مهم‌ترین نکات در اخذ ویزای تحصیلی هلند

قطعا می دانید که دریافت ویزای تحصیلی هلند برای کلیه علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به هلند که شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستند، لازم است. اما آیا از جزئیات و شرایط دریافت این نوع ویزای هلند اطلاع دارید؟ آیا می دانید که رعایت برخی نکات مهم در خصوص اخذ ویزای دانشجویی هلند و آشنایی با ترفندهای مهاجرتی در مورد این کشور می تواند شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش داده و ریسک ریجکتی را به شدت کاهش دهد؟ 

پس اگر علاقه مند به تحصیل در هلند هستید اما هنوز اطلاعات کافی در مورد ویزای تحصیلی این کشور به دست نیاورده اید و احساس می کنید که همچنان نیاز است تا درباره این نوع ویزا در هلند، اطلاعات کاملی را کسب کنید، توصیه می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. چرا که قصد داریم به همه نکات مهم در خصوص ویزای تحصیلی در هلند اشاره کنیم. شما پس از خواندن این مقاله، قادر خواهید بود با آگاهی کامل، نسبت به درخواست این نوع ویزا اقدام کنید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

ویزای تحصیلی هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • نگاهی بر شرایط کلی اخذ ویزای تحصیلی هلند
  • آشنایی با شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند در مقاطع مختلف
  • بررسی فرصت کار دانشجویی با ویزای تحصیلی در هلند
  • مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند کدامند؟
  • شرایط اخذ ویزای همراه برای دانشجویان در هلند
  • امکان اخذ اقامت هلند از طریق دریافت ویزای دانشجویی این کشور
  • معرفی بهترین دانشگاه های هلند برای دانشجویان بین المللی

نگاهی بر شرایط کلی اخذ ویزای تحصیلی هلند

اگر بخواهیم به طور کلی به بررسی شرایط دریافت ویزای دانشجویی هلند بپردازیم، باید بگوییم که داشتن پاسپورت معتبر و اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در هلند، مهم ترین و اصلی ترین شرط جهت دریافت این نوع ویزای هلند است. متقاضیان باید پس از مطالعه شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های هلند و انتخاب دانشگاه مناسب خود، شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه مورد نظر را برآورده نموده و مدارک لازم را جمع آوری کنند. پس از ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش تحصیلی، در صورتی که با درخواست متقاضی موافقت شود، نامه ای رسمی از سوی دانشگاه به وی اعطا می شود که ارائه آن برای اخذ ویزای تحصیلی هلند الزامی است. 

مورد بعدی که باید حتما به آن توجه داشته باشید، ارائه مدرک زبان می باشد. در واقع، کلیه علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به هلند، هم جهت اخذ پذیرش و هم جهت اخذ ویزا، به ارائه مدرک مهارت زبان (آیلتس آکادمیک، تافل معادل آن) نیاز دارند. خوشبختانه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در هلند، در اکثر رشته ها و مقاطع تحصیلی ممکن است.

ویزای تحصیلی هلند

آشنایی با شرایط دریافت ویزای تحصیلی هلند در مقاطع مختلف

به طور معمول، شرایط دریافت ویزای تحصیلی هلند در مقاطع مختلف، متفاوت است. لذا توصیه می کنیم حتما شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین ویزای دانشجویی هلند را با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود بررسی کنید. ما در این قسمت، به کلیه نکات مهم در خصوص ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در هلند اشاره نموده و شرایط دریافت ویزا در این مقاطع را برای شما شرح می دهیم.

• مقطع کارشناسی در هلند

مقطع کارشناسی در کشور هلند، حدود سه سال طول می ‌کشد و در رشته های مختلفی مانند اقتصاد، علوم انسانی و اجتماعی، زبان و فرهنگ ، مهندسی، علوم پایه، پزشکی و غیره امکان تحصیل در این مقطع وجود دارد. در دانشگاه های علوم کاربردی در مقطع لیسانس متقاضی می تواند در رشته ‌های اقتصاد، مراقبت‌های بهداشتی، هنرهای زیبا، کشاورزی و غیره تحصیلات خود را ادامه دهد. لازم به ذکر است که در دانشگاه ‌های علوم کاربردی در هلند، مقطع کارشناسی تا 4 سال به طول می ‌انجامد.

علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند باید کلیه مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی شامل ریزنمرات و معدل خود را ارائه داده و حتما مهارت خود در زبان را از طریق ارائه مدرک زبان، اثبات کنند تا واجد شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی هلند تشخیص داده شوند. معمولا نمره زبان لازم در این مقطع، آیلتس 6 به بالا و یا معادل آن است. توجه داشته باشید که شرط اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کشور هلند در مقطع کارشناسی، برای رشته های پزشکی، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های هلند و همچنین گذراندن دوره پری مدیکال است. 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه، به مقاله مرتبط با ” شرایط تحصیل پزشکی در هلند ” که به صورت رایگان در وبسایت عالیان ویزا برای شما قرار داده شده است، مراجعه کنید.

• مقطع کارشناسی ارشد در هلند

اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند در مقطع کارشناسی ارشد، یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت به هلند محسوب می‌ شود. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند حدودا یک تا دو سال به طول می ‌انجامد. از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 می باشد. بهتر است بدانید که دانشگاه های کشور هلند در تمام رشته های اصلی دارای دوره کارشناسی ارشد هستند اما رشته‌ هایی مانند مهندسی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، در بین متقاضیان مهاجرت تحصیلی به هلند، محبوب تر و پرطرفدارتر می باشد. سال تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند از ماه سپتامبر آغاز می ‌شود و تا ماه آگوست ادامه دارد. البته در بعضی دانشگاه های هلند، تا 6 بار در سال نیز امکان شروع دوره تحصیلی وجود دارد.

علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند باید بدانند که شانس دریافت بورسیه تحصیلی هلند در این مقطع بسیار زیاد است. در واقع اکثر بورسیه های تحصیلی در هلند، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند. لذا متقاضیان باید دارای نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی، مقالات علمی و رزومه ای قوی باشند.

ویزای تحصیلی هلند

• مقطع دکتری در هلند

تحصیل در هلند در مقطع دکتری نیز طرفداران و متقاضیان خاص خود را دارد . به طور کلی مقطع دکتری در هلند حداقل چهار سال به طول می ‌انجامد که بیشتر صرف انجام تحقیقات و نوشتن پایان نامه می شود. در واقع مقطع دکتری با سایر مقاطع تحصیلی کاملا متفاوت است و شامل شرکت در کلاس درس نمی شود؛ بلکه به صورت دوره های پژوهشی برگزار می گردد. از جمله شروط اصلی برای تحصیل در مقطع دکتری، داشتن آیلتس حداقل 7 و همچنین یافتن یک استاد راهنما در هلند است. دانشجویانی که دارای نمرات و معدل بالا در مقاطع قبل، نمره زبان عالی، مقالات علمی چاپ شده در ژورنال های معتبر و به طور کلی دارای رزومه ای بسیار قوی هستند، میبایست با اساتید برگزیده در رشته خود در هلند ارتباط برقرار نموده و با ارسال رزومه سعی نمایند تا نظر استاد مربوطه را جلب کنند. 

پس از آنکه استاد مربوطه، مسئولیت راهنمایی متقاضی در فرآیند تحقیق و نوشتن پایان نامه را بر عهده گرفت، نامه ای رسمی مبنی بر اعطای پذیرش به دانشجو اعطا می کند. این نامه رسمی، مجوز درخواست ویزای تحصیلی هلند برای دانشجوی علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری در هلند است.

بررسی فرصت کار دانشجویی با ویزای تحصیلی در هلند

یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان مقیم کشور هلند، اجازه کار ضمن تحصیل می باشد؛ چرا که با این کار می توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را در این کشور فراهم کنند. هلند از آن دسته کشورهایی محسوب می ‌شود که قوانین سختگیرانه ای در رابطه با کار ضمن تحصیل برای دانشجویان دارد. به طور کلی، دانشجویان در هلند، برای داشتن کار پاره وقت احتیاج به اخذ مجوز کار دارند. این مجوز کار، تنها توسط کارفرما یا آژانس کاریابی از UWV درخواست می ‌شود و متقاضی ویزای ‌تحصیلی هلند نمی‌ تواند خودش به تنهایی این درخواست را ارائه کند. در ضمن بررسی و صادر شدن این مجوز کار، حدود 5 هفته زمان می برد.

بر اساس قانون کار در کشور هلند، برخی دانشجویان بین المللی فقط می توانند در ماه های ژوئن، جولای و آگوست، به کار فصلی مشغول باشند. این در حالیست که برخی دیگر از دانشجویان بین المللی می توانند به صورت پاره وقت، در حین تحصیل کار کنند. امکان کار پاره وقت برای دانشجویان در مقطع لیسانس 10 ساعت در هفته و در مقطع فوق لیسانس حدود 20 ساعت در هفته است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه، با کارشناسان عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید.

مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند کدامند؟

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی هلند باید مدارکی که از سوی اداره مهاجرت هلند تعیین شده است را جمع آوری نموده و در روز حضور در سفارت، تحویل دهند. این مدارک معمولا با توجه به ملیت دانشجو، رشته، مقطع تحصیلی و حتی نوع دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید متفاوت است. پس حتما پس از جمع آوری مدارک، برای اطمینان بیشتر، از کارشناسان زبده مهاجرتی که به قوانین هلند تسلط دارند بخواهید تا مدارک شما را بررسی کنند. 

برخی از مهم ترین مدارکی که ارائه آن برای تمامی متقاضیان تحصیل در هلند لازم است:

  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • کلیه مدارک هویتی متقاضی
  • کلیه مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در هلند
  • انگیزه نامه
  • مدارک اثبات تمکن مالی (باید نشان دهید که حدودا 780 یورو در ماه در حساب خود دارید)
  • مدارک پرداخت هزینه ویزای تحصیلی
  • بیمه درمانی و بیمه مسافرت برای طول مدت اقامت خود در هلند
  • گواهی پزشکی و گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • نامه عدم منع تحصیل
  • توصیه نامه از اساتید
  • مدارک مربوط به ثبت نام در دانشگاه یا کالج مورد نظر
ویزای تحصیلی هلند

شرایط اخذ ویزای همراه برای دانشجویان در هلند

خوشبختانه کلیه دارندگان ویزای تحصیلی هلند می توانند در صورت اثبات تمکن مالی، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، ویزای همراه درخواست کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که امکان درخواست ویزای همراه به صورت همزمان وجود ندارد و شما باید پس از اخذ ویزای خود و ورود به هلند با ویزای دانشجویی، درخواست ویزای همراه دهید. به علاوه، لازم است بدانید که همسر، اجازه کار در سال اول اقامت در هلند را نخواهد داشت اما در سال های بعدی می تواند مجوز کار در هلند را دریافت کند. فرزندان نیز اجازه تحصیل در مدارس هلند را خواهند داشت.

امکان اخذ اقامت هلند از طریق دریافت ویزای دانشجویی این کشور

اگر متقاضی مهاجرت تحصیلی به هلند هستید، لازم است بدانید که صرفا اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند، منجر به دریافت اقامت دائم این کشور نمی شود. در واقع شما با دریافت ویزای تحصیلی، فقط یک اقامت موقت دریافت می کنید و پس از اتمام دوران تحصیل، باید به کشور خود بازگردید. چنانچه بتوانید پس از فارغ التحصیلی، یک پیشنهاد شغلی در هلند دریافت کنید، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و سپس اخذ اقامت هلند وجود دارد. (معمولا پس از فارغ التحصیلی، به دانشجویان حدود 1 سال فرصت داده می شود تا به دنبال یافتن کار باشند). پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در هلند نیز می توانید برای دریافت اقامت دائم درخواست دهید. پس از 10 سال نیز به شما پاسپورت و شهروندی هلند اعطا می شود.

معرفی بهترین دانشگاه های هلند برای دانشجویان بین المللی

اگر به دنبال دریافت ویزای تحصیلی هلند هستید، باید ابتدا با دانشگاه های هلند آشنا شوید و بتوانید دانشگاهی که متناسب با شرایط شما است را جهت اخذ پذیرش تحصیلی انتخاب کنید. اکثر دانشگاه های هلند در رنکینگ جهانی دارای رتبه های بالا هستند و سیستم آموزش در دانشگاه های هلند بسیار با کیفیت است. 

ما در اینجا، برخی از بهترین دانشگاه های هلند را به شما معرفی می کنیم:

  • دانشگاه اوترخت
  •  دانشگاه آمستردام
  •  دانشگاه گرونینگن
  •  دانشگاه فناوری دلفت
  • دانشگاه VU آمستردام
  • دانشگاه واگنینگن و مرکز تحقیقات
  • دانشگاه صنعتی آیندهون
  •  دانشگاه اراسموس  روتردام
  • دانشگاه رادبود
  •  دانشگاه نجوم گون

سؤالات متداول

  • آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی هلند بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟

خیر

  • هزینه درخواست پذیرش از دانشگاه های هلند چقدر است؟

معمولا با توجه به نوع دانشگاه، بین 50 تا 100 یورو است.

  • هزینه تحصیل در هلند چقدر است؟

به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد اما در حالت کلی، بین 8000 تا 12000 یورو در سال می باشد.

  • چه دلایلی می تواند باعث ریجکتی ویزای تحصیلی کشور هلند شود؟

معمولا عدم اثبات تمکن مالی و همچنین عدم توانایی در قانع کردن آفیسر پرونده جهت بازگشت به کشور خود پس از اتمام تحصیل، مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی در هلند هستند.

  • آیا با دریافت بورسیه تحصیلی در هلند، همچنان باید تمکن مالی خود را ثابت کنیم؟

اگر بورسیه ای که دریافت نموده اید از نوع فول فاند است، برای اخذ ویزای تحصیلی، نیازی به اقبات تمکن مالی نخواهید داشت و فقط لازم است که مدارک دریافت بورسیه را ارائه نمایید.

سخن پایانی

دریافت ویزای تحصیلی هلند می تواند یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به هلند باشد. اما توجه داشته باشید که در صورت عدم آگاهی، این روش هم مانند سایر روش های مهاجرتی می تواند با دشواری هایی همراه باشد. در واقع، عدم داشتن اطلاعات کافی در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی و همچنین رعایت نکردن برخی نکات مهم در این زمینه، می تواند منجر به ریجکتی درخواست ویزای شما شود و وقت و هزینه شما را هدر دهد. به همین منظور، ما در این مقاله سعی نمودیم تا هرآنچه لازم است درباره اخذ ویزای دانشجویی هلند بدانید را برایتان شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا آگاهانه در این مسیر قدم بردارید. 

هدف ما در گروه مهاجرتی عالیان ویزا آن است که با آگاه کردن مخاطبان و همچنین ارائه جدیدترین قوانین مهاجرتی به آنان، قدمی مثبت در ساختن آینده ای درخشان برای آنان برداریم و کمک کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن و همچنین با کمترین ریسک، ویزای خود را دریافت نموده و وارد کشور مقصد شوند. تنها کافیست با شماره های موسسه تماس حاصل نمایید و جواب سوالات خود را از کارشناسان ما دریافت کنید. به منظور ارتباط سریع تر با کارشناسان عالیان ویزا، فرم ارزیابی رایگان موجود در وب سایت را تکمیل کنید و منتظر تماس ما باشید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “مهم‌ترین نکات در اخذ ویزای تحصیلی هلند”
  1. سلام ممنون از سايت خوبتون
    من ٣٥ سالمه و ٩ سال گپ تحصيلي دارم ايا براي فوق ليسانس هلند ميتونم اقدام كنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *