نحوه اخذ بورسیه تحصیلی هلند

اگر می خواهید با دریافت بورسیه تحصیلی هلند با هزینه ای کم و یا کاملا رایگان در این کشور تحصیل کنید، اکنون بهترین زمان برای اقدام است. دولت هلند در تلاش است تا دانشجویان بین ‌المللی با استعداد و نخبه را جذب نموده و از طریق اعطای بورسیه، آنان را برای ورود به بازار کار آماده کند. پس اگر شما هم می خواهید یکی از هزاران دانشجوی موفق در هلند باشید اما دغدغه هزینه های تحصیل در هلند را دارید، نگران نباشید. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا با شرایط و نحوه درخواست بورسیه هلند آشنا شوید و از این طریق، آینده خود را بسازید. 

پس اگر به دنبال اخذ فاند در هلند هستید، به هیچ عنوان خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

بورسیه تحصیلی هلند

عناوین و موضوعات این مقاله

کشور هلند که یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپا است، بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کند. در واقع، دولت هلند برای جذب بهترین استعدادها در جهان، شرایطی را فراهم کرده است که هر دانشجو بتواند با هر نوع بودجه، در این کشور تحصیل کند. برای آنکه دانشجویان علاقه مند به تحصیل در هلند، دغدغه مالی نداشته باشند، بورسیه تحصیلی دولتی از نوع فول فاند هم به آنها ارائه می شود. بورسیه فول فاند، کلیه هزینه های مهاجرت تحصیلی به هلند را پوشش می دهد. ما در ادامه مطلب، این نوع بورسیه تحصیلی هلند را به طور مفصل معرفی خواهیم کرد. حال ممکن است این سوال برایتان به وجود بیاید که دریافت بورسیه هلند، چه شرایطی دارد؟ باید بگوییم که شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در هلند، معمولا با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و همچنین نهاد ارائه دهنده بورسیه، متفاوت است.

بورسیه تحصیلی هلند

در حالت کلی، داشن نمرات  معدل بالا، نمره زبان عالی، رزومه و سوابق پژوهشی عالی و داشتن مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر است. همچنین شما باید شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشید و برای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های هلند پذیرش دریافت کرده باشید. اگر فکر می کنید شرایط ذکر شده را دارید، همین حالا با کارشناسان عالیان ویزا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

شانس دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

لازم است بدانید که شانس دریافت بورسیه تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی، کمی از سایر مقاطع، پایین تر است. دلیل آن نیز این می باشد که اکثر بورسیه های تحصیلی هلند، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند. اما این بدان معنا نخواهد بود که شما شانسی برای دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی نخواهید داشت. معمولا برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، باید یک رزومه بسیار قوی شامل نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی، انگیزه نامه، ثبت اختراع و یا جوایز ملی و بین المللی داشته باشید. بطور کلی، لازم است بدانید که اخذ بورسیه تحصیلی هلند در این مقطع، بسیار دشوار می باشد.

در خصوص تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند باید بدانید که این مقطع معمولا حدود سه تا چهار سال طول می کشد. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 ارائه دهند. دانشجویان کارشناسی با سطح زبان انگلیسی نزدیک به آیلتس 6 می توانند قبل از ثبت نام در دانشگاه، در دوره زبان هلند شرکت کنند. دور زبان در هلند، معمولا با هدف ارتقا سطح زبان دانشجویان بین المللی برگزار می شود و شامل هزینه است. این هزینه با توجه به کالج ارائه دهنده دوره زبان و همچنین طول دوره، متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند نیز حدود 8000 یورو در سال است.

چگونه برای اخذ بورسیه هلند در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنیم؟

بهترین بورسیه های تحصیلی در هلند، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند. البته در مورد اعطای بورسیه دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد، بسیار مهم است که رزومه متقاضیان دارای نکات برجسته از نظر علمی و سابقه کاری باشد. در حالت کلی، اخذ بورسیه تحصیلی هلند در مقطع فوق لیسانس نیز می تواند دشوار باشد و متقاضیان باید معیارهای بسیار خاصی را داشته باشند. متقاضیان بورسیه تحصیلی در هلند، تنها در صورتی می توانند موفق به اخذ بورسیه شوند که دارای مدارک پیشرفته باشند یا به موفقیت علمی بین المللی دست یافته باشند. داشتن نمرات و معدل بالا در مقطع کارشناسی، نمره زبان بالای 7، توصیه نامه از اساتید مقطع کارشناسی و سوابق پژوهشی، از مهم ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی هلند برای ایرانیان در این مقطع است.

در خصوص هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند باید بدانید که بین 9000 تا 12000 یورو در سال می باشد. در ضمن، متقاضیان باید برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 داشته باشند. به علاوه، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در هلند می توانند حدود 30 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، کارشناسان عالیان ویزا می توانند به طور تخصصی به شما کمک کنند.

نکات مهم دریافت بورسیه تحصیلی هلند در مقطع دکتری

مقطع دکتری، شانس بسیار بالایی برای دریافت بورسیه تحصیلی هلند را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. اهمیت داشتن رزومه و سوابق پژوهشی بسیار قوی، در این مقطع بیشتر از سایر مقاطع است. علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در هلند، ابتدا باید یک استاد راهنما در هلند بیابند که مسئولیت تحقیقات آنها را به عهده بگیرد. متقاضی ابتدا باید رزومه علمی و پژوهشی خود را برای استاد راهنمای مورد نظر ارسال کند. دلیل این امر نیز آن است که دانشجو در مقطع دکتری به عنوان استادیار در پژوهش فعالیت می کند و حتی در ازای انجام تحقیق از استاد راهنما حقوق نیز دریافت خواهد کرد. پس آنچه مهم است، دریافت تاییدیه از استاد راهنما می باشد.

از طرفی دیگر، ارائه مدرک زبان در سطح آیلتس 7 به بالا، برای تحصیل در مقطع دکتری الزامی است. دانشجویان دکتری در هلند مجاز هستند حدود 40 ساعت در هفته کار کنند. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع دکتری در کشور هلند تقریبا رایگان است و در اکثر موارد، دانشجویان دکتری می توانند به عنوان محقق یا کارمند دانشگاه مشغول به کار شوند که در این صورت می توانند از دانشگاه بین 1200 تا 2000 یورو حقوق دریافت کنند.

دریافت پذیرش دانشگاه، داشتن نمرات و معدل بالا، ارائه انگیزه نامه، توصیه نامه از اساتید، مدرک زبان با نمره 7 به بالا، مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر، کتب چاپ شده و یا انجام امور داوطلبانه و بشردوستانه، از شروط بسیار مهم برای اخذ بورسیه تحصیلی هلند است.

آنچه باید در مورد بورسیه فول فاند هلند بدانید

بورسیه تحصیلی هلند، معمولا شامل دو نوع است: کمک های مالی که بخشی از هزینه های دانشجو را تامین می کند و بورسیه های فول فاند. اما منظور از بورسیه فول فاند هلند چیست؟ بورسیه های فول فاند، تمامی هزینه های دانشجو در هلند را شامل شهریه دانشگاه، اجاره خانه، رفت و آمد و حتی بلیط سفر به هلند را نیز تامین می کنند. این بدان معناست که تحصیل رایگان در هلند، از طریق دریافت بورسیه فول فاند امکان پذیر است. به دلیل محدود بودن بورسیه های فول فاند در هلند و همچنی تقاضای بالا، اخذ این نوع بورسیه تحصیلی بسیار رقابتی است. مهم ترین شرایط برای دریافت بورسیه تحصیلی هلند با فاند کامل، سن مناسب، رزومه بسیار قوی، معدل و ریز نمرات بالا و همچنین مدرک زبان عالی است.

لیست بهترین بورسیه های فول فاند در هلند

همانطور که گفتیم، اخذ بورسیه فول فاند هلند، به شما کمک می کند تا کاملا رایگان در هلند به تحصیل بپردازید. ما در این قسمت، برخی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بورسیه های فول فاند در کشور هلند را در سال 2024 برایتان آورده ایم. شما می توانید برای اطلاع از شرایط دریافت هر یک از بورسیه های ذکر شده، به وب سایت نهاد ارائه دهنده آن بورسیه مراجعه کنید. کارشناسان عالیان ویزا نیز آماده هستند تا شما متقاضی گرامی را در مورد دریافت انواع بورسیه تحصیلی هلند راهنمایی کنند.

  • بورسیه VU Amsterdam
  • بورسیه Excellence Scholarship دانشگاه لیدن
  • بورسیه دانشگاه Utrecht
  • بورسیه دانشگاه Maastricht
  • بورسیه دانشگاه Delft
  • بورسیه دانشگاه Radboud
  • بورسیه Eric Bleumink

چک لیست مدارک لازم درخواست بورسیه تحصیلی در هلند

مدارکی که شما باید برای دریافت بورسیه تحصیلی هلند ارائه کنید، معمولا با توجه به نوع بورسیه و مقطع تحصیلی شما، متفاوت است. پس توصیه اکید ما آن است که قبل از هرگونه اقدام، تمامی شرایط و مدارک لازم برای دریافت بورسیه مورد نظر را در وب سایت رسمی نهاد ارائه دهنده آن، مطالعه کنید. در حالت کلی، ارائه مدارک زیر برای تمامی متقاضیان الزامی است:

  • کپی پاسپورت
  • مدارک هویتی متقاضی
  • رزومه
  • سوابق تحصیلی در مقاطع قبلی شامل معدل و ریزنمرات
  • نامه پذیرش از دانشگاه در هلند
  • مدرک مهارت زبان
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه
بورسیه تحصیلی هلند

راهنمای مراحل اخذ بورسیه هلند

اطلاع از مراحلی که باید برای اخذ بورسیه تحصیلی هلند طی کنید، شانس شما را افزایش می دهد. پس حتما قبل از هرگونه اقدام، به خوبی در این باره تحقیق کنید تا در این مسیر هیچگونه خطایی مرتکب نشوید. ما نیز در این قسمت، این مراحل را به طور خلاصه برایتان آورده ایم:

  • رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر خود را در هلند انتخاب کنید
  • از دانشگاه مورد نظر خود در هلند پذیرش تحصیلی دریافت کنید
  • بورسیه های تحصیلی که در آن دانشگاه ارائهمی شوند را بررسی کنید
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ارائه شده را بررسی کنید
  • از مهلت ارسال درخواست برای آن بورسیه اطلاع کسب کنید
  • فرآیند ارسال درخواست بورسیه را آغاز کنید
  • مدارک لازم را جمع آورده نموده و درخواست خود را ارسال کنید
  • منتظر جواب بمانید

بهترین زمان اقدام برای بورسیه تحصیلی کشور هلند

تئجه به فرصت ارسال درخواست جهت اخذ بورسیه تحصیلی هلند، از اهمیت به سزایی برخوردار است. اگر در این خصوص اطلاعات کافی دریافت نکنید، حتما شانس اخذ بورسیه را از دست خواهید داد. معمولا دانشگاه ها و نهادهای ارائه دهنده بورسیه در هلند، زمان های مختلفی را برای ارسال درخواست تعیین می کنند. پس همچنان توصیه می کنیم به وب سایت رسمی آن دانشگاه و نهاد بورسیه مراجعه کنید. در حالت کلی، مهلت ارسال درخواست ها، از 1 فوریه (( February 1تا 1 ماه مه ( May 1 ) است.

سؤالات متداول

  • آیا امکان کار دانشجویی در هلند وجد دارد؟

بله. شما می توانید به صورت پاره وقت و حدود ۲۰ساعت در هفته کار کنید.

  • آیا با دریافت بورسیه تحصیلی هلند، تمام هزینه های تحصیلی رایگان خواهد بود؟

به نوع بورسیه دریافتی بستگی دارد. برای مثال، بورسیه فول فاند تقریبا همه هزینه های شما را پوشش می دهد.

  • آیا برای تحصیل در دانشگاه های هلند مجبور به یادگیری زبان هلندی هستیم؟

خیر. شما معمولا شانس تحصیل به زبان انگلیسی در هلند را خواهید داشت.

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه در هلند وجود دارد؟

بله. همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند ویزای همراه دریافت کنند.

  • آیا دارندگان بورسیه و فاند تحصیلی هلند، نیاز به اثبات تمکن مالی دارند؟

خیر. کسانی که بورسیه دریافت کرده اند، از این شرط معاف می باشند و فقط باید مدارک بورسیه را ارائه کنند.

سخن پایانی

اخذ بورسیه تحصیلی هلند می تواند به دانشجویان بین المللی، شانس تحصیل رایگان در هلند را اعطا کند. بورسیه های دولتی و خصوصی بسیاری در هلند به دانشجویان اعطا می شود. این بورسیه ها معمولا شامل کمک های مالی و یا بورسیه های فول فاند هستند. دانشجویان واجد شرایط که دارای سوابق تحصیلی عالی و رزومه ای بسیار قوی هستند، می توانند بورسیه تحصیلی فول فاند دریافت نموده و کاملا رایگان در هلند تحصیل کنند. ما در این مقاله، همه چیز را درباره بورسیه تحصیلی کشور هلند و شرایط دریافت آن را برایتان توضیح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

گروه مهاجرتی عالیان ویزا در تلاش است تا شما متقاضی عزیز را با هر نوع شرایط مالی، به کشور مورد علاقه تان برساند. پس اگر برای مهاجرت تحصیلی، دغدغه های مالی دارید، دیگر نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا شرایط را جهت اخذ بورسیه تحصیلی فراهم نموده و به شما کمک کنیم تا کاملا رایگان در کشور مورد علاقه خود به تحصیل بپردازید. با اعتماد بر عالیان ویزا، موفقیت شما تضمینی خواهد بود. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. برای ارتباط سریع تر، بهتر است فرم ارزیابی موجود در وب سایت ما را تکمیل کنید تا با شما تماس گرفته شود.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *