صفر تا صد مهاجرت به انگلیس

اگر این روزها به فکر مهاجرت به انگلستان افتاده‌اید، حتما با دانش و آگاهی تصمیم‌گیری کرده و به‌ خوبی می‌دانید که یکی از بهترین مقصدها را انتخاب کرده‌اید. هرآنچه باید درباره مهاجرت به کشور انگلستان بدانید را در این مقاله می‌توانید بیابید. پس با ما همراه باشید تا با تمامی راه‌ها، قوانین، بایدها و نبایدها و استثنائات مهاجرت قانونی به کشور زیبا و اسرار آمیز انگلستان آشنا شوید. عالیان ویزا همان مکانی است که تمامی اطلاعات لازم را به شما می‌دهد و ما به شما قول می‌دهیم پس از خواندن این مطلب بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را در مورد مناسب‌ترین روش برای مهاجرت به انگلستان داشته باشید. در این نوشته به بررسی انواع روش‌های مهاجرت، هزینه‌های زندگی در انگلستان، مزیت‌های زندگی در انگلیس و شرایط مورد نیاز برا گرفتن ویزای انگلستان می‌‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

مهاجرت به انگلیس

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • انواع روش‌های مهاجرت به انگلیس
  • مهاجرت تحصیلی به انگلستان
  • مهاجرت کاری (سرمایه گذاری، افراد دارای مهارت، هنرمندان، افراد خاص)
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • هزینه زندگی در انگلستان
  • مزایای مهاجرت به انگسلتان
  • مراحل مهاجرت به انگلیس

انواع روش‌های مهاجرت به انگلستان

دولت بریتانیا، روش های متعددی را برای جذب مهاجران از سر تا سر جهان در نظر گرفته است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که از بین روش های موجود، انتخاب بهترین روش مهاجرت به انگلستان تنها از طریق بررسی شرایط شما امکان پذیر است و هر روشی به شما پیشنهاد نمی شود. در واقع، ممکن است در حالیکه به فردی دارای سوابق و تجربه کاری بالا، روش مهاجرت کاری پیشنهاد شود، به فردی که تنها دارای سرمایه است و رزومه و سوابق تحصیلی عالی ندارد، پیشنهاد گردد که از روش سرمایه گذاری در انگلیس جهت مهاجرت به این کشور استفاده نماید. 

در حالت کلی، بهترین و رایج ترین روش های مهاجرت به انگلیس عبارت اند از:

مهاجرت به انگلیس

همان‌طور که حتما شنیده‌اید انگلیس کشوری تقریبا همیشه بارانی است. البته هوای آن معمولا پیش بینی ناپذیر است، اما در اغلب روزهای سال می‌توان هوای ابری و بارانی را در این کشور مشاهده کرد.

  1. مهاجرت تحصیلی به انگلستان
  2. مهاجرت کاری و سرمایه گذاری، هنرمندان، کارگران متخصص، افراد نخبه در زمینه تکنولوژی
  3. مهاجرت از طریق تولد
  4. مهاجرت از طریق پناهندگی در انگلستان

شما می توانید جهت بررسی تخصصی شرایط خود و انتخاب بهترین روش مهاجرتی که برای شما درصد موفقیت بالایی به همراه داشته باشد، با مشاوران و کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

در واقع مهاجرت از طریق تحصیل، یکی از بهترین و محبوب ‌‌ترین روش های مهاجرت به انگلیس و اخذ ویزای آن است. البته این روش خود دارای زیرمجموعه‌ ها، شرایط و قوانین مختلفی است که بدون برخورداری از آنها شما موفق به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نخواهید شد. مدارس و دانشگاه ‌های انگلستان جزء بهترین مدارس، کالج‌ ها و دانشگاه‌ های جهان هستند و دانشگاه‌هایی مانند کمبریج و آکسفورد، در سرتاسر جهان امتیاز و محبوبیت بسیار بالایی دارند و هرساله افراد زیادی از گوشه و کنار جهان خواهان تحصیل در این دانشگاه‌ ها می باشند. البته به جز این دو دانشگاه بسیار معروف، دانشگاهای دیگری همچون منچستر، بریستول، امپریال کالج، ادینبورگ، کینگستون، باکینگهام و سنت اندورز نیز در رتبه بندی جهانی، دارای رنکینگ بالا هستند.

در کل برای ورود به مدارس و دانشگاه ‌های انگلیس، لازم است که شما سوابق تحصیلی و پژوهشی بسیار خوبی داشته باشید و در کنار آن، به زبان نیز تسلط کافی داشته و مدرک زبان ارائه دهید. هرچه سوابق تحصیلی شما قوی‌ تر و در زمینه پژوهش و انجام کارهای تحقیقاتی، مطالعاتی و اختراعات بهتر عمل کرده باشید، از دانشگاه‌ های مطرح ‌تری می ‌توانید پذیرش تحصیلی انگلیس را دریافت کنید.

قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بهتر است با طول مدت هر دوره در این کشور آشنا باشید. به عنوان مثال، تحصیل در دوره کارشناسی، سه ساله، در دوره کارشناسی ارشد، یک ساله و در مقطع دکتری، سه سال به طول می ‌انجامد و هزینه تحصیل در هر کدام از این مقاطع متفاوت است. در واقع هزینه تحصیل، با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود. دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان ، یکی از بهترین روش های تحصیل مقرون به صرفه و یا کاملا رایگان در این کشور است. نکته ای دیگر که برای متقاضیان تحصیل در انگلیس سوال بر انگیز است، اجازه کار دانشجویان در حین تحصیل می باشد. در این خصوص باید بدانید که هر دانشجو مجاز می باشد تا سقف 20 ساعت در هفته کار کند. خوشبختانه مهاجرت به انگلیس به شما این فرصت را خواهد داد که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور، شغل مورد علاقه خود را بیابید و از این طریق اقامت دائم انگلستان را به دست آورید.

مهاجرت به انگلیس

چرا انگلستان مقصدی پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی است؟

جالب است بدانید که بر اساس اخرین بروز رسانی ها در نظام آموزشی کشور انگلستان، تغییراتی شگرف و هوشمندانه ایجاد شده است که برای یک دانشجو بسیار انگیزش بخش و امیدوار کننده می باشد. در این تغییرات، برخی از دانشگاه ‌های انگلستان دوره‌های فوق فشرده‌ لیسانس را “دوساله” برگزار می‌ کنند و دانشجو می تواند بدون وقفه ترم‌ های متوالی تحصیلی را پشت سر بگذارد. این در حالیست که اکثر افراد گمان می کنند با تحصیل در کشوری مانند آلمان که برای مهاجرت تحصیلی بسیار پرطرفدار می باشد، هزینه های کمتری نسبت به انگلستان پرداخت خواهند کرد. اما دانشجویان باید بدانند که با تغییرات اعمال شده در نظام آموزشی انگلستان، تحصیل در مقطع دو ساله کارشناسی در این کشور، هزینه ای برابر با تحصیل چهار و یا پنج ساله کارشناسی در آلمان دارد و یا حتی ممکن است این هزینه در انگلستان بسیار کمتر نیز باشد.

وجه تمایز دیگری که بین تحصیل در انگلستان و سایر کشورهای جهان وجود دارد و به محبوبیت آن در بین دانشجویان بین المللی افزوده است، وجود دوره هایی با نام کار-تحصیل در انگلستان می باشد. این بدان معناست که شما دوره لیسانس و یا فوق لیسانس خود را با شرایطی ویژه ای در انگلستان تحصیل می ‌نمایید. در واقع، شما سال اول و دوم مقطع لیسانس را در دانشگاه می گذرانید و در سال سوم، با کمک دانشگاه در یک کمپانی انگلیسی در شهر محل تحصیلتان موقتا استخدام شده و یک سال کامل با حقوق و مزایای کامل نظیر یک کارمند انگلیسی مشغول به کار می‌ شوید. میزان درآمد شما ماهیانه بین ۱۲۰۰ الی ۱۵۰۰ پوند خواهد بود. پس از آن، سال چهارم را مجددا در دانشگاه به عنوان سال آخر لیسانستان می گذرانید و فارغ التحصیل می ‌شوید. در این صورت شما از دانشگاه های انگلستان مدرک تحصیلی دریافت نموده‌اید، درآمد قابل توجهی در یک سال داشته ‌اید و در عین حال، بدلیل داشتن یک سال کامل سابقه‌ کار در بازار کار انگلستان، شانس بالایی برای یافتن کار در این‌ کشور خواهید داشت. پس می‌ توانیم‌ بگوییم کشور انگلستان راهی را برای شما متقاضیان عزیز باز نموده که به موجب آن، با خیال آسوده و با تضمین شغل، وارد انگلستان می شوید و زندگی جدیدی را آغاز می کنید. خوشبختانه این امکان در مقطع فوق لیسانس نیز وجود دارد که با وجود یک ساله بودن این مقطع در انگلستان، تحصیل در این کشور بسیار مقرون‌ به‌ صرفه خواهد بود.

و اما کلام اخر در باب مزایای تحصیل در انگلستان آن است که بعد از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، این کشور شدیدا کمبود نیروی کار را در بخشهای مختلفی از بازار کار خود احساس نموده است. بنابراین دولت انگلیس اقداماتی را فراهم نموده است که بر طبق آن، دانشجویان بین المللی می توانند پس از فارغ التحصیلی، بین دو تا سه سال با عنوان PSW در این کشور اقامت خود را ادامه داده و از شانس بالای ورود به بازار کار انگلستان بهره مند شوند.

مهاجرت کاری و سرمایه گذاری، هنرمندان، کارگران متخصص، افراد نخبه در زمینه تکنولوژی

قوانین مهاجرتی انگلستان بسیار با دقت تنظیم شده است. دولت انگلیس، برای هریک از انواع مهاجرت کاری به این کشور، دسته بندی هایی را تحت عنوان Tier قرار داده است. دسته بندی Tier،  شامل موارد‌ی همچون مهاجرت برای کارآفرینان، سرمایه گذاران، فارغ‌ التحصیلان، کارگران ماهر، کارگران با مهارت کم، افراد مذهبی، ورزشکاران، هنرمندان، افراد نخبه و دانشجویان است و با نام Tier1، Tier2، Tier3، Tier4 و غیره نشان داده می شود. متقاضیان مهاجرت کاری باید ابتدا دقت نمایند که با توجه به حیطه تخصصی خود، در کدام دسته بندی قرار می گیرند. البته لازم است بدانید که بسیاری از انواع ویزاهای کاری انگلیس، برای ایرانیان قابل دریافت نمی باشند و دولت انگلیس آنها را تنها به شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه می دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص هر یک از دسته بندی ها، به وبسایت اداره مهاجرت انگلیس مراجعه نمایید.

مهاجرت به انگلیس

اگرچه مهاجرت به انگلیس ، علی الخصوص مهاجرت کاری، برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا دشوار است اما، چنانچه متقاضیان از تجربه، تخصص و مهارت کافی در مشاغلی که انگلیس در آن با کمبود نیروی کار مواجه است بهره مند باشند، قادر خواهند بود، ویزای کاری و اقامت انگلیس را به دست آورند. داشتن مدرک تحصیلی مرتبط و عالی نیز برای کارفرمایان بسیار حائز اهمیت است. متقاضیان می توانند با دریافت یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در انگلیس و سپس عقد قرارداد کاری، ویزا و اقامت دریافت کنند. در ضمن، کارآفرینانی که دارای طرح تجاری نوآورانه و سودآور هستند که ثابت شود به نفع اقتصاد انگلستان است نیز می توانند با سرمایه گذاری در این کشور، اقامت آن را دریافت کنند. خوشبختانه پایین بودن نرخ بیکاری در انگلستان که در سال 2023 در حدود 4.2% اعلام شده است،حاکی از وجود فرصت های شغلی فراوان در این کشور می باشد.

لازم به ذکر است که با وجود دشواری اخذ جاب آفر در انگلیس، شما می توانید با کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه، احتمال کاریابی یا اخذ ویزای کاری انگلیس را برای خود افزایش دهید. همکاران با سابقه و خبره ما در گروه عالیان ویزا می ‌توانند بهترین گزینه برای راهنمایی و ارائه مشاوره در این زمینه برای شما باشند.

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش ‌های مهاجرت به انگلیس ، ازدواج با یک شهروند انگلیسی است. نکته مهم در اخذ این نوع ویزا آن است که شما باید بتوانید واقعی بودن ازدواج خود را اثبات و روابط احساسی و عاطفی خود را با سند و مدارکی مانند عکس، سند ازدواج و غیره اثبات کنید. در این روش، شما همچنین باید دارای نامه عدم سوءپیشینه بوده و از سلامتی کامل برخوردار باشید. علاوه‌ بر این، لازم است قبل از اقدام برای اخذ ویزا، همسر شما که شهروندی انگلیس را دارا می باشد نامه تمکن مالی خود را ارائه دهد و ثابت نماید که توانایی پرداخت هزینه ‌های زندگی خود و همسرش را در کشور انگلیس خوهد داشت.

مهاجرت به انگلیس

مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت از طریق پناهندگی نیز در سال‌های اخیر در میان مردم کشورهای آسیایی با افزایش زیادی روبرو بوده است، به‌صورتی که می‌توان آن را یکی از روش‌های مهاجرت به حساب آورد. در این روش، شخص متقاضی پناهندگی باید اثبات کند که جان و مال او در کشور خودش در خطر است. دقت کنید که این روش یکی از مخاطره‌آمیزترین روش‌ها است و در نتیجه بهتر است که با کمی تلاش و بهره‌گیری از مؤسسات معتبر سعی کنید از روش‌های قانونی و اصولی به انگلستان مهاجرت کنید.

مهاجرت از طریق تولد

کشورهای مختلف جهان در روش اعطای اقامت و شهروندی از طریق تولد، از یکی از دو قانون خاک و خون پیروی می کنند. در خصوص کشور انگلیس لازم است بدانید که از روش خون پیروی می شود و کودکانی که یکی از والدین آنها و یا هر دو تبعه و شهروند انگلیس هستند، از بدو تولد اقامت و شهروندی دریافت خواهند کرد. این قانون دقیقا برعکس قوانین حاکم بر آمریکا و کانادا است که از اصل خاک پیروی می کنند و هر کودک متولد شده در خاک این کشورها صرف نظر از تابعیت والدین خود، اقامت و شهروندی دریافت می نماید.

هزینه زندگی در انگلستان

انگلستان یکی از کشورهای گران در جهان به شما می رود و زندگی در آن شامل هزینه های زیادی می شود. البته تخمین دقیق هزینه افراد در این کشور باید با توجه به سبک زندگی و عادت ها، تعداد اعضای خانواده، محل زندگی و شغل افراد صورت گیرد. بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده در سال 2023، یک فرد مجرد برای زندگی در انگلیس، بدون احتساب اجاره خانه، به 752.1 پوند در ماه نیاز خواهد داشت. به طور متوسط، هزینه زندگی در انگلستان ، 119.8% گران تر از ایران است و اجاره خانه نیز حدود 204.9% بیشتر از ایران می باشد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت numbeo و یا با مراجعه به مقالات مرتبط با هزینه های زندگی در انگلیس که در وبسایت گروه عالیان ویزا موجود است اطلاعات دقیق تری به دست آورید. کسب مشاوره از کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز می تواند برای شما بسیار مفید باشد. کارشناسان ما به خوبی تمکن مالی شما را بررسی می نمایند و با ارائه بهترین راهکار به شما کمک می کنند تا با آمادگی و بدون نگرانی وارد خاک انگلستان شوید.

مزیت‌های مهاجرت به انگلیس

اگر به دنبال کشوری پیشرفته برای مهاجرت هستید، بی ‌شک انگلیس باید یکی از نخستین گزینه ‌های شما باشد. کم بودن فاصله این کشور اروپایی تا ایران نسبت به کانادا و کشورهای آمریکایی، دانشجویان بسیاری را از ایران جذب این کشور کرده است. کشور انگلیس، پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارا می باشد و از این رو مقصدی عالی برای کار پس از فارغ التحصیلی و یا حتی سرمایه گذاری و کارآفرینی است. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در انگلیس اکثرا در رنکینگ جهانی رتبه های بسیار بالایی را به خود اختصاص داده اند و شهرتی جهانی دارند. از لحاظ کیفیت زندگی و خدمات بهداشتی و درمانی نیز این کشور جزء کشورهای بسیار عالی در جهان می باشد. بورسیه های متنوعی نیز در انگلستان ارائه می شود و به موجب آن دانشجویان می توانند هزینه های تحصیل خود را در این کشور کاهش دهند.

مهاجرت به انگلیس

مراحل مهاجرت به انگلیس

اخذ ویزای انگلستان، یکی از مهم ترین شروط جهت مهاجرت به انگلیس و ورود به خاک این کشور است. حال مراحل دریافت ویزا و اقامت انگلستان، با توجه به روش مهاجرتی افراد متفاوت می باشد. به عنوان مثال، شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان با مراحل دریافت ویزای کاری یا مهاجرت از طریق ازدواج تفاوت دارد. توصیه ما به شما آن است که با مراجعه به یک موسسه مهاجرتی معتبر، ابتدا شرایط خود، ویژگی ها و امتیازات فردی خود را مورد بررسی قرار داده و از تمامی قوانین و راه های حقوقی مهاجرت به انگلیس اطلاع کسب کنید. شما می توانید در صورت اطمینان از اعتبار، سوابق و عملکرد موسسه مورد نظر، امور مهاجرتی خود را به آنان واگذار نمایید و درصد موفقیت خود را افزایش دهید.

گروه مهاجرتی عالیان ویزا، مجموعه ‌ای حقوقی با سابقه ‌ای درخشان در امر دریافت ویزا برای هموطنان ایرانی است و برای هر متقاضی با توجه به پیشینه و همچنین شرایط فعلی وی، بهترین برنامه مهاجرتی را تدارک می ‌بیند. برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی، با مشاوران و کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا تماس حاصل فرمایید.

سؤالات متداول
  • طول دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس در انگلستان چقدر است؟

یک سال

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه برای دانشجو در انگلیس وجود دارد؟

در مقطع فوق لیسانس و دکتری بله

  • آیا مهاجرت به انگلیس بدون ارائه مدرک زبان ممکن است؟

به روش مهاجرتی شما بستگی دارد. اما معمولا و در اکثر شرایط، برای بالا بردن شانس دریافت ویزا، حتما باید مدرک زبان ارائه نمایید.

  • آیا دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های انگلستان در این کشور بمانند؟

بله. دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی، به مدت 2 سال دیگر در انگلستان بمانند و به دنبال یافتن شغل دلخواه خود باشند.

  • آیا مهاجرت به انگلیس از طریق خرید ملک ممکن است؟

خیر. در حال حاضر، سرمایه گذاری در املاک این کشور، منجر به اخذ ویزا و اقامت نمی شود.

  • آیا با ثبت شرکت در انگلستان میتوان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

 شما می توانید در صورت ارائه یک طرح تجاری خلاقانه و سودآور که توسط دولت انگلستان تایید شود، برای خود و اعضای خانواده، ویزا و اقامت دریافت نمایید.

  • آیا در صورت ریجکت شدن ویزای انگلستان، امکان اعتراض وجود دارد؟

بله. چنانچه در نامه ای که پس از ریجکتی ویزای خود دریافت می نمایید ذکر شده باشد که حق اعتراض دارید، این امکان برای شما فراهم است.

سخن پایانی

رشد اقتصادی بریتانیا، وجود فرصت‌های شغلی مناسب برای نیروی ماهر و همچنین اعطای مزایای اجتماعی فراوان به مهاجران، بریتانیا را به یک مقصد عالی برای اکثر مهاجران در سراسر جهان تبدیل کرده است. مهاجرت به بریتانیا گرچه نشدنی نیست، اما داری پیچیدگی ‌هایی نیز می باشد که چنانچه خودتان تصمیم به دنبال کردن مراحل اخذ ویزا بگیرید، ممکن است پروسه‌ ای بسیار طولانی شود و در میانه ‌های راه ناامید شوید. اما با سپردن این امر مهم به مؤسسه ای که به تمامی ریزه‌ کاری ‌ها و مقررات و قوانین حقوقی و عمومی مهاجرت به بریتانیا آشنا است، می‌ توانید با خیال آسوده تر خود را برای اخذ اقامت در انگلستان آماده کنید. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، در راه دریافت اقامت کشور انگلیس همراه و همگام شما خواهد بود. ما در این مقاله به بررسی صفر تا صد مهاجرت به انگلیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی آنلاین ما را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه و یا از طریق واتس اپ با ما تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *