و همچنین اعضای خانواده وی در طول مدت اقامت در اسپانیا، بدون نیاز به انجام کار یا فعالیت های اقتصادی وتجاری می باشد. این بدان معنی است که درآمد ماهیانه متقاضی نباید کمتر از 2500 یورو باشد. جهت اخذ ویزا برای همسر متقاضی، حدود 100 یورو و برای هریک از فرزندان نیز حدود 500 یورو به مبلغ اصلی اضافه می شود. یعنی چنانچه خانواده شما 4 نفره است، باید ماهیانه حداقل 4700 یورو درآمد داشته باشید. اثبات تمکن مالی می تواند از طریق سپرده های بانکی، حقوق بازنشستگی، درآمد حاصل از اجاره خانه، سود سهام و یا هر نوع کسب و کار در خارج از اسپانیا باشد.  فرد متقاضی نباید هیچ گونه سابقه کیفری در ایران و یا هر کشوری که در آن زندگی کرده است، داشته باشد.

ویزای الحاق به خانواده در اسپانیا

این نوع ویزا مختص افرادی است که قصد پیوستن به اعضای خانواده خود در اسپانیا را دارند. در واقع چنانچه اعضای خانواده متقاضی، اقامت و یا شهروندی اسپانیا را دارا باشند می توانند با اثبات تمکن مالی خود و تضمین تامین هزینه های متقاضی در کشور اسپانیا، برای وی درخواست ویزای خانواده دهند. معمولا اخذ این ویزا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال افرادی که اقامت و شهروندی اسپانیا را دارا هستند ممکن می باشد. به علاوه، افرادی که با یک مقیم دائم و یا شهروند اسپانیا ازدواج کنند می توانند با اخذ ویزای اسپانیا، اقامت و سپس شهروندی این کشور را به دست آورند.

بررسی هزینه دریافت ویزای کشور اسپانیا

هزینه هریک از انواع ویزای اسپانیا ، ممکن است با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت باشد. اما به طور معمول می توان گفت که هزینه ویزای کشور اسپانیا برای هر فرد حدود 80 تا 120 یورو خواهد بود که باید به سفارت این کشور پرداخت شود. علاوه بر این، حدود 15.45 یورو نیز باید بابت مالیات به کارگزاری BLS پرداخت شود. لازم است بدانید که هزینه ویزا برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. به علاوه، به یاد داشته باشید که برای درخواست ویزاهای بلند مدت اسپانیا، علاوه بر هزینه های درخواست ویزا، باید مبالغی را نیز جهت اخذ اقامت کشور اسپانیا پرداخت نمایید.

انواع ویزای اسپانیا

مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ انواع ویزای کشور اسپانیا

از آنجایی که کشور اسپانیا از کشورهای حوزه شنگن می ‌باشد، مدارک ارائه شده برای دریافت انواع ویزای اسپانیا همان مدارکی هستند که برای دریافت ویزای شنگن از سایر کشورهای این حوزه باید ارائه شود. البته توجه داشته باشید که مدارک دقیق، با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت است. اما در حالت کلی، برخی از مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کشور اسپانیا شامل موارد زیر می شوند:

  • اصل پاسپورت متقاضی که حداقل 6 ماه پس از انقضای ویزای فعلی معتبر باشد
  • عکس 3 در 4 رنگی، تمام‌ رخ با زمینه سفید، که حداکثر طی 6 ماه اخیر گرفته شده باشد
  • اصل شناسنامه و ترجمه کلیه صفحات آن
  • گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک (فقط به زبان انگلیسی)
  • اصل و ترجمه سند مالکیت به نام متقاضی و یا اسپانسر وی
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی (در صورت شاغل بودن)
  • اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل (در صورت دانشجو بودن)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر (در صورت تاهل)
  • نامه عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • فیش پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک دریافت بیمه درمانی در اسپانیا
  • مدارک مربوط به محل اقامت متقاضی در اسپانیا
  • مدرک مهارت زبان (در صورت نیاز)

دریافت ویزای کشور اسپانیا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان صدور هر یک از انواع ویزای اسپانیا ، با توجه به نوع ویزا ممکن است متفاوت باشد. طبق اعلام سفارت اسپانیا، پس از تحویل مدارک توسط متقاضی، تمامی مدارک توسط افسر سفارت بررسی شده و نتیجه نهایی ویزا بعد از 2 تا 4 هفته کاری اعلام می‌ شود. در صورت اقدام به دریافت ویزای توریستی اسپانیا و ارائه کلیه مدارک مورد نیاز به سفارت، معمولا مدارک متقاضی ظرف 21 تا 30 روز کاری بررسی شده و نتیجه و جوابیه درخواست ویزا به فرد ابلاغ می شود. البته لازم به ذکر است در صورتی که نیاز به ارائه مدارک و مستندات بیشتری جهت اخذ ویزای کشور اسپانیا باشد، بررسی مدارک توسط سفارت ممکن است بیش از 30 روز و تا 60 روز نیز زمان ببرد.

ترفندهای رفع ریجکتی ویزای کشور اسپانیا

چنانچه با درخواست متقاضی برای اخذ ویزای اسپانیا موافقت نشود، درخواست وی رد یا به اصطلاح ریجکت می شود. مهم ترین عاملی که موجب ریجکتی ویزای کشور اسپانیا می شود، قانع نشدن افسر ویزا در خصوص بازگشت متقاضی به کشور مبدا پس از پایان مدت اعتبار ویزا است. البته در بسیاری موارد، عدم اثبات تمکن مالی نیز از دلایل ریجکتی ویزا است. لازم است بدانید که متاسفانه چیزی به نام رفع ریجکتی ویزای کشور اسپانیا وجود ندارد، اما این موضوع أصلا به این معنا نیست که شما دیگر نمی توانید ویزای شنگن دریافت نمایید. شما می توانید پس از دریافت ریجکتی، از طریق تکمیل مدارک و رفع ایرادات قبلی، مجدد درخواست ویزا دهید. بهتر است پس از دریافت ریجکتی، 6 ماه بعد دوباره برای اخذ ویزای کشور اسپانیا اقدام نمایید. البته باید مشکلات پرونده خود را رفع کرده باشید که مجددا ریجکت نشوید. برای اعتراض به ریجکتی ویزای خود می توانید شخصا یا توسط وکیل قانونی نامه اعتراض خود را که به زبان اسپانیایی نوشته شده است به سفارت اسپانیا تحویل دهید. جواب نامه اعتراض شما تا 45 روز کاری به شما اعلام خواهد شد. توصیه ما به شما آن است که برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه و همچنین برای اطمینان از عدم دریافت مجدد ریجکتی، حتما از وکلای مجرب و متخصصان امور مهاجرتی راهنمایی بگیرید و به تنهایی و بدون آگاهی از قوانین ویزا، جهت رفع ریجکتی اقدام نکنید.

انواع ویزای اسپانیا
سؤالات متداول
  • آیا برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا، داشتن مدرک زبان الزامی است؟

بله. عدم ارائه مدرک زبان، ریسک ریجکتی را به شدت بالا می برد.

  • ویزاهای بلند مدت اسپانیا به چه منظور صادر می شود؟

ویزاهای بلند معمولا برای اهداف کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری اعطاء می شود و قابل تمدید و تبدیل به اقامت دائم و پاسپورت می باشند.

  • آیا ویزای اسپانیا از نوع شنگن است؟

بله. دارندگان ویزای کشور اسپانیا می توانند آزادانه به کل کشورهای عضو شنگن سفر کنند.

  • آیا دارندگان ویزای تمکن مالی اسپانیا مجاز به کار در این کشور هستند؟

خیر. دارندگان این ویزا فقط می توانند نسبت به کارآفرینی و اشتغالزایی در اسپانیا اقدام کنند.

  • بهترین روش های سرمایه گذاری در اسپانیا چیست؟

شما می توانید از طریق خرید ملک، خرید سهام، ثبت شرکت و یا کارآفرینی، نسبت به سرمایه گذاری در اسپانیا اقدام کنید.

  • آیا سرمایه گذاران می توانند در اسپانیا کار کنند؟

در هر یک از روش های سرمایه گذاری در اسپانیا، افراد می توانند فقط در بیزنس خود مشغول به کار باشند و حق دریافت حقوق و کار برای کارفرمایان را نخواهند داشت.

  • آیا پس از دریافت ویزای اسپانیا از طریق کار، می توان شغل خود را در این کشور تغییر داد؟

خیر. چنانچه شما شغلی که برای آن جاب آفر دریافت نموده اید را ترک کنید، باید مجدد از یک کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت نموده و درخواست ویزا دهید.

سخن پایانی

افراد زیادی از سراسر دنیا، با اهداف گوناگونی از قبیل تحصیل، کار، گردشگری و غیره به کشور اسپانیا سفر می کنند که برای این منظور باید با توجه به هدفی که از سفر به این کشور دارند و همچنین مدت زمانی که قصد اقامت در اسپانیا را دارند، یکی از انواع ویزای اسپانیا را جهت ورود به این کشور اخذ نمایند. در واقع شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، مانند ایرانی ها، بدون اخذ ویزا امکان ورود به اسپانیا و اقامت در این کشور را نخواهند داشت. ما در این مقاله انواع ویزا در اسپانیا را به شما معرفی کردیم و به طور مختصر برخی از شرایط مهم جهت دریافت هر یک از این ویزاها را برای شما شرح دادیم. 

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت مهاجرت به کشور اسپانیا کمک کرده باشد. گروه مهاجرتی عالیان ویزا همواره سعی بر آن داشته است که با اطلاع از جدیدترین قوانین کشور اسپانیا و بررسی بهترین راهکارهای مهاجرت به این کشور، ورود متقاضیان به اسپانیا و موفقیت آنها در این کشور را تضمین کند. کارشناسان و مشاوران باتجربه ما در گروه عالیان ویزا، ابتدا شرایط متقاضیان را به طور تخصصی بررسی می نمایند و پس از اطمینان از واجد شرایط بودن آنها، یک روش مهاجرتی با درصد موفقیت بالا را به آنان پیشنهاد می دهند. وجود سال ها تجربه در امور مهاجرتی و همچنین صدها پرونده موفق در گروه عالیان ویزا، گواه تعهد و مسئولیت پذیری ما است. شما می توانید از طریق تماس با شماره های موسسه با ما در ارتباط باشید و یا جهت ارتباط سریع تر، از طریق تکمیل فرم ارزیابی که در وبسایت عالیان ویزا موجود است، منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “با انواع ویزای اسپانیا بیشتر آشنا شویم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *