شرایط مهاجرت به اسپانیا

حتما شما هم نگران تامین هزینه های مهاجرت هستید. اگر چنین است، ما مهاجرت به اسپانیا را به شما پیشنهاد می دهیم. در واقع اکثر مهاجران در اسپانیا، این کشور را به خاطر مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی انتخاب کرده اند. جالب است بدانید که فقط هزینه زندگی در اسپانیا ارزان نیست، بلکه دانشگاه های اسپانیا نیز به نوعی رایگان هستند. از همه مهم تر، این پایین بودن هزینه ها در اسپانیا، در کنار کیفیت بالای زندگی، آب و هوای فوق العاده، امنیت بسیار زیاد و همچنین سیستم آموزش و درمانی عالی، در دسترس است. پس اگر شما هم اسپانیا را به دلایل بالا انتخاب کرده اید، بیایید تا در این مقاله همه چیز را درباره شرایط، روش ها و هزینه های مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی، برایتان شرح دهیم. 

خواندن این مقاله می تواند به شما کمک کند تا مسیر مهاجرت به کشور اسپانیا را راحت تر و با آگاهی بیشتری طی کنید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اسپانیا برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

مهاجرت به اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • انواع ویزای بلند مدت اسپانیا
  • مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای تحصیلی
  • مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای کار
  • مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و گلدن ویزا
  • مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی

همانطور که می‌دانید برای مهاجرت به اسپانیا از طریق روش‌های مختلف ابتدا باید اقدام به دریافت ویزا کنید. ویزای اسپانیا مجوزی برای ورود به اسپانیا و اقامت در آن برای مدت زمان مشخصی است. نوع ویزایی که برای آن درخواست می کنید فعالیت هایی را که می توانید در اسپانیا انجام دهید را مشخص می کند که در ادامه به جزئیات آن  بیشتر خواهیم پرداخت.

انواع ویزای بلند مدت اسپانیا

با ویزای بلند مدت اسپانیا، می‌توانید به این کشور سفر کنید و برای مدتی بیش از سه ماه در آنجا بمانید. در واقع بسته به ویزای طولانی مدتی که دریافت می کنید، ممکن است اجازه کار یا تحصیل در اسپانیا را داشته باشید. 

در ادامه به بررسی رایج ترین انواع ویزا اسپانیا برای اقامت طولانی مدت می پردازیم.

مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی اسپانیا یک ویزای بلند مدت است که به شما این امکان را می دهد که بیش از سه ماه در اسپانیا اقامت داشته باشید و در فعالیت‌های مرتبط با آموزش شرکت کنید. ویزای تحصیلی اسپانیا بطور معمول برای یک سال صادر می گردد و هر سال تحت شرایطی تمدید می گردد. در واقع اگر شما قصد تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های مختلف اسپانیا را داشته باشید و یا  قصد شرکت در فعالیت های پژوهشی و آموزشی، برنامه های تبادل دانش آموزان در مراکز آموزشی و علمی، دولتی یا خصوصی و یا انجام دادن خدمات داوطلبانه به عنوان دانشجو را داشته باشید باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا کنید. فرایند درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا امری نسبتاَ ساده می باشد ولی در عین حال به انرژی زیادی نیاز دارد و مدارک زیادی را باید جمع آوری کنید.

 یکی از نکات راجع به تحصیل در دانشگاه های اسپانیا این است که برای رشته هایی  که آزمون ورودی دارند ، نمره قبولی آنها از ۱۴ نمره محسوب میشود  بطوریکه ۶  نمره از این ۱۴ نمره بر اساس معدل دیپلم متقاضی در نظر گرفته می شود. یعنی اگر معدل دیپلم یک فرد ۲۰ باشد میتواند ۶ نمره را به راحتی کسب کند  و ۸ نمره باقیمانده بر اساس آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر اخذ می شود .

برای افرادی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دارند باید حداقل ۱۲ نمره از ۱۴ نمره را کسب کنند. از این رو، افرادی که به همین مراتب نمره پایین تری را به دست میاورند در دیگر رشته ها مانند دامپزشکی، روانشناسی، پرستاری و غیره می توانند تحصیل کنند . جالب آنکه هزینه دانشگاه های دولتی در اسپانیا به ازای هر ترم با توجه به رشته حدود ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ یورو در هر ترم برای دانشجو می باشد . برای پرداخت هزینه های تحصیل خود نیز می توانید در هفته ۲۰ ساعت مجوز کار دریافت کنید و در حین تحصیل کار کنید و بدین ترتیب بخش زیادی از هزینه زندگی خود را تامین کنید.

مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای کار

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار یکی دیگر از راه های مهاجرت به اسپانیا به شمار می‌رود. ویزای کار اسپانیا یک ویزای طولانی مدت به شمار می‌رود که به شما امکان این را می دهد در یک فعالیت کاری مرتبط با تخصص خود در اسپانیا استخدام شوید و کار کنید. بهتر است بدانید فقط اتباع چندین کشور واقع در اروپا واجد شرایط مهاجرت به اسپانیا و کار در آن بدون ویزا هستند و اگر کشور شما خارج از اروپا واقع شده است، مانند ایران، قطعا به این ویزا نیاز دارید .

مهاجرت به اسپانیا

برای دریافت ویزای کار باید رزومه کاری خود را برای کارفرماهای مختلف در کشور اسپانیا ارسال کنید و آنها بر اساس معیارهای خود و رزومه متقاضی برای شخص مورد نظرشان پیشنهاد کار یا job offer  ارسال می کنند که البته معمولاَ با کافرما نیز مصاحبه کاری بصورت آنلاین از طریق نرم افزار زوم یا اسکایپ خواهید داشت. بعد از گرفتن تاییدیه از طرف کارفرما می‌توانید درخواست ویزای کاری خود را از طریق سفارت اسپانیا در کشور خود ارسال کنید. نرخ بیکاری در کشور اسپانیا حدود 15.67درصد می باشد. علاوه بر آن، بهترین زمان برای درخواست ویزای کار اسپانیا حداکثر سه ماه قبل از سفر و در سفارت یا کنسولگری کشور اسپانیا در محل زندگی شما می باشد .

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری یا همان گلدن ویزا می باشد . در واقع گلدن ویزا یا ویزای طلایی به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری در این کشور شناخته می‌شود و مجوزی را صادر می‌کند که شهروندان غیر اتحادیه اروپا بتوانند در اسپانیا سرمایه گذاری کنند و اقامت اخذ نمایند. این سرمایه‌گذاری می‌تواند خرید ملک  و یا سرمایه گذاری در یک شرکت و ایجاد فرصت های شغلی در اسپانیا باشد. بیشتر شهروندانی که برای دریافت گلدن ویزا اقدام می کنند از کشورهای چین، روسیه ایران، سوریه و لبنان می باشند. 

هنگامی که شما گلدن ویزای اسپانیا را دریافت می کنید ابتدا اقامت دو ساله را اخذ می کنید و بعد از آن می توانید دو سال دیگر آن را تمدید کنید. در نهایت بعد از گذشت ۵ سال متقاضی و تمام اعضای خانواده وی می توانند اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنند .در این روش سرمایه گذاری، متقاضی باید حداقل ۵۰۰ هزار یورو برای خرید ملک در اسپانیا سرمایه گذاری کند تا واجد شرایط باشد . 

مهمترین قابلیتی که گلدن ویزا به متقاضی ارائه می دهد این است که شخص می تواند در اتحادیه اروپا به راحتی فعالیت‌های کاری خود را انجام دهد و به ادامه زندگی بپردازد. همچنین برای خانواده و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز اقامت صادر خواهد شد و فرزندان شما بطور رایگان تحصیل خواهند نمود. توجه داشته باشید که اگر این نوع سرمایه گذاری را برای مهاجرت به اسپانیا و دریافت ویزا انتخاب کرده‌اید، در طول مدت حق فروش ملک را  نخواهید داشت تا در نهایت بتوانید تابعیت این کشور را دریافت کنید. 

برای درخواست اخذ ویزای طلایی اسپانیا باید در سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود اقدام کنید . بطور معمول اخذ پاسپورت در اسپانیا بعد از ده سال و داشتن شرایط لازم امکان پذیر خواهد بود. پاسپورت کشور اسپانیا یکی از قدرتمندترین پاسپورت های دنیا محسوب می شود بطوریکه با داشتن پاسپورت اسپانیا امکان سفر به بیش از ۱۹۴ کشور را بدون نیاز به ویزا خواهید داشت. پاسپورت اسپانیا سومین پاسپورت قدرتمند دنیا می باشد.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی

مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی یکی دیگر از روش‌های پرطرفدار اخذ اقامت این کشور می باشد . تمکن مالی یکی از روشهای اخذ اقامت در اسپانیا محسوب می شود که فرد متقاضی باید حداقل ۳۰ هزار یورو را در حساب بانکی خود در ایران یا اسپانیا داشته باشد . همچنین اگر همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی نیز قصد دریافت اقامت اسپانیا از این طریق را دارند باید به ازای هر کدام، حداقل  ۶۵۰۰ یورو به عنوان تمکن مالی داشته باشید . همانطور که از اسم آن مشخص است، در این روش باید تمکن مالی بسیارخوبی اعم از نقد و غیرنقد داشته باشید و علاوه بر آن نیز ثابت کنید که درآمد ماهانه و املاک نیز دارید چرا که جزء اصلی ترین شرایط مهاجرت به اسپانیا از این روش محسوب می شود .

مهاجرت به اسپانیا

یکی دیگر از شروط اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا، شرط حضور شش ماهه در اسپانیا می باشد. در واقع همه افراد خانواده موظف به رعایت این شرط هستند و باید 6 ماه در خاک اسپانیا حضور داشته باشند. بعد از این که شرایط فرد متقاضی تایید شود، ابتدا یک اقامت یک ساله برای فرد متقاضی و خانواده آن صادر می‌شود که این اقامت برای مدت دو سال دیگر نیز تمدید می شود. برای دریافت اقامت دائم باید مجموعا ۵ در اسپانیا اقامت داشته باشید و برای دریافت تابعیت نیز بعد از سال دهم می توانید درخواست خود را ارسال کنید .

سؤالات متداول
  • آیا تحصیل در اسپانیا موجب اخذ اقامت دائم خواهد شد ؟

بطور معمول در اسپانیا دریافت اقامت دائم از طریق تحصیل اتفاق نمی‌افتد و دانشجو بعد از اتمام دوران تحصیلی خود باید اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کند و بعد از ۵ سال کار در این کشور و پرداخت مالیات می تواند آن را به اقامت دائم تبدیل نماید.

  • آیا مهاجرت کاری به کشور اسپانیا امکان پذیر است ؟

از آن‌جایی که کشور اسپانیا در سال های گذشته با توجه به شیوع کرونا و معضل بیکاری روبرو شده است ، ممکن است پیدا کردن شغل برای اتباع خارجی سخت تر باشد. اما با داشتن رزومه قوی و تسلط بر زبان اسپانیایی این امر غیر ممکن نیست . هرچند متخصصین حوزه مهندسی و کامپیوتر حتی امکان کاریابی به زبان انگلیسی در این کشور را خواهند داشت.

  • آیا برای اخذ اقامت تمکن مالی نیاز به داشتن مدرک تحصیلی یا مدرک زبان اسپانیایی می باشد؟

خیر شما مکلف به ارائه مدرک تحصیلی یا زبان اسپانیایی نمی باشید.

  • آیا با ثبت شرکت در اسپانیا امکان اخذ اقامت وجود دارد؟

خیر، صرف ثبت شرکت منجر به اخذ اقامت اسپانیا نمی شود.

  • شخص چه زمانی  می بایست مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را به اسپانیا منتقل نماید؟ آیا امکان افتتاح حساب بانکی در این کشور وجود دارد؟

پس از ارسال مدارک هویتی و اخذ تاییدیه اولیه از مقامات قانونی اسپانیا مبلغ سرمایه گذاری را منتقل خواهید نمود. بله امکان افتتاح حساب بانکی وجود دارد.

  • آیا با داشتن ریجکتی از شنگن یا حتی اسپانیا، شانس اقدام مجدد برای اخذ ویزای سرمایه گذاری و یا تمکن مالی وجود دارد؟

پاسخ به این سوال هم مثبت است هم منفی چراکه می بایست کلیه شرایط متقاضی را ابتدا توسط وکلای قانونی اسپانیا بررسی نمود. در واقع شرایط هر کیس و هر پرونده باید جداگانه بررسی و سپس اظهار نظر شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا بطور مختصر راه ها و شرایط مهاجرت به اسپانیا را بررسی کنیم. اسپانیا با داشتن کیفیت آموزشی مناسب با سطح علمی خوب و به صرفه بودن هزینه های زندگی، تنوع روش های اقامتی و تامین امنیت سرمایه گذاری خارجی با استقبال زیادی از طرف مهاجرین روبرو شده است. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ۱۰ سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتساپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “شرایط مهاجرت به اسپانیا”
  1. سللام
    با تشکر از سایت خوب و جذابتون
    برای خرید ملک اسپانیا اگر پدر خانواده ملک خریداری کنه و دختر بالای 18 سال اما دانشجو داشته باشه
    می تونه برای اون دختر درخواست اقامت بده
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *