آنچه در مورد شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا باید بدانید

کشور اسپانیا پیش از همه گیری کرونا، به عبارتی یک تجدید حیات اقتصادی را تجربه کرده است. این کشور که در سال 2008 افت شدیدی در اقتصاد خود داشته است، اکنون با در نظر گرفتن یک طرح بهبود اقتصادی برای دوران پس از کرونا، شاهد پیشرفت شدیدی در اقتصاد خود بوده و توسط اتحادیه اروپا حمایت میشود. اسپانیا در گزارش بانک جهانی در سال 2020، از میان 190 کشور، به لحاظ تجارت فرامرزی و پرداخت مالیات در رتبه 30 قرار گرفت. همه اینها در کنار عوامل دیگر مانند کیفیت بالای زندگی، این کشور را به مقصدی محبوب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. طرح ویزای طلایی اسپانیا، همواره نظر بسیاری از سرمایه گذاران جهان را به خود جلب کرده است و به عنوان روشی برای اخذ اقامت این کشور در نظر گرفته میشود. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا بپردازیم. اگر شما نیز قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اسپانیا گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا در اسپانیا سرمایه گذاری کنیم؟
  • شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا
  • روش های سرمایه گذاری در اسپانیا

چرا در اسپانیا سرمایه گذاری کنیم؟

در حال حاضر، اسپانیا یکی از جذاب ترین و رقابتی ترین بازارهای تجاری در اتحادیه اروپا (EU) است. این کشور همچنین سومین بازار بزرگ سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا میباشد. با تصویب قانون 14/2013، شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا برای سرمایه گذاران خارجی تسهیل شد. این قانون با هدف توسعه بازار تجارت اسپانیا و ایجاد کسب و کارهای جدید، سعی در جذب سرمایه گذاران داشته است. در اصل یکی از دلایل پرطرفدار بودن پلن های سرمایه گذاری در این کشور، ارائه اقامت طلایی به شخص سرمایه گذار و اعضای خانواده اوست. به صورتی که هم فرد اصلی، هم همسر وی، حتی فرزندان بالای 18 سال (در شرایط خاص)، والدین متقاضی اصلی و والدین همسر، قادر خواهند بود اقامت اسپانیا را دریافت نمایند.

سرمایه گذاری در اسپانیا

از مزایای ویزای طلایی اسپانیا، دریافت اقامت بدون شرط حضور، امکان اخذ اقامت دائم بعد از 5 سال و امکان درخواست پاسپورت بعد از آن، امکان تحصیل رایگان فرزندان و همچنین امکان سرمایه گذاری در هر زمینه ای بدون محدودیت میباشد. به طور کلی، دلایل اصلی قدرت اقتصادی اسپانیا و همچنین محبوبیت این کشور در بین سرمایه گذاران خارجی، به شرح زیر است:

  • اسپانیا کمترین محدودیت را برای سرمایه گذاری های بین المللی دارد. این کشور دارای 70 شرکت از 100 شرکت برتر جهان است که شعبه‌ای در اسپانیا راه‌اندازی کرده‌اند. سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در اسپانیا، با تاسیس 13000 شرکت خارجی همراه بوده است که با موفقیت در بازار محلی آن فعالیت می‌کنند.
  • اسپانیا یک مرکز حمل و نقل استراتژیک است. این کشور دارای بزرگترین بزرگراه ها و آزادراه ها در اتحادیه اروپا است. اسپانیا شلوغ ترین فرودگاه های اروپا را دارد. شبکه ریلی پرسرعت آن، یک زیرساخت پیشرو در اتحادیه اروپا است. موقعیت جغرافیایی آن و دسترسی دریایی این کشور به اتحادیه اروپا، آفریقای شمالی، آمریکای لاتین و خاورمیانه، صنعت حمل و نقل و بندر کانتینری بزرگی را ایجاد کرده است.
  • کیفیت زندگی در اسپانیا بسیار بالاست. در سطح جهان، اسپانیا طولانی ترین امید به زندگی را دارد. این کشور یکی از امن ترین کشورها برای زندگی و کار است. همچنین سیستم آموزشی آن بسیار پیشرفته بوده و در سطح جهانی مطرح است.
  • اکثریت جمعیت اسپانیا دارای تحصیلات عالی هستند. در نتیجه کسب و کارها به راحتی می توانند استعدادهای تخصصی مورد نیاز خود را پیدا کنند. همچنین، استعدادهای انسانی ماهر را می‌توان با هزینه ای رقابتی تر از سایر اقتصادهای بزرگ اروپایی، جذب کرد.
  • سیستم مالیاتی اسپانیا از سیستم حاکم بر اتحادیه اروپا پیروی میکند.  این کشور برای ادامه سرمایه گذاری ها در اسپانیا، یارانه و کمک های مالی ارائه می دهد. معافیت های مالیاتی گوناگونی نیز جهت ترویج نوآوری در زمینه های مختلف، در نظر گرفته شده است.

شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا

  • داشتن سن قانونی (18 سال به بالا)
  • نداشتن هیچگونه سابقه کیفری
  • نداشتن سابقه ریجکتی ویزای شنگن
  • اثبات تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های زندگی خود و خانواده در اسپانیا ( به طور معمول، برای متقاضی اصلی ماهانه 400% از IPREM، که در سال 2022 برابر با 2.316.08 یورو بوده است، در نظر گرفته میشود. پس متقاضی اصلی باید برای 2 سال زندگی خود در اسپانیا، حدود 56000 یورو تمکن مالی داشته و آن را اثبات کند. برای هر یک از اعضای خانواده نیز ماهیانه 200% از IPREM در نظر گرفته شده است که در سال 2022، حدود 28000 یورو بوده است)
  • داشتن بیمه سلامت در اسپانیا
  • اثبات محل اقامت خود در اسپانیا

لازم به ذکر است که شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا با توجه به روش انتخابی شما برای سرمایه گذاری در این کشور، متفاوت خواهد بود و آنچه گفته شد تنها بخشی از مهم ترین شرایط میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

روش های سرمایه گذاری در اسپانیا

1. خرید ملک و مستغلات

متقاضیان سرمایه گذاری در اسپانیا میتوانند از طریق خرید ملک و مستغلات  در این کشور، ویزای طلایی اسپانیا را دریافت کنند. ملک خریداری شده میبایست به ارزش حداقل 500.000 یورو باشد. املاک و مستغلات مورد نظر می تواند یک واحد یا چند واحد باشد که ارزش کلی آنها نباید کمتر از 500.000 یورو باشد. توجه داشته باشید که قوانین خرید ملک در هر منطقه از کشور اسپانیا متفاوت خواهد بود. برای مثال، در جزایر بالئاریک (Balearic)، تنها ساکنان اسپانیا می توانند املاک خریداری کرده و آن را اجرا دهند. در مارس 2022، دولت بالئاریک  اعلام کرد که در حال بررسی راه هایی برای محدود نمودن خرید ملک دوم توسط خارجی ها میباشد. مادرید نیز در حال وضع قوانین جدید برای خارجی ها میباشد. پس با توجه به اینکه مقررات در سراسر کشور اسپانیا در حال تغییر است، پیشنهاد میشود قبل از خرید ملک، از مشاوران مهاجرتی و یا وکیل خود راهنمایی دریافت کنید.

سرمایه گذاری در اسپانیا
2. سرمایه گذاری های تجاری

این نوع سرمایه گذاری میتواند شامل خرید یک بیزنس و یا راه اندازی کسب و کار جدید در اسپانیا باشد. متقاضیان برای هرنوع سرمایه گذاری تجاری در اسپانیا، ملزم به دریافت مجوز کار معتبر و ویزا میباشند. شهروندان خارج اتحادیه اروپا میتوانند از طریق دریافت ویزای کار، خود اشتغالی یا کارآفرینی، اقدام به خرید یک بیزنس در اسپانیا نمایند. برای راه اندازی یک کسب و کار نوپا (استارت آپ) نیز، مجوز کار و همچنین ویزا، با توجه به سودآور بودن طرح تجاری اعطا میشود. استفاده از یک مشاور حقوقی متخصص و آشنا به قوانین اسپانیا میتواند در توسعه تجارت شما بسیار کمک کننده باشد.

3. خرید سهام

متقاضیان میتوانند سهام یک شرکت را در اسپانیا به ارزش حداقل 1.000.000 یورو خریداری کنند. خرید سهام به معنی مشارکت در موفقیت آینده یک شرکت خواهید بود. سرمایه گذاری در بخش سهام در چند سال اخیر آسان تر شده است. پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری آنلاین، افراد را قادر می‌سازد تا سهام بسیاری از شرکت‌های مختلف را خریداری نموده و بفروشند. بورس اوراق بهادار مادرید (BME)، یک بازار بورس قابل اعتماد است که میلیون ها سرمایه گذار اسپانیایی و خارجی در آن معامله می کنند. ساده ترین راه برای سرمایه گذاری در بازار سهام اسپانیا، سرمایه گذاری در یک شاخص بازار گسترده با استفاده از ETF است.

4. خرید اوراق قرضه دولتی به ارزش حداقل 2.000.000 یورو
سرمایه گذاری در اسپانیا
5. داشتن یک سپرده بانکی در اسپانیا به ارزش حداقل 1.000.000 یورو

لازم به ذکر است که روش های دیگری نیز جهت سرمایه گذاری در اسپانیا وجود دارد اما هر گونه سرمایه گذاری، منجر به اخذ ویزای طلایی و یا دریافت اقامت کشور اسپانیا نخواهد شد. پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سرمایه گذاری در این کشور و بررسی شرایط شما جهت انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید و مشاوره دریافت نمایید.

سؤالات متداول
  • شرایط پرداخت مالیات بر سرمایه گذاری در اسپانیا چگونه است؟

اگر از سرمایه گذاری های خود در اسپانیا درآمد کسب می کنید، ممکن است نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد داشته باشید. مالیات، به درامد یا سود شما که حاصل از فروش املاک، اجاره املاک و سایر سرمایه گذاری ها مانند سود سهام یا سود حساب های بانکی یا سود کسب و کار است تعلق میگیرد. در اسپانیا، مالیات بر سرمایه به شرح زیر پرداخت می شود:

– اولین سود شما (اگر در حدود 6000 یورو باشد): 19 درصد

– سود بین 6000 یورو تا 50.000 یورو: 21 درصد

– سود بین 50.000 یورو تا 200.000 یورو: 23 درصد

– سود بیشتر از 20.000 یورو: 26 درصد

در ضمن، افرادی که دارایی‌هایشان در اسپانیا بیش از 10 میلیون یورو است، هر سال تا سقف 3.5 درصد مشمول مالیات می شوند.

  • آیا می توان با سرمایه گذاری شهروندی این کشور را دریافت کرد؟

بله. اخذ ویزای سرمایه گذاری اسپانیا راهی برای دریافت شهروندی این کشور است، به شرطی که حداقل 10 سال در اسپانیا زندگی کنید. اگرچه فرآیند اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری تقریبا ساده است، اما برای دریافت پاسپورت، باید حداقل 6 ماه از سال به مدت ده سال در اسپانیا زندگی کنید. علاوه بر این، شرایط دیگری نیز برای اخذ تابعیت اسپانیا وجود دارد، مانند دانستن زبان و داشتن ارتباط با این کشور. پاسپورت اسپانیایی، به دارندگان آن امکان دسترسی به بازار کار اتحادیه اروپا و دسترسی بدون ویزا به بیش از صد کشور را می دهد.

  • آیا با دریافت ویزای طلایی اسپانیا، امکان همراه بردن خانواده به این کشور وجود دارد؟

بله. دارندگان ویزای طلایی اسپانیا میتوانند برای همسر، فرزندان زیر 18 سال و پدر و مادر بازنشسته و سالمند خود نیز درخواست ویزا دهند.

  • مدت اعتبار ویزای طلایی اسپانیا چقدر است؟

ویزای طلایی که در سفارت دریافت می کنید به مدت یک سال اعتبار دارد. در طول این سال، شما باید وارد اسپانیا شده و ویزای خود را با اجازه اقامت اسپانیا تعویض کنید که دو سال اعتبار دارد. پس از آن می توان اجازه اقامت را به طور نامحدود، بدون نیاز به اقامت، تا زمانی که سرمایه گذاری خود را حفظ کنید، تمدید کرد. هر بار که نیاز به تمدید اجازه اقامت خود دارید باید به اسپانیا سفر کنید. اگر قصد دارید واقعاً در اسپانیا زندگی کنید، پس از پنج سال اقامت مداوم (حداقل شش ماه از سال) می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در اسپانیا میتواند گزینه ای عالی جهت اخذ اقامت و حتی شهروندی این کشور باشد. اسپانیا با اعطای ویزای طلایی به شهروندان خارج اتحادیه اروپا که در بخش املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند، نه تنها امکان دریافت اقامت این کشور را میدهد، بلکه به آنان مجوز تردد در کل منطقه شنگن را خواهد داد. البته ویزای طلایی به کسانی که در یک شرکت اسپانیایی سرمایه گذاری کنند نیز تعلق میگیرد. یکی از بزرگترین مزایای سرمایه گذاری در این کشور و اخذ اقامت ان این است که هنگامیکه شما سرمایه خود را وارد این کشور می کنید، امکان بازگشت صد درصد سرمایه شما و حتی برداشت سود حاصله را خواهید داشت و نهایتا محصول این اقدام، هم داشتن اقامت و پاسپورت اسپانیا و هم حفظ سرمایه اولیه و حتی سود ان است. ما در این مقاله به بررسی شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا پرداختیم و روش های مختلف آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای سرمایه گذاری در این کشور کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *