هرآنچه درباره مهاجرت به کانادا باید بدانیم

مهاجرت به کانادا

به نظر شما یکی از بهترین و پرطرفدارترین مقصدهای ایرانیان برای مهاجرت کدام کشور است؟ درست حدس زدید مهاجرت به کانادا یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌های ایرانیان برای زندگی در کشوری دیگر و دریافت اقامت است. گفته می شود دولت کانادا قصد دارد که تا سال 2025، حدود 1500000 مهاجر جدید بپذیرد. این آمار برای ایرانیانی که رویای مهاجرت در سر دارند بسیار وسوسه انگیز است. در واقع کمتر کشوری در جهان یافت می شود که چنین فرصتی طلایی را برای مهاجران فراهم کند تا به راحتی بتوانند اقامت دائم و حتی شهروندی دریافت نمایند. 

طرح ها و برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط دولت کانادا، علی الخصوص برای نیروی کار ماهر، از چنان تنوع بالایی برخوردار هستند که به هر فردی با هر سطحی از شایستگی، فرصتی برای مهاجرت به این کشور را خواهند داد. برنامه های اسکیلد ورکر، اکسپرس انتری و نامزدهای استانی کانادا، بهترین روش مهاجرت نیروی کار به این کشور هستند. این برنامه ها حتی به متقاضیان این امکان را می دهند که بدون داشتن جاب آفر در کانادا، برای کار در این کشور اقدام نموده و اقامت دائم آن را دریافت کنند.

ما در این مقاله قصد داریم تا راهکارهایی طلایی برای مهاجرت ایرانیان به کانادا را معرفی کنیم. اگر شما نیز می خواهید مسیر مناسب خود را برای مهاجرت به کانادا انتخاب نمایید، این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهد داد. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، کلیه اطلاعات موجود در این مقاله را از وبسایت های معتبر و رسمی کشور کانادا گردآوری کرده است.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا مهاجرت به کانادا؟
  • همه چیز درباره کشور کانادا
  • هزینه زندگی در کشور کانادا
  • نرخ بیکاری در کانادا
  • چگونه از ایران به کانادا مهاجرت کنیم؟
  • مهاجرت از ایران به کانادا از طریق اکسپرس انتری
  • برنامه نامزدهای استانی کانادا (PNP) برای ایرانیان
  • مهاجرت به کشور کانادا از طریق حمایت خانواده
  • گزینه‌ مهاجرت به کشور کانادا برای ایرانیان از طریق کبک
  • اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل
  • نکات طلایی مهاجرت به کشور کانادا از طریق خوداشتغالی
  • شروط مهم مهاجرت به کشور کانادا از طریق کارآفرینی

چرا مهاجرت به کانادا؟

مهاجرت به یک کشور جدید آسان نیست اما اطلاع از مزایای مهاجرت به کشوری مانند کانادا می تواند دغدغه ها و نگرانی های شما را به طور چشمگیری کاهش دهد و انگیزه شما را دوچندان کند. کانادا که در شاخص جهانی شادی در سال 2023، رتبه 13 را کسب نموده است، چیزهای بسیاری برای ارائه به مهاجرانی که به دنبال داشتن یک زندگی شاد و باکیفیت هستند، خواهد داشت. ما در این قسمت، به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

  • کیفیت بسیار بالای زندگی

جالب است بدانید که طبق رتبه بندی بهترین کشورها در US News، کانادا از نظر کیفیت زندگی در رتبه سوم، یعنی پس از سوئد و دانمارک و بسیار جلوتر از ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این رتبه بندی بر اساس عواملی مانند ثبات اقتصادی، برابری درآمد، بازار کار، ایمنی، ثبات سیاسی و همچنین سیستم آموزشی و بهداشت عمومی انجام گرفته است.

مهاجرت به کانادا
  • فرصت های شغلی فراوان

بین دسامبر 2022 و اپریل 2023، نرخ بیکاری کانادا در حدود پنج درصد ثابت مانده است که این نرخ نسبتاً پایین است. فرصت های شغلی عالی در سراسر صنایع در کانادا موجود است و برخی از بخش ها مانند مراقبت های بهداشتی، آموزش، مهندسی، ساخت و ساز و کشاورزی با کمبود شدید نیروی کار مواجه هستند.

  • سیستم بهداشت و درمان دولتی و رایگان

در کانادا، مراقبت های بهداشتی در سطح استان یا قلمرو اداره می شود. هر استان و منطقه؛ به شهروندان و ساکنان دائمی خود یک طرح مراقبت بهداشتی با بودجه عمومی ارائه می دهد. خوشبختانه در برخی استان‌ها، ساکنان موقت، مانند دارندگان مجوز کار و دانشجویان بین‌ المللی نیز تحت پوشش طرح مراقبت‌های بهداشتی استانی قرار دارند. در واقع در کانادا، شما نیازی به پرداخت هزینه معاینات منظم، آزمایشات و درمان های ضروری پزشکی نخواهید داشت.

  • سیستم آموزش عمومی رایگان

مدارس دولتی این کشور برای کودکان پنج تا هجده ساله رایگان می باشد. این کشور میزبان چندین دانشگاه برتر جهان است که برنامه های تحصیلی مختلف پس از متوسطه را ارائه می دهند. معمولا دارندگان اقامت دائم و شهروندی کاندا، از پرداخت شهریه دانشگاه معاف هستند.

  • امنیت و آرامش

طبق نظرسنجی US News Best Countries، کانادا هفتمین کشور امن در جهان است. میزان وقوع جرایم خشن در کانادا بسیار کم می باشد.

همه چیز درباره کشور کانادا

کانادا کشوری زیبا با جاذبه ‌های طبیعی و فرهنگی بسیار است که هر ساله پذیرای تعداد بیشماری مهاجر از کشورهای گوناگون، علی الخصوص ایران می باشد. کشور کانادا، دومین کشور بزرگ در جهان است که حدود دو پنجم از قاره آمریکای شمالی را در بر می گیرد. جمعیت کانادا حدودا  37 میلیون نفر گزارش شده است و اکثر مردم آن در رفاه کامل زندگی می‌ کنند. زبان رسمی در کانادا، شامل انگلیسی و فرانسوی است و واحد پول آن، دلار کانادا می باشد. پایتخت ملی کانادا، شهر اتاوا، چهارمین شهر بزرگ کانادا است. این شهر در 250 مایلی (400 کیلومتری) شمال شرقی تورنتو و 125 مایلی (200 کیلومتری) غرب مونترال قرار دارد که به ترتیب اولین و دومین شهرهای کانادا از نظر جمعیت و اهمیت اقتصادی، فرهنگی و آموزشی هستند. سومین شهر بزرگ در کانادا شهر ونکوور است که مرکز تجارت با کشورهای حاشیه اقیانوس آرام و دروازه غربی اصلی به داخل کشور در حال توسعه کانادا می باشد.

مهم‌ ترین مشخصه کانادا، مهاجر پذیر بودن این کشور، وجود فرصت‌های شغلی بی‌ شمار و طرح های مهاجرتی متنوعی است که برای علاقه مندان به زندگی در کانادا فراهم کرده است. از آنجاییکه اکثر ساکنین کانادا را مهاجرین تشکیل داده‌اند و اکثرا ریشه اروپایی دارند، این کشور دارای فرهنگی بسیار متنوع است. کانادا از شمال با اقیانوس منجمد شمالی و خلیج هادسون‌، از شرق با دریای لابرادور و اقیانوس اطلس ، از غرب با اقیانوس آرام و از غرب و جنوب با ایالات متحده همسایه است.

هزینه زندگی در کشور کانادا

هزینه زندگی در کانادا، با توجه به میزان حقوق پرداختی بالا به اکثر مشاغل اداری و فنی، هزینه‌ ای مناسب است و تامین آن سخت نمی باشد. برخی از مهم ترین هزینه های زندگی در این کشور که علاقه مندان به مهاجرت به کانادا باید در نظر داشته باشند در این قسمت برای شما اورده شده است.

خرید خانه
خرید آپارتمان در مرکز شهر (هر متر مربع)11840-2490 دلار
خرید آپارتمان در اطراف شهر (هر متر مربع)9230-2153 دلار
اجاره خانه
اجاره خانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر2105-855 دلار
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر1706-626 دلار
اجاره آپارتمان سه خوابه نزدیک مرکز شهر4122-1377 دلار
اجاره آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر3000-1096 دلار
رستوران
یک وعده غذا در رستوران ارزان30-12 دلار
سه وعده غذا در رستوران متوسط برای دو نفر122-50
مک دونالد13- 10
کاپوچینو معمولی6.5-2.5 دلار
پپسی3-1.5 دلار
بطری آب3-1.25 دلار
مواد غذایی
شیر معمولی (یک لیتر)4.5-1.25 دلار
نان سفید تازه (500 گرمی)4.99-1.89 دلار
برنج سفید (یک کیلوگرم)8- 1.90 دلار
فیله مرغ (یک کیلوگرم)21-6 دلار
گوشت گاو (یک کیلو)25-7.5 دلار
امکانات
امکانات سرمایشی، گرمایشی، برق،آب و … (برای آپارتمان 85 متری)310-90 دلار
تلفن همراه (یک دقیقه)0.50- 0.10 دلار
اینترنت  (60 Mbps)120-60 دلار
سینما (یک صندلی)18-12 دلار
باشگاه تناسب اندام (ماهانه)90-22 دلار

نرخ بیکاری در کانادا

بر اساس گزارش های اعلام شده تا آگوست 2023، نرخ بیکاری در کشور کانادا برابر با 5.5% بوده است که از 18 ماه قبل، هیچگونه تغییری نداشته است. در واقع این نرخ بیکاری، پایین تر از میانگین پیش بینی شده قبل از همه گیری کرونا می باشد. علاوه بر این، رشد جمعیت کانادا که با سرعت زیادی همراه می باشد، اشتغال در این کشور را افزایش داده است.

مهاجرت به کانادا

چگونه از ایران به کانادا مهاجرت کنیم؟

ایران یکی از کشورهایی است که درصد بالایی از مهاجران در کانادا را دارد. در واقع می توان بیان نمود که  یکی از مهم ترین  مقصد مهاجرت ایرانیان، کشور کانادا می باشد. در سال 2019 و قبل از همه‌ گیری کووید19، کشور ایران با داشتن بیش از 6000 مهاجر ایرانی در کانادا که اقامت دائم این کشور را دریافت نموده اند، رتبه دهم را در بین کشورهای مبدأ مهاجرین در کانادا داشته است.

ایرانیان به دلیل داشتن تحصیلات بالا، تجربه کاری حرفه ‌ای و مهارت مناسب در زبان انگلیسی، کاندیدای ایده‌ آل برای مهاجرت به کانادا می باشند. علاوه‌ بر‌این، سکونت بیش از 200000 مهاجر ایرانی ‌الاصل در کانادا، به روند ادغام ایرانیان جدید در این کشور کمک فراوانی می ‌کند. خوشبختانه از آنجایی ‌که کانادا به دنبال افزایش پذیرش مهاجران است، فرصت های بیشتری برای مهاجرت ایرانیان به کانادا ایجاد خواهد کرد. طبق طرح سطوح مهاجرت 2021-2023، کانادا قصد دارد سالانه بیش از 400000 مهاجر جدید را بپذیرد که بالاترین سطح در تاریخ این کشور است. حال حدود 60 درصد از این مهاجران، با توجه به طبقه اقتصادی خود وارد کانادا خواهند شد. در واقع اکثریت قریب به اتفاق مهاجران، طبقه اقتصادی کارگران، کارکنان ماهر و متخصص هستند. این در حالیست که بخش کوچکی از آنها به عنوان مهاجران تجاری (کارآفرینان و سرمایه گذاران) وارد کانادا می شوند.

ما در ادامه مطلب قصد داریم تا چگونگی مهاجرت از ایران (به‌ خصوص نیروی کار ماهر) به کانادا را برای شما شرح دهیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مهاجرت از ایران به کانادا از طریق اکسپرس انتری

یکی از پرطرفدارترین و بهترین راه های مهاجرت نیروی کار ماهر به کانادا، طرح اکسپرس انتری می باشد. کشور کانادا سالیانه از حدود 110000 مهاجر از طریق اکسپرس انتری استقبال می کند. محبوبیت این طرح در بین مهاجران ایرانی تا آنجایی است که در سال 2019، ایرانیان به عنوان هشتمین ملیت پیشرو در بین داوطلبان اکسپرس انتری اعلام شده اند.

اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین است که توسط دولت کانادا برای سازماندهی و پردازش درخواست های کارگران ماهر که مایل به مهاجرت به کانادا و کسب اقامت دائم کانادا هستند استفاده می شود.  داشتن تجربه کاری مرتبط، ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی و همچنین داشتن مدرک تحصیلی معادل با مدارک ارائه شده در کانادا، از مهم ترین شروط پذیرش نیروی کار ماهر از طریق برنامه اکسپرس انتری است.

مهاجرت به کانادا

اکسپرس انتری در واقع یک فرآیند دو مرحله ای است. در مرحله اول، متقاضیان باید اثبات نمایند که واجد شرایط شرکت در یکی از سه برنامه تحت نظر اکسپرس انتری هستند. این سه برنامه عبارت اند از:

  • برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSWP)
  • کلاس تجربه کانادایی (CEC)
  • برنامه مهارت ‌های تجاری فدرال (FSTP)

چنانچه قبلاً در کانادا زندگی نکرده‌ اید، برنامه FSWP به احتمال زیاد بهترین راه برای شرکت در طرح اکسپرس انتری خواهد بود. در مرحله دوم، متقاضی باید پروفایل خود را در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC ) آپلود نماید. IRCC پروفایل متقاضی را از نظر مواردی مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری، اینکه آیا قبلاً در کانادا کار و یا تحصیل کرده است، آیا پیشنهاد شغلی کانادایی دریافت نموده و اینکه آیا استان یا قلمرو کانادا وی را دعوت کرده است یا خیر، ارزیابی می کند. سپس IRCC از طریق آنچه که سیستم رتبه ‌بندی جامع (CRS) نامیده می ‌شود، بر اساس پروفایل متقاضی، امتیازدهی خواهد کرد. حال متقاضی یک امتیاز CRS دریافت نموده و سپس وارد مجموعه داوطلبان اکسپرس انتری کانادا خواهد شد. تقریباً هر دو هفته یکبار، IRCC قرعه کشی اکسپرس انتری را برگزار می ‌کند که در آن از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز CRS را دارند، دعوت می‌ شود تا برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهند. داوطلبانی که دعوتنامه درخواست (ITA) دریافت می‌ کنند، 60 روز فرصت خواهند داشت تا درخواست اقامت دائم خود را به IRCC ارسال نمایند. با تایید درخواست متقاضی توسط IRCC، وی می تواند به کانادا سفر کند.

مهاجرت به کانادا

در خصوص مزایای شرکت در برنامه اکسپرس انتری باید بدانید که شما واجد شرایط دریافت ITA خواهید شد و همچنین شانس شما برای دریافت نامزدی استانی افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع شما 600 امتیاز CRS اضافی با نامزدی استانی دریافت می ‌کنید که اساسا تضمین دریافت ITA برای شما خواهد بود. و در نهایت، حضور در برنامه اکسپرس انتری به شما فرصتی برای دریافت یک پیشنهاد شغلی در کانادا خواهد داد که همین موضوع می‌ تواند منجر به دریافت 50 یا 200 امتیاز اضافی CRS شود.

برنامه نامزدهای استانی (PNP) برای ایرانیان

برنامه کاندیدای استانی (PNP) کانادا، دومین روش محبوب و کاربردی برای ایرانیان، جهت مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور می باشد. این برنامه مختص نیروی کار ماهر، حرفه ای و تحصیلکرده است که دارای سوابق کاری مرتبط هستند. کانادا در مجموع دارای 10 استان و 3 ایالت می باشد که از آن بین، 9 استان‌ و 2 ایالت ، برنامه PNP را اداره می ‌کنند. در واقع، این برنامه به استان ها و ایالت های کانادا این امکان را می دهد تا معیارهای خاص خود را برای مهاجرت طبقه اقتصادی به کانادا، تعیین کنند. بزرگ ترین استان های کانادا (به جز کبک)، شامل انتاریو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا، بیش ترین سهم را در اداره طرح PNP دارا می باشند.

لازم به ذکر است که استفاده از برنامه نامزدهای استانی کانادا، هم از طریق شرکت در برنامه اکسپرس انتری و هم از طریق درخواست مستقیم، امکان پذیر است. علاقه مندان به شرکت در برنامه PNP می ‌توانند در مورد استان مورد نظر خود تحقیق نموده و سپس مستقیما به PNP آنها درخواست دهند. علاوه بر این، درخواست در طرح اکسپرس انتری نیز یکی از راه های ورود به برنامه PNP می باشد. این بدان معناست که استان ‌ها اغلب از کاندیداهای اکسپرس انتری که معیارهای آنها را برآورده می‌ کنند و واجد شرایط هستند، دعوت می نمایند تا برای استفاده از برنامه PNP در کانادا درخواست دهند. همانطور که اشاره شد، پذیرش این دعوت برای داوطلبان اکسپرس انتری بسیار ارزشمند است، زیرا این موضوع به منزله یک شانس برای اخذ اقامت دائم کانادا است.

مهاجرت به کشور کانادا از طریق حمایت خانواده

در این طرح، فردی که دارای اقامت دائم و یا شهروندی کانادا است می تواند به عنوان اسپانسر خانواده خود عمل کرده و برای آنها اقامت کانادا را درخواست کند. توجه داشته باشید که این متقاضی اصلی، باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. آن دسته از اعضای خانواده که واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق حمایت خانواده هستند عبارت اند از:

  • همسر، شریک زندگی یا فرزندان وابسته
  • پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ
  • فرزند خوانده
  • بستگان (با شرایط خاص)
مهاجرت به کانادا
گزینه‌ مهاجرت به کانادا برای ایرانیان از طریق کبک

کبک به عنوان تنها استان فرانسوی زبان کانادا، این اختیار را دارد که سیستم مهاجرتی خود را مستقل از سایر استان ها اداره کند. کبک سومین مسیر مورد علاقه و کارآمد برای آن دسته از کارکنان ماهر است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. برای اینکه بتوانید به عنوان یک کارگر ماهر به این استان مهاجرت نمایید، حتما باید مهارت خود در زبان فرانسه را اثبات کنید. اگر سابقه زندگی در کانادا را ندارید، برنامه کارگران ماهر منظم کبک (QSWP) احتمالا بهترین گزینه شما برای مهاجرت به کبک است. این برنامه به روشی مشابه با برنامه کارگر ماهر فدرال اکسپرس انتری (FSWP) عمل می ‌کند. شما ابتدا باید واجد شرایط بودن خود را اثبات نموده و سپس بر اساس شایستگی های خود امتیاز دریافت کنید. کبک در ادامه از کاندیداهای دارای بالاترین امتیاز دعوت می‌ کند تا روند مهاجرت را ادامه داده و جهت اخذ اقامت کانادا به IRCC درخواست دهند.

اگرچه روش های ذکر شده، برخی از بهترین روش هی مهاجرت به کانادا برای نیروی کار ماهر است اما کانادا بسیاری از برنامه‌ ها و طرح های مهاجرتی دیگری نیز برای کارکنان ماهر دارد که جزو برنامه‌ های کم اهمیت ‌تر و کم طرفدارتری می باشند، زیرا با هدف کمک به برآوردن نیازهای بازار کار در مناطق و صنایع خاص انجام می‌ شوند. شاید برجسته ترین آنها، طرح خلبان مهاجرت اقیانوس اطلس (AIP) باشد. کارکنان ماهر علاقه‌ مند به مهاجرت به نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا یا نیوبرانزویک می توانند برای طرح AIP درخواست دهند.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

کانادا به دنبال تشویق دانشجویان بین المللی خود جهت ماندن در این کشور به عنوان مقیم دائم است. در نتیجه، طرح های بسیاری به فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور ارائه می شود. زمانی که دانشجویان ایرانی تحصیلات خود را در کانادا به پایان برسانند، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP ) شوند. PGWP به فارغ ‌التحصیلان بین المللی این امکان را می ‌دهد که تجربه کاری حرفه ‌ای در کانادا را برای حداکثر سه سال به دست آورند. این تجربه می‌ تواند شانس اخذ اقامت دائم کانادا را به طور چشم گیری افزایش دهد. در واقع، داشتن تحصیلات و تجربه کاری مرتبط در کانادا، می تواند منجر به دریافت امتیاز CRS جهت شرکت در برنامه اکسپرس انتری و اخذ اقامت دائم کانادا از این طریق شود. همچنین، کسب این امتیاز کاری، به متقاضیان این امکان را خواهد داد تا از برنامه های مهاجرت به کانادا شامل برنامه PNP، برنامه کبک، برنامه AIP و دیگر گزینه ها نیز استفاده نمایند.

نکات طلایی مهاجرت به کشور کانادا از طریق خوداشتغالی

افرادی که در زمینه ‌های فرهنگی (موسیقی ‌دان، هنرمند، فیلم‌ ساز، روزنامه نگار، عکاس، کارگردان و غیره)، ورزشی (ورزشکاران حرفه‌ ای، مربیان و غیره) یا مدیریت و خرید منابع کشاورزی فعالیت می ‌کنند، قادر می باشند برای ورود به کانادا و اخذ اقامت این کشور، ویزای خود اشتغالی دریافت کنند. شرایط  لازم برای اخذ ویزای کانادا از طریق خوداشتغالی به شرح زیر می باشد:

  • داشتن تجربه شغلی مرتبط و بالا
  • توانایی انجام شغل آزاد در کانادا
  • اخذ مدارک معاینات پزشکی کانادا و مدارک امنیتی

در این روش، شخصی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد باید بتواند بیزنس خود را در این کشور راه اندازی کند. مهاجرت از طریق کارآفرینی به کانادا، مخصوص سه استان بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و پرنس ادوراد است.

مهاجرت به کانادا
شروط مهم مهاجرت به کشور کانادا از طریق کارآفرینی

شرایط دریافت ویزای کار در کانادا به روش کارآفرینی به این صورت است که متقاضی باید با سرمایه بانکی حداقل ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا، وارد اقتصاد این کشور شده و به توسعه آن کمک کند. در ضمن، متقاضی باید متعهد گردد که طی سه سال، حداقل یک سوم تاجران کانادایی درآمد زایی نموده و طی این سه سال بتواند تعداد قابل توجهی کارمند استخدام کند.

سؤالات متداول
  • هزینه های قانونی مهاجرت به کانادا ازطریق اکسپرس انتری چقدر است؟

برای یک نفر حدود 2300 دلار کانادا و برای یک زوج حدود 4500 دلار کانادا است.

  • چه معیارهایی در سیستم امتیازدهی کانادا موثر است؟

سن، میزان تحصیلات، سطح تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی، میزان تجربه کاری در کانادا و خارج از آن، وضعیت تاهل و میزان ارتباط با کانادا.

  • نمره زبان لازم برای مهاجرت نیروی کار ماهر به کانادا چقدر است؟

حداقل نمره آیلتس لازم، 6 می باشد. هرچه نمره شما بالاتر باشد، امتیاز بیشتری دریافت می کنید.

  • آیا برای مهاجرت کاری به کانادا باید حتما پیشنهاد شغلی دریافت کرد؟

به روش انتخابی شما بستگی دارد. متقاضیان کار در کانادا می توانند از طریق برنامه اکسپرس انتری و نامزدهای استانی، بدون داشتن جاب آفر درخواست دهند.

  • بهترین سن برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری چه سنی است؟

متقاضیان زیر ۳۲ سال، بیشترین امتیاز را در سیستم امتیازدهی CRS دریافت می کنند.

سخن پایانی

از آنجایی که کانادا به افزایش سطح مهاجرت برای حمایت از اقتصاد خود ادامه می دهد، تعداد بیشتری از ایرانیان این فرصت را خواهند داشت که از طریق بیش از 100 برنامه مهاجرتی مختلف که در اختیارشان قرار داده شده است، به کانادا مهاجرت کنند. از طرفی دیگر، با توجه به آنکه ایران منبع مهمی از استعدادها و نیروی ماهر برای کار در کانادا است، اکثر مهاجران ایرانی در این کشور با استقبال شدید رو به رو می شوند. از بین بیش از 100 برنامه مهاجرتی در کانادا، برنامه های اسکیلد ورکر، اکسپرس انتری و نامزدهای استانی، جزو محبوب ترین ها هستند که به نیروی کار ماهر و تحصیلکرده فرصت می دهند تا با کار در کانادا، اقامت دائم و سپس شهروندی دریافت کنند. به علاوه، متقاضیان مهاجرت به این کشور می توانند با تحصیل در دانشگاه های کانادا، از فرصت کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا استفاده نموده و اقامت دائم دریافت نمایند. 

ما در این مقاله، هر آنچه درباره مهاجرت به کانادا لازم است بدانید را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. گروه مهاجرتی عالیان ویزا همواره سعی بر آن داشته است تا با ارائه اطلاعات به روز و دقیق، سطح ارائه خدمات مهاجرتی را بهبود بخشیده و تاثیر بسزایی در آینده علاقه مندان به مهاجرت داشته باشد. کارشناسان و وکلای مجرب و با سابقه گروه عالیان ویزا با بررسی تخصصی شرایط متقاضیان، بهترین راهکار مهاجرتی که متناسب با شرایط آنها باشد را پیشنهاد می دهند و قدم به قدم تا لحظه ورود آنان به کشور مقصد، آنها را همراهی خواهند کرد. هدف گروه مهاجرتی عالیان ویزا، موفقیت مهاجران در کشور مقصد است. توصیه می شود جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، فرم ارزيابى آنلاین را تكميل نموده و يا با شماره هاى موسسه و یا از طريق واتس آپ، با ما در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام خدمت شما
    به نظرتون برای مهاجرت کانادا بهتره یا اروپا؟ از نظر هزینه ای منظورم هست برای یک خانواده سه نفره. پیشاپیش ممنون

  2. سلام و درود این مقایسه شامل خیلی از موارد میباشد که باید با توجه به شرایط شما بررسی شود که کدام گزینه برای شما مناسب تر است لطفا برای کسب اطلاعات با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید

  3. سلام
    من و همسرم هر دو پزشک هستیم
    از اونجاییی که می دونیم معادل سازی مدرک خیلی سخته چه راهی رو برای مهاجرت به کانادا پیشنهاد می دید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *