مهمترین نکات در اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان

اگرچه کشور انگلستان جزو پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی در جهان است اما هزینه های بالای تحصیل و زندگی در این کشور برای دانشجویان بین المللی باعث شده است تا بسیاری از متقاضیان، از انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرتی خود صرف نظر کنند. حال آنچه لازم است کلیه علاقه مندان به تحصیل در انگلستان بدانند آن است که بورسیه های تحصیلی متعدد و ارزشمندی توسط دانشگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی این کشور به دانشجویان بین المللی واجد شرایط که استعداد و توانایی خود را اثبات نمایند اعطا می شود. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان بپردازیم. چنانچه شما نیز رویای تحصیل در انگلستان را در سر دارید اما نگران تامین هزینه های آن هستید، این مقاله اطلاع مفیدی در اختیار شما قرار خواهد داد. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

بورسیه تحصیلی انگلستان

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • بورسیه تحصیلی انگلستان چیست؟
  • بررسی شرایط تحصیل در انگلستان
  • نگاهی مختصر به شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در انگلستان
  • بررسی دانشگاه های انگلستان
  • بررسی هزینه تحصیل در انگلستان
  • برای دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان چه شرایطی لازم است؟
  • انواع بورسیه تحصیلی در انگلستان
  • معرفی برترین بورسیه های تحصیلی انگلستان در سال 2024

بورسیه تحصیلی انگلستان چیست؟

دولت انگلیس، با همکاری نهاد ها، موسسات و سازمان های خصوصی و دولتی در این کشور، کمک هزینه های مالی متعددی را با پوشش هزینه های مناسب و در قالب بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی واجد شرایط اعطا می کند. در واقع، هدف از این اقدام آن است که با توجه به بالا بودن هزینه های تحصیل در انگلستان، آن دسته از دانشجویان خارجی که به امکانات و منابعی مشابه دانشجویان انگلیسی دسترسی ندارند، با عدم توانایی در تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور رو به رو نشوند و بتوانند در شرایطی برابر با سایر دانشجویان بومی به تحصیل بپردازند. معمولا نوع بورسیه تحصیلی انگلستان ، با توجه به نهاد ارائه دهنده بورسیه، دانشگاه مورد نظر و همچنین شرایط دانشجویان متفاوت است. به طور کلی، این بورسیه ها شامل موارد زیر است:

بورسیه تحصیلی انگلستان
  • بورسیه های فول فاند با پوشش کامل هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان
  • بورسیه ها و کمک هزینه های مالی جزئی، با پوشش تنها بخشی از هزینه ها مانند شهریه دانشگاه

از آنجایی که یکی از مهم ترین شروط لازم جهت دریافت بورسیه های تحصیلی در انگلستان، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاهی در این کشور است، ما در ادامه مطلب و پیش از بررسی شرایط دریافت بورسیه در انگلستان و انواع آن، لازم است شرایط اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان در مقاطع مختلف را شرح داده و هزینه آن را بررسی نماییم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بررسی شرایط تحصیل در انگلستان

نظام آموزشی در انگلستان به این شکل است که دانش آموزان پس از اتمام دوره تحصیلی 12 ساله در مدارس این کشور، وارد کالج (آموزش عالی قبل از دانشگاه یا FE) و سپس دانشگاه (آموزش عالی دانشگاهی یا HE) می ‌شوند. تحصیل در دانشگاه های انگلستان در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور میبایست از یک دانشگاه معتبر پذیرش تحصیلی دریافت نموده و پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه، برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان درخواست دهند. امکان درخواست جهت اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان نیز پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه وجود دارد. نکته ای که باید به آن توجه نمایید آن است که آن دسته از دانش آموزانی که دیپلم 12 ساله دریافت نموده و قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان را دارند، بهتر است ابتدا دوره یکساله کالج را در این کشور سپری نموده و سپس وارد دانشگاه شوند. اما ورود به دانشگاه بدون گذراندن دوره کالج، تحت شرایطی نیز ممکن است.

نگاهی مختصر به شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در انگلستان

مقاطع تحصیلی در دانشگاه های انگلستان شامل کارشناسی (لیسانس)، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)، دکتری و پست دکتری هستند. شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان در هر یک از مقاطع ذکر شده، با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد. توصیه ما به کلیه متقاضیان تحصیل در انگلستان آن است که با مراجعه به وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود در این کشور، از جزئیات شرایط اطلاع کسب نمایند و در صورت اطمینان از واجد شرایط بودن خود، جهت اخذ پذیرش تحصیلی درخواست دهند. ما در جدول زیر، به طور اجمالی برخی از مهم ترین شرایط لازم جهت تحصیل در دانشگاه های انگلستان را برای شما آورده ایم. در قسمت های بعدی، به شرح و بررسی هر کدام به صورت مجزا خواهیم پرداخت.

مقطع تحصیلیکارشناسیکارشناسی ارشددکتری

مدارک مورد نیاز

-مدرک زبان آیلتس 6 به بالا

-مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

-ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی

-مدارک شناسایی

-ویزای تحصیلی

-انگیزه نامه

-سوابق تحصیلی

-ریز نمرات

-مدرک زبان آیلتس ۶.۵ به بالا

-نمره‌ قبولی در آزمون GMAT و GRE را برای برخی از رشته‌های مدیریتی

-رزومه‌ تحصیلی و کاری

-معرفی‌نامه ( توصیه‌نامه)

-انگیزه‌نامه

-مدارک تحصیلی پیشین (دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد)

– پروپوزال تحقیقاتی

-انگیزه‌نامه

-توصیه نامه

-مدرک زبان آیلتس 7-7.5

-رزومه و سوابق پژوهشی

-مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر

بورسیه تحصیلی انگلستان

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی شما باید سه سال در دانشگاه‌های این کشور درس بخوانید تا مدرک خود را دریافت کنید البته برخی رشته‌های علوم مهندسی 4 ساله هستند و رشته‌هایی نیز وجود دارند که با دو سال تحصیل می‌توانید مدرک لیسانس خود را دریافت کنید که این شیوه مختص دانشجویان ممتاز و نخبه است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تنها یک سال به طول می‌انجامد و به پایان رساندن دوره ارشد در مقایسه با لیسانس تفاوت زیادی در پیدا کردن شغل مناسب‌تر برای شما ایجاد می‌کند. دوره ارشد به دو صورت پژوهش محور و دانش محور در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.تحصیل در دوره دکتری سه سال تمام وقت یا 6 سال نیمه وقت طول می‌کشد و دانشجویان پس از گذراندن این دوره مدرک تحقیقاتی دریافت می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید مدارک لازم برای دریافت پذیرش در مقاطع مختلف را مشاهده کنید.

بررسی دانشگاه های انگلستان

تحصیل در دانشگاه‌ های انگلستان آرزوی بسیاری از جوانان است، چرا که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور دارای رنکینگ بسیار بالایی در میان دانشگاه‌های جهان هستند. در جدول زیر، رتبه برخی از مطرح‌ ترین دانشگاه‌ های انگستان را در سال 2023 برای شما آورده ایم.

نام دانشگاهرتبه در  انگلیس  2022رتبه 2021 QSTimes Higher گاردین 2022
آکسفورد1111
کمبریج2222
ادینبورگ127612
کالج کینگ لندن2114723
منچستر13198 
UCL81349

بررسی هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در کشور انگلستان برای دانشجویان بین المللی، با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی آنها متفاوت می باشد. اما در حالت کلی لازم است بدانید که کشور انگلستان جزو کشورهایی است که بالاترین هزینه های تحصیل و زندگی در اروپا را برای دانشجویان بین المللی دارد. در واقع دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت هزینه ای حدود 2 برابر بیش تر از دانشجویان انگلیسی، ایرلندی، دانشجویان اتحادیه اروپا و سوئیس می باشند. در نتیجه، اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان، یکی از بهترین راه های کاهش این هزینه ها در این کشور است.

در دانشگاه های دولتی انگلستان، هزینه های تحصیل می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. هزینه تحصیل برای دانشجویان بومی، با توجه به دانشگاه، نوع رشته و مدت تحصیل دانشجویان معمولاً از 5500 تا 10200 پوند در سال متغیر است. این در حالیست که دانشجویان بین المللی باید حدود 3000 تا 8000 پوند دیگر به هزینه ای که دانشجویان بومی پرداخت می کنند، اضافه نمایند. در برخی موارد، حتی ممکن است این هزینه تا ۲ یا ۳ برابر بیشتر از از دانشجویان بومی نیز باشد. دوره های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی انگلستان دارای هزینه های بسیار بیش تری هستند که با دانشگاه های دولتی در این کشور قابل مقایسه نمی باشد. علاوه بر این، دانشگاه های خصوصی انگلستان در میزان دریافت شهریه، اغلب بین شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا،  تفاوتی قائل نمی شوندلازم به ذکر است که در دانشگاه های دولتی و خصوصی انگلستان، هزینه تحصیل در رشته های بازرگانی و پزشکی جزو گران ترین ها هستند.

در نمودار زیر نیز می‌توانید نرخ بیکاری در انگلیس بین سالهای 1992 تا 2021 را مشاهده کنید.

بورسیه تحصیلی انگلستان

فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلستان می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود و در صورت دریافت یک پیشنهاد شغلی از کارفرما در این کشور، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نموده و اقامت دائم دریافت کنند. خوشبختانه در سالهای اخیر نرخ بیکاری در کشور انگلستان بسیار پایین بوده است و دانشجویان می توانند با گذراندن تحصیلات عالیه به راحتی شغلی متناسب با تخصص و رشته خود را در انگلستان پیدا کرده و سپس اقامت دائم دریافت نمایند. نرخ بیکاری انگلستان تا ماه ژوئن سال 2023، برابر با 4.2% بوده است که یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در اروپا می باشد. 

برای دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان چه شرایطی لازم است؟

دانشجویان بین المللی برای آنکه شرایط تحصیلی ساده ‌تر و کم هزینه ‌تری در انگلستان داشته باشند، غالبا درصدد دریافت بورسیه‌ های تحصیلی هستند. بورسیه‌ تحصیلی انگلستان در مقاطع مختلف با شرایط متفاوتی به دانشجویان واجد شرایط ارائه می ‌شوند. معمولا بورسیه های تحصیلی انگلستان به مقاطع بالاتر و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری اختصاص داده می ‌شوند. برخی از مهم ترین شرایط جهت دریافت بورسیه تحصیلی به شرح زیر می باشند:

  • دارا بودن معدل بسیار بالا و نمرات عالی در مقاطع تحصیلی پیشین
  • نداشتن فاصله و گپ تحصیلی
  • سطح بالای زبان انگلیسی و دارا بودن مدرک آیلتس و یا معادل آن
  • دارا بودن مقالات علمی چپ شده در ژورنال هاب معتبر جهان و همچنین داشتن رزومه پژوهشی عالی

انواع بورسیه تحصیلی انگلستان

بورسیه تحصیلی چونینگ (CHEVENING)

این طرح اعطای بورسیه از سال 1983 ارائه شده و بر طبق استعداد و برتری دانشجویان بین المللی، دو نوع بورسیه تحصیلی به آنان ارائه می شود. برای اخذ بورسیه تحصیلی چونینگ، متقاضی باید در مقطع کارشناسی از یکی از دانشگاه های معتبر انگلستان پذیرش دریافت کرده باشد. همچنین متقاضی این نوع بورسیه باید دو سال تجربه کاری مفید داشته باشد و استعداد و توانایی وی برای کشور انگلستان سودمند تلقی شود.

بورس تحصیلی مخصوص کشورهای مشترک المنافع

این نوع بورسیه برای دانشجویان بین المللی و مستعمرات سابق کشور انگلستان و کشورهایی ارائه می ‌شود که منافع مشترک با انگلستان دارند. بر اساس این بورسیه، متقاضیان می ‌توانند هزینه تحصیل و زندگی خود را دریافت نموده و برای رشته‌ هایی همچون مهندسی، علوم انسانی و علمی کاربردی درخواست بورسیه دهند. این بورسیه در مقطع دکتری با طول دوره 3 تا 4 ساله و همچنین جهت تحصیل در دوره های کوتاه مدت یکساله و یا معادل آن ارائه می شود. 

برخی از معروف ترین این بورسیه ها عبارت اند از:

  • بورسیه تحصیلی از گیتز کمبریج
  • بورسیه تحصیلی از رودز
  • بورسیه تحصیلی از دانشگاه بین المللی ادینبورگ
  • کمک هزینه ارائه شده توسط شورای بریتانیا
  • بورسیه تحصیلی از دنیس هلند
  • بورسیه تحصیلی از دانشگاه بریتسول
بورسیه یوراکسس بریتانیا (Euraxess UK)

این نوع بورسیه توسط شورای بریتانیا (British Council) مدیریت و ارائه می‌ شود. هدف از ارائه این نوع بورسیه تحصیلی انگلستان ، حمایت و کمک به توسعه کار محققان و پژوهشگران است. این نوع بورسیه معمولا به محققان بین ‌المللی و محققان انگلیسی تبار که قصد خروج از کشور را دارند ارائه می‌ شود. در ضمن، این بورسیه دانشجویان تمام دوره‌های تحقیقاتی را ساپورت و حمایت می‌ کند.

کمک‌های مالی انجمن سلطنتی (The Royal Society Grants )

کمک ‌های مالی ارائه شده توسط انجمن سلطنتی انگلستان، شامل کمک هزینه ‌ای برای دانشمندان معروف و مشهور از سراسر جهان است. این طرح، قدیمی ‌ترین طرح ارائه دهنده حمایت‌ های مالی در بریتانیا است. برخی از دانشگاه های ارائه دهنده این نوع بورسیه عبارت اند از:

  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)
  • دانشگاه لندن (UCL)
  • امپریال کالج لندن
  • کالج کینگ لندن

معرفی برترین بورسیه های تحصیلی انگلستان در سال 2024

بیش از 1500 بورسیه تحصیلی انگلستان برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های برتر این کشور جهت سال تحصیلی 2024-2025 در دسترس است. این بورسیه ها به طور متوسط ​​2000 پوند کمک هزینه ماهانه به همراه هزینه های تحصیل، هزینه های اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه سفر به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند.

بورسیه تحصیلی انگلستان
1. بورسیه تحصیلی چونینگ
  • مدت زمان پوشش بورسیه: 1 سال
  • شرایط دریافت: داشتن مدرک کارشناسی، ارائه مدرک زبان، داشتن حداقل دو سال سابقه کار و دارا بودن شهروندی یکی از کشورهای واجد شرایط Chevening .
  • میزان پوشش بورسیه: شهریه کامل دانشگاه، کمک هزینه ماهانه، هزینه های سفر و سایر کمک هزینه ها.
  • دانشگاه های ارائه دهنده: دانشگاه برونل، دانشگاه کرانفیلد، دانشگاه دورهام، دانشگاه نیوکاسل.
2. بورسیه Rhodes
  • مدت زمان پوشش بورسیه: 2 سال
  • شرایط دریافت: دانش آموزان 18 تا 24 ساله که مدرک لیسانس خود را اخذ نموده باشند، دارا بودن سوابق تحصیلی عالی، مهارت در زبان انگلیسی و مهارت های رهبری.
  • دانشگاه ارائه دهنده بورسیه: دانشگاه آکسفورد
  • میزان پوشش بورسیه: شهریه کامل دانشگاه، کمک هزینه ماهانه، هزینه های سفر و سایر کمک هزینه ها.
3. بورسیه Gates کمبریج
  • مدت زمان پوشش بورسیه: 4 سال
  • شرایط دریافت: دارا بودن سوابق تحصیلی برجسته و اخذ پذیرش از دانشگاه کمبریج، داشتن مدرک درجه یک یا درجه دو عالی، تسلط به زبان انگلیسی و مهارت های رهبری.
  • دانشگاه ارائه دهنده بورسیه: دانشگاه کمبریج
  • میزان پوشش بورسیه: شهریه کامل دانشگاه، کمک هزینه ماهانه، هزینه های سفر و سایر کمک هزینه ها.
4. بورسیه Clarendon
  • مدت زمان پوشش بورسیه: 1 الی 2 سال
  • شرایط دریافت: دارا بودن سوابق تحصیلی برجسته و اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد، داشتن مدرک درجه یک یا درجه دو عالی، تسلط به زبان انگلیسی و مهارت های رهبری.
  • دانشگاه ارائه دهنده بورسیه: دانشگاه آکسفورد
  • میزان پوشش بورسیه: شهریه کامل دانشگاه، کمک هزینه زندگی و هزینه سفر.
5. بورسیه تحصیلی مخصوص کشورهای مشترک المنافع
  • مدت زمان پوشش بورسیه: 1 الی 3 سال
  • شرایط دریافت: دارا بودن شهروندی یک کشور مشترک المنافع و اخذ مدرک لیسانس
  • دانشگاه ارائه دهنده بورسیه: دانشگاه دورهام، دانشگاه بیرمنگام سیتی، امپریال کالج لندن، دانشگاه کیل
  • میزان پوشش بورسیه: شهریه کامل دانشگاه، کمک هزینه ماهیانه، هزینه های سفر و سایر کمک هزینه ها.
6. بورسیه های تحقیقاتی جهانی ادینبورگ
  • مدت زمان پوشش بورسیه: 3 سال
  • شرایط دریافت: علاقه مند بودن به تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه ادینبورگ، دارا بودن سوابق تحصیلی قوی با حداقل مدرک ممتاز درجه دوم یا معادل آن، مهارت در زبان، دارا بودن سوابق پژوهشی و سایر دستاوردهای تحصیلی.
  • دانشگاه ارائه دهنده بورسیه: دانشگاه ادینبورگ
  • میزان پوشش بورسیه: شهریه کامل دانشگاه، کمک هزینه زندگی، هزینه های سفر، کمک هزینه های انجام تحقیقات
7. بورسیه Fulbright
  • مدت زمان پوشش بورسیه: 8 ماه تا 2 سال
  • شرایط دریافت: شهروندان یک کشور واجد شرایط فولبرایت مانند استرالیا، نیوزلند و غیره که مدرک لیسانس خود را دریافت نموده باشند، حداقل میانگین معدل (GPA) 3.0، تسلط به زبان انگلیسی و برتری تحصیلی
  • دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه: دانشگاه لنکستر، دانشگاه لافبورو، دانشکده اقتصاد لندن
  • میزان پوشش بورسیه: هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و کمک هزینه سفر
8. بورسیه Erasmus+
  • مدت زمان پوشش بورسیه: 1 سال
  • شرایط دریافت: شهروندان کشورهای ارائه دهنده طرح Erasmus+ که جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دریافت کرده باشند، دارا بودن سوابق تحصیلی خوب، تسلط به زبان انگلیسی و رعایت شرایط خاص دانشگاه میزبان.
  • دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه: دانشگاه شهر لندن، دانشگاه کینگستون، دانشگاه کالج لندن
  • میزان پوشش بورسیه: هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و کمک هزینه سفر
9. بورسیه Imperial در مقطع کارشناسی ارشد
  • مدت زمان پوشش بورسیه: 4 سال
  • شرایط دریافت: اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد از امپریال کالج لندن، داشتن سوابق تحصیلی برجسته و اثبات نیاز مالی، مدرک آیلتس 6.5 یا بالاتر، دارا بودن مدرک کارشناسی درجه یک
  • دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه: دانشگاه Surrey، دانشگاه نیوکاسل
  • میزان پوشش بورسیه: شهریه کامل دانشگاه و کمک هزینه زندگی 16000 پوند در سال
سؤالات متداول
  • آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان بدون مدرک زبان وجود دارد؟

خیر. ارائه مدرک زبان، از مهم ترین شروط دریافت بورسیه تحصیلی است.

  • آیا دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی در انگلستان بمانند؟

بله. دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تا 2 سال  و در مقطع دکتری تا ۳ سال دیگر پس از فارغ التحصیلی  در انگلستان بمانند و به دنبال یافتن کار باشند.

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه برای دانشجویان در انگلستان وجود دارد؟

در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بله. دانشجویان می توانند با داشتن شرایط، مانند اثبات تمکن مالی، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت کنند.

  • آیا برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، اثبات تمکن مالی لازم است؟

بله. تنها دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان شده اندريال از ارائه مدارک اثبات تمکن مالی معاف خواهند بود.

  • آیا دریافت ویزای تحصیلی انگلستان بر اساس سیستم امتیازدهی است؟

بله. اثبات تمکن مالی و ارائه مدرک زبان هر کدام 10 امتیاز و اخذ پذیرش از دانشگاه 20 امتیاز خواهد داشت.

سخن پایانی

وجود برخی از بهترین دانشگاه های جهان در انگلستان و اعتبار مدارک اخذ شده از دانشگاه های این کشور در سرتاسر جهان، دانشجویان بسیاری را به این کشور جذب میکند. اما بالا بودن هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در انگلستان باعث شده است تا در صدد اخذ بورسیه های تحصیلی باشند. به همین سبب، دانشجویانی که دارای نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره عالی و همچنین رزومه و سوابق پژوهشی بینظیر باشند، می توانند بورسیه های مناسب حتی به صورت فول فاند دریافت نمایند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مقاطع نختلف در انگلستان و همچنین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و بررسی تخصصی شرایط خود، اطلاع از جدیدترین شرایط تحصیل در انگلستان و همچنین دریافت پاسخ به سوالات خود، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید. به علاوه، جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی، میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نموده و یا با شماره های موسسه و یا از طریق واتس اپ با ما تماس حاصل فرمایید. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، با داشتن کادری مجرب و با سابقه، همواره جدیدترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به متقاضیان گرامی ارائه می نماید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. ممنون از اطلاعات مفيدتون
    ميشه راجع به بورسيه كانادا هم مطلب بزاريد مخصوصا براي فوق ليسانس

  2. خيلي ممنون از سايت خوبتون
    چطور بايد براي تحصيل دكترى در كانادا اقدام كنم؟ من فوق ليسانس برق قدرت دارم ٣٥ سالمه و مجردم

  3. سلام و درود مدرک زبان ای التس حداقل ۷ نیاز دارید و نمره جی آر ای قابل قبول و معدل حداقل ۱۵ مورد نیاز است

  4. سلام
    مقاله خیلی خوبی بود
    تو چه مقطعی شانس گرفتن بورسیه بیشتره ؟ فوق لیسانس یا دکتری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *