فرصت استثنایی برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

آن دسته از دانشجویان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی که قصد دارند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند و درآمد بسیار بالایی نیز داشته باشند، می توانند با خیال راحت تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را انتخاب کنند. البته باید بدانید که تحصیل در این رشته در انگلستان، هزینه های زیادی دارد و شما باید برای تامین این هزینه ها در انگلستان برنامه ریزی های لازم را داشته باشید. نکته قابل توجه در اینجا آن است که دسترسی به امکانات فراوان، شغل تضمینی و پردرآمد و همچنین دریافت اقامت انگلستان، ارزش صرف هزینه های بسیار را خواهد داشت و یک آینده طلایی برای شما رقم خواهد زد. ما در این مقاله فصد داریم تا شرایط، مدارک و مهم ترین نکات لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در کشور انگلستان را برای شما شرح دهیم. اگر می خواهید از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، کلیه مطالب موجود در این مقاله را از وبسایت های معتبر و رسمی کشور انگلستان برای شما مخاطب گرامی گردآوری کرده است.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • همه چیز در مورد تحصیل دندانپزشکی در انگلستان
  • شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلستان
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی در انگلستان
  • آشنایی با بهترین دانشگاه های انگلستان جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور انگلستان چقدر است؟
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلستان جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی
  • شرایط اخذ اقامت انگلستان پس از تحصیل در این کشور

همه چیز در مورد تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

نخستین گام برای تحصیل دندانپزشکی در کشور انگلستان، اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور است. طول دوره تحصیل دندانپزشکی در انگلستان حدود پنج سال می باشد و دانشجویان در اولین سال تحصیلی، عموما به فراگیری مفاهیم اصلی در علم پزشکی و بالینی مشغول هستند. در طول این دوره، دانشجویان با اصول آناتومی، فیزیولوژی، بیولوژی دهان و شیمی آشنا می ‌شود. تا پایان سال اول، این دوره دارای جلسات عملی تحت نظر برترین استادها نیز خواهد بود. سال دوم تحصیلی، شامل موضوعاتی است که بر پایه علم بالینی در رشته دندانپزشکی هستند مانند جراحی های دهان و دندان، پروتز و پریودنتیکس. در طول دوره های عملی، دانشجویان شروع به انجام درمان شبیه سازی شده پوسیدگی دندان می کند. همچنین در سومین سال تحصیل در رشته دندانپزشکی، دانشجویان به فراگیری موضوعات مرتبط با دندانپزشکی به طور عمیق و اساسی تر خواهند پرداخت. اکنون و در این مرحله، دانشجو آغاز به کسب استقلال در کارهای عملی خواهد کرد. در آخرین سال تحصیلی، دانشجو برای ارتقای سطح مهارتهای خود در رشته دندانپزشکی فرصت بیشتری خواهد داشت و بدین جهت می تواند در کلینیک های دندانپزشکی انگلستان به طور عملی در کنار یک دندانپزشک حرفه ای، دوره کارآموزی خود را بگذراند.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلستان

باید بدانید که شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در انگلستان و فارغ التحصیلی از این رشته، آسان نخواهد بود و دروسی که در طول این دوره تدریس می شوند دشوار هستند. بنابراین می توان گفت که دانش آموزان در سنین 12 تا 16 سال می توانند در دوره های GCSE انگلستان تحصیل نموده و بعد از پایان این دوره چنانچه قصد ورود به رشته های پزشکی یا دانشگاه های دارای رنکینگ بالا را نداشته باشند، می توانند یک سال دیگر تحصیل کنند و سپس وارد دانشگاه شوند. لیکن جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور انگلستان، متقاضیان باید بعد از گذراندن دوره GCSE در یک دوره با عنوان A-level و یا در بعضی موارد فاندیشن ها، شرکت نموده و سپس بسته به نمرات پایان ترم آن ها، در دانشگاه های مختلف پذیرش بگیرند. اما افرادی که در ایران دیپلم گرفته اند و یا یک سال تا دیپلم آن ها باقی مانده است، می توانند برای شرکت در دوره های A-level در انگلستان اقدام کنند. 

این دوره معمولا دو ساله می باشد و در برخی شرایط در صورت نیاز به آموزش بیشتر، این دوره می تواند تا 2.5 سال به طول انجامد. بعد از سپری کردن این دوره در صورت کسب نمره مناسب می توان به دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان وارد شد. نمره های دوره A-level، به صوت A+، A، B+ ، B و غیره مشخص می شود. متقاضیان جهت تحصیل دندانپزشکی در انگلستان بایستی نمره حداقل A و در بعضی دانشگاه ها حداقل B را کسب نمایند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی در انگلستان

معمولا کلیه شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در انگلستان، در وبسایت دانشگاه های این کشور موجود است. توصیه می شود ابتدا با مطالعه شرایط و مدارک لازم، از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کنید. برخی از مهم ترین مدارک لازم به شرح زیر است:

  • پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • رزومه ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • کلیه مدارک و سوابق تحصیلی (ترجمه شده به زبان انگلیسی)
  • ترجمه رسمی ریز نمرات سایر مقاطع تحصیلی
  • انگیزه نامه یا SOP
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS بالای 6.5
  • توصیه نامه و معرفی نامه اساتید
  • گواهی تمکن مالی
تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

آشنایی با بهترین دانشگاه های انگلستان جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی

دانشگاه های دندانپزشکی در کشور انگلستان از کیفیت بالایی برخوردارند، به صورتی که با دیگر دانشگاه های پزشکی جهان قابل قیاس نمی باشند. درنتیجه افرادی که متقاضی تحصیل دندانپزشکی در انگلستان هستند، باید بدانند که بهترین گزینه را انتخاب نموده اند. در صورتی که فرد خواهان اخذ مدرک دندانپزشکی در کشور انگلستان باشد، باید در انتخاب دانشگاه نیز بسیار دقت نماید چرا که هر دانشگاه روش خاص برای تدریس دارد و شخص متقاضی باید با توجه به شرایط خود انتخاب نماید که کدام دانشگاه برای آینده و تحقق اهدافش موثرتر است. برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان در سال 2023 به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه بیرمنگام
  • دانشگاه کاردیف
  • دانشگاه کوئین مری لندن
  • دانشگاه داندی
  • دانشگاه منچستر
  • کالج کینگ لندن
  • دانشگاه نیوکاسل
  • دانشگاه ملکه بلفاست
  • دانشگاه شفیلد

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور انگلستان چقدر است؟

هزینه تحصیل در دوره های دندانپزشکی انگلستان در مقایسه با سایر کشورها کمی بیشتر است؛ البته این موضوع با توجه به امتیاز بالای دانشگاه های انگلستان در سطح جهانی و برخورداری از بهترین امکانات آموزشی منطقی به نظر می رسد. می توان گفت که هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان با توجه به نوع دانشگاه و شهر محل تحصیل، متغیر است. به صورت کلی برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های انگلستان، دانشجویان حدودا به 30 تا 60 هزار پوند در سال نیاز دارند. همچنین توجه داشته باشید که دانشجویان بین المللی برای گذراندن دوره های A-Level نیز در ابتدا حدودا مبلغی بین 9 تا 19 هزار پوند را نیز باید بپردازند. درباره هزینه های زندگی یک دانشجو در کشور انگلستان نیز باید گفت که هزینه های زندگی در شهری نظیر لندن در مقایسه با دیگر شهرهای کشور انگلستان بیشتر می باشد. عموما این قبیل هزینه ها با درنظر گرفتن عوامل مختلفی از جمله محل زندگی، نوع اقامتگاه، دانشگاه انتخابی، مخارج و سبک زندگی اشخاص متفاوت است و به طور میانگین ماهانه بین 900 تا 1000 پوند و سالانه در حدود 10 تا 12 هزار پوند برآورد می شود؛ که این مبلغ شامل هزینه های اقامت و مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل، بیمه و سایر موارد می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلستان جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی

در خصوص چگونگی اخذ ویزای دانشجویی انگلستان جهت تحصیل در رشته داندانپزشکی، باید گفت که ویزای تحصیلی انگلیس Tier 4 نام دارد که شرایط دریافت آن برای متقاضیان زیر 17 سال و بالای 17 سال کمی متفاوت است. به این صورت که افراد زیر 17 سال باید 30 امتیاز و افراد بالای 17 سال نیز 40 امتیاز در سیستم امتیازدهی انگلیس به دست آورند. از جمله مهم ترین مدارک لازم برای سفارت، نامه CAS می باشد که به عنوان نامه پذیرش از دانشگاه و یا کالج مورد نظر شما صادر می گردد. زیرا بدون داشتن این نامه مراجعه به سفارت جهت دریافت ویزای تحصیلی غیر ممکن است. پروسه بررسی درخواست در سفارت انگلستان حدوداً دو  تا سه هفته به طول می انجامد. بنابراین توصیه می شود که افراد حداقل سه ماه قبل از شروع ترم تحصیلی خود در انگلستان، پروسه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان را آغاز کنند.

شرایط اخذ اقامت انگلستان پس از تحصیل در این کشور

دانشجویان بین المللی در انگلستان، پس از فارغ التحصیلی حدود دو سال فرصت دارند تا کار مناسب در این کشور پیدا نمایند و پس از پیدا کردن کار، می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. امکان گذراندن تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی نیز برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی در انگلستان در تمامی دانشگاه های جهان وجود دارد. با توجه به داشتن مدرک دندانپزشکی از دانشگاه های انگلستان، امکان کاریابی با درآمد بسیار بالا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان وجود دارد و همچنین پس از گذشت پنج سال کار کردن در این کشور، افراد می توانند جهت اخذ اقامت دائم خود اقدام نمایند.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان
سؤالات متداول
  • آیا امکان کار دانشجویی در حین تحصیل دندانپزشکی در انگلستان وجود دارد؟

بله، دانشجویان رشته دندانپزشکی می توانند در طول دوره تحصیلی خود کار پاره وقت نیز انتخاب نمایند و به طور معمول اجازه کار 20 ساعت در هفته به دانشجویان دوره دندانپزشکی داده می شود.

  • آیا امکان تحصیل دندانپزشکی در انگلیس بدون داشتن مدرک زبان وجود دارد؟

خیر، تمام دانشگاه های دندانپزشکی در انگلستان به مدرک زبان آیلتس آکادمیک حداقل ۶ نیاز دارند.

  • مهم ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان چیست؟

دندانپزشکی تنها رشته ای است که فارغ التحصیلان آن در کشور انگلستان، شش ماه پس از اتمام دوره خود، در شغل های حرفه ای بیش از 30 هزار پوند در ماه درآمد خواهند داشت.

  • آیا پس از تحصیل در انگلستان امکان تمدید ویزا جهت جستجوی کار وجود دارد؟

بله کشور انگلستان به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا دو سال پس از تحصیل در انگلستان دنبال کار گشته و اقامت خود را تبدیل به اقامت کاری کنند.

  •  شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلیس چیست؟

گذراندن دوره A-Level، داشتن نمرات بالا در برخی از دروس دبیرستان به خصوص دروس زیست شناسی و شیمی، قبولی در آزمون UKCAT و ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر از جمله شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور انگلستان می باشند.

سخن پایانی

رشته های پزشکی و دندانپزشکی، جزو پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کشور انگلستان هستند. تحصیل دندانپزشکی در انگلستان یکی از انتخاب های مهم برای اشخاصی است که علاقه مند به این رشته می باشند زیرا علی رغم هزینه های نسبتا بالای تحصیل در این کشور، فرصت های شغلی زیادی در انگلستان وجود دارد و دانشجویان بین المللی می تواند به راحتی پس از اتمام تحصیل خود اقامت کاری این کشور را دریافت نمایند. داشتن نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره عالی، نمرات خوب در دروس زیست شناسی و شیمی، قبولی در آزمون UKCAT، مهم ترین شروط اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی هستند. ما در این مقاله کلیه شرایط و نکات مهم جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلستان را برای شما شرح دادیم. 

کارشناسان و وکلای مجرب ما در گروه مهاجرتی عالیان ویزا، با بررسی تخصصی شرایط متقاضیان و ارائه بهترین راهکارها، مسیر مهاجرتی آنها را به طور تضمینی تسهیل نموده و قدم به قدم تا ورود به کشور انگلستان با آنها همراه خواهد بود. هدف گروه مهاجرتی عالیان ویزا، موفقیت دانشجویان در کشور مقصد است. علاقه مندان به تحصیل در کشور انگلستان می توانند از طریق ارتباط با مشاوران و کارشناسان زبده گروه عالیان ویزا، مشاوره رایگان دریافت نموده ودر کمترین زمان ممکن، پاسخ سوالات خود را به طور دقیق دریافت کنند. متقاضیان می توانند نسبت به تکمیل فرم ارزیابی موجود در وبسایت ما اقدام نموده و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ در ارتباط باشند.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *