نکات کلیدی در اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان

اگرچه هزینه تحصیل در مجارستان پایین است، اما این بدان معنا نیست که شما نیازی به اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان ندارید. در واقع، دریافت بورسیه می تواند به شما کمک کند تا از فرصت استثنایی تحصیل رایگان در مجارستان بهره مند شوید. آن دسته از علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به مجارستان که قصد دارند در بهترین دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند، ملزم به پرداخت شهریه می باشند. در نتیجه، دریافت بورسیه مجارستان برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان، بسیار کمک کننده است. دانشجویان برتر و با استعداد که دارای سوابق تحصیلی درخشان هستند، می توانند بورسیه فول فاند مجارستان را دریافت نموده و کاملا رایگان در این کشور تحصیل کنند. 

با توجه به اهمیت این موضوع، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله همه چیز درباره بورسیه تحصیلی این کشور را برایتان شرح دهیم. پس اگر به تحصیل در کشور مجارستان علاقه مند هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مجارستان برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

بورسیه تحصیلی مجارستان

عناوین و موضوعات این مقاله

شرایط دریافت بورسیه مجارستان، می تواند با توجه به ملیت دانشجو، رشته، مقطع تحصیلی و حتی ملیت متقاضی، متفاوت باشد. پس بهتر است اطلاعات دقیق تر را با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود، در وب سایت رسمی دانشگاه یا نهاد ارائه دهنده بورسیه مورد نظر، مطالعه کنید. ما نیز در این قسمت، مهم ترین شرایطی که کلیه متقاضیان باید داشته باشند را برایتان شرح می دهیم.

در حالت کلی، آن دسته از دانشجویانی که دارای سوابق تحصیلی عالی هستند، مانند نمرات و معدل بالا در مقاطع قبل، واجد شرایط درخواست بورسیه تحصیلی مجارستان می باشند. از طرفی دیگر، ارائه مدرک زبان با نمره بالا و همچنین داشتن سوابق پژوهشی عالی، مانند مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر، از سایر شروط لازم برای اخذ بورسیه مجارستان به شمار می روند. 

بورسیه تحصیلی مجارستان

توجه داشته باشید که هر چه سوابق تحصیلی متقاضیان عالی تر باشد و گپ تحصیلی کمتری داشته باشند، شانس دریافت بورسیه نیز برای آنها بیشتر خواهد بود. فراموش نکنید که برخی بورسیه ها، محدودیت سنی دارند و نباید گپ تحصیلی شما زیاد باشد.

در نهایت، لازم است که کشور متقاضی، در لیست کشورهای مجاز به دریافت بورسیه مجارستان وجود داشته باشد. معمولا لیست دقیق این کشورها، در وب سایت بورسیه مورد نظر وجود دارد. حال اگر می خواهید از واجد شرایط بودن خود مطمئن شوید، توصیه می کنید رزومه خود را برای کارشناسان عالیان ویزا ارسال کنید. بعد از بررسی تخصصی شرایط، بهترین راهکار به شما ارائه خواهد شد.

به طور معمول، هر دانشجوی ممتاز و با استعداد که برتری خود را با داشتن رزومه ای قوی نشان دهد، می تواند واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی باشد. اما نکته ای که وجود دارد آن است که در برخی از مقاطع تحصیلی، بورسیه های ارائه شده محدود هستند و رقابت برای دریافت آنها بسیار زیاد است. اما این بدان معنا نمی باشد که شما در برخی مقاطع، اصلا شانس دریافت بورسیه ندارید. پس اگر سوابق تحصیلی عالی دارید، در هر مقطعی هستید، باید شانس خود را برای دریافت بورسیه امتحان کنید.

اما شانس دریافت بورسیه مجارستان، در چه مقاطعی بیشتر است؟ به طور کلی، اکثر بورسیه های تحصیلی در مجارستان، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می شوند. این یعنی، شانس دریافت بورسیه در این مقاطع بیشتر است. با این وجود، برخی بورسیه های محدود نیز برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می شود و رقابت برای دریافت آنها بسیار زیاد است. برای مثال، امکان دریافت بورسیه معروف Stipendium Hungaricum در مجارستان، در مقطع کارشناسی نیز وجود دارد. ما در ادامه مطلب، محبوب ترین بورسیه های تحصیلی مجارستان را معرفی خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان نیز می تواند با توجه به نوع بورسیه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان، متفاوت باشد. پس همچنان توصیه اکید ما آن است که به وب سایت بورسیه مورد نظر مراجعه کنید و شرایط و مدارک دقیق را مطالعه نمایید. در حالت کلی، ارائه برخی از مدارک برای تمامی متقاضیان، صرف نظر از نوع بورسیه، الزامی است. بیایید تا با این مدارک آشنا شویم:

  • پاسپورت معتبر
  • رزومه کامل متقاضی (CV)
  • فرم تکمیل شده درخواست بورسیه
  • کلیه سوابق تحصیلی در مقاطع قبلی، مانند ریزنمرات و معدل
  • مدرک زبان با نمره ای که از سوی بورسیه مورد نظر تعیین شده است
  • انگیزه نامه قوی
  • کلیه سوابق پژوهشی، ثبت اختراع و یا چاپ کتاب
  • توصیه نامه از اساتید مقاطع قبلی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • نامه اخذ پذیرش تحصیلی در مجارستان
  • پروپوزال و طرح پژوهشی (برای دانشجویان مقطع دکتری)
بورسیه تحصیلی مجارستان

دولت مجارستان، بورسیه های بسیاری را به دانشجویان بین المللی ارائه می کند. از طرفی دیگر، برخی از بهترین دانشگاه های مجارستان و نهادهای خصوصی در این کشور، بورسیه های تحصیلی متنوعی را در نظر گرفته اند. پس اگر تصمیم دارید برای اخذ بورسیه تحصیلی دولتی اقدام نموده و یا از دانشگاه های این کشور بورسیه بگیرید، زمان را از دست ندهید. برای تحصیل رایگان در مجارستان، شما در ابتدا باید با انواع بورسیه تحصیلی مجارستان آشنا شوید. 

پرطرفدارترین این بورسیه ها عبارت اند از:

معتبرترین و محبوب ترین بورسیه تحصیلی در مجارستان، بورسیه دولتی Stipendium Hungaricum است که برای دانشجویان بین المللی به صورت فول فاند ارائه می شود. این بورسیه فول فاند مجارستان برای دانشجویان 80 کشور جهان در دسترس است که خوشبختانه ایران نیز جزو این کشورها می باشد. بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum ، علاوه بر تامین شهریه دانشگاه، کمک هزینه ای به مبلغ  43.700 فورینت در ماه، کمک هزینه خوابگاه به مبلغ 40,000 فورینت در ماه و همچنین بیمه پزشکی تا سقف  65.000 فورینت در سال را پوشش می دهد. در مقطع دکتری، میزان پوشش هزینه ها برای دانشجویان توسط این بورسیه، 140.000 فورینت در ماه برای 4 ترم اول، و همچنین 180.000 فورینت برای 4 ترم دوم خواهد بود.

این بورسیه تحصیلی علاوه بر پوشش کامل شهریه دانشگاه، ماهیانه مبلغ 43.700 فورینت را بابت تامین هزینه های زندگی دانشجویان در مجارستان به آنان اهدا می کند. در خصوص تامین هزینه های مربوط به اقامت دانشجویان نیز ماهیانه 40.000 فورینت به دانشجویان اهدا کرده و یا در صورتی که دانشجویان بخواهند از خوابگاه های دانشجویی استفاده نمایند، خوابگاه رایگان در اختیار آنان قرار می دهد. همچنین، دارندگان این بورسیه تحصیلی می توانند تا سقف 65.000 فورینت در سال، بیمه سلامت دریافت کنند.

سایر بورسیه های تحصیلی پرطرفدار در مجارستان عبارت اند از:

  • بورسیه تحصیلی Erasmus+
  • بورس Bilateral State Scholarships
  • بورسیه CEEPUS

کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا که به خوبی از شرایط و راهکارهای اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان مطلع هستند، آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی در این زمینه به شما می باشند. پس اگر می خواهید برای ترم تحصیلی بعدی در مجارستان باشید و به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازید، اکنون زمان مناسبی است.

فرصت طلایی اخذ بورسیه فول فاند مجارستان

همانطور که می دانید، بورسیه فول فاند، یکی از بهترین انواع بورسیه تحصیلی است، چرا که کلیه هزینه های تحصیل شما در کشور مقصد را پوشش می دهد. کشور مجارستان نیز همانند سایر کشورهای جهان، بورسیه های فول فاند را برای دانشجویان برتر و ممتاز در نظر گرفته است. اخذ بورسیه تحصیلی فول فاند، یکی از بهترین و تضمینی ترین روش های تحصیل رایگان در مجارستان است. با توجه به تقاضای بسیار بالا برای اخذ بورسیه فول فاند مجارستان شما باید رزومه و سوابق تحصیلی بسیار عالی و درخشان داشته باشید.

همانطور که در قسمت قبل نیز بیان شد، جذاب ترین بورسیه تحصیلی این کشور، بورسیه Stipendium Hungaricum است. این بورسیه تحصیلی، تمامی هزینه های تحصیل در مجارستان، از جمله شهریه دانشگاه، هزینه مسکن، کمک هزینه زندگی در مجارستان و حتی بیمه پزشکی را تامین می کند. از همه جالب تر این است که امکان دریافت این بورسیه در تمامی مقاطع تحصیلی، از کارشناسی تا دکتری، وجود دارد. در ضمن، مدت زمان پوشش هزینه ها در بورسیه Stipendium Hungaricum، به طول دوره تحصیلی شما بستگی خواهد داشت. یعنی حدود 4 سال در مقطع کارشناسی، 2 سال در مقطع کارشناسی ارشد و حدودا 3 تا 4 سال در مقطع دکتری.

متقاضیان باید ابتدا از یک دانشگاه در مجارستان پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس مدارک خود را برای درخواست این بورسیه ارسال کنند.

قدم به قدم تا دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان

انجام صحیح و با دقت تمامی مراحل اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان می تواند شانس شما را برای دریافت بورسیه افزایش دهد. به همین منظور، ما در این قسمت، این مراحل را به طور خلاصه برایتان آورده ایم. اگر قصد تحصیل رایگان در مجارستان را دارید، تمامی مراحل را با دقت انجام دهید. کارشناسان مجرب عالیان ویزا نیز می توانند شما متقاضی گرامی را قدم به قدم تا دریافت بورسیه مجارستان همراهی کنند.

  • بررسی بهترین دانشگاه های مجارستان
  • انتخاب دانشگاه مورد علاقه خود در مجارستان
  • ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
  • انتظار برای دریافت نتیجه درخواست پذیرش
  • دریافت نامه رسمی پذیرش از دانشگاه
  • انتخاب بورسیه تحصیلی (متناسب با شرایط و رزومه خود)
  • جمع آوری مدارک و ارسال درخواست بورسیه
  • انتظار برای دریافت نتیجه درخواست بورسیه
  • مراجعه به سفارت مجارستان و ارائه درخواست ویزای تحصیلی مجارستان
  • انتظار برای دریافت نتیجه درخواست ویزا
  • سفر به مجارستان و تحصیل رایگان در دانشگاه مورد نظر

با توجه به تقاضای بالا برای تحصیل در مجارستان از طریق دریافت بورسیه، ممکن است این مسیر برای زمانبر باشد و یا با چالش هایی رو به رو شوید. پس فراموش نکنید که طی کردن این مسیر، صبر و حوصله بسیار می خواهد. ما اینجاییم تا شما را در این مسیر همراهی نموده و از دغدغه های شما کم کنیم.

سؤالات متداول

  • آیا بورسیه های تحصیلی مجارستان، در تمام مقاطع تحصیلی، به طور یکسان حمایت مالی می کنند؟

خیر. قطعا میزان پوشش هزینه ها، با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان، متفاوت خواهد بود. برای مثال، میزان پوشش هزینه ها در بورسیه Stipendium Hungaricum ، در هر سه مقطع متفاوت است.

  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان در مقطع دکتری چیست؟

متقاضیان میبایست حتما یک استاد راهنما در کشور مجارستان بیابند. در ضمن، ارائه یک پروپوزال قوی و طرح تحقیقاتی، از ضروریات می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • تحصیل در مجارستان به چه زبانی ممکن است؟

دانشجویان بین المللی قادر خواهد بود از فرصت تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان بهره مند شوند.

  • بورسیه تحصیلی این کشور، تحت نظارت کدام نهاد است؟

بنیاد علمی Tempus ، مدیریت بورسیه های تحصیلی ارائه شده در مجارستان را بر عهده دارد و پس از بررسی شرایط و مدارک متقاضیان، در خصوص اعطای بورسیه تصمیم گیری کرده و نتیجه را اعلام می کند.

  • آیا تحصیل رایگان در مجارستان فقط از طریق دریافت بورسیه امکان پذیر است؟

خیر. تحصیل در دانشگاه های دولتی مجارستان، به زبان مجارستانی، رایگان است. در ضمن، دانشگاه های بسیاری در مجارستان وجود دارد که هزینه ای بسیار کم دریافت می کنند. 

  • آیا دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان بدون ارائه مدرک زبان ممکن است؟

معمولا خیر. با توجه به آنکه ارائه مدرک زبان، برتری شما را نشان می دهد، عدم ارائه آن، شانس دریافت بورسیه را کاهش خواهد داد.

سخن پایانی

اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان یکی از بهترین روش های تحصیل رایگان در این کشور است. اگرچه هزینه تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه می باشد، اما دریافت بورسیه تحصیلی می تواند به دانشجویان کمک کند تا هزینه های تحصیل و رندگی خود در مجارستان را تامین کنند. عدم دغدغه مالی، به دانشجویان کمک می کند تا با آسودگی خاطر به تحصیل، تحقیق و پؤوهش بپردازند. پس اگر شرایط دریافت بورسیه را دارید، به هیچ عنوان فرصت را از دست ندهید. ما در این مقاله، همه چیز را درباره بورسیه مجارستان برایتان توضیح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد و به موفقیت شما دانشجوی عزیز کمک کند.

تیم عالیان ویزا، برای آن دسته از متقاضیانی که دغدغه های مالی دارند و نگران تامین هزینه ها در کشور مقصد می باشند، پیشنهادهای ویژه و راهکارهای طلایی می یابد. پس اگر به مهاجرت فکر می کنید، فقط کافیست شرایط خود را به ما بسپارید تا بهترین کشور و بهترین روش مهاجرتی را برایتان انتخاب کنیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره رایگان، با شماره های موسسه تماس بگیرید. اما اگر می خواهید هر چه سریعتر با کارشناسان عالیان ویزا صحبت کنید، فرم ارزیابی رایگان موجود در وب سایت را تکمیل نمایید تا سریعا با شما تماس حاصل کنیم. ما فقط به مهاجرت شما فکر نمی کنیم، بلکه به موفقیت و پیشرفت شما در کشور مقصد می اندیشیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *